AndroidHealthClinic

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

ja patrick bedoel ik ja ;)
ik train samen met hem ;) zijn vader is een leraar van mij enzo toen vroeg hij of ik met hen mee wilde gaan trainen enzo ;)

ja ik doe nu ook nog aanglij hoor ;) maar wil binnenkort ook overgaan op draaitechniek ik zal niet veel verschil nog merken omdat ik het nog niet spr lang doe 3.5 tot 4 maanden nu

• Topic Starter Topic Starter
Training van vanochtend.

Smal bankdrukken: 8x/8x/8x/8x/6x 125kg

Lying triceps ext: 8x 65kg

Standing military press: 8x 55kg

Bij het bankdrukken heb ik wegens omstandigheden na de 4e set veel te kort gerust. Iets met een te korte stang etc. :p Daarna heb ik bijna 2 kills gemaakt door de stang aan een kant af te laden. :o Maar goed, gezien de verzuring waren die 6 reps nog steeds vrij aardig.

Triceps extension gingen belabberd, linker elleboog werkt niet mee waardoor ik de oefening een beetje asymmetrisch moet uitvoeren.

Als het een beetje droog blijft vanavond dan doe ik de wedstrijd in Utrecht. Dat wordt een leuke test want ik heb nog nooit op de dag zelf een krachttraining gedaan vooraf aan een wedstrijd!

Jaap

resultaat wedstrijd:

7,26kg aanglij: 14,41 14,40 (?) 14,65 14,73 X 14,76

De reis er naartoe duurde wat lang, 2 uur ipv 1 uur.
Ondanks de training van vanochtend zat er de eerste 2 pogingen wel degelijk wat in. De eerste had ruim een meter verder gekund. Verder gewoon 6x niet geraakt..

Daarna werd ik wat sloom en moe...

Jaap signing out :p
Leuke test, volgende keer ben ik weer uitgerust en fit :rolleyes:

14.76 is natuurlijk nog steeds niet slecht he ;)
vind ik mooie afstand ;) is ook mijn doelstelling voor dit jaar 14.5m stoten :) moet te doen zijn :) volgend jaar wil ik liefst tegen 17 aanzitten, maarja ik zal het zien ;)

maar die afstand met aanglij is mooie stoot ;)

14.76 is natuurlijk nog steeds niet slecht he ;)
vind ik mooie afstand ;) is ook mijn doelstelling voor dit jaar 14.5m stoten :) moet te doen zijn :) volgend jaar wil ik liefst tegen 17 aanzitten, maarja ik zal het zien ;)

maar die afstand met aanglij is mooie stoot ;)

Ik vind 14,76m belabberd gezien mijn kracht... Jij bent 1e jaars A junior? Ik hoop dat je 17,08m haalt volgend jaar ;) (ik heb 17,09m gestoten als A :p )

Training van vandaag:

Weighted dips: 7x +60kg 8x/8x +55kg

Pull over: 12x 40kg 10x 55kg 8x 60kg

Ik heb ook nog military press gedaan maar daar wil ik het niet over hebben want dat ging gewoon niet. :mad: Na het dippen heb ik zeer irritante kramp in mijn rechteronderarm gekregen. Bij de pull over had ik er al veel last van maar bij de military press nog meer.
Daarna gestopt :(

Bij het dippen had ik overigens weer een te zwaar gewicht gekozen, kon het niet laten. Ik kijk wel een beetje op tegen de 4 reps volgende week. Ik had nu al het idee dat mijn schouders en ellebogen niet veel meer gewicht aankunnen.

Ondanks dat het een superschema is ga ik binnenkort toch waarschijnlijk iets wijzigen. Ik heb wat meer spiermassa nodig om met deze gewichten te kunnen dippen en ik kan vanaf volgende week niet meer genoeg gewicht aan de halter hangen voor het smal bankdrukken.
Waarschijnlijk zal ik de military press als hoofdoefeningen gaan doen (schouders lopen toch ver achter) en daarnaast misschien even wat bodybuilding. Die cyclus van 12 en 10 reps zetten naar mijn idee niet echt veel massa aan.

Jaap

Laatst bewerkt:
Wat is eigelijk de stand met bankdrukken?
Zie je wel veel posten over frisbeeen enzo.
Maar weinige over bankdrukken.

Ben zelf met de zelfde race bezig
Ben anderhalf jaar geleden ook weer begonnen na 8 jaar niet getraint te hebben
Had vorige week 3x170
me schouders zit iets in de puin dus echt voluit gaa ik niet
Maar eind van het jaar moet ik op 185/190 zitten
Dus we zullen zie wie het eerste boven is

Wat is eigelijk de stand met bankdrukken?
Zie je wel veel posten over frisbeeen enzo.
Maar weinige over bankdrukken.

Ben zelf met de zelfde race bezig
Ben anderhalf jaar geleden ook weer begonnen na 8 jaar niet getraint te hebben
Had vorige week 3x170
me schouders zit iets in de puin dus echt voluit gaa ik niet
Maar eind van het jaar moet ik op 185/190 zitten
Dus we zullen zie wie het eerste boven is

Ik weet niet precies hoe het staat met bankdrukken in de normale stand (breed). Misschien dat ik dat ga doen nadat de orthopaed mijn schouder heeft gefixt.
Met smal bankdrukken zat ik onlangs op 6x 135kg 3 sets. Ik zou dan eenmalig op 6x 140kg zitten. Probleem is dat er niet meer op de stang kan ik het fitnesscentrum waar ik bankdruk.

Volgens mij lig je een behoorlijk eind voor met die 3x 170kg! :rolleyes:

Einde van dit jaar wil ik (in een ander fitnesscentrum) over de 170kg met smal bankdrukken gaan. Statistisch gezien kan ik breed 20kg meer...

BTW, vandaag ga ik niet trainen. Ik kan niet deadliften in deze hitte zonder airconditioning. :o

Jaap

Nou ik heb een whooping 11.07 gegooit met een knieblessure en spierpijn in de billen en hams. Mwahja volgende keer 12m :P

Ik vind 14,76m belabberd gezien mijn kracht... Jij bent 1e jaars A junior? Ik hoop dat je 17,08m haalt volgend jaar ;) (ik heb 17,09m gestoten als A :p )

1ste jaars B ;) dusja heb nog lkkr de tijd om met lichtere kogels te stoten :p
met 6kg kogel had ik trouwens 2 weken geleden getraind, dag ervoor wedstrijd gehad. had toen met 6kg kogel rond de 10.5m gestoten. Maar ik mag gelukkig nog 2 jaar met de 5kg kogel :)

Nou ik heb een whooping 11.07 gegooit met een knieblessure en spierpijn in de billen en hams. Mwahja volgende keer 12m :P

Zeker niet slecht! Het landelijk gemiddelde voor een volwassen man zal rond de 6 á 7 meter liggen.

Training van vanochtend:

Smal bankdrukken: 7x 130kg......

Ik had hier 3x8x 130kg moeten doen maar het ging gewoon niet, 70kg was al zwaar vandaag. :mad: Ik kan wel wat excuses verzinnen, paar dagen slecht slapen, niet eten, vaccinatie voor de vakantie(?), te warm, overtraind etc etc.. Anyway, tijd om even iets anders te doen. Ik neem een timeout voor dit schema en ga even wat aan de spiermassa doen. En in die tijd kan mijn schouder wat beter worden.

Verder niet echt heel interessante training verder, ik heb m'n borst, schouders en triceps opgeblazen met lichte gewichten, pull over, military press, nekdrukken, dippen op een bankje, peck deck, lateral raises en push down. Voelt wel lekker :D

Die 200kg komt wel ;)

Jaap

Om verschillende redenen een paar trainingen gemist. :o
Helaas lijkt het alsof ik een achillespees blessure heb opgelopen door te strakke werpschoenen. Het is iedere ochtend even warm worden voordat ik mijn kuit goed kan strekken.
Afgelopen donderdag zijn er wat echo's van mijn schouder gemaakt. Komende donderdag zal ik die bespreken met de orthopaed. Hij wil er in eerste instantie een spuit in zetten maar daar heb ik geen behoefte aan... Vreemd genoeg gaat het opvallend goed met mijn schouder de afgelopen 2 weken dus wie weet gaat het vanzelf weer over :rolleyes:

Vandaag toch mezelf er toe kunnen zetten om naar de gym te gaan. Deadlift was inmiddels een maand geleden. Voordeel is dat ik dan wel lekker soepel ben in mijn rug.

Deadlift: 8x 160kg
Barbell row: 8x/7x 100kg & 15x 70kg

Daarna nog wat pull downs en pulley rows + dumbbell concentration curls.
Al met al niet zo slecht als ik had verwacht :D

Jaap

Welke oefeningen doe jij voor techniek voor het kogelstoten?

Welke oefeningen doe jij voor techniek voor het kogelstoten?

Ik doe geen specifieke oefeningen. Ik leg af en toe wel het accent op een bepaalde deel van de worp. Als ik dat een hele training doe dan gaat het op een gegeven moment automatisch.

Een oefening die ik vroeger wel deed was standstoten waarbij je beginstand al frontaal is. (beide voeten naar voren)

Ook leuk is met 1 arm aan een paal hangen (in aanglijpositie) en dan loslaten. Of je valt op je billen of je strekt je been razendsnel en krijgt dan een supersnelle aanglij.

Op het moment doe ik even geen worpen vanwege mijn achillespees. :(

Jaap

Tijd voor een update. Ik ben inmiddels voor een röntgenfoto en een echo naar een ortopaed geweest. Conclusie is dat mijn schoudergewricht +kraakbeen er heel goed uit zien. Er zijn wel onregelmatigheden te zien in de bovenste rotator cuff aanhechting, d.w.z dat die geïrriteerd is. goh.. :rolleyes:

Er wordt niks aan gedaan, ik wil namelijk geen spuit. Als ik er meer last van krijg dan verwijzen ze me naar een sportarts. Gelukkig gaat het op dit moment wat beter dus ik probeer de stijgende lijn er in te houden.

Training van vandaag:

diverse rotator cuff oefeningen.
4 supersets lateral raises (12x 5kg) met nekdrukken (15x 30kg). (waarom? :p)
3x 12 reps tot verzuring pec deck.

BREED BANKDRUKKEN: 10x 100kg & 7x 110kg (daarom! :p)

Het gewicht stelt natuurlijk niks voor (vanwege de pre-exhaust) maar ik ben erg content met het feit dat ik hier gewoon voor het eerst sinds jaren BREED kan bankdrukken zonder dat mijn schouder blokkeert. Nu even wennen en dan het gewicht omhoog knallen.

Jaap@115kg

oh ja, als de achillespees weer meewerkt dan ga ik weer verder met kogelen, dat is bijna..

Thanks!

Vandaag dan maar de stoute (maar ruime) schoenen aangetrokken en een 10-tal standworpen gedaan met mijn, inmiddels verroeste, wedstrijdkogel.
Het is precies een maand geleden dat ik een kogel aanraakte dus ik had als doel 13,50m.
Uiteindelijk heb ik toch nog 14,22m gehaald dus ben er erg tevreden mee. M'n achillespees voelt wat branderig maar niet ernstig. Vooral mijn schouder zit wel lekker dus ik ga even door met de "massa" training. Over een maand ga ik 2 weken op vakantie en daarna zal ik "HET SCHEMA" richting de 200kg bankdrukken weer oppakken.

Jaap

het is iig mooi dat je weer kan beginnen met je trainingen op te pakken, je normale afstanden komen vanzelf wel weer terug :D

het is iig goed nieuws dat je niet alteveel last heb bij het stoten.

Even een kleine update. M'n schouder gaat verassend goed, hij zit lekkerder dan ooit. Ik ben in de warme dagen wel wat kilo's kwijtgeraakt (van 115kg naar 110kg!!) , kan niet echt (echt niet) eten als het warm is.
Aangezien ik over een aantal dagen ga trouwen en daarna met vakantie ben is mijn trainingsaanpak even gewijzigd. Op 21 september doe ik mijn laatste serieuze wedstrijd. Tot die tijd zal ik een soort heavy duty aanpak gebruiken om even een kleine piek voor die wedstrijd te creeren.

Training van vandaag:

Weighted dips: 10 x +30kg (75% vermogen, vroegtijdig gestopt)
Nekdrukken: 7 x 75kg
Military press: 9 x 50kg
Smal bankdrukken: 7 x 120kg
Lying triceps extensions: 12 x 50kg
(vroegtijdig gestopt, had wel 16 gekund)

Dit was vooral een feel good training. Schouder zit echt super en de gewichten voelden licht aan. Beter dan verwacht na zo'n lichaamsgewicht verlies! Van het kogelstoten verwacht ik op dit moment niet veel maar misschien doe ik dinsdag een wedstrijdje in Nijmegen.

Jaap

Even een kleine update. M'n schouder gaat verassend goed, hij zit lekkerder dan ooit. Ik ben in de warme dagen wel wat kilo's kwijtgeraakt (van 115kg naar 110kg!!) , kan niet echt (echt niet) eten als het warm is.
Aangezien ik over een aantal dagen ga trouwen en daarna met vakantie ben is mijn trainingsaanpak even gewijzigd. Op 21 september doe ik mijn laatste serieuze wedstrijd. Tot die tijd zal ik een soort heavy duty aanpak gebruiken om even een kleine piek voor die wedstrijd te creeren.

Training van vandaag:

Weighted dips: 10 x +30kg (75% vermogen, vroegtijdig gestopt)
Nekdrukken: 7 x 75kg
Military press: 9 x 50kg
Smal bankdrukken: 7 x 120kg
Lying triceps extensions: 12 x 50kg
(vroegtijdig gestopt, had wel 16 gekund)

Dit was vooral een feel good training. Schouder zit echt super en de gewichten voelden licht aan. Beter dan verwacht na zo'n lichaamsgewicht verlies! Van het kogelstoten verwacht ik op dit moment niet veel maar misschien doe ik dinsdag een wedstrijdje in Nijmegen.

Jaap
Fijn dat alles weer goed is en proficiat met uw trouw :klink:

Fijn dat alles weer goed is en proficiat met uw trouw :klink:

Bedankt!

Training van vandaag.

Smal bankdrukken: 6 x 130kg (kon 7)
Standing military press: 9 x 55kg (pr?)
Nekdrukken: 4 x 80kg & 9 x 70kg
Lying triceps extensions: 12 x 55kg & 8 x 60kg

Allemaal vrij makkelijk dus genoeg power om weer over de 15 te kunnen stoten denk ik zo :rolleyes:

Morgen waarschijnlijk nog even deadliften en een kogeltje gooien. Na dinsdag zal er +/- 3 weken niet veel terecht komen van trainen.

Al met al ben ik weer tevreden gezien mijn huidige bodyweight, In 2009 ga ik waarschijnlijk weer richting 120kg bodyweight als ik de benen een beetje kan trainen. Speaking of which, ik verwacht zo dadelijk 160kg extra aan schijven voor de leg press die sinds kort hier staat.

Voor alle internetters, vergeet straks niet te kijken naar de finale kogelstoten ([Link niet meer beschikbaar]) om 3 uur vanmiddag. Onze Rutger gaat ook weer aan de bak!

Jaap

edit: de 160kg is binnen. Ik heb net 25 x 190kg 45 graden leg press gedaan. Dat ging iig goed met de knie!

Terug
Naar boven