MuscleMeat

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Lekkere training man!

Jammer van Smith he... Maar was gewoon niet goed genoeg

Jaap, zorg je wel dat je heel blijft??

• Topic Starter Topic Starter
Jaap, zorg je wel dat je heel blijft??

eh ja, waarom? :rolleyes:

Vanavond heb ik dus een wedstrijd gehad. Het was prachtig stralend mooi zonnig weer. Voor de afwisseling waren er dus tijdens de wedstrijd hoosbuien afgewisseld met stortbuien. Maar verder was het bijzonder mooi pokkeweer. :p

Het instoten ging wat stroef, ik kwam nog wel tot 13,90m uit de stand maar had wel het idee dat een goede standworp tot 14,50m kon komen. Na het standstoten begon het ellendige weer dus heb ik tijdelijk onder de tribune staan onderkoelen.
Eerste (aanglij) poging in gietende regen: 13,78m

daarna:

14,20
14,52
x
14,08m
14,42m

De laatste poging was redelijk droog en ik kreeg het weer een beetje warm. Er zat echter niks meer in mijn benen en hij ging van de volle hand, :hitit: wat uiteraard minimaal een halve meter scheelt. Dus de enige worp die over de 15 meter had kunnen gaan helaas pindakaas.. Volgende keer beter.

Op 21 september volgende wedstrijd verslagje, daarna als ik zin heb misschien nog een wedstrijd in roermond. Vervolgens moet m'n 200kg bankdrukschema me in februari 2009 minimaal over de 16 meter krijgen :D

Tot over 3 weken!

Jaap :)

Hallo allemaal, ik ben net terug van 2 weken vakantie en klaar voor het vervolg. Ondanks (of dankzij) het eten ben ik 5kg bodyweight verloren. Ik heb 1 keer een fitnessruimte bezocht tijdens de vakantie, maar dat was vooral om m'n schouder een beetje te doorbloeden aangezien ik er met volleyballen wat flinke klappen op heb gekregen.
Aangezien ik nu slechts 110kg weeg is de armomvang ook flink geslonken (43,6cm).

Ik ga nu voor het eerst sinds lange tijd (5 ~6 jaar) bewust zwaarder worden. Waarschijnlijk is het de laatste keer dat ik dit ga doen, puur voor het bankdrukken en het kogelstoten. Of het gezond is.. :o
Bewust zwaarder worden betekent voor mij; iedere dag wegen en extra eten als ik niet zwaarder ben. :meal:

Training van vandaag:

Leg press: 2 x 10 x 200kg + 100lbs flex bands

standversprong: 2,11 meter
(beginnetje voor sprongkracht)

morgen begint het echte werk!

Jaap

Laatst bewerkt:
Zie ik je morgen jaap?

Ik ga naar Breda, weet niet of jij daar moet gooien? Toevallig moet ik ook discuswerpen.

Op dit moment heb ik het in mijn rug.....:mad: Hopelijk is dat morgen wat minder.

Laten we het er op houden dat ik nu NIET in vorm ben :p Daarentegen heb ik alweer een strak schema uitgestippeld voor grotere prestaties. Binnenkort komt er nog een squatrek op de zaak te staan dus ik kan helemaal los.
Gisteren, kogel 10kg stand: 11,26m

Trainingsupdates volgen.

Jaap

Bastard! Hopelijk kan ik je een beetje bijhouden. Hoe is het met de ploeg beetje op volle oorlogssterkte?

Hee grote, ik heb je vandaag gemist met de promotie degradatie wedstrijd, ik dacht dat jij ook meedeed.
In ieder geval, ik had 14.88 en met discus 43.50. We zijn wel kampioen geworden met ons ploegje en dus ook gepromoveerd naar de tweede divisie.

Hee grote, ik heb je vandaag gemist met de promotie degradatie wedstrijd, ik dacht dat jij ook meedeed.
In ieder geval, ik had 14.88 en met discus 43.50. We zijn wel kampioen geworden met ons ploegje en dus ook gepromoveerd naar de tweede divisie.

vandaag was ik niet zo groot. 14,55m met de kogel en 39,50 met discus. Wij zaten in de eredivisie/1e divisie poule. Oh ja, ik had het dus ook in mijn rug. Vandaar geen 15 meter.. Met discus was de wind van links maar dat is een zwak excuus :D
Vanaf morgen weer zwaar aan de bak!

Jaap

Flex Bands!

Vandaag hebben we een filmpje gemaakt van de dips met flex bands. Je kan hem hier bekijken op YouTube:

http://www.youtube.com/watch?v=SCJHlfY6ogg

Training ging verder niet helemaal zoals gewenst, energie was snel op en mijn schouder zat wat te zeuren.

Weighted dips +20kg + 35kg flex bands: 8x/8x/7x
BREED bankdrukken: 8 x 100kg (netjes en langzaam vanwege schouder)
Lying triceps extensions: 8x/8x 55kg
Military press: 8x 30kg 8x 35kg 8x 40kg & 10 x30kg

Laatste oefening alleen om mijn schouder wat te doorbloeden.

Jaap

Mooie dips!

Laatst bewerkt door een moderator:
Je maakt amper rom???

benen tot aan buik he :D

Het is op het filmpje niet goed te zien maar ik stop 1cm totaan de stop van de leg press. En die stop zit vergrendeld met een balk die ik er onderheb geramd. De glijders van de leg press waren wat aan het doorhangen en op deze manier is hij veel steviger. De range of motion maakt mij niet zoveel uit, zolang ik maar flink kan trainen. Bovendien train ik voor het kogelstoten, en dieper dan dit kom ik nooit. :D

Jaap

Zo diep bij de leg press kan slecht zijn voor je heupgewrichten. Zeker als je een niet al te diepe heupkom hebt (komt veel voor).

Toegegeven, het zou wel iets dieper kunnen. Maar voor wat meer ROM kan je ook de squat gebruiken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Even een kleine update, veel te lang geleden. Mijn schouder is helaas weer/nog steeds/altijd/soms een beperkende factor in de oefeningen. Voordat ik weer hard aan de slag ga met "het schema" (wat betreft smal/breed bankdrukken) ben ik mijn schouders wat aan het uitbouwen. Ik kan niet te zwaar gaan, maar goed, des te meer volume doe ik.

Training van vandaag, nr 2 in de cyclus van 10 reps.

Nekdrukken: 55kg: 10x/10x/10x/10x/10x
Pec deck: 80kg: 10x/10x/10x/10x/9x
Lateral raises: 9kg: 10x/10x/10x/10x/10x
Lying triceps extensions: 45kg: 10x/10x/10x/10x/10x
Pull over: 10x 45kg

nb: vorige training nog wel 10 x +50kg weighted dips gedaan, maar ik was een beetje in het wilde weg aan het trainen. Zonder een plan/doel gaat het nergens heen met de vooruitgang.

Ik ben nog niet zwaarder geworden maar dat is aan mezelf te wijten. De plannen voor een verhoogde calorie-inname zitten nog in de ijskast. :o

Volgende update zal wel weer even op zich laten wachten. Eerst even back on track komen.

Jaap

nb2: ik kan weer kniebuigen. Na meer dan een jaar last van de linkerknie is het nu ineens probleemloos. Ik zat dan ook binnen 3 trainingen weer op 120kg x 10 (90graden) daar waar ik al maanden achter elkaar niet veel zwaarder dan 60kg á 70kg kon gaan.

Goed om te zien dat je er nog steeds bent ;)

Wegens verbouwen en 2 weken geen trainingspartner even wat minder getraind. Vandaag een traininkje om de spieren te behouden.

Squatten: 100kg 12x/12x/12x/12x/12x

Bijna parallel aan de grond. Geen last van knie whatsoever :D

Buiten adem nu! :o

Jaap

Hey even een megabump....hoe staat het er nu mee? ben zelf ook sinds kort begonnen met kogelstoten en ben wel nieuwsgierig!

Terug
Naar boven