400mman
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 11
- Lengte
- 1m98
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
In de eerste post staat een overzichtje:
Ik heb een wat uitgebreider stukje geschreven op m'n blog.
Het is vrij rechttoe rechtaan, periodisering, 2 weken per rep aantal. In de eerste week 2 trainingen van 5 sets, in de 2e week 2 trainingen van 3 sets.
De reps verspringen van 10 naar 6 naar 12 naar 8 naar 4. Zo blijft je lichaam reageren.
Belangerijkste uit dit schema is dat alleen je laatste of een-na-laatste set maximaal zijn, d.w.z dat je iedere werkset in principe met hetzelfde gewicht afwerkt.
Als je een vraagje er over hebt laat maar even weten!
Jaap
ps: flinke deadlift heb je voor je bodyweight!!
,
.
Vergeleken met hoe ik was heb ik aardig wat spiermassa gewonnen en zou nu graag wat meer spierdefinitie willen. Vraag me al een tijdje af of mijn schema misschien gewoon niet goed in orde is, ik train nog steeds met max. gewichten (niet veel pr's meer, want gebruik ook geen periodisering) en dan per oefening 3 á 4 sets met zo'n 15 tot 8 reps. (borst bijv. 3 oefeningen -> 3x12x...kg). Wil sowieso een ander schema gaan maken (zit nu tegen het einde van mijn 2e 3 daags split schema) om nu effectiever resultaat te krijgen, zit alleen te dubben met hoe of wat..aantal kg's, reps etc.
, anyway..20 sept...dat is al vlot
Spannend
.Ik heb 'het topic' niet kunnen vindenWanneer is dat? En waarmee mag ik mijn rug breken?
![]()

Goedemorgen,
Thanks voor je uitleg over de periodisering in een schema. Ik had er eerder over gelezen, vind het ook wel interessant. Ik weet alleen niet of het verstandig voor mijzelf is, omdat ik het liefst nu meer spierdefinitie krijg ipv spiermassa en volgens mij je met zo'n schema eerder kracht+massa opbouwd?Vergeleken met hoe ik was heb ik aardig wat spiermassa gewonnen en zou nu graag wat meer spierdefinitie willen. Vraag me al een tijdje af of mijn schema misschien gewoon niet goed in orde is, ik train nog steeds met max. gewichten (niet veel pr's meer, want gebruik ook geen periodisering) en dan per oefening 3 á 4 sets met zo'n 15 tot 8 reps. (borst bijv. 3 oefeningen -> 3x12x...kg). Wil sowieso een ander schema gaan maken (zit nu tegen het einde van mijn 2e 3 daags split schema) om nu effectiever resultaat te krijgen, zit alleen te dubben met hoe of wat..aantal kg's, reps etc.
Heeeel verhaal, anyway..20 sept...dat is al vlot
Spannend
![]()
.

Echt mooie progressie Jaap!
Weet jij wat de filosofie erachter is om de 3e week van 5 naar 3 setjes over te stappen? In je voorbeeldje ga je van 80kg bij de 5 setsessie naar 85kg in de 3e week. Maar eerlijk gezegd lijkt me in dit voorbeeld dat je 3e week minder intensief is dan week 1 en 2 en dan zou ik denken dat dat niet echt een effectieve prikkel geeft.
Het idee van het om de week wisselen van reps en kilo's is wel volkomen logisch trouwens maar alleen van 5 naar 3 setjes op hetzelfde aantal reps en een niet zo grote verhoging van het aantal kilo's ben ik benieuwd naar wat daar de gedachte achter is!?
Die maakt een backup van alles wat je typt, zo raak je het nooit kwijt 

.
Hij is goed genoeg om straks toch nog iedereen voorbij te knallen. Tenminste dat verwacht ik wel van je Jaap 

Goed te horen dat het goed gegaan is ondanks je linkerbeen!
Hoe zwaar is eigenlijk de bal waar je mee gooit, ik heb niet heel veel verstand van kogelstoten/discuswerpen, maar volgens mij zijn de afstanden meer dan netjes die je hebt gegooit.
Goed nieuws dat je komende pinksteren met je club jullie krachten mogen meten met andere europese clubwinnaars, dat is dan zeker een extra motivatie om goed te blijven doortrainen
Suc6 zo met je deadlifts![]()

Jaap heb nog een highspeed opname van je discusworp. Zal wel even kijken hoe ik je hem kan opsturen.

Jaap,
Welke percentages hanteer jij hierbij?
5 x 10, 65%
5 x 6, 80%
5 x 12, 60%
5 x 8, 75%
5 x 4, 85%
of zo?