AndroidHealthClinic

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag even gestopt met de 'zware' deadlifts vanwege mijn rug. Het kogelstoten gaat ook letterlijk voor geen meter meer nu... :( Maandag weer een bezoekje aan de chiropractor...

Om mijn rug los te maken heb ik wat meer herhalingen gedaan. ;)

Deadlift: 20 x 20kg, 20 x 40kg, 20 x 60kg, 20 x 80kg, 20 x 90kg

Nog een eindje te gaan naar m'n pr (23 x 150kg) :D

Jaap

Gisteren nog een bezoek aan de manueel gebracht. Middenrif aanhechting aan de ribben losgemaakt ??? Daarna nog wat gestretched en gekraakt. Vrijdag, zaterdag en zondag heb ik met een kruik in mijn nek gelopen, kramp o.i.d. Tsja, wie nooit een blessure heeft traint niet hard genoeg... :D

training van vandaag was alternatief, ik ga spoedig weer verder met het schema.

Lying triceps extensions: 3 x 50kg 3 x 55kg 3 x 60kg 3 x 65kg 6 x 70kg
Smal bankdrukken: 3 x 110kg 3 x 117,5kg 3 x 125kg 3 x 132,5kg 3 x 137,5kg
Squat (90 graden): 10 x 130kg 8 x 150kg 6 x 160kg

best aardig met kramp in de monnikskap :cool:

Jaap

Haha, je bent echt ziek bezig man!! ;)

Ga zo door!

Nekkramp wil niet weg. Ik heb inmiddels de afgelopen dagen aspro's op, magnesium, diclofenac en valiums. Daarnaast nek-massages, stretchen, warm bad iedere dag, kruik er op, 2 truien en sjaal om mijn nek, veel oefeningen om de spier te doorbloeden, wordt er een beetje simpel van, nu al 7 dagen aargh.. :(

..maar trainen kan ik ook niet laten. :wl:

Vandaag zelfs een pr.............................................

Smal bankdrukken: 4 x 140kg ..makkelijk.. ???

Jaap

Is de spier wel de oorzaak van kramp? Lijkt me dat iets anders die kramp aanzwengelt

Is de spier wel de oorzaak van kramp? Lijkt me dat iets anders die kramp aanzwengelt

Tsja, de manueel heeft al veel losgemaakt dus daar zou het niet aan moeten liggen. Het is er in geschoten bij de military press bij zo'n net-wel-net-niet rep. Toevallig de dag nadat ik 5 x 20 had gedeadlift. Dan was dit vast de druppel die de emmer deed overlopen...

Ik ga even een triggerpointmassage bij Kris regelen :) Ik moet en zal naar die wedstrijd volgende week...

Vandaag weer een bezoekje aan de manueel gebracht. Helaas lukte het niet om mijn nek 'los te trekken'. Een blokkade is overduidelijk aanwezig (geconstateerd). Vanmiddag nog even zelf een poging gedaan en warempel (krak), mijn kramp lijkt nu weg te ebben.. Morgenvroeg heb ik nog een laatste afspraak met een manueel therapeut van vroeger (een waarvan ik weet dat het gaat lukken). Dus na 12 dagen nekkramp lijkt het einde in zicht te komen :)

Tussen alle drukte door bij power supplements heb ik nog even 5 minuten gevonden om wat te squatten en te deadliften:

Squat (90 graden): 6 x 170kg
Deadlift: 5 x 170kg

Morgen nog wat borst, triceps en schouders en dan een paar daagjes rust voor de wedstrijd.

Jaap

Na een lange lange lááánge rit inclusief file eindelijk in rotterdam aangekomen bij voormalig manueel therapeut. En was dat de rit waard! Mijn nek is weer los en de kramp is weg!

Net laatste training v/d week gedaan. Bewust summier gehouden voor a.s zaterdag.

Smal bankdrukken: 3 x 142,5kg
Breed bankdrukken: 6 x 110kg
(voorzichtig en erg onwennig maar zonder schouderklachten!)
Lying triceps extensions: 10 x 60kg (submaximaal)

Nu hopen dat het droog blijft zaterdag :D

Jaap

Hoe wat welke wedstrijd?

Na een lange lange lááánge rit inclusief file eindelijk in rotterdam aangekomen bij voormalig manueel therapeut. En was dat de rit waard! Mijn nek is weer los en de kramp is weg!

Net laatste training v/d week gedaan. Bewust summier gehouden voor a.s zaterdag.

Smal bankdrukken: 3 x 142,5kg
Breed bankdrukken: 6 x 110kg (voorzichtig en erg onwennig maar zonder schouderklachten!)
Lying triceps extensions: 10 x 60kg (submaximaal)

Nu hopen dat het droog blijft zaterdag :D

Jaap

Wat fijn zeg dat het nu beter gaat met je nek! Dat scheelt een hele hoop! Heb je er ook extra last van als je het erg druk hebt (stress)? Wel lastig altijd he schouders/nek, ik merk dat ik ook voorzichtiger moet doen anders ehb ik er straks ook last van. Het begint al een tijdje bij 1 schouder, maar heb dit gelukkig "nog" onder controle.

Nette gewichten zeg pff...

Zaterdag?

---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Aha ;)
SUC6!

Wat fijn zeg dat het nu beter gaat met je nek! Dat scheelt een hele hoop! Heb je er ook extra last van als je het erg druk hebt (stress)? Wel lastig altijd he schouders/nek, ik merk dat ik ook voorzichtiger moet doen anders ehb ik er straks ook last van. Het begint al een tijdje bij 1 schouder, maar heb dit gelukkig "nog" onder controle.

Nette gewichten zeg pff...

Zaterdag?

---------- Toegevoegd om 15:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:18 ----------

Aha ;)
SUC6!

Het zal ongetwijfeld met werk/houding te maken hebben.. Vroeger toen ik nog geen werk met een computer deed had ik niet zoveel nekproblemen! Een leven zonder fitness/bodybuilding zou de spier-disbalans door een slechte of langdurige 'zelfde' werkhouding volgens mij nog veel erger maken.
Bijvoorbeeld de hele dag met dezelfde hand aan de muis zitten zal de schouder aan die kant uit zijn evenwicht halen. De arm die naar voren ligt stretcht de hele dag door de schouderspier aan de achterkant. (of de voorkant wordt korter). Het lijkt niks voor te stellen, maar als je zoiets dag in dag uit doet dan....
Reverse curls werken bij mij ook goed tegen RSI in de hand omdat het goed de bovenkant van de onderarm doorbloed. Nu overigens geen last meer van, ik zit niet meer zoveel achter een computer en heb wat vaker een baby op de arm. (goed voor de biceps, dat wel ;) )

Zaterdag weer een kleine update!

Jaap

Het zal ongetwijfeld met werk/houding te maken hebben.. Vroeger toen ik nog geen werk met een computer deed had ik niet zoveel nekproblemen! Een leven zonder fitness/bodybuilding zou de spier-disbalans door een slechte of langdurige 'zelfde' werkhouding volgens mij nog veel erger maken.
Bijvoorbeeld de hele dag met dezelfde hand aan de muis zitten zal de schouder aan die kant uit zijn evenwicht halen. De arm die naar voren ligt stretcht de hele dag door de schouderspier aan de achterkant. (of de voorkant wordt korter). Het lijkt niks voor te stellen, maar als je zoiets dag in dag uit doet dan....
Reverse curls werken bij mij ook goed tegen RSI in de hand omdat het goed de bovenkant van de onderarm doorbloed. Nu overigens geen last meer van, ik zit niet meer zoveel achter een computer en heb wat vaker een baby op de arm. (goed voor de biceps, dat wel ;) )

Zaterdag weer een kleine update!

Jaap

Ja precies, dat geloof ik ook wel dat daardoor klachten erger worden. Ik let zelf ook erg op mijn houding, bv. voor de computer zit ik erg recht op of op school als ik aan het werk ben. Als ik dan kijk om mij heen dan zitten ze niet maar dan hangen ze met de schouders om hoog en dikke uitgeplofte buik. Tja als je jong bent trek je het nog wel... maar na een aantal jaar zullen ze allemaal wel ergens over gaan klagen vanwege verkeerde bewegingen/houdingen.

Nou we horen je zaterdag wel, hoop voor je dat het ook net zo mooi weer word als vandaag :D

Groetjes!

..oh ironie, maand voorbereid, gisteravond ziek geworden. Geen wedstrijd voor mij vandaag :duh:

Haha, je bent echt ziek bezig man!! ;)

Ga zo door!

Idd. Weekje griep gehad. Er is één addertje onder het gras in mijn schema, en dat addertje ben ik :D

Gevolg is dat ik even rustig aan moest doen met de gewichten want ik werd snel duizelig. Vandaag gaat alles weer een beetje normaal. Helaas is mijn deadlift echt ver weggezakt.

Training van vandaag:

Standing military press: 3 x 12 x 45kg
Lying Triceps extensions: 3 x 12 x 50kg
BREED bankdrukken (!): 1 x 12 x 100kg
(ziet er uit alsof ik het nog nooit heb gedaan, zo gammel, haha... )
Weighted dips: 12 x +10kg +114kg bodyweight
Barbell wrist curl: 20 x 55kg

Ondanks dat het een prutgewicht is met breed bankdrukken ben ik erg in mijn nopjes omdat het gewoon goed voelde, geen centje pijn in mijn schouder. En omdat het voor het eerst is dat ik weer eens echt iets met de borstspieren doe was ik gelijk helemaal opgeblazen van die ene set :D

20 december weer een wedstrijd in de planning, dit keer in Dortmund.

Jaap

Lol

Zo, nogmaals een week griep gehad. Ik denk dat ik er nu weer tegenaan kan... Staat wel lekker suf in de progressie en er zit nu een gat in het schema maar ik ga gewoon verder daar waar ik normaal gesproken zou zijn in het schema. Deel 4 van 12 reps en deel 1 van 8 reps heb ik nu dus gemist.

Training vandaag (training 2 van 4 met 8 reps, zou 5 sets moeten doen maar hou me een beetje in):

Military press: 3 x 8 x 52,5kg (slap vergeleken met 5 x 12 x 45kg)
Lying triceps extension: 4 x 8 x 57,5kg (wel aardig)
Breed bankdrukken: 8 x 112,5kg

Meer doe ik niet, even zeker weten dat ik niet weer ziek wordt ;)

Jaap

nb: de wedstrijd in roermond op 20 december gaat niet door omdat deze wedstrijd alleen voor de jeugd is...

pr

Ik hou het kort, vandaag even allerlei oefeningen gedaan, kijken of ik ergens mee wil switchen. Maar eerst even smal bank gedaan als opwarmertje:

7 x 130kg smal bankdrukken = PR ! :cool:

Jaap

Weer een kleine update, ik ben wel aan het trainen voor de europacup maar het staat even op een laag pitje.

Ik ben mijn 20 reps deadlift weer begonnen en zit op dit moment op 20 x 110kg. Het bankdrukken zat even flink in de lift maar met 2 x griep en een aantal dagen slecht eten zakt dat snel in. (laat het een wijze les voor me zijn ;) )

Ik ben nu wel breed aan het bankdrukken ( 3 x 10 x 112,5kg ) maar mijn schouder is hierdoor nu al ruim een week aan het protesteren..

Verder heb ik een cool vangnet van 10 meter bij 5 meter gekocht om hier in een hoek in de hal te kunnen kogelstoten :D

Zo dat was 'm weer, binnenkort weer strakke plannen naar de 200kg bankdrukken :wl:

Jaap

Weer een kleine update, ik ben wel aan het trainen voor de europacup maar het staat even op een laag pitje.

Ik ben mijn 20 reps deadlift weer begonnen en zit op dit moment op 20 x 110kg. Het bankdrukken zat even flink in de lift maar met 2 x griep en een aantal dagen slecht eten zakt dat snel in. (laat het een wijze les voor me zijn ;) )

Ik ben nu wel breed aan het bankdrukken ( 3 x 10 x 112,5kg ) maar mijn schouder is hierdoor nu al ruim een week aan het protesteren..

Verder heb ik een cool vangnet van 10 meter bij 5 meter gekocht om hier in een hoek in de hal te kunnen kogelstoten :D

Zo dat was 'm weer, binnenkort weer strakke plannen naar de 200kg bankdrukken :wl:

Jaap

Ziet er veelbelovend uit, jammer dat je schouder protesteerd...ik heb dat als ik smal bankdrukken doe..by the way...ik zit nu op 190kg (raw)...dus nog 10 te gaan :)

Ziet er veelbelovend uit, jammer dat je schouder protesteerd...ik heb dat als ik smal bankdrukken doe..by the way...ik zit nu op 190kg (raw)...dus nog 10 te gaan :)

Oef dat is al een flink gewicht. Op de een of andere manier had ik ineens een megadip, de gewichten voelden superzwaar terwijl ze 2 weken ervoor nog als een veertje aanvoelden..

Ik ben nu wel gigantisch veel aan het eten en zit met bodyweight nu op 118,65kg (gisteren). Op 6 februari is het NK en dan moet ik met bankdrukken pieken, ik laat tzt dus wel even weten hoe ver ik nog achter je zit ;)

Jaap

Terug
Naar boven