Fitness Seller

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Oef dat is al een flink gewicht. Op de een of andere manier had ik ineens een megadip, de gewichten voelden superzwaar terwijl ze 2 weken ervoor nog als een veertje aanvoelden..

Ik ben nu wel gigantisch veel aan het eten en zit met bodyweight nu op 118,65kg (gisteren). Op 6 februari is het NK en dan moet ik met bankdrukken pieken, ik laat tzt dus wel even weten hoe ver ik nog achter je zit ;)

Jaap

Suc6 op het NK! :)
By the way...ik denk dat mijn BDW eerder zo'n 148,65kg momenteel is (en ik probeer juist niet gigantisch veel te eten ;))...omgerekend naar Wilkspunten zul je dan wel meer drukken.

Hey suc6 op het NK! Train je nog met de kogel?

• Topic Starter Topic Starter
Hey suc6 op het NK! Train je nog met de kogel?

Yup, vandaag nog 5,52m (vijf meter twee en vijftig), weliswaar op mijn knieeën maar dat mag de pret niet drukken. Ik doe bij ons in de hal bij powersupplements hele worpen in een net en geknielde worpen vrijuit op een lang open stuk. :D

Ik heb werkelijk geen idee wat er in zit maar ik train me gewoon het apelazarus, we zien wel!

Op de valreep een nieuw PR

Vandaag mijn laatste training in de 6 reps reeks. Aangezien het vorige week totaal NIET ging was ik vandaag blij verrast met een nieuw pr.

Vorige week:
Smal bankdrukken: 6 x 115kg, 6 x 120kg, 6 x 125kg

Vandaag
Smal bankdrukken: 6 x 137,5kg, 6 x 130kg
Lying triceps extensions: 6 x 67,5kg, 6 x 70kg

Zoals je ziet is dit niet de bedoeling van het schema. Vorige week had ik bijzonder veel moeite met opwarmen, zelfs na 2 werksets wilden mijn schouders niet losser worden. Normaal gesproken doe ik een gelijk gewicht in iedere set. Dus voor alle mensen die het schema ook volgen, ik ben een slecht voorbeeld op het moment....

filmpje! :p

http://www.youtube.com/watch?v=1iOXd4xxe-g

Jaap

Laatst bewerkt:
Waarom trek je je rug zo hol, last van het ruggetje?

Laatst bewerkt:
Vandaag mijn laatste training in de 6 reps reeks. Aangezien het vorige week totaal NIET ging was ik vandaag blij verrast met een nieuw pr.

Vorige week:
Smal bankdrukken: 6 x 115kg, 6 x 120kg, 6 x 125kg

Vandaag
Smal bankdrukken: 6 x 137,5kg, 6 x 130kg
Lying triceps extensions: 6 x 67,5kg, 6 x 70kg

Zoals je ziet is dit niet de bedoeling van het schema. Vorige week had ik bijzonder veel moeite met opwarmen, zelfs na 2 werksets wilden mijn schouders niet losser worden. Normaal gesproken doe ik een gelijk gewicht in iedere set. Dus voor alle mensen die het schema ook volgen, ik ben een slecht voorbeeld op het moment....

filmpje! :p

http://www.youtube.com/watch?v=1iOXd4xxe-g

Jaap

Sterke prestatie Jaap!
Durf niet te zeggen of ik dat ook voor elkaar krijg met een close grip (waarschijnlijk niet :o).
Ik kan het wel niet laten (en hoop dat je het me niet kwalijk neemt)...om twee puntjes van kritiek te plaatsen:
1) de billen komen vanaf een bepaalde rep los van de bank, wat niet zo geweldig is voor je rug (en op een bankdrukwedstrijd NO LIFT betekend).
2) je kipt je hoofd naar voren (ook niet zo goed voor je nek, en je haalt je spanning bij je borst weg).

Sterke prestatie Jaap!
Durf niet te zeggen of ik dat ook voor elkaar krijg met een close grip (waarschijnlijk niet :o).
Ik kan het wel niet laten (en hoop dat je het me niet kwalijk neemt)...om twee puntjes van kritiek te plaatsen:
1) de billen komen vanaf een bepaalde rep los van de bank, wat niet zo geweldig is voor je rug (en op een bankdrukwedstrijd NO LIFT betekend).
2) je kipt je hoofd naar voren (ook niet zo goed voor je nek, en je haalt je spanning bij je borst weg).

Yup, klopt helemaal. Hoewel ik hierbij geen last van rug krijg, dat kippen met mijn hoofd valt me ook op tijdens de oefening, ik probeer het af te leren.
Ik heb (breed) 165kg gehaald op de wedstrijdmanier, met billen op de bank en stil op de borst. Op mijn eigen(wijze) manier was dat 175kg. Het traint denk ik lekkerder, ik hou niet zo van de 'spanning' van het gecontroleerd laten zakken en wegdrukken.. :rolleyes:
Ik doe eigenlijk al mijn oefeningen zo dynamisch mogelijk.

We kunnen in de maand juni of juli dat wedstrijdje bankdrukken doen met dinges (ben zijn naam kwijt) in jouw topic! Ik verwacht in die maanden te pieken naar een PR maximum.

Jaap

Yup, klopt helemaal. Hoewel ik hierbij geen last van rug krijg, dat kippen met mijn hoofd valt me ook op tijdens de oefening, ik probeer het af te leren.
Ik heb (breed) 165kg gehaald op de wedstrijdmanier, met billen op de bank en stil op de borst. Op mijn eigen(wijze) manier was dat 175kg. Het traint denk ik lekkerder, ik hou niet zo van de 'spanning' van het gecontroleerd laten zakken en wegdrukken.. :rolleyes:
Ik doe eigenlijk al mijn oefeningen zo dynamisch mogelijk.

We kunnen in de maand juni of juli dat wedstrijdje bankdrukken doen met dinges (ben zijn naam kwijt) in jouw topic! Ik verwacht in die maanden te pieken naar een PR maximum.

Jaap

Hahaha...het is verder geen probleem...als jij je maar prettig voelt bij het BD. En die "dingens" is niemand minder dan Alexander Moonen, de nr. 2 van de SM van NL 2009...hij heeft verleden week nog 195 gedrukt!
Juni/juli is prima...dan is mijn wedstrijdseizoen voorbij...maar volgens mij is dat van Alex dan vol aan de gang...maar komt wel goed Jaap!

Training van vandaag:

Weighted dips: 5 x 12 x +10kg
Lying triceps extension: 15 x 55kg & 10 x 55kg

Gisteren mijn elleboog geïrriteerd met 20 x 125kg squatten dus het deed nogal pijn vandaag :mad:

filmpje gemaakt:

http://www.youtube.com/watch?v=FzAwiY3C-ao

Jaap

Dat is meer een kruising tussen een pull over en een triceps extension:D

Zo'n uitvoering is vrij gebruikelijk bij atleten. (Het rep aantal overigens niet ;-) )

Mooie oefening Jaap,

Die doe ik ook alleen met een andere halter, waarbij je handen niet in elkaar verlengde de halter pakken, maar juist parallel of evenwijdig (alsof je twee dumbbells vast hebt)

Je maakt er trouwens wel een speerachtige variant van door met je kont van het bankje te komen.

Zie ik nu dat je broer ook mee doet aan het NK?

Mooie oefening Jaap,

Die doe ik ook alleen met een andere halter, waarbij je handen niet in elkaar verlengde de halter pakken, maar juist parallel of evenwijdig (alsof je twee dumbbells vast hebt)

Je maakt er trouwens wel een speerachtige variant van door met je kont van het bankje te komen.

Zie ik nu dat je broer ook mee doet aan het NK?

Ja, de vraag is alleen, wie komt er verder? Stein weegt 99,90kg, ik weeg nu 119,45kg :rolleyes:

Training van gisteren:
deadlift: 20 x 120kg
halve squats: 20 x 130kg

's avonds heb ik mijn rechtervoet geblesseerd met ik-weet-niet-wat! Ik vind het zwaar :mad: :mad: :mad: :mad: :mad: ..eh lastig, iig loop ik nu mank.

Jaap

Laatst bewerkt:
vandaag

Straks even een kogel gooien bij mijn broer in de tuin. Vanochtend nog een beetje getraind:

Weighted dips: 12x/12x/12x + 20kg
Schuin bankdrukken: 12 x 45kg
(nee dat is niet grappig, ik heb een invalide schouder :p )
Seated neck press: 12 x 55kg
Lying triceps extensions: 12 x 62,5kg
pr ???

Gisteren (met verstuikte voet):
Deadlift: 20 x 122,5kg
Halve squats: 20 x 135kg

Bodyweight 120,60kg :D

Jaap

Vanochtend een leuke aanrijding gehad terwijl ik stil stond voor rechts. :grumble:

Uurtje later nog even getraind om van de spanning af te komen:

Nekdrukken (zittend): 4 x 85kg & 7 x 77,5kg
Smal bankdrukken: 4 x 145kg
:eek:

pr was 3 x 142,5kg dus ik moet vaker aangereden worden geloof ik...
Nog 3 trainingen te gaan voor het NK indoor.

Jaap :)

Net nog 7 x 75kg triceps extensions gedaan, een DIK pr. Ik heb nu toch een beetje last van mijn nek door die aanrijding dus ik functioneer nu op een aspro :rolleyes:

griep

Na zojuist dik 2 dagen griep te hebben gehad en 3kg gewicht kwijt te zijn geraakt ben ik maar weer komen werken. Het heugelijke feit dat dit wederom de drukste week ooit was bij powersupplements maakt me toch weer een beetje beter :)

Omdat ik volgende week een NK kogelstoten ga doen dacht ik toch maar even de spieren in beweging te houden. Ik doe niets inspannends want ik wil zeker niet wéér ziek worden. Hoewel ik nu een grote wandelende anti-stof ben ;)

Inimini training van vandaag:

Zittend nekdrukken: 15 x 40kg 10 x 60kg & 10 x 70kg.

Die laatste ging dan nog zelfs bijna met 2 vingers in de neus (bij wijze van) dus ik heb zo het vermoeden dat het grote krachtsverlies ergens in de powerlift oefeningen zal zitten.

Jaap@117,70kg :(

En nu weer 3 à 4 kilo aankomen in 7 dagen....

Succes Jaap.. als ik je zie zal ik je vanuit de VIP lounge wel even aanmoedigen ;)

Succes man, sterk trouwens op het bankdrukken!

Terug
Naar boven