AndroidHealthClinic

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

Succes vandaag!!! Hopelijk wil het nog een beetje ;)

• Topic Starter Topic Starter
Helaas heb ik nog steeds griep (al 12 dagen...). Maar ik had geen zin om af te melden. Mijn broer Stein heeft nog het nederlands record bij de masters 40+ verbeterd van 15,10 naar 15,56 (gewoon seniorengewicht) ! Ik kwam helaas niet verder dan 14,56, maar ach het was gezellig ;)

Hier een linkje naar de uitslagen

Kogelstoten Mannen ; Official result
Pos Nr Naam PR Vereniging Cat Resultaat Pl 1 2 3 4 5 6 Info
8 294 VREUMINGEN Erik van 17,83 Haag Atletiek SEN 18.36 1 18.22 18.10 X X 18.36 18.33
7 165 GROOT Patrick 18,21 AV Lycurgus SEN 17.45 2 15.14 17.39 17.45 X 17.11 X
6 337 CRONIE Patrick 17,49 Phanos SEN 17.29 3 16.37 16.74 17.29 16.89 X 16.90
5 351 PERSOON Maarten 18,20 Phanos SEN 17.05 4 15.21 16.91 16.86 17.05 X 16.92
4 83 CORSTJENS Tom 17,21 AV Achilles Top SEN 16.25 5 15.23 16.15 16.25 X X X
3 234 VOS Robert-Jan 15,93 AV Weert SEN 16.09 6 15.16 15.67 15.36 16.09 X 16.08
2 380 KUIPER Stein 15,41 Prins Hendrik SEN 15.56 7 15.50 15.56 15.02 15.52 X 15.09
1 59 ZIJDE Bror van der 15,21 ARV Ilion SEN 14.91 8 14.91 14.91 X X X X
0 394 KUIPER Jaap 15,06 Rotterdam Atletiek SEN 14.56 9 14.56 14.17 14.02
0 91 JESSEN Vincent 14,65 AV Attila SEN 14.06 10 13.29 14.06 X
0 12 CHRISTIAAN Jasper 14,39 AAC SEN 12.90 11 X 12.35 12.90

Netjes van je broer, en jammer dat je net niet in de finale zat. Dan maar in het buiten seizoen over die 16mtr:D. Succes met uitzieken en ik blijf je log volgen.

---------- Toegevoegd om 10:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:09 ----------

Oja, wat ik nog wou vragen. Jij zit natuurlijk helemaal in de sportvoeding maar heb jij zelf ervaring met "crack" van Revolutions? Ik hoor er hier in Den Helder steeds meer sportschoolharrys over dat het een super pre workout supp is. Ik heb zelf al die natuurlijke troep geprobeerd, en bij mij helpt niks, of geen creatine. Maar ik was benieuwd of jij dit ken cq gebruikt.

ondanks alles mooi resultaat, ik voelde me te brak om te komen, maar had waarschijnlijk toch weinig potten kunnen breken ;)

kom je zondag naar het bk in gent?

kom je zondag naar het bk in gent?

Om mee te doen? Ik ga nu nog even een indoorwedstrijdje doen in Enschede op 7 maart. Hopelijk is de pre-griep vorm dan weer een beetje terug.

Even een trainingsupdate:

Met bankdrukken gebruik ik de laatste paar training Flex Bands om met zwaardere gewichten te kunnen trainen. Gisteren 3 x 175kg smal bank met 50kg hulp door de elastieken op borsthoogte. Bovenin helpt het niet, dus een verloop van 125kg naar 175kg. Traint wel lekker!

Wegens mijn steeds terugkerende elleboogblessure door het squatten heb ik nu een Safety Squat Bar aangeschaft. Vandaag zijn m'n olympische schijven binnengekomen dus morgen eens testen hoe dat gaat:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Verder vandaag wat discus geworpen (2kg: 42,68m) en een kogel uit de stand gestoten (5,5kg: 16,03m). Mijn rug protesteert flink en ik verdenk mijn matras er van dus komende week ga ik op de grond slapen om te testen of dat uitmaakt :p

Binnenkort een maximum test met smal bank, ik heb goede hoop mijn 12 jaar oude pr te gaan verbeteren!

Jaap

Welke wedstrijd is dat? Ik zoek er ook nog eentje...

record smal bankdrukken!

Vandaag mijn oude record smal bankdrukken uit 1998 verbeterd!
Oud: 155kg
Nieuw: 160kg

Ging eigenlijk best makkelijk maar de verbetering naar 160kg was wel even genoeg voor vandaag. Mijn linker elleboog vond het een minder enerverende training... :rolleyes:

http://www.youtube.com/watch?v=MWFfN8wlE4w

:D

Is dit je homegym in de loods waar de pakjes van powersupplements staan? :)

Is dit je homegym in de loods waar de pakjes van powersupplements staan? :)

We hebben 2 hallen, in 1 daarvan heb ik een deel afgezet met een groen (kogelstoot)net. Eerst komen grote bergen met doosjes en in de verte kan ik wel wat potten zien staan :p

Jaap

Tijd voor een kleine update na 15 maanden :eek:

Na deze lange stop vanwege rug- en schouderproblemen ben ik tot de conclusie gekomen dat niet-bewegen juist averechts werkt voor blessures. :o

Sinds een paar maanden ben ik dus weer wat gewichten gaan tillen. Ik moet zeggen dat het met erg veel (rug)pijn en moeite ging. Na wat deadlifts met een luttele 40kg lag ik 3 dagen krom. Ook met bankdrukken was mijn schouder zo'n belemmerende factor dat ik niet meer dan 1 x 40kg kon wegdrukken.

Na een sessie active release (schouder) en een periode van rotator cuff oefeningen lijkt alles weer een beetje op de rails te komen. In de 3 maanden training heb ik nu weer wat 'normale' trainingsgewichten kunnen opbouwen:

Stats op dit moment:

119,5kg bodyweight
Smal bankdrukken: 9 x 112,5kg
Nekdrukken: 6 x 85kg
Triceps extensions: 10 x 60kg
Deadlift: 4 x 140kg

Kogelstoot: +/- 13 meter.

Er is in de hal ook het een en ander veranderd, zo staat er nu een dumbbellrek t/m 50kg. Leuk voor dumbbell rows en schouder oefeningen.
Verder is er een pecdeck, leg extension, leg curl, ab rotator en lat pull van technogym bijgekomen. :)

Nog wat leuk nieuws. Een van onze gesponsorde atleten, Erik Cadee, heeft afgelopen week in Amerika 66,95m geworpen met de discus. Hij staat daarmee 1e op de wereldranglijst !

Hier een filmpje van de worp:
http://www.youtube.com/watch?v=wlQVi6jkKWk&feature=feedu

Laatst bewerkt:
en Rutger Smith natuurlijk weer 65,60m :)!!!

OT: Good luck met opbouwen!

Even een kleine wedstrijd update. Vrijdag 14,73m gestoten en ben er gezien de voorbereidingsperiode best tevreden mee. In september als ik 35 geworden ben wil ik een poging doen om het nederlands record 35+ te verbeteren. Dat staat op 15,65m van Robert de Wit.

Deze week nog wat oefeningen gedaan:

Deadlift: 6 x 150kg
Lying triceps extensions: 9 x 65kg
Military press: 4 x 70kg (pr?)

en voor het showelement :o ook nog 46,0cm armomvang koud, ook een pr.

Laatste toevoeging in de hal een olympische halter van 20kg die 700kg kan hebben, eindelijk kunnen we vol gas..... :D

Jaap

Laatst bewerkt:
Wanneer denk je dat we kunnen lezen in je log dat je de 200 gebankt hebt?:)

Wanneer denk je dat we kunnen lezen in je log dat je de 200 gebankt hebt?:)

Het lijkt er op dat breed nooit gaat gebeuren vanwege mijn rotator cuff problemen in de rechterschouder. Het doel is nu dus bijgesteld naar smal bankdrukken. 200kg moet gewoon gaan lukken, even stug doorzetten dan ga ik het voor 31 december 2012 proberen, even wat tijdmarge inbouwen :rolleyes:

Ik 'vrees' dat ik er 130kg voor zal moeten gaan wegen maar daar zit ik als kogelstoter niet zo mee :D

Ik verwacht binnen 6 weken tegen mijn pr smal bankdrukken van 160kg aan te zitten dus dan zal ik t.z.t weer even een update posten.

Jaap

Net nog 7 x 75kg triceps extensions gedaan, een DIK pr. Ik heb nu toch een beetje last van mijn nek door die aanrijding dus ik functioneer nu op een aspro

Even bovenstaande teruggezocht van 26 januari 2010.
Vandaag 7 x 72,5kg met triceps extensions ware het niet dat ik eerst een half uur lang presses heb gedaan voor de schouders, dus de triceps waren al behoorlijk gaar.
Komende week ga ik voor een nieuw pr met deze oefening, moet lukken!

Verder nog 7 x 32kg arnold press (met een dumbbell dus). Volgens mij stelt het gewicht nog niks voor maar het lijkt me een geweldige kogelstootoefening als ik er eenmaal goed in wordt. Op naar de 50kg dumbbells...... :)

http://www.youtube.com/watch?v=Oi8eHB5c4nI

sterke triceps.
Maar 4x70 military staat dan niet helemaal in verhouding

sterke triceps.
Maar 4x70 military staat dan niet helemaal in verhouding

He Ed :)

Dat klopt, maar triceps extensions zijn bij mij een soort halve pullovers. Ik heb zonet even voor het eerst 80kg geprobeerd. Véél te zwaar voor mij dus heb 'n beetje lopen cheaten. Ik moest het gewoon een keer voelen dat gewicht. Normaal probeer ik mijn billen op de bank te houden. :D

http://www.youtube.com/watch?v=bTpp3l-bxgc

Ik verwacht dat de military press binnenkort wel omhoog gaat. Ik leg er flink de nadruk op en begin er een betere feel voor te krijgen. Mijn schouders zijn op dit moment nog mijn zwakste punt.

Donderdag staat er weer een kogel wedstrijdje op het programma!

Jaap

Laatst bewerkt:
Gisteren 15,38m gestoten, de 4e wedstrijd dit jaar en iedere wedstrijd gaat tot nu toe verder! Met deze afstand sta ik voorlopig even 7e op de nederlandse ranglijst. Nog 28cm voor het nederlands record 35+

Vandaag een lichte full body training in de planning vanwege de enorme stijfheid van de wedstrijd.
Aankomende zondag alweer competitie en dan eens even een rustweek inbouwen. Het lichaam begint te protesteren onder al het geweld :p

Inmiddels ben ik met 15,38m gezakt naar de 11e plaats op de nederlandse ranglijst kogelstoten. Tijd voor een inhaalslag!

Tijdens de 3 weken vakantie had ik geen beschikking over een fitnessruimte dus heb ik een verstelbare 40kg dumbbell meegenomen om het een en ander te onderhouden. Aan het eind van de 3 weken toch nog 8 x 35kg en 5 x 40kg gehaald met staande shoulder press dus ik was tevreden :) Gezien de schouders mijn zwakke punt zijn is dat voor mijn doen erg goed.

Door het opdrukken in alle mogelijke variaties, smal, medium, breed, incline en op een bal met één hand lijkt het er op dat mijn rotator cuff weer klaar is voor breed bankdrukken. De eerste training afgelopen maandag lijkt pijnloos te gaan, al is de kracht ver te zoeken: 6 x 100kg

Prompt heb ik de dagen daarna en vandaag nog steeds een zwaar geïrriteerde schouderkop dus ik laat de press oefeningen vandaag liggen. Dan maar triceps...

Lying triceps extensions: 10 x 60kg WU & 9 x 70kg (nieuw pr geloof ik??)

Jaap @ 123,4kg bodyweight :eek:

Terug
Naar boven