AndroidHealthClinic

Quest Jaap naar 200kg bankdrukken + verre kogelstoot

• Topic Starter Topic Starter
hmmm

Een kleine update vandaag, mijn elleboog begint erg veel pijn te doen. Ik gooi per direct de squat uit mijn programma, dit is de boosdoener. Als ik teveel stabilteitsdruk tegen de halter moet geven dan gaat het namelijk mis.

Het is even de vraag hoe mijn elleboog zich de komende week (heel) zal houden. Wellicht ga ik de triceps extension en pull over er ook uitgooien of ik ga ze reverse uitvoeren.

Vandaag was de deadlift-dag. Ook hierbij een beetje last van m'n elleboog vanwege het gewicht wat er aan m'n armen hangt.

Deadlift: 3 x 6 x 150kg... dat is dan weer een meevaller :D

Eerste set was een eitje, no-limit op de achtergrond, lang niet gehoord.
Tweede set was loeizwaar, de muziek was ineens in take that veranderd, weg adrenaline..
Bij de derde set was de muziek weer wat beter, makkelijk afgemaakt.

Nu even naar de sauna, ik ga een actieplan bedenken.

Jaap

Vooruitgang gaat goed bij je zo te lezen ...alleen behoorlijk balen natuurlijk van die opspelende elleboog! :headbang:

Heb je al langer last van die blessure eigenlijk? En heb je al eens een keer een goede diagnose laten stellen?

Wel grappig om te lezen dat de squat (benen-oefening) als eerste uit je schema gaat vanwege die elleboogklachten :) ...leggpresses zijn natuurlijk altijd nog een alternatief (beter nog de deadlift) , alhoewel je daarbij natuurlijk weer veel minder je rug en rompspieren kan pakken.

Ben zelf trouwens momenteel ook weer lekker aan het trainen ...Sinds ik per 01 februari na ca. 7 maanden niets doen weer ben gaan trainen zijn de rugklachten steeds minder geworden en momenteel ben ik zelfs een week volledig pijnvrij bezig terwijl ik mijn rug stiekum toch steeds ietsjes zwaarder aan het belasten ben. Aan een 'werp-comeback' denk ik nog niet, eerst second opinion in april maar eens afwachten, maar het is toch wel lekker om vetpercentage weer wat te zien zakken ( :loopband: was wel nodig, zit nu rond de 22% :eek: bij 1.93 m en 96 kg) en spieren langzaam weer terug te zien komen :lifter: :cool: :).

Vooruitgang gaat goed bij je zo te lezen ...alleen behoorlijk balen natuurlijk van die opspelende elleboog! :headbang:

Heb je al langer last van die blessure eigenlijk? En heb je al eens een keer een goede diagnose laten stellen?

Wel grappig om te lezen dat de squat (benen-oefening) als eerste uit je schema gaat vanwege die elleboogklachten :) ...leggpresses zijn natuurlijk altijd nog een alternatief (beter nog de deadlift) , alhoewel je daarbij natuurlijk weer veel minder je rug en rompspieren kan pakken.

Ben zelf trouwens momenteel ook weer lekker aan het trainen ...Sinds ik per 01 februari na ca. 7 maanden niets doen weer ben gaan trainen zijn de rugklachten steeds minder geworden en momenteel ben ik zelfs een week volledig pijnvrij bezig terwijl ik mijn rug stiekum toch steeds ietsjes zwaarder aan het belasten ben. Aan een 'werp-comeback' denk ik nog niet, eerst second opinion in april maar eens afwachten, maar het is toch wel lekker om vetpercentage weer wat te zien zakken ( :loopband: was wel nodig, zit nu rond de 22% :eek: bij 1.93 m en 96 kg) en spieren langzaam weer terug te zien komen :lifter: :cool: :).

Mijn diagnose is dat je geen 280kg van je rug af moet laten glijden als je arm er nog achter zit. (8 ~9 jaar geleden).

Leg presses zijn volgens mij niet beter dan de deadlift. Niemand die mij daar van kan overtuigen :p Dit wordt waarschijnlijk wel de oefening voor mijn nieuwe combi; weekend = deadlift woensdagen = leg press i.p.v. squat.

Ik duim voor je mee dat er niets aan de hand is met je rug! :rocker2:

Als je weer bezig gaat met werpen dan wil ik ook wel een discus gaan gooien, ik moet ten slotte ook een keer 50 meter halen voor ik te oud ben.. Ik daag je uit ;)

BTW volgens mij zit ik nu op 110kg @ 1,99m en 18% BF ???

Jaap

Update

Vanochtend:

Weighted dips: 6x / 6x / 5x +50kg

Mijn elleboog heeft het gehouden, ik heb vantevoren even een goede warming up gedaan en Kris heeft even in m'n triceps/elleboog geduwd om de circulatie op gang te brengen.

Als nevenoefeningen heb ik "one arm reverse push down" gedaan en nog wat zeer lichte pull overs, standing military press en lateral raises.
Allemaal bijzaak, het dippen ging goed dus mission accomplished voor deze training!

Jaap

Bedankt! Op dit moment nog ver er vandaan maar het kruipt langzaam weer richting zware gewichten.
Wat betreft je eerdere vragen, die heb ik geloof ik over het hoofd gezien. Op dit moment hou ik me nauwelijks bezig met kogelstoottrainingen. Hoe het er uit zág weet ik nog wel.
minimaal 2 werpdagen per week, meestal 3 of 4 dagen van de week en vaak 2 x op een dag, soms 3 x. Ik deed veel variaties met gewichten, varierend van 4kg tot 11kg. Tegenwoordig heb ik ook een 12kg kogel maar die is nog nauwelijks gebruikt.
Bij het werpen hoort ook springen, stopsprongen en kikkersprongen etc etc. Achterover gooien en voorover gooien, goede oefeningen voor de timing van benen en armen. Tussen de worpen door doe ik vaak wat sprintjes om reactief te blijven.
Naast het werpen zijn er nog tal van specifieke oefeningen die de kogelstoot helpen. Met de vingers tegen de muur duwen bijvoorbeeld. Een favoriet van mij is met 1 arm in een draaiende beweging aan een pulley trekken, goed voor de rotatie buikspieren.

Oh ja, ik doe 4 gymtrainingen in een week.

Als het interessant wordt ga ik op zoek naar een goede camcorder voor een filmpje op youtube. :D

Jaap

Wat een dips zeg met jouw gewicht.

Wat een dips zeg met jouw gewicht.

Thanks!
Ik was gisteren 111,9kg op de weegschaal. Ik weet niet wat er aan de hand is met mijn gewichtstoename maar ik vermoed dat het aan de creatine ligt, ik reageer daar nogal heftig op. Daarom kies ik ook voor een minimale inname van 3 gram per dag, geen laadfase.
Mijn vetpercentage lijkt zelf af te nemen. (volgens de spiegel :rolleyes: )

Jaap

Ontdek je log nu pas. Past hier niet echt wel? Denk dat je in het PL/SM gedeelte zinnigere feedback krijgt.

Succes met het behalen van je doelstellingen!

Ontdek je log nu pas. Past hier niet echt wel? Denk dat je in het PL/SM gedeelte zinnigere feedback krijgt.

Succes met het behalen van je doelstellingen!

Bedankt!
Ik zie mezelf een beetje als de bodybuildende kogelstoter met een flinke bankdruk doelstelling. Ik heb ook nog een wedstrijdje met Kris lopen wie het eerst 45cm armomvang haalt. :D
Ik heb verder geen maxiumum deadlift of squat (powerlift) ambities, lijkt me ook funest voor mijn gestel. :p

Jaap

progressie...

Vandaag was de laatste training in de serie van 6 reps. Ondanks dat ik niet meer ontbijt dan 1 shake whey met 3 gram creatine (ik krijg 's ochtends geen vast voedsel naar binnen) heb ik tegenwoordig toch genoeg energie voor de training.

De warming up ging wat moeizaam, last van mijn elleboog en het gewicht voelde nogal zwaar. 5 x 50kg, 5 x 80kg, 3 x 100kg, 2 x 110kg. Er zitten duidelijk blauwe plekken (zo voelt het) in mijn linker onderarm en triceps aanhechting. Zeg maar alle aanhechtingen in de buurt van de linker elleboog.

Smal bankdrukken: 3 x 6 x 115kg !

Eerste set ging wat zwaar, wellicht door de matige warming up. De tweede set ging als een trein. Derde set net gehaald, dus het juiste gewicht gekozen.
Hierna hebben we nog wat reverse triceps, reverse curl, lichte pull overs en 1 set pec deck gedaan. Tot slot 1 x 12 x 10kg lateral raises netjes uitgevoerd.

Ik ben klaar voor de 5 x 12 reps komende dinsdag!

Jaap

ziet er goed uit succes verder

ziet er goed uit succes verder

Bedankt!

Vandaag was het weer deadlift-dag, een ware uitputtingsslag.

Deadlift: 5 x 12 x 120kg

Eerste set was loeizwaar, nauwelijks warming up gedaan, het was obvious dat ik dit niet ging halen..
Tweede set helemaal buiten adem. 3~4 minuten gerust.
Derde set werd ik duizelig van het zuurstoftekort.
Vierde set heb ik 3 minuten na lopen hijgen.
Na de vijfde set heb ik 5 minuten plat op de grond gelegen.

Doel van de dag bereikt! :D

Nu ga ik even groeien.
ps: Hier krijg je ook flinke lats en onderarmen van.. :p

Jaap

Succes Jaap!

Ik zie je wel samen met je broer in de ochtend op de sportschool. ;)

Ik was nog vergeten te zeggen dat de stangen 10kg wegen en er 130kg op past in totaal. Die stangen kan je ook bij het bankdrukken gebruiken.

We hebben 1 stang die niet op de houders van een bankdrukstel past, maar wel in totaal 140kg kan hebben.

Dus dat scheelt iets.

Bedankt!
Gequote uit een ander topic. Zou je die stang een keer kunnen aanwijzen? :rolleyes: Dan kan ik wat langer lid blijven :D

Jaap

Bedankt!
Gequote uit een ander topic. Zou je die stang een keer kunnen aanwijzen? :rolleyes: Dan kan ik wat langer lid blijven :D

Jaap

hahaha :D

Maar dan kan je er alleen mee deadliften.

Die schijfjes die al vastzitten op de stang om het gewicht tegen te houden komen dan aan de binnenzijde te hangen als je m op het squatrek legt. Dus squatten en benchen gaat niet lukken.

Mijn diagnose is dat je geen 280kg van je rug af moet laten glijden als je arm er nog achter zit. (8 ~9 jaar geleden).

Leg presses zijn volgens mij niet beter dan de deadlift. Niemand die mij daar van kan overtuigen :p Dit wordt waarschijnlijk wel de oefening voor mijn nieuwe combi; weekend = deadlift woensdagen = leg press i.p.v. squat.

Ik duim voor je mee dat er niets aan de hand is met je rug! :rocker2:

Als je weer bezig gaat met werpen dan wil ik ook wel een discus gaan gooien, ik moet ten slotte ook een keer 50 meter halen voor ik te oud ben.. Ik daag je uit ;)

BTW volgens mij zit ik nu op 110kg @ 1,99m en 18% BF ???

Jaap

Thanks voor de support! :) Ik laat je de uitslag wel weten tegen die tijd. Mocht het allemaal positief uitpakken, dan kom ik ook wel even langs bij die zomerinstuifwedstrijd in Utrecht (waar de rest van de werpende forummers geloof ik ook bij aanwezig zal zijn) om even een 50-ertje te werpen ...;) ...:D

Pain is weakness leaving the body ..

Vanochtend:

Weighted dips: 12x/12x/12x/12x/10x +25kg

Na de 1e set was ik al verzuurd, heerlijke training...
2e set idem.
3e set heb ik in gedachten opgedeeld in 6x en 6x, dat scheelt :p
4e set heb ik dan maar opgedeeld in 4x en 4x en 4x , tot 12 tellen is gewoon veel te veel.
5e set niet gehaald maar goed genoeg om volgende week het gewicht lekker te verzwaren bij 3 sets.

Hierna:

Nekdrukken: 10 x 60kg

..best zwaar als de triceps niet meer functioneren.

Pull over: 3 x 12 x 40kg

Verder nog wat schouder en triceps bij-oefeningen. Nadat m'n elleboog een beetje begon op te spelen had ik het wel weer gezien.
Al met al weer een goede training!

Jaap

Tussenstand

Vandaag was benendag. Na het testen van de diverse beenapparaten had ik er flink de pest in. Niks geen hardcore stuff. Even voor de grap 2 x 6 x 30kg front squats gedaan om eens te testen hoe dat voelt.

Omdat ik mijn benen toch niet echt kon trainen heb ik voor grap even mijn max bankdrukken getest.

Helaas gelijk wat problemen:

1) geen spotter
2) nog walgelijke spierpijn van afgelopen dinsdag
3) stand 2 is veel te laag, stand 3 is te hoog.

Kortom, ik kon alleen een medium grip uit de 3e stand drukken.

Medium grip bankdrukken: 2 x 100kg, 1 x 110kg, 1 x 120kg, 1 x 125kg, 1 x 130kg verder ga ik niet zonder spotter :p

Ik vermoed dat ik nu 140kg kan SMAL bankdrukken als er een spotter aanwezig is. Best aardig in een 12 reps week.

Morgen 5 x 12 x smal bankdrukken die ik ook hier even zal posten! :D

's avonds naar fitnesscentrum no: 3 gegaan in Emmerich. Daar heb ik m'n 5 x 12 x 240kg legpress gedaan. Beetje een opspelende knie maar dat mocht de pret niet drukken. Ik ga nu met trillende benen maar eens slapen en flink groeien.
Die wildgroei aan 17 meter stoters in nederland zint me maar niks... Gauw wat aan doen :wl:

Jaap

Going steady

Vandaag:

Ik hou het kort, de verzuring wil niet weg.. :p

Smal bankdrukken: 12x/12x/12x/12x/11x 90kg

Jaap

Terug
Naar boven