AndroidHealthClinic

Race naar 150kg bench press

Bezoekers in dit topic

Makkelijk bedoelde ik qua BW. Heb evenveel werk moeten doen om 110+,120+,130+ of 140+ te kunnen benchen. Dat was altijd moederneukend hard werken maar had weinig te maken met (te laag) BW. Hopelijk heeft vraagsteller hier wat aan, mijn advies "just lift heavy ass weights!"
Same here tho, na mijn cut eigenlijk niks op bench verloren en daarna enkel weer gaan gainen

squat tho :( :( :(
 
Als je binnen NL kijkt hoeveel mensen er daadwerkelijk een 150+ bench doen of meer in -83, dan is dat alleen Donovan. Joey begint er in de buurt te komen. Tussen de 130-140 zijn er al een stuk meer. Misschien dat touch n go er wel een paar zijn die het zouden kunnen, of op andere manieren die niet pl approved zijn.

Haalbaar dus zeker, maar makkelijk lijkt het volgens de statistieken nog niet te zijn. Zelf verloor ik trouwens juist altijd heel veel kilo's op bench zodra ik afviel.
 
Komt door RTS training,
Zoveel volume op bench dat in cut je nog sterker wordt op bench. haha no joke.

Makkelijk bedoelde ik qua BW. Heb evenveel werk moeten doen om 110+,120+,130+ of 140+ te kunnen benchen. Dat was altijd moederneukend hard werken maar had weinig te maken met (te laag) BW. Hopelijk heeft vraagsteller hier wat aan, mijn advies "just lift heavy ass weights!"
 
Als je binnen NL kijkt hoeveel mensen er daadwerkelijk een 150+ bench doen of meer in -83, dan is dat alleen Donovan. Joey begint er in de buurt te komen. Tussen de 130-140 zijn er al een stuk meer. Misschien dat touch n go er wel een paar zijn die het zouden kunnen, of op andere manieren die niet pl approved zijn.

Haalbaar dus zeker, maar makkelijk lijkt het volgens de statistieken nog niet te zijn. Zelf verloor ik trouwens juist altijd heel veel kilo's op bench zodra ik afviel.
Je hebt helemaal gelijk op dat vlak, maar vergeet niet dat wij van ver moesten komen, toen ik 110 benchte 3 jaar terug, was Donovan al NK bench met 153 kg. Het feit dat daar in 3 jaar tijd maar 3 kg is bijgekomen en er nu aardig wat lifters in de 130+ zitten en zelfs een paar 140+ benchen betekent dat we volgend jaar een nieuwe bench koning in de -83 hebben, en hopelijk ben ik dat haha, place youre bets please!:cool:
En ik denk dat -83 klasse jou meer gains gekost hebben dan opgeleverd en niet alleen qua bench, die klasse was gewoon te laag voor jou volledig potentieel. Dezelfde reden dat ondanks dat de overstap naar -74 voor mij niet moeilijk zou zijn, ik altijd in de -83 heb gelift. Ik zie teveel vooral beginnende lifters weightcuts maken, first start lifting heavy weights bitches!!:wl:


Komt door RTS training,
Zoveel volume op bench dat in cut je nog sterker wordt op bench. haha no joke.

teach me the secrets pls...

poverty bench crew :(
De laatste 3 jaar heb ik 35 kg gegaind op de bench wat misschien niet super spectaculair is maar wel dat de laatste 25 kg in anderhalf jaar tijd heb behaald. De gains begonnen toen, tegen mijn zin in, mijn toenmalig coach Greg Nuckols mijn frequentie, volume en intensiteit op de bench drastisch verhoogde. Ik dacht dat ik niet zou overleven en einde carriere was maar ik ging juist met grote sprongen voorruit. Later heb ik deze aanpak doorgezet voor me eigen programmering ( RTS style) en dat van mijn atleten en niet zonder succes. :rocker:
 
Greg Nuckols als persoonlijke coach of gewoon de Bulgaarse methode toepassen?
 
Klopt, had nog geen BW van je ontvangen. Die stats onder je naam ga ik niet van uit daar dit bij veel niet wordt bijgewerkt of klopt.
 
Klopt, had nog geen BW van je ontvangen. Die stats onder je naam ga ik niet van uit daar dit bij veel niet wordt bijgewerkt of klopt.

Bw is 103 kg

En tnx !
 
Sowieso in voor 150kg! Heb zelf 147.5kg gedrukt @85.1 op een mock meet en verder 140-145 op meets in -83. Ik merk trouwens wel krachtverlies bij lagere bw. Verder denk ik dat Beowulf en Starter20 beide interessante statistieken noemen. Ik denk dat we niet moeten vergeten dat het aantal powerlifters in NL best klein is vergeleken met andere landen. Op internationaal niveau zie je dat 150kg in -83 en -93 niet echt bijzonder hoog is maar in lichtere klassen of bij subs hebben we het wel vaak over uitzonderlijke gevallen.
 

made it :) @ 76.4. hahaah ROM OF PEACE :D CHEATAA :D
Had dan 152,5 gedaan voor double bodyweight! Wel heel sterk.

Zie ik nu goed dat je bij de lift off je schouders uit positie optilt? Daar zou dan nog wel iets meer te halen zijn.
 
Precies, nu telt het eigenlijk niet Hero07

haha idd :( kut leven.
Had dan 152,5 gedaan voor double bodyweight! Wel heel sterk.

Zie ik nu goed dat je bij de lift off je schouders uit positie optilt? Daar zou dan nog wel iets meer te halen zijn.

jah, jammer genoeg is hook/rack hoogte bij mij net te laag of net te hoog. Dus hier moet ik zelf grotendeels eraf tillen en bij 1 hoger dan krijg ik hem gewoon niet meer eraf haha. Dit probleem heb ik vaker bij commercial gyms. Maar bedankt voor je tip.
 
Is dit wel 150kg, met die zwarte schijven kan het net zo goed 140kg zijn. :p
Haha gratz
 
Back
Naar boven