Fitness Seller

Race naar 150kg bench press

Bezoekers in dit topic

Dit zijn ongeveer de juiste cijfers in mijn geval. In theorie zou je genoeg kracht moeten hebben om bij 5x130kg ook 1x150kg te kunnen. Echter is het echte maxen toch weer een geval apart en daar is toch weer aparte training voor nodig. Je moet echt in een paar tienden van een seconden al je krachten kunnen (en durven) geven, wat je niet doet met setjes met meerdere herhalingen. (je denkt van wel, maar je doet het echt niet)

Zelf zorg ik ervoor dat ik zodra ik 5x120kg kan over ga naar een fase met 3 reps. 5x120kg is dan het gewicht waar je sets mee kan draaien. Als 5x130kg je max zou zijn, is dit te zwaar om daar te lang op te blijven zitten. 5x5x120kg is dan perfect om te trainen, zwaar maar niet te belastend. je wil immers nog door naar de 3x140kg en uiteindelijk 150kg. Je moet een echt periodisering schema maken, want in de zware fase heb je zo'n 4 weken de tijd om te presteren, daarna zal je langzaam stil gaan staan en zelfs achteruit gaan. Die van mij zag er zo uit destijds.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/mijn-4jaar-oude-benchrecord-verbeteren-324531/

Hey, lijkt me zeer logisch wat je zegt. Geen slecht idee om dus, eens de 120 gehaald, ik overga naar 3 -rep sets.

---------- Toegevoegd om 16:19 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:17 ----------

Dit zijn ongeveer de juiste cijfers in mijn geval. In theorie zou je genoeg kracht moeten hebben om bij 5x130kg ook 1x150kg te kunnen. Echter is het echte maxen toch weer een geval apart en daar is toch weer aparte training voor nodig. Je moet echt in een paar tienden van een seconden al je krachten kunnen (en durven) geven, wat je niet doet met setjes met meerdere herhalingen. (je denkt van wel, maar je doet het echt niet)

Zelf zorg ik ervoor dat ik zodra ik 5x120kg kan over ga naar een fase met 3 reps. 5x120kg is dan het gewicht waar je sets mee kan draaien. Als 5x130kg je max zou zijn, is dit te zwaar om daar te lang op te blijven zitten. 5x5x120kg is dan perfect om te trainen, zwaar maar niet te belastend. je wil immers nog door naar de 3x140kg en uiteindelijk 150kg. Je moet een echt periodisering schema maken, want in de zware fase heb je zo'n 4 weken de tijd om te presteren, daarna zal je langzaam stil gaan staan en zelfs achteruit gaan. Die van mij zag er zo uit destijds.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/mijn-4jaar-oude-benchrecord-verbeteren-324531/

Is het schema dan uiteindelijk gelukt?
 
In. Zit nu op 1x110 paused op 85kg bw. Zit nu vrij makkelijk op 5x5x100 dus hoop er binnenkort overheen te gaan.
 
Hey, lijkt me zeer logisch wat je zegt. Geen slecht idee om dus, eens de 120 gehaald, ik overga naar 3 -rep sets.


Is het schema dan uiteindelijk gelukt?


Ik heb een reactie gegeven in mijn oude topic.
Het is uiteindelijk gelukt, maar nam soms een dag extra rust. Misschien had ik een week aandacht aan 1rm training moeten geven, voor de pr poging. De 1e mislukte puur omdat ik niet meteen alle kracht kon geven. Maar heb het schema grotendeels aan kunnen houden. Denk wel dat de grote volume op laag gewicht de 1e weken een belangrijk onderdeel was van het schema en zeker niet te verwaarlozen is.
 
Ik heb een reactie gegeven in mijn oude topic.
Het is uiteindelijk gelukt, maar nam soms een dag extra rust. Misschien had ik een week aandacht aan 1rm training moeten geven, voor de pr poging. De 1e mislukte puur omdat ik niet meteen alle kracht kon geven. Maar heb het schema grotendeels aan kunnen houden. Denk wel dat de grote volume op laag gewicht de 1e weken een belangrijk onderdeel was van het schema en zeker niet te verwaarlozen is.

Thanks. Ik had het ondertussen iets aandachtiger gelezen. Ik ga je inhalen :)
 
wat komt hierna? race naar 160kilogram bankdrukke?
 
wat komt hierna? race naar 160kilogram bankdrukke?

Haha, holy shit zeg. Als je het over oude leden hebt die nog postten :D Lang niet gezien.
 
Nu 137.5kg @ 104 kg. Gewichtklasse omhoog dus
 
Vandaag 120 op 85kg, volgende week beginnen met eerste cut ooit:bang:, hopelijk verlies ik niet te veel kracht
 
in, 105 at 83.5
 
Dus afspraak hier, binnen 17 dagen, eind februari: 1 x 115! Eind maart: 1 x 120! Eind april 1 x 130. Eind mei 1 x 140. Eind juni 1x 150. En dan krijg ik van BigT het recht mijn nick name te vervangen door Superman! :)
Het is eind februari. Update?
 
Haha ben benieuwd ja ik wil in maart april 140 pakken 130 ging redelijk gemakkelijk
 
Het is eind februari. Update?

Morgen doe oik de training met de board bench, en 3 maart doe ik dus een pr poging.

Tips hoe ik de bench set op 3 maart dan het best opbouw om te werken naar een 1 rep pr poging.
Geen zware werksets mag ik al aannemen
Ik denk dat 110 er zeker inzit, en115 vermoedelijk ook. Lukt het dan probeer ik een paar uur later zelf 117.5.

mss te overmoedig, maar ik voel me iedere dag sterker worden.
 
90x2 100x1 110x1 115x1

zo zou ik het doen
 
20x10 60x5 115 zo heb ik gister gedaan haha wel 5x115 maar ja. Je kan ook 80x2 ertussen flansen. Mooi dit yasmine pakken die 115 !
 
20, 60, 115 wut 1 wegs kaartje naar knap stad
 
Ik zou dit doen:
paar warm up sets met lege stang - 5x 60kg - 3x 80kg - 1x 95kg - 1x 105kg - 115kg
 
Back
Naar boven