AndroidHealthClinic

Race naar 150kg squat

Ik ben er ook 3 jaar tussenuit geweest en ben in begin oktober weer beginnen trainen.
Begonnen met 40kg squat.
Zit nu op 107,5kg.
BW = 85kg

Ik had mezelf als doel gesteld ooit 150kg te kunnen squatten. Dus dan is dit topic ideaal om me nog extra te motiveren. :)

Mijn doel wat 150 kg squat eind dit jaar.
Heb laatste training 5 x 135 gesquat. Zaterdag 3 x 138 en volgende week maandag 5 x 138.
Ga eind december maxen, dus zal dan zien of ik die 150 squat haal!

Hij steveo moet in theorie nu al kunnen ;)

Dat denk ik zeker ook, ik ga hem alleen nog niet proberen. Hou me nu gewoon netjes aan mijn schema. Gisteren de 5 x 138 gesquat. Vrijdag op voor de 3 x 141.

Ik kan er dus wel tussen gezet worden met 138 op 100 BW

yeah! 150kg is binnen! low bar

nu eens kijken of ik het voor het einde van dit jaar ook nog 150kg high bar kan squatten.

filmpje heb ik helaas niet :o

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Zet ook ff je lichaamsgewicht erbij wanneer je een lift doorgeeft.

Damn ik loop achter!
Beetje last van blessures door snel willen opbouwen na een lange periode van inactiviteit. Ligt vooral aan mijn techniek, die is erg roestig na 3 jaar stil gelegen te hebben.
Momenteel ligt mijn max op 3*5*115kg. (ben half oktober beginnen trainen)
Ik ga er wel geraken hoor, maar 't zal tijd vragen.

Er valt toch wat "progressie" te melden. Na een lichte terugval zit ik terug op 3*5*115kg bij gelijk BW (~85kg).
http://youtu.be/cc7rH0wAfvA

Ik ben alleen aan het racen geloof ik. Toch even echte progressie melden: 3*5*120kg bij BW 85,5kg

Ik zal meedoen. Ik zit aan 140 kg bij BW 88 kg.
Doel is voor m'n reis naar USA in maart 150 kg te doen.

Het ligt er een beetje aan in welke fase van je training dat je zit. Als je nog aan een novice schema of advanced novice niveau zit kan je het wel halen.

ik blijf toch nog heel even in deze race. ik heb al een keer 150 kg gesquat. maar dat was low bar. en ik wil me echt focusen op de high bar ''olympic'' squat. op 31 dec 1x145 gesquat.

daarna van 17 januari tot 4 februari in thailand geweest. vrijdag weer even rustig aan gesquat met 3x3x100kg. maar dat gaf me toch meer spierpijn dan ik dacht...bw nogsteeds rond de 80

Ik heb hem gehaald! 150 kg squat, aan 103 kg lichaamsgewicht.
Ik zal nog een keer een filmpje maken, hij ging echt heel easy.

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb hem gehaald! 150 kg squat, aan 103 kg lichaamsgewicht.
Ik zal nog een keer een filmpje maken, hij ging echt heel easy.
Mooi man. Voor de 150 moet je wel eerst een filmpje posten van je squat voordat ik de lijst bijwerk. Zie openingspost.

Ja, daarom zei ik ook: ik zal nog eens een filmpje maken.
De 160 ook geprobeerd, maar gefaald. Ging niet helemaal goed en eindigde op de grond met het gewicht op mijn hand. Niet fijn :)

Ondertussen schiet het bij mij ook weer een beetje op. Squat staat op 130kg ondertussen (3*5). Ik doe geen 1RM pogingen. Da's voor als ik een wat meer gevorderde lifter ben. Voorlopig werkt ik mooi mijn setjes van 5 reps af. BW = ~86,5kg

Zet mij er ook maar tussen; 5x150 kg squat, 1x180 kg op een lichaamsgewicht van +/- 95 kg.

Terug
Naar boven