XXL Nutrition

Ramadan....last van?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat men denkt en tracht te beredeneren vanuit termen als "zij" en "wij" met de daaruit volgende consequenties. Men hoeft er niet altijd een culturele issue van te maken: asociaal gedrag is zoals reeds gezegd is in deze topic asociaal gedrag - ongeacht de afkomst en overtuigingen van diens beoefenaar.

Verder zie ik de topicstarter aanvankelijk beginnen met het feit dat hij, in al zijn nobelheid, zijn medelanders niet "lastig" valt door nadrukkelijk de aanwezigheid van zijn feestdagen aan hen op te dringen. Dit dient volgens hem een voorbeeld te zijn voor de medelanders die dit andersom wel doen. Wanneer de topicstarter geconfronteerd wordt met de uitbundige viering van oud- en nieuw, legt hij uit dat medelanders dat maar moeten accepteren omdat dit Nederland is, en aanpassing van hun kant moet komen en niet van Nederlandse kant. Is dit niet hartstikke krom en tegenstrijdig met zijn eerdere uitspraken, ongeacht het feit dat hij zeker weten een punt heeft?

Het punt is dus dat wij hartstikke hypocriet zijn en schijt hebben aan onze eigen Grondwetten, en dát moet ook maar 's een keer erkend worden.

Altijd wel leuk die vergelijking met Spanje die het zo goed voor elkaar heeft maar dat land heeft meer inwoners (24 miljoen meer) en op de totale bevolking iets van 1 miljoen allochtonen. De meeste daarvan komen gewoon uit Europa of Zuid-Amerika (Spaans als moedertaal). Daarbij is Marokko een nabij gelegen land en de Spaanse invloed redelijk aanwezig in Marokko. Wat het ook makkelijker maakt om Spaans te leren. De Westerlijke Sahara is bijvoorbeeld een gebied waar wijd verbreid Spaans wordt gesproken.

Dus de vergelijking gaat redelijk mank als je Spanje naar voren haalt. We weten allemaal dat Westere immigranten beter integreren en de Zuid Amerikanen totaal geen moeite zullen hebben met de Spaanse taal. Cijfermateriaal, aantal Marokkanen in Spanje is 225.000. Zou mij dan nog verbazen als Spanje ook echt toetst dat iedere Marokkaan werkelijk Spaans spreekt.

Er is een verschil tussen typfouten en schrijffouten als rascist;
Als je: ik hev een hond schrijft dan is het duidelijk een tupfout maar als je in 1 antwoord drie keer rascist schrijft ipv racist dan is het wel degelijk een gebrek aan kennis van de Nederlandse taal.

Iedereen maakt weleens een spelvaut kerel, als je nu daar al je superieure kennis mee wilt aantonen? Neem anders eens een typecursusje? Want het gaat nogal eens mis bij je. Of zou het zijn dat je verblind bent door haat en je je toetsenbord niet goed meer kunt zien? :D

Iedereen maakt weleens een spelvaut kerel, als je nu daar al je superieure kennis mee wilt aantonen? Neem anders eens een typecursusje? Want het gaat nogal eens mis bij je. Of zou het zijn dat je verblind bent door haat en je je toetsenbord niet goed meer kunt zien? :D
Ik typ veel fouten (en dus niet vauten) omdat ik snel moet typen. ik moet namelijk reageren op onzin van 5 a 6 van jouw "vrienden".

• Topic Starter Topic Starter
Jammer dat men denkt en tracht te beredeneren vanuit termen als "zij" en "wij" met de daaruit volgende consequenties. Men hoeft er niet altijd een culturele issue van te maken: asociaal gedrag is zoals reeds gezegd is in deze topic asociaal gedrag - ongeacht de afkomst en overtuigingen van diens beoefenaar.

Verder zie ik de topicstarter aanvankelijk beginnen met het feit dat hij, in al zijn nobelheid, zijn medelanders niet "lastig" valt door nadrukkelijk de aanwezigheid van zijn feestdagen aan hen op te dringen. Dit dient volgens hem een voorbeeld te zijn voor de medelanders die dit andersom wel doen. Wanneer de topicstarter geconfronteerd wordt met de uitbundige viering van oud- en nieuw, legt hij uit dat medelanders dat maar moeten accepteren omdat dit Nederland is, en aanpassing van hun kant moet komen en niet van Nederlandse kant. Is dit niet hartstikke krom en tegenstrijdig met zijn eerdere uitspraken, ongeacht het feit dat hij zeker weten een punt heeft?

Het punt is dus dat wij hartstikke hypocriet zijn en schijt hebben aan onze eigen Grondwetten, en dát moet ook maar 's een keer erkend worden.

Maak daar eens een topic over, met wat meer tekst erover, dat zou verdomde interessant worden.

Wat oudjaar betreft en Ramadan: Het is dus niet zo dat allochtonen hun feesten gelijk kunnen schakelen aan de onze he.
Ik kan oudjaar met al z'n vuurwerk als nieuwkomer in een land ok niet gaan gelijkschakelen als het dar helemaal niet bekend is!

Mensen denken veel in wij en zij, dat klopt maar mensen moeten ook eens de ogen openen en inzien dat allochtonen en vooral Moslims de meeste vrijheid van Europa hebben op dit kleine stukje grond. Daarom wil men ook graag wonen. En wie hier wil wonen dient onderdeel van de samenleving te zijn met z'n plcihten dus waarom wordt die verdomde taal dan niet geaccepteerd?
??

Ik typ veel fouten (en dus niet vauten) omdat ik snel moet typen. ik moet namelijk reageren op onzin van 5 a 6 van jouw "vrienden".

spelVAUT wordt zo geschreven als grap! En die gasten zijn mijn vrienden niet, ik ken ze niet eens, zijn toch allemaal sukkels!

:jk: :D

Hey Think, noem es een onderwerp waarvan jij vindt dat allochtonen of Moslims is het bijzonder wél wat aan kunnen werken?

Je mag van alles noemen hoor, dat er meer Nederlands geleerd moet worden, of dat er meer dankbaarheid mag zijn voor het bouwen van tientallen moskees in Nederland, noe maar eens wat. ;)

PS En wanneer neem je de uitdaging aan om elders een kerkje te bouwen, want dat zou volgens meer mensen probleemloos kunnen in het midden-oosten.

elk jaar vind de ramadan een jaar eerder plaats zo las ik vanmorgen in de krant. swinters is het dan goed uit te houden, maar ik zat te denken aan de zomer.
niet eten gaat dan wel maar niet drinken als het 30 graden is - dan gaan er wel dooie vallen onder de ouderen

elk jaar vind de ramadan een jaar eerder plaats zo las ik vanmorgen in de krant. swinters is het dan goed uit te houden, maar ik zat te denken aan de zomer.
niet eten gaat dan wel maar niet drinken als het 30 graden is - dan gaan er wel dooie vallen onder de ouderen

Goede opmerking. In de zomer is het inderdaad lastiger neem ik aan. Maar ik weet ook dat, als je je niet goed voelt, als je merkt dat het niet gaat, als je je ziek (begint ) te voelen, dan moet je eten en drinken. Het vasten is dus voor gezonde mensen en het moet ook gezond blijven.

Echt serieus, wtf, zelfs over een spelfout moet en zal je je gelijk halen. Je bent echt om te huilen.

Ik sprak daar van t weekend nog over met een Moslim, die zei dat er waarschijnlijk aanpassingen gaan komen maar daar beslissen de geleerden over, een soort Hoge raad van de Islam die ook het einde bepalen van de Ramadan.

Echt serieus, wtf, zelfs over een spelfout moet en zal je je gelijk halen. Je bent echt om te huilen.

Drammen drammen drammen.
Dat is in het kort wat ie doet. Of het nou om spelfouten gaat of de islam, niets is Think een dram teveel. Gelijk zal ie krijgen.

Zeg, al een antwoord klaar op m'n vraag Thinkmans?;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven