Fitness Seller

Recomposition log

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Yes klopt.

26-5-2014

squat
5x60kg
3x100kg
1x140kg
2x5x160kg @ 8
8x140kg @ 7

paused bench press
3x60kg
1x80kg
2x5x90kg @ 8
8x82,5kg (elbows out) @ 8

stiff legged deadlift
5x60kg
5x100kg
5x130kg
5x150kg @ 7

hammer grip pull-up
3xbw
2x20kg
2x5x22,5kg @ 8-8,5
10xbw (pull-up) @ 7,5-8

one leg calf raise
2x5x20kg @ 8,5
8x12kg @ 9

hanging leg raise
2x10xbw @ 9

Comment:
Vandaag voelde ik me minder sterk. De bar speed was wel goed.

------

Voor de geïnteresseerden heb ik hier nog een artikel geschreven met richtlijnen voor een recomp benadering.

28-5-2014

am

Hardlopen
2,26km @ 10:00 13.55km/h
2,46km @ 09:50 15.01km/h

Comment:
Volgens mij is de 2de run een record.

pm

overhead press
5xbar
5x40kg
2x52,5kg
2x57,5kg.. Mijn laterale delt voelt nog aardig geïrriteerd

elevated inverted ring row
21xbw+4x5 (myo-reps)

elevated ring push-ups (elbows out)
27xbw+4x5 PR

ez bar curl
20x+4x5

v-bar band push down
20x+4x5

plate side raise
23x+4x5

band face pull
20x+4x5

kb swings
40x32kg

Comment:
Goed getraind. Ik voel mijn schouder alleen met de overhead presses. Volgende week maar aanzien hoe het voelt.

Bij band face pulls geen last?

Nope en met de raises ook niet echt. Het valt waarschijnlijk wel mee.

Hierbij nog een interessant interview van Bret Contreras met Stu Philips.

http://www.youtube.com/watch?v=w6p-BockeRw

Highlights
- 'anabole' hormonen die rondom de training kort verheven zijn hebben geen tot een marginale impact op de eiwitsynthese.
- je genenpakket bepaalt je potentie. Non responders zullen niet ver komen en kan je alleen 'echt' groot en sterk worden als je onder de 1-2% groep valt.
- onderscheid tussen myofibrillaire- en sarcoplasmatische hypertrofie bestaat niet echt. Hoge herhaling reeksen (15-30 herhalingen) uitvoeren tot falen kan voor spiergroei even effectief zijn als lage herhaling reeksen (+-5 herhalingen) tot falen.
- de toename van kracht hoeft niet veel te zeggen en is de belangrijkste indicator voor spiergroei vermoeidheid. Het lichaam kan geen onderscheid maken tussen welk gewicht er gebruikt wordt. Alle spiervezels worden betrokken als je in de buurt van falen komt.
- niet iedereen reageert even goed op bepaalde oefeningen, trainingssystemen, etc. Het is daarom belangrijk om een systeem of bepaalde oefeningskeuzen op een persoon aan te passen.
- de optimale eiwitinname voor spiergroei is 1,8g/kg lichaamsgewicht 'voor nu'. Dit kan je het best verspreiden over 3-5 maaltijden met een minimale hoeveelheid van 0,25g/kg lichaamsgewicht per maaltijd.
- supps zijn overrated. Whey en creatine kunnen een bijdrage leveren, maar zijn niet noodzakelijk. Het geld kan je beter besteden aan goede voeding en wellicht een goede coach of personal trainer (mijn woorden).

Ga je overal mee akkoord?
Vooral puntje 3 ben ik geïnteresseerd in..

Good stuff Victor. Heel interessant om over te praten.

En die claims zijn gebaseerd op wat?

Wat is 'echt' groot en sterk?

Ga je overal mee akkoord?
Vooral puntje 3 ben ik geïnteresseerd in..

Ja zeker. Punt 3 is interessant.

- Het is een feit dat alle spiervezels belast worden als je in de buurt van falen komt. Hoge herhaling reeksen belasten de slow twitch fibers wel beter. Ook wordt er aardig wat glycogeen verbruikt en vergroot je de potentie om de glycogeenvoorraden wat te vergroten. Glycogeen houdt water vast = een vollere look.

Echter is het heel lastig om een krachttoename te signaliseren als er zoveel herhalingen worden gedaan. Vandaar dat het erop lijkt dat de toename van spiermassa dan door water komt.

- 25x100kg @ 9 of 8x140kg @ 9 zorgt waarschijnlijk voor hetzelfde resultaat. De laatste paar herhalingen worden de grootste en sterkste spiervezels betrokken en lopen ze waarschijnlijk een soortgelijke schade op. Enig minpunt met high rep is dat je door melkzuur beperkt kan worden om een propere vorm te behouden of dat je niet ver genoeg komt om de grootste en sterkste spiervezels aan te spreken (te veel verzuring).

Brad Schoenfeld is op dit moment bezig met een onderzoek waarbij hij kijkt naar de spiergroei van een groep die een 30-rep protocol volgt en een groep die een 10-rep procotol hanteert. Het gaat niet om beginners maar gevorderden. Hij heeft al een hint gegeven dat het een effectieve methode kan zijn voor spiergroei.

Ergens ook wel logisch natuurlijk. Ik denk dat niemand het fijn vindt om setjes te doen met een 30-rep leg press tot falen. Setjes van 5-10 herhalingen zijn dan minder uitdagend.

En die claims zijn gebaseerd op wat?

Gebaseerd op de huidige wetenschap, ervaringen en observaties.

Wat is 'echt' groot en sterk?

Goede vraag. Als je je lengte -100 doet kom je uit op een gewicht dat je in contest shape zou kunnen behalen (5-6% body fat). Iemand van 1.80m kan na 10-12 jaar trainen ripped zijn aan 80kg of wat voller aan 85-90kg. Zit je daar 10kg+ boven heb je goede genen.

Niet iedereen van 75-85kg kan 200kg squaten, 250kg deadliften, etc. Er is wel een plateau.

Interessant om te lezen dit log ;)

Wat betreft het tot falen gaan, kan ik uit dit stukje opmaken dat dat iets 'goeds' is?

Over de eiwitten:
'- de optimale eiwitinname voor spiergroei is 1,8g/kg lichaamsgewicht 'voor nu'. Dit kan je het best verspreiden over 3-5 maaltijden met een minimale hoeveelheid van 0,25g/kg lichaamsgewicht per maaltijd.'

Hoe zit dit dan met de cut, en voor een naturel en voor een niet naturel, enig idee?

Wat betreft het tot falen gaan, kan ik uit dit stukje opmaken dat dat iets 'goeds' is?

Dit hangt van de context af. Trainen tot falen wordt belangrijker wanneer je met een lage frequentie traint. Dat wil niet zeggen dat je elke set tot falen hoeft te doen (het volume wordt dan beperkt). Het doen van een hoge herhaling reeks tot falen is minder belastend voor het CNS. Als spiergroei het primaire doel is zou ik vaker in de buurt van falen zitten dan wanneer ik voor maximale kracht train. Failure bereiken is nooit het hoofddoel, maar een onvermijdelijke consequentie van een zware werkset/training.

Over de eiwitten:
'- de optimale eiwitinname voor spiergroei is 1,8g/kg lichaamsgewicht 'voor nu'. Dit kan je het best verspreiden over 3-5 maaltijden met een minimale hoeveelheid van 0,25g/kg lichaamsgewicht per maaltijd.'

Hoe zit dit dan met de cut, en voor een naturel en voor een niet naturel, enig idee?

De richtlijn geldt ook tijdens een cut en voor personen die naturel zijn. Personen die aan de AAS zitten hebben een verhoogde eiwitbehoefte omdat ze veel sneller/meer spiergroei kunnen stimuleren. Hetzelfde verhaal geldt voor als je hele goede genen hebt, maar valt bijna niemand onder deze categorie.

Ja maar je hebt tot failure trainen en tot "failure" trainen. Failure moet dan wel zijn tot je vorm eronder gaat lijden (zoals met mto reps). Failure dmv forced reps en halve roms heeft geen nut.

Dit hangt van de context af. Trainen tot falen wordt belangrijker wanneer je met een lage frequentie traint. Dat wil niet zeggen dat je elke set tot falen hoeft te doen (het volume wordt dan beperkt). Het doen van een hoge herhaling reeks tot falen is minder belastend voor het CNS. Als spiergroei het primaire doel is zou ik vaker in de buurt van falen zitten dan wanneer ik voor maximale kracht train. Failure bereiken is nooit het hoofddoel, maar een onvermijdelijke consequentie van een zware werkset/training.

De richtlijn geldt ook tijdens een cut en voor personen die naturel zijn. Personen die aan de AAS zitten hebben een verhoogde eiwitbehoefte omdat ze veel sneller/meer spiergroei kunnen stimuleren. Hetzelfde verhaal geldt voor als je hele goede genen hebt, maar valt bijna niemand onder deze categorie.

Victor, zat die richtlijn voor natural bodybuilders niet ietwat hoger in de aanbevelingen wat betreft de eiwit inname? Ik heb die zo even niet voor handen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven