- Waardering
- 761
Sterke training! Hoge RPE's ook zoals bekend.
Waar staat de " voor bij 240 kg " ?
Dat was, net als de set ervoor, een walkout.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Sterke training! Hoge RPE's ook zoals bekend.
Waar staat de " voor bij 240 kg " ?
Ga je overal mee akkoord?
Vooral puntje 3 ben ik geïnteresseerd in..
Vanwaar de link?
Volgens mij is Willem vooral geïnteresseerd in het "geen onderscheid tussen myofibrillaire en sacroplasmatische hypertrofie".

Ga je overal mee akkoord?
Vooral puntje 3 ben ik geïnteresseerd in..
Wat betreft het tot falen gaan, kan ik uit dit stukje opmaken dat dat iets 'goeds' is?
Over de eiwitten:
'- de optimale eiwitinname voor spiergroei is 1,8g/kg lichaamsgewicht 'voor nu'. Dit kan je het best verspreiden over 3-5 maaltijden met een minimale hoeveelheid van 0,25g/kg lichaamsgewicht per maaltijd.'
Hoe zit dit dan met de cut, en voor een naturel en voor een niet naturel, enig idee?
Dit hangt van de context af. Trainen tot falen wordt belangrijker wanneer je met een lage frequentie traint. Dat wil niet zeggen dat je elke set tot falen hoeft te doen (het volume wordt dan beperkt). Het doen van een hoge herhaling reeks tot falen is minder belastend voor het CNS. Als spiergroei het primaire doel is zou ik vaker in de buurt van falen zitten dan wanneer ik voor maximale kracht train. Failure bereiken is nooit het hoofddoel, maar een onvermijdelijke consequentie van een zware werkset/training.
De richtlijn geldt ook tijdens een cut en voor personen die naturel zijn. Personen die aan de AAS zitten hebben een verhoogde eiwitbehoefte omdat ze veel sneller/meer spiergroei kunnen stimuleren. Hetzelfde verhaal geldt voor als je hele goede genen hebt, maar valt bijna niemand onder deze categorie.