AndroidHealthClinic

remco51092's logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Hoe voer je die nekstoten uit Remco? Het is wel bizar namelijk dat je meer stoot dan bankdrukt! Sterk mannetje hoor, 16 jaar, oef!

nekstoten is zegmaar dat je eerst een squat maakt, dan kom je omhoog en druk je hem uit zegmaar. Dit is vooral oefening voor explosiviteit ;)

Ahk, pushpress uit de nek zeg maar.

Powercleans:
5x50kg
5x60kg
5x65kg(pr)
3x70kg(pr)

Squat:
5x60kg
5x100kg
5x120kg
5x140kg(voelde al zwaar aan):o
5x160kg(voelde erg zwaar aan):o

Calf raises:
16x120kg
16x120kg
16x120kg

BOR:

8x57.5kg
8x67.5kg
6x77.5kg(pr)

Dumbbell row:
10x35.5kg
10x45.5kg(pr)

Deadlift:
5x60kg
5x100kg
5x110kg

Commentaar op de training:
ff rustig aangedaan op de squat en de deadlift, zodat ik bij de andere oefeningen kon knallen en dat is zo te zien redelijk effectief geweest :D

Squat 5x180 en deadlift 1x140 Wtf???

Mooie training hoor remco, en squat ff rustig aan lol :P

160 kilo en mijnheer doet rustig aan zegt tie - knap weer remco - je wordt een echte bruut

1. parallel squat
2. bijna stiffed legged deadlifts ;)
3. denk niet zo'n sterke onderrug :p
1. goed
2. doe dan gewone deadlift en af en toe een andere variant zoals SLDL
3. zwakke onderrug die wel eventjes 180 houdt bij het squaten..

Very strange.

1. goed
2. doe dan gewone deadlift en af en toe een andere variant zoals SLDL
3. zwakke onderrug die wel eventjes 180 houdt bij het squaten..

Very strange.

2. Waarom? Als het doel is om zoveel mogelijk te deadliften, ok. Maar als je je wilt richten op het versterken van de onderrug, zou ik zeggen ga zo door!
3. Een zwakke onderrug heeft hij zeker niet, maar de hoek van de rug met de grond is natuurlijk anders dan bij de SLDL. Dat verrekend zal het wel weer overeenkomen met de SLDL.

Remco, mijn DL is ook relatief SLDL. Niet helemaal, want de benen buigen wel een beetje in de knieen, maar de rug is bijna horizontaal bij het uittillen. Het enige waar ik goed op moet blijven letten is dat het uiterste van de onderrug niet een beetje gaat bollen. Dat valt bijna niet op, maar vanaf de kont moet alles recht of een beetje hol zijn. Ik film regelmatig zijwaarts ter controle.

160 kilo en rustig aan! :eek: 16 jaar oud.. Wat een machine!

Succes en toekomstig sterkste man competitie? ;)

training van 13 november 2008:

barbell bench press:

15x50kg
13x50kg
10x50kg
10x50kg

Dumbbell bench press:
10x15.5kg
10x15.5kg
10x20.5kg(pr)

shrugs:
10x75kg
10x75kg
10x75kg
10x75kg

Flyes:
10x10.5kg
8x13kg
6x15.5kg

Bicep curls:
12x37.5kg
12x37.5kg
12x32.5kg
12x32.5kg

gister had ik bij de atletiek al nekstoten gedaan en buikspieren getraind, dus die vandaag overgeslagen.

Commentaar op de training:
mwa kan beter, maar is altijd op de donderdag en dinsdag doordat ik dag ervoor atletiek train. vandaag 1ste keer dat ik dumbbell bench press deed ging wel redelijk alleen het was ff wennen met het in het begin op je borst brengen voordat je gaat beginnen.

waarom een vlakke db press en geen schuine , dan pak je gelijk je hele borst

dumbbell bench vindik leuk om eens af te wisselen emt bench dus alle 2 is beetje overkill.

waarom een vlakke db press en geen schuine , dan pak je gelijk je hele borst

flat bench, mijne kan niet incline :mad:, maarja maak ook niet veel uit, bovenkant borst pak ik altijd bij atletiek ook ;) zitten we ook vaak in het krachthonk daar ga ik vaak incline flyes doen en incline bench press + speedbenching meestal en buikspier.

dumbbell bench vindik leuk om eens af te wisselen emt bench dus alle 2 is beetje overkill.

dus omdat jij vind dat het wellis leuk is om aftewisselen is 2 oefeningen voor dezelfde spiergroep een overkill?
maar dat vind ik beetje meevallen hoor, maarja dat is mijn mening.
dat zou betekenen dat squatten en lunges ook overkill is omdat het beide quaddriceps zijn, dus is vind het beetje erg overdreven maarja.

Laatst bewerkt door een moderator:
Lekkere trainingen hier man!

Mooie training weer remco!

oke vandaar - ander bankie kopen

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven