AndroidHealthClinic

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Training 24-10-2017:
Squat
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg
5 x 120kg

Bench press
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg
3 x 80kg

Paused squat
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg
5 x 77.5kg

Dumbbell row + Incline db bench press
5 x 34kg + 5 x 32kg
5 x 34kg + 5 x 32kg
5 x 34kg + 5 x 32kg

Goeie training.
Vermoeid begonnen, maar tijdens de training niet zoveel last van gehad. Tijdens bench even een dipje maar die was snel weer over.
 
Ik ben toch serieus aan het twijfelen om mijn huidige systeem aan te passen.
Momenteel is het schema als volgt opgesteld:
week 1:
5x5 (main lift)
5x3 (secondary lift)
Assistentie

Week 2:
3x5 (main lift)
2x5 (main lift +2,5%)
5x3 (secondary lift)
Assistentie

Week 3:
5x5 (main lift +2,5%)
5x3 (secondary lift)
Assistentie
...

Ik zou het naar gewoon +2,5% progressie per week willen brengen. Maar ietsje vroeger een weekje light sessions inlassen.
Ik heb het gevoel dat mijn recuperatie daar goed genoeg voor is. De progressie zal sneller gaan, ook al voeg ik iets meer lichte sessies in.
Vorige week heb ik me een beetje verveeld tijdens de 3x5 sets en had ik niet het gevoel dat de 2x5 +2,5% echt voldoening gaven.
De 5x5 +2,5% gaat deze week gewoon even makkelijk als de 5x5 van 2 weken geleden. Ik had vorige week niet de indruk dat de 5x5 +2,5% te moeilijk zouden geweest zijn.
Ja, bij bench heb ik gezegd dat ze wat zwaar aanvoelden, maar ook dat de sets met +2,5% geen probleem waren.
Ik heb de indruk dat ik gewoon weken progressie weggooi.
 
Over het algemeen kun je beter langzaam opbouwen en een lange cycle maken. 5% per maand erbij gaat toch een keer goede PR's geven. 5% per maand is ook sneller dan je progressie
 
Ik ben op het moment nog terug aan het opbouwen naar mijn oude niveau en ben sowieso nog geen advanced lifter.
Als ik eens weer op mijn niveau zit zal het inderdaad wat trager gaan. Maar nu heb ik het gevoel dat ik er met opzet de rem op zet terwijl dat waarschijnlijk niet echt hoeft.
Trainingen vallen me redelijk licht. De trainingen met een 3x5 en 2x5 ipv de 5x5 voelen niet echt nuttig aan. Het zou me 100% zeker gelukt zijn om gewoon in 1 keer de 5x5 gedaan te hebben, zonder het gevoel me echt zwaarder te hebben ingespannen.
Vandaar het gevoel dat die 3x5 + 2x5 weken tot niet veel dienen, behalve extra vermoeidheid introduceren.
Op dit moment lijkt me 2,5% opbouw per week nog niet overdreven snel.
Ik pas ook niet elke week mijn 1RM aan. Dat doe ik aan het einde van elke cyclus als ik mijn 3RM test.
Na deze cyclus was ik van plan om 6x3 te gaan doen om eens naar een echte 1RM toe te werken. Maar dat zou dan pas voor februari of begin maart zijn. (er zit nog ergens een kleine medische ingreep tussen)
 
Never change a gaining program..
 
Wel, dan moet ik dus terug naar 2,5%/week. :D
Ik heb het enkele weken geleden veranderd.;)
 
Soms leer ik uit het verleden en weet ik me in te houden.
Op dit moment is de recuperatie niet ideaal. Dus dan moet ik niet te snel willen gaan. Dat loopt altijd verkeerd af.
Je eigen woorden, een weekje terug ofzo. :o
 
Je eigen woorden, een weekje terug ofzo. :o
Yep, klopt. Maar als ik merk dat ik te hard op de rem ga staan kan ik daar ook uit leren.
Ik heb mijn schema aangepast omdat ik merkte dat het vorige keer qua recuperatie niet ideaal was. Wat ik gedaan heb is de progressie gehalveerd EN dubbel zoveel weken met lichte sessies er in gestoken.
Ik denk dat ik beter gewoon enkel die lichte sessies er in had gestoken ipv beide zaken in 1 keer aan te passen.

Ik heb ooit heel diep gezeten wat vermoeidheid betreft. Ik heb gewoon erg veel angst weer in die val te lopen.
 
Training 26-10-2017:
Deadlift
5 x 127.5kg
5 x 127.5kg
5 x 127.5kg
5 x 127.5kg
5 x 127.5kg

Bench press
5 x 85kg
5 x 85kg

Leg press
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg
5 x 165kg

Pendlay row + Hanging knee raise
5 x 77.5kg + 5 x 15kg
5 x 77.5kg + 5 x 15kg
5 x 77.5kg + 5 x 15kg

Ging op zich goed. Allen weer die klote kromme barbells. 't Zijn bijna duffalo bars. :mad:
Bij BP valt dit nog mee, maar tijdens het DLen is het echt een catastrofe. Geen knurling en een barbell die bij elke rep om klapt in je handen. Probeer dan maar eens wat reps dubbel overhands te liften.
Maar qua power zat het allemaal heel goed.:)
 
Wanneer krijg je die home gym dan eens eindelijk?
 
Eind volgende maand loopt mijn abo in de gym af.
Ik ga begin volgende maand (volgende week) bestellen zodat ik zeker ban dat alles wat nodig is om te trainen er tegen dan is.
 
Benchen doe jij eigenlijk met een cambered bar dus :D
 
Benchen doe jij eigenlijk met een cambered bar dus :D
Je zou het zo kunnen noemen ja.
Als ik het niet vergeet zal ik het eens filmen. Barbelltjes eens over de spotters rollen in het squatrack. Dan zie je waar ik tegenwoordig mee train.
Bij het squatten is het wel een voordeel. Blijft lekker op de schouders liggen!:D
 
Je zou het zo kunnen noemen ja.
Als ik het niet vergeet zal ik het eens filmen. Barbelltjes eens over de spotters rollen in het squatrack. Dan zie je waar ik tegenwoordig mee train.
Bij het squatten is het wel een voordeel. Blijft lekker op de schouders liggen!:D

Ja, je oefent vast om te squatten met bars die doorbuigen van het gewicht :D
 
Ja, je oefent vast om te squatten met bars die doorbuigen van het gewicht :D
Serieus: Er zijn mensen die me nog nooit hadden zien squatten die ooit de opmerking maakte dat de barbell doorbuigt van het gewicht. Waauw, zo zwaar. :D
Ik heb lekker in mezelf gelachen...:D

Als je goed naar mijn profiel foto kijkt lijkt de barbell ook door te buigen. Niet dus ... die staat ook zo als ze gewoon op de grond ligt.:eek:
 
Laatst bewerkt:
Training 29-10-2017:
Bench press
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg
5 x 80kg

Squat
3 x 120kg
3 x 120kg
3 x 120kg
3 x 120kg
3 x 120kg

Press
5 x 55kg
5 x 55kg
5 x 55kg

Dips + Bent over shrugs
5 x 15kg + 5 x 34kg
5 x 15kg + 5 x 34kg
5 x 15kg + 5 x 34kg

In tegenstelling tot hoe ik me meestal voel op een zondag voormiddag ging dit allemaal echt super vlot.
Squats voelden eigenlijk een beetje als een opwarming. Heerlijk!:)
 
Ik ben toch serieus aan het twijfelen om mijn huidige systeem aan te passen.
Momenteel is het schema als volgt opgesteld:
week 1:
5x5 (main lift)
5x3 (secondary lift)
Assistentie

Week 2:
3x5 (main lift)
2x5 (main lift +2,5%)
5x3 (secondary lift)
Assistentie

Week 3:
5x5 (main lift +2,5%)
5x3 (secondary lift)
Assistentie
...

Ik zou het naar gewoon +2,5% progressie per week willen brengen. Maar ietsje vroeger een weekje light sessions inlassen.
Ik heb het gevoel dat mijn recuperatie daar goed genoeg voor is. De progressie zal sneller gaan, ook al voeg ik iets meer lichte sessies in.
Vorige week heb ik me een beetje verveeld tijdens de 3x5 sets en had ik niet het gevoel dat de 2x5 +2,5% echt voldoening gaven.
De 5x5 +2,5% gaat deze week gewoon even makkelijk als de 5x5 van 2 weken geleden. Ik had vorige week niet de indruk dat de 5x5 +2,5% te moeilijk zouden geweest zijn.
Ja, bij bench heb ik gezegd dat ze wat zwaar aanvoelden, maar ook dat de sets met +2,5% geen probleem waren.
Ik heb de indruk dat ik gewoon weken progressie weggooi.
Ik ga dus gewoon 2,5% progressie per week aanhouden. Dan volgen de lichte sessies sneller op elkaar, maar de progressie zal toch sneller gaan.
Ik denk dat dit meer optimaal zal zijn voor de recuperatie.
 
Eind volgende maand loopt mijn abo in de gym af.
Ik ga begin volgende maand (volgende week) bestellen zodat ik zeker ban dat alles wat nodig is om te trainen er tegen dan is.

Echt een godszege de homegym. Ik geniet er echt van. Elk moment trainen wanneer je maar wil. Eigen muziek hard Aanzetten. Keuze eigen materiaal en ongelimiteerd kalk knoeien.
 
Echt een godszege de homegym. Ik geniet er echt van. Elk moment trainen wanneer je maar wil. Eigen muziek hard Aanzetten. Keuze eigen materiaal en ongelimiteerd kalk knoeien.
En niet om de 2 sets iemand die er bij komt staan om raad vragen, om die dan direct bij hun eerste set compleet in de wind te slaan.
Of schijven die echt OVERAL rondgestrooid liggen. Eerst 10 minuten werk om al de schijven bij elkaar te zoeken en alle rommel op te plek waar je wil trainen op te ruimen.
... die dingen ga ik echt niet missen eens ik thuis train. :)
 
Training 31-10-2017:
Squat
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg
5 x 125kg

Bench press
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg
3 x 82.5kg

Paused squat
5 x 82.5kg
5 x 82.5kg
5 x 82.5kg

Dumbbell row + Incline db bench press
5 x 36kg + 5 x 34kg
5 x 36kg + 5 x 34kg
5 x 36kg + 5 x 34kg

Ging goed. Squats gingen weer heel vlot. Dat wil niet zeggen dat ze te licht zijn, heb ik gemerkt. De bar-speed is gewoon hoger dan wat ik gewend ben van voor mijn operatie. Zeer vreemd. Wel positief. :)
Al de rest ging ook best goed. Het dumbbell-werk was mooi afgemeten qua intensiteit. Net zwaar genoeg.
 
Back
Naar boven