s4ndro
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 82
- Lengte
- 1m75
- Massa
- 77kg
Tuurlijk kun je het gebruiken om je lichaam in conditie te brengen. Daar ga ik volledig mee akkoord!Die opmerking was gericht aan de tamponkauwert en staat los van de discussie die hier gevoerd wordt.
Maar om er dan toch op in te gaan...ik ben het niet helemaal eens met jou. Natuurlijk zijn er verschillende manieren van trainen. Ik heb me als basketballer óók moeten focussen op explosiviteit van mijn spieren (met plyometrics), dat is voor een powerlifter wat minder interessant... Maar die 2 fasen die ik beschreven heb zijn denk ik redelijk universeel. De twee fasen hebben puur als doel het lichaam in conditie te brengen om andere en zwaardere programma's te gaan volgen, niets meer en niets minder..
Maar ik blijf er nog altijd bij dat dit niet nodig is met een programma als stronglifts/rippetoe. Als je niet te snel verhoogt, een goede techniek hebt, een goede voeding hebt en goed rust dan kun je volgens mij perfect zonder voorbereiding beginnen met zo'n programma. Maar we hebben hier ondertussen al vastgesteld dat niet iedereen dat doet.

Als hij het niet wetenschappelijk kan onderbouwen is het zijn woord tegen dat van rippetoe bijvoorbeeld.

Kan ik gerust geloven. Steek die tampon maar terug in je k*tje.