XXL Nutrition

Contest Log Rise & Grind - KEUN

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Update:
Deze week hebben we allen goed nieuws mogen ontvangen, de sportscholen gaan (weer) open!!!

Is This For Real Good Burger GIF

Een mooi vooruitzicht om nog een tandje bij te zetten. Afgelopen weekend hebben geen trainingen meer plaatsgevonden, wel is er nog gerend. Letterlijk en figuurlijk. Zaterdag hebben wij namelijk onze genderreveal gehouden. De voorbereidingen hiervan waren al een inspanning opzichzelf. Op de dag zelf heb ik mijzelf dan ook niet ingehouden. De nodige vlaai en snacks zijn genuttigd en het bleef niet slechts bij een glas rode wijn. De ochtend erop heb ik nog ronde van 5km gerend gevolgd door een interval sessie op de trappen van SnowWorld.
256D9EE9-A3A3-45A8-9F1E-DB27F2CF38BE.jpeg

De schade van het weekend was een gewichtstoename van 1kg en een aangename vasculariteit van alle suikers/sodium/wijn. Inmiddels weer back on track. Gister nog een fullbody training mee gepakt bij één calisthetics veldje en vandaag een lowcarb/rustdag. Opladen voor de eerste gym sessie van 2021.

The Rock Swag GIF

De ochtend erop heb ik nog ronde van 5km gerend gevolgd door een interval sessie op de trappen van SnowWorld.
Dat is wel een uitdaging als ik ooit nog eens in de buurt van Heerlen kom.....
Moet je om 06.00 's ochtends gaan om het zo rustig te hebben, of valt dat wel mee?

• Like
Waarderingen: KEUN
Dat is wel een uitdaging als ik ooit nog eens in de buurt van Heerlen kom.....
Moet je om 06.00 's ochtends gaan om het zo rustig te hebben, of valt dat wel mee?
Opzich valt het wel mee in de vroege uren - ik denk dat je rond een uur om 6 een van de weinige zult zijn haha.
Ik ben tevens geen voorstander om de trap alleen op/af te rennen. Heb ik nooit fijn gevonden. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit om omhoog dubbele treden te lopen (lunges). Eenmaal boven aangekomen, goed op adem komen om vervolgens 2 treden omlaag te gaan en 1 omhoog te sprinten (explosiviteit).

Update:
Het voelt goed, zelfs nog onwerkelijk dat we eindelijk weer naar de sportscholen mogen gaan. Ik kon dan ook niet anders om de eerste officiële training toe te wijden aan lowerbody. Komende tijd zal ik optimaal gebruik maken van o.a de legpresses, hacksquat, sissy squat en andere press/isolatie apparaten. Dit om mijn lichaam zo min mogelijk te belasten. Tevens start ik mijn Legdays sindskort met hamstrings, halverwege m’n training start ik dan pas met quads. Ik heb geen sets gelogd, wel enkele sets opgenomen.

Rise & Grind:
Goedemorgen mede dbb’ers, tijd voor een kleine update.

In het begin van dit log had ik aangegeven dat ik last had van mijn schouder bij het zijwaartsheffen en dat mijn handen regelmatig slapen/bekneld aanvoelen/tintelingen. Ik ben hier 2 weken in behandeling voor geweest bij mijn fysio. Na deze 2 sessies voelt alles al een stuk beter aan, ik had een beknelling in mijn trapezium en mijn onderarmen/pezen zijn overbelast wat dus die tintelingen veroorzaakt. Het is voor mij nu belangrijk om zwaar tillen te vermijden en bij press oefeningen mijn polsen recht houdt. Ook dien ik mijn Wrist mobility te verbeteren. Maar ik ben allang blij dat ik momenteel niet belemmerd wordt tijdens m’n workouts.

Fri-yay backday
Enkele video’s opgenomen en wat geposeerd aan het eind van m’n workout.

5291C992-8723-4A1E-84BE-897154DC9911.jpeg

BD241F30-6C8F-4923-8A31-DAB992574AD4.jpeg

t*ring wat een shape kerel!:bow:

Van wie was de gender reveal eigenlijk? Had het idee dat jij namelijk breakup gains aan het maken was?

• Like
Rise & Grind:

In het begin van dit log had ik aangegeven dat ik last had van mijn schouder bij het zijwaartsheffen en dat mijn handen regelmatig slapen/bekneld aanvoelen/tintelingen. Ik ben hier 2 weken in behandeling voor geweest bij mijn fysio. Na deze 2 sessies voelt alles al een stuk beter aan, ik had een beknelling in mijn trapezium en mijn onderarmen/pezen zijn overbelast wat dus die tintelingen veroorzaakt. Het is voor mij nu belangrijk om zwaar tillen te vermijden en bij press oefeningen mijn polsen recht houdt. Ook dien ik mijn Wrist mobility te verbeteren. Maar ik ben allang blij dat ik momenteel niet belemmerd wordt tijdens m’n workouts.

Fri-yay backday

BD241F30-6C8F-4923-8A31-DAB992574AD4.jpeg
Erg goede shape :bierbang:

Wat een fysiek, motivatie voor mijzelf om hard te gaan werken de komende jaren!
Rise & Grind:

Fri-yay backday

• Like
succes met je deelname Keun, ik volg je. Je hebt al een zieke start fysiek, en dat na die lange rustperiode.

• Like
Hoe gaat het met @KEUN? Laatste update 22 mei. Het wordt hier een beetje stil...

Hoe gaat het met @KEUN? Laatste update 22 mei. Het wordt hier een beetje stil...
Stiekem was ik benieuwd of mijn afwezigheid opgemerkt zou worden ❤️

Update:
Het is inmiddels alweer een paar weken terug dat ik een update heb gegeven. Ik heb er aan gedacht, maar ik had de rust er niet voor de laatste tijd en als ik heel eerlijk moet zijn zat ik ook met de gedachte dat ik nog niet teveel wil laten zien van mijn huidige shape. Het dieet eist z’n tol ook. De vroege ochtend cardio sessies, een calorie deficit, no carbs dagen, een dagelijkse overvloed aan caffeine en een tekort aan slaap doet wel wat met je mentale gesteldheid. Daarnaast ben ik ook dagelijks actief op mijn socialmedia account, wat ook de nodige tijd in beslag neemt.

Maar de mindset waarmee ik dit log gestart ben, dat krijg je niet uit me. Ik ben vastberaden m’n beste shape te bereiken. Ik zal nog zo’n 3-4 weken uittrekken in een calorie deficit. In deze weken zullen ook ergens de eind foto’s worden vastgelegd.

Voor nu een tipje van de sluier - de foto is van gister.

3B411526-B837-453E-9319-08C9996B4604.jpeg

Blijft een snoeiharde fysiek damm

Update:
Sinds afgelopen weekend heb ik een hometrainer in huis om gemakkelijk mijn ochtend cardio te doen a 45min. Ik merkte op dat ik steeds vermoeider werd van de jog sessies. Bovendien wil ik ook de belasting op m’n lowerbody verlagen. Het fietsen helpt hier tot nu erg goed bij, en het creëert ook een stukje rust voor mij in de ochtend om de dag goed te beginnen met wat video’s op YouTube op de achtergrond haha.

8A96DDA8-997A-4B6E-BC1B-81B7A190A5F2.jpeg

75CA9434-7336-4144-BFD2-C4640DC476CF.jpeg

Twee no carbs dagen achter de rug - vandaag is een highcarb/refeed dag. Een dag heb ik uitgetrokken als rustdag en gister heb ik kort/intensief de quads opgepompt met wat leg extensions, sissy squats, dumbell squats. De cuts in me lowerbody beginnen door te komen en de vasculariteit neemt toe (op bepaalde momenten, zoals na m’n cardio). Foto’s zijn genomen op nuchtere maag na de cardio. Ochtend gewicht schommelt rond de 79kg.

M’n trainingen zijn overigens nog maar van korte duur. M’n energie is aan de lage kant. Elke spiergroep probeer ik apart aan te pakken.

• Heart
Update: Peak week is here!
Afgelopen weekend ben ik gestopt met mijn dagelijkse cardio sessies
Afgelopen week heb ik 6 low carb dagen en een highcarb dag gehad. Deze week zit ik weer op lowcarb. Zout/water innames zijn aangepast om aanstaande vrijdag te pieken.

Vanaf donderdag begin ik met koolhydraat laden. Aanstaande vrijdag heb ik namelijk een fotoshoot gepland voor de eind foto’s. Afhankelijk van het eind resultaat zal ik de keuze maken of ik de foto’s ga gebruiken voor de contest 😬

Terug
Naar boven