Haha, ik ken het verhaal. Toen ik poeder voor whey shakes meenam trok zen nogal een gezicht.
Mooie PR's weer! Je blijft groeien!
Ik zou het nie moeten proberen, mijne begint direct een zaag te spannen wanneer ik vroeger eens een shake dronk :/ Njah ze zit met de typische vooroordelen dat het ongezond is blabla..
Thuis ziet ze het toch niet
Thnx!
Shiiiit, wat ontzettend lame dat ik over die bijlage heen heb gekeken

Leuk dat je je PRs bijhoud in je openingspost, doe ik ook
@Schema:
A)Alles: Als ik jou was zou ik meer varieren in je reps/sets. Als je meerdere repranges pakt belast je je spieren toch net effe anders elke keer. Bijvoorbeeld bench 5x3 en dan inclin db bench 4x6-8.
B)Verder zou ik dag 2 en 3 nooit achter elkaar doen. Deadlifts en squats belasten je posterior chain (onderrug/hamstrings/glutes etc) allebei enorm. Je moet even kijken wat voor jou werkt. Ik heb deadlifts en squats nu bij mn benen-workout staan en pak bovenrug op een andere dag maar ik heb ook heel lang een benchdag, een squatdag en een deadliftdag gehad. In dat laatste geval leg je op squatdag meer de nadruk op quads en op deadliftdag op hamstrings en pak je rug er bij.
C)Uppedbody volume versus lowerbody volume is niet echt in balans. Inclusief deadlift (wat ook rugdikte is)
en kuitoefeningen doe je 6 oefeningen voor de onderste helft van je lichaam.
In het algemeen mag je wel meer focussen op compounds met isolatie. Je energie in compounds stoppen is zeker als beginner veel maar "bang for your bucks".
D)Dag 1: Close Grip Benchpress belast voornamelijk triceps. Je moet dus even kijken of je triceps op dag 1 met borst wil pakken of op dag 2 triceps. 2 dagen achter elkaar triceps trainen is geen goed idee. Verder zou ik die pullups met je handpalmen richting je hoofd (meer biceps) doen, anders pak je voornamelijk je lats (rug). En ik zou ze voor het isolatiewerk doen gezien het een grotere, meer energievretende compound is. En ik neem aan dat je met seated barbell raises een soort curl bedoelt? Raises zijn namelijk voor je schouders, als je dat daar doet zijn ze heel erg verdwaalt

E)Dag 2: Ik zou hier voor triceps een massabouwer als close grip benchpress of skullcrushers of dips als eerst doen in plaats van cablewerk. Daar ga je meer kracht mee winnen. Verder is het de vraag of je je bovenrug wil voorvermoeien met 2 oefeningen, dit kan ten koste gaan van je vorm, maar je moet even kijken wat werkt voor jou. Verder zou ik die pullups sowieso prioriteit geven boven die pulldowns
als je ze kan doen. Met lat pushdown bedoel je denk ik straight arm lat pulldown? Anders betreft het een triceps-oefening. Mocht je deadlift verhuizen naar een andere dag, verhuis dan ook buik mee. Die gebruik je hard bij squatten en deadliften. Nog een reden om dag 2 en 3 niet achter elkaar te doen trouwens.
F)Dag 3: Voor schouders beginnen met een press en daarna pas raises etc. doen. Dit is aanvulling. Ook mis ik iets voor achterkant schouder (facepulls, bent over lateral raise), dit kan je hier toevoegen of meepakken met bovenrug. Daarnaast gebruik je je schouders ook enorm bij benchen, vooral incline werk. Dus ook dag 3 en 1 niet meteen na elkaar doen. Buik op squatdag pakken is prima, zou persoonlijk geen abs doen op deadlift dag ook. Nu ik dit allemaal teruglees vind ik je schema eigenlijk behoorlijk onlogisch maar je moet maar ff kijken wat je er mee doet.
Je voeding is op zich lekker clean, dat is goed. Alleen eet je enorm veel koolhydraten in verhouding tot eiwitten en vetten. Nou is veel carbs op zich niet zo'n probleem maar ik denk persoonlijk dat je beter gained op meer eiwit. En ik weet niet of je vetten bewust zo laag houdt maar ook die heb je nodig al krijg je hier waarschijnlijk wel veel van binnen met je avondeten (olie/boter om te bakken etc). Als je gewoon thuis eet wat de pot schaft eet je waarschijnlijk vooral koolhydraten waardoor je echt astronomisch veel carbs binnen krijgt. Misschien heb jij carbs en cals wel hard nodig hoor, ik weet niet wat voor lichaamstype je hebt? Over het algemeen is 30/50/20 een mooie ratio om mee te beginnen qua eiwit/carbs/vet. Stel je eet ongeveer 500-600 calorieen met het avondeten dan komt dat neer op 3000 cals. Dit geeft 900 cals eiwit, 1500 cals uit carbs en 600 cals uit vetten. Dat komt weer neer op: 900/4=225gr eiwit, 1500/4=375gr carbs, 600/9=67gr vet. T moeilijkst om aan te komen zijn je eiwitten dus mik op 200 gr eiwit zonder avondeten, aan je vetten en carbs kom je wel.
Oke nu moet ik weer aan de studie

Maarreh suc6, trainingen gaan lekker zo te zien.
Wow! Alvast bedankt om de moeite te nemen om de moeite te nemen om dit te plaatsen!
A)Gisteren gaf me maat nog die opmerking, alleen vind ik het dan moeilijk om alles bij te houden aangezien je telkens anders reps, sets doet.
Ik ben meer een schema man (

) Waarin ik alles van voordien eens kan zien wat ik zal doen. Maar er zijn al teveel mensen die me hierop gewezen hebben dus ik zal er toch gehoor moeten aangeven.
B) Jup dit probeer ik indd zoveel mogelijk te vermijden, enkel heb ik soms het probleem om men werk met BB te combineren. Ik heb namelijk nooit een vaste planning..
Deze week ben ik bijvoorbeeld; woensdag, donderdag, vrijdag,zat en zondag thuis terwijl ik volgende week de maandag (dag),dinsdag (nacht),woensdag (nacht) moet werken. Ook zijn de shiften 12uur, dus is het ook niet makkelijk om na een werkdag nog te trainen.
Mijn schema is een 3dagen split schema omdat DIT haalbaar is voor mij om het uit te voeren gecombineerd met dit werk. Dan moet ik er soms wel eens bijpakken dat ik eens geen dag rust heb, maar in het algemeen lukt dit wel.
C)Vetgedrukte snap ik eig niet. Ik doe 2 isolatie oefeningen voor de calvs, en de rest van men been oefeningen is indd meer compound gericht maar beenoefeningen zijn toch zo goed als altijd compound? Ook komen men benen wel achter + ik zit in bulk dus dacht wel dat het goed was om die oefeningen erin te plaatsen om massa op die benen te plakken.
D) close grip bench press ligt al vanaf week 1 uit men schema, had het hier hier nog niet aangepast (my bad :$).
Nu doe ik decline fly's in de plaats. Pullups doe ik indd met de palmen naar men hoofd gericht

Met seated bb raises bedoel ik eigenlijk: Seated ez bar close grip (also my bad..)
E) skullchrushers zitten in men schema voor triceps, staat er ook gewoon nog niet bij zie ik in men startpost.. De volgorde van de oefeningen doe ik niet hetzelfde als in het schema. Daarin varieer ik wel vaak maar algemeen neem ik de grote spiergroep voor op de kleinere (dus eerst rug en dan triceps) - en doe ik eerst de compounds en dan de isolaties. Als er weinig volk is doe ik ook wel eens supersetjes.
Die latt pulldowns (hammer strength) doe ik indd omdat de pullups nog niet echt vlotten

En ik bedoel indd 'straight arm latt pulldown
Hou ik in gedachten voor men volgend schema, zal niet lang meer duren!
F) Jup ik doe altijd de press voor raises, zoals ik al zei doe ik niet de volgorde van het schema, maar kunnen jullie offcourse niet weten.
Ik doe indd nix voor achterkant schouders, volgende training eens die face pulls erbij doen
Tussen dag 3 en 1 zitten er altijd minimum 2 dagen (weekend).
G) Ja ik eet indd veel carbs, lichaamstype is volgens mij tussen ecto en meso (zal wel eens foto plaatsen binnen paar weken), maar toch veel meer na meso toe. De reden dat ik veel carbs eet, is omdat ik 12uur daags werk en toch wel die extra energie kan gebruiken. Als ik dan s'avonds na men werk nog ga trainen zat ik altijd te gapen en met mijn houdig voedigschema heb ik dat veel minder. Ook tijdens men werk merk ik dat ik minder vermoeid ben. Voorlopig maak ik nog gains, maar je hebt wel gelijk dat ik meer eiwitten mag erin steken, dit zal ik dan ook doen.
Vetten zijn indd laag, omwille van het avondeten wordt in boter gebakken nzo. Carbs bij het avondeten hou ik wel wat in toom omwille van (zoals je zegt) niet te gaan overdrijven, voor men workout eetik nog banaan fso dusjah. Klopt eiwitten moeten indd de lucht in, maar ik denk ook van brinta te gaan eten na men training (vandaag eens proeven).
Zoals ik al zei, thnx voor je comment!!!