Fitness Seller

Road to be a pussymagnet*

Daarnet na het douchen zie ik plots op mijn onderbeen overal bruine (blauwe) plekken.
Dit komt zeker door het deadliften van dinsdag, heeft iemand hier soms ook last van?

Hoe efficiënter de lijn van je barbell hoe beter je lift en hoe minder huid er op je schenen blijft zitten :D Zeker last van, zeker sinds ik weer een stap terug heb gedaan qua gewicht, zonder straps deadlift en meer op techniek focus.

EDIT: Om de hoeveel weken moet je een trainingschema veranderen qua oefeningen en reps? Ik dacht om de 6 - 8 weken, klopt dit?

Tsja, variëren qua prikkels is niks mis mee, kan qua reps of sets of oefeningen of volgorde etcetera. Never change a winning team denk ik altijd maar. Als je PRs blijft neerzetten zoals je nu doet lekker doorbuffelen IMO.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe efficiënter de lijn van je barbell hoe beter je lift en hoe minder huid er op je schenen blijft zitten :D Zeker last van, zeker sinds ik weer een stap terug heb gedaan qua gewicht, zonder straps deadlift en meer op techniek focus.

Oké dan, dus hoe meer bloedverlies/blauwe plekken hoe beter :p Straps zal ik eens moeten aanschaffen, vanaf 100kg heb ik zwaar moeite.. Ook met sumo.

Tsja, variëren qua prikkels is niks mis mee, kan qua reps of sets of oefeningen of volgorde etcetera. Never change a winning team denk ik altijd maar. Als je PRs blijft neerzetten zoals je nu doet lekker doorbuffelen IMO.

K nog even doorgaan dus :) Ik denk nog max 5 weken te doen met dit schema en dan smijt ik het om.
Thnx voor info!!

Vandaag rug + triceps
RUG
-Deadlift
12x50
10x80
8x90
4x100 (grip problemen)
3x100 ('')
Bewust geen pr gedaan voor dl dit keer, omdat ik geen last wil in men rug tot vrijdag. Vrijdag is namelijk benendag (squad!) en daar moet ik dringend pr's neerzetten!

-seated low row
10x35 easy
8x45 easy
6x55 easy
4x65 Dit was dan plots weer zo moeilijk..
10x60 en dan doe ik dit :/

-latt pulldown
10x30
8x35
6x37.5
4x40 Ging minder goed dan verwacht

-machine back full rom
10x32.5
8x35
6x37.5
4x40
-wederom easy gedaan om geen last te hebben in men rug.

Triceps
-rope pulldown
10x12.5
8x15
6x17.5
4x20

-Skullchrushers
10x10
8x12
6x14
4x18pr!

-One hand pull down
10x12.5
8x15
6x17.5
4x20
Mag omhoog volgende keer.

Geen slechte training, valt me wel op dat bij rug + triceps training het meest vermoeid ben telkens. Zweet loopt van me kop na elke rug oefening.

7.5/10

Is ook heavy shit :)

En ik zou zo lang mogelijk wachten met straps, misschien eens wat shrugs of holds toevoegen om grip wat extra mee te pakken. Goeie onderarmen profiteer je van.

Is ook heavy shit :)

En ik zou zo lang mogelijk wachten met straps, misschien eens wat shrugs of holds toevoegen om grip wat extra mee te pakken. Goeie onderarmen profiteer je van.

Ik blijf 2sec boven hangen fso, hoop dat men grip snel verbetert want wil niet dat men Dl training er onder lijdt..

Onderarmen is er nog zwaar werk aan, dus wel goed dat ik die ook kan meepakken met Dl :)

McMetronome knows his shit :p

Training van gisteren BENEN + SCHOUDERS

BENEN
-Squat
12xbar(=20kg) - warm up
10x40
8x45
6x50
4x55
4x60
-Eerst heb ik geprobeerd om squat normaal te doen (zonder plankje) maar dan heb ik ferme evenwicht stoornissen en is men houding bij sommige reps niet goed (op de tippen gaan staan, iets raar doen met men rug :s).

Daarna terug met plankje gedaan, en dan gaat het gewoon stukken beter + kan ik meer kg's pakken ook.

Heeft dat plankje enig nadeel voor de prikkeling van men benen? Zou wel k*t zijn want zonder dat plankje bak ik er eigenlijk nix van..

-45 graden legg press
12x60
10x70
8x80
6x90
4x100

-legg extension
10x15
10x20
8x25

SCHOUDERS
-front raise
10x10
8x12
6x14
4x16

-laterial raise
10x7
8x8
6x9
4x10
-Pr over de hele lijn :)

-Schoulder press
10x12
8x16
6x16
4x18
-Ging beter dan verwacht :) volgende keer 10x12 8x16 6x18 4x20.

Goeie training, niet echt knallen maar kwam dan ook van de nacht af.
7/10

Herkenbaar... ik heb meestal de neiging om met mijn tenen te drukken. Zal het eens proberen met plankje volgende keer. Als ik het goed begrijp is het gewoon een plankje van 2cm hoog ofzo dat je alleen onder de bal van je voeten?

Herkenbaar... ik heb meestal de neiging om met mijn tenen te drukken. Zal het eens proberen met plankje volgende keer. Als ik het goed begrijp is het gewoon een plankje van 2cm hoog ofzo dat je alleen onder de bal van je voeten?

Jup, gewoon lichtjes met je hielen er op staan, wereld van verschil voor mij.

Vandaag BORST + BICEPS

Heb de set en reps wat aangepast voor borst, oorspronkelijk deed ik 12x 10x 8x 6x (4x) - nu doe ik dus 10x 8x 6x 4x (4x)- eerste training met deze verandering en de pomp was duidelijk beter. Als je vergelijkt met men vorige borst training zie je ook dat de gewichten nu behoorlijk hoger liggen.

BORST
-Bench press
10x40
8x50
6x55
4x60
3x62.5 (kon wellicht nog 1x uithalen maar had geen spotter en dus maar niet gewaagd)
-Nice :) nu telkens + 2.5.

-Incline bench press
10x18
8x20
5x22
3x24

-Dumbbell flys
10x12
8x14
6x16
4x18PR Zwaaaar maar techniek was wel nog voor 90% goed.

-Decline dumble fly's
10x10
8x12
6x14
4x16

BICEPS
-Db hammer curl
10x14
8x14
6x14
4x16
-beter dan verwacht

Seated ez barr closed grip
10x20
8x24
6x26
4x28PR!!!

CALFS
-Seated calf raises
12x30
10x35
8x35
6x40
4x40
-buuuuuuurn!

Goeie training! Pomp zat zéér goed - had al langer men reps en sets moeten aanpassen voor borst.. Had soms wel wat braakneigingen door de (miss te) zware inspanning, maar kon me geen ruk schelen het ging gewoon te lekker!!

8/10

Vraagje: Heb je relatief korte armen? :p

Kuut,

Men buik begint wel wat bol te worden, nu weet ik wel dat ik in de (clean) bulk zit maar toch denk ik dat het zo niet hoef te zijn.

Nu weet ik niet met zekerheid waar het probleem ligt in men voedingschema, maar ik heb een vermoeden dat ik een teveel aan carbs inneem zoals al eens eerder is gezegd - maar ik heb geen idee of dat 'teveel' met men buik(vet) te maken heeft..

Dit zijn men verhoudingen:
Eiwit 128.80
koolhydraten 412.40
vet 36.90
Totaal:2496.90
----Zonder avondmaal----

Kunnen jullie bevestegen dat het indd men carbs zijn die te hoog liggen, of kan het andere redens hebben?

ik ben geen expert wat betreft voeding, (ben nooit echt bezig met me vp) maar als je de algemene richtlijnen aanhoudt dan kan ik iig wel stellen dat je te laag in eiwitten zit en je kan inderdaad wel wat naarbeneden qua carbs + vetten wat omhoog.. (tenzij je echt een low fat dieet hebt?)

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 17:27 ----------

je moet ook wel een beetje weten hoeveel je binnenkrijgt met het avondeten trouwens..

ik ben geen expert wat betreft voeding, (ben nooit echt bezig met me vp) maar als je de algemene richtlijnen aanhoudt dan kan ik iig wel stellen dat je te laag in eiwitten zit en je kan inderdaad wel wat naarbeneden qua carbs + vetten wat omhoog.. (tenzij je echt een low fat dieet hebt?)

---------- Post toegevoegd Wed 21 Mar 2012 om 17:27 ----------

je moet ook wel een beetje weten hoeveel je binnenkrijgt met het avondeten trouwens..

Oké ik zat wat aanpassingen doen: Zal proberen om minimum aan 2gram per kg te komen aan eiwit. En carbs een stuk omlaag.

Vetten bekom ik hoofdzakelijk door avondeten, het is namelijk 'wat de pot schaft' - natuurlijk hoe ik dan wel wat rekening met wat en de hoeveelheid die ik eet. Ik kan moeilijk iedere keer bereken wat ik als avondeten binnenwerk natuurlijk.. :(

Beadankt voor de tips!

Vandaag RUG + TRICEPS

-Latt pulldown (hammer strength)
10X30
8X35
6X35
4X35
-Kreeg de tip van een instructeur om dichter met men romp tegen het toestel te gaan zitten, zodat men handen bijna op dezelfde lijn van men schouders zitten - Dit contractie in men rug was stukken beter! Echt k*t dat ik dit niet van het begin af wist..
Moest wel wat dalen in gewicht want het was stukken lastiger :p

-Seated low row
10x37.5
8x47.5
6x57.5
4x62.5
-nice

-Deadlift
Een ****ing idioot zat constant te kijken naar men technique, na 3 sets gedaan te hebben zegt hij mij dat ik een holle rug moet aan houden bij het dl. Normaal doe ik altijd rechte rug omdat ik dit hier gelezen heb maar doordat hij vol bleef houden dat je rug hol moet zijn begon ik te twijfelen aan mezelf en heb ik het probeerd - na 1 rep schoot het in men rug en kon niet meer rechtstaan.. Ik vervloekte die eikel dan ook en zelf de gym eigenaar kon er niet mee lachen. Gelukkig was dit men laatste oefening..

De pijn is wel al sterk afgenomen, het was meer een korte heftige scheut die ik kreeg, gelukkig voel ik er nu al bijna niets meer van.

10x15
8x30
6x40
1x40 - hier dus

-Straight arm latt pulldown
10x15
8x17.5
6x20
4x22.5

-machine back
10x32.5
8x37.5
6x42.5
4x47.5

triceps
-tricep rope pulldown
10x12.5
8x15
6x17.5
4x20 - nice

Skullchrushers
10x10
8x14
6x18
4x20PR
- Heb voor de verandering eens met een straight bar gedaan in plaats van de EZ. Gaat eig wel beter voor mij, maar ik heb niet het gevoel dat ik men triceps gebruik - heb meer de indruk dat men schouders + upper right chest hiermee belast worden.

-Pull down
10x15
8x17.5
6x20pr
4x22.5pr

Ging zéér goeie training geweest als die eikel men DL niet verdoet had.. Nuja toch PR's kunnen vastleggen :)

Neeh, denket nie :p Normale armen qua lengte volgens mij.

Nu ben ik wel benieuwd waarom je dat vraagt :p

Nou ik vind dat je flinke frontraises en flyes hebt, oefeninen waar korte armen in je voordeel werken ;) Vergelijk t dan vooral ff met mezelf, heb volgens mij relatief wat langere armen wat weer resulteert in een goede bouw voor een hoge deadlift, mindere flyes en raises.

Kunnen jullie bevestegen dat het indd men carbs zijn die te hoog liggen, of kan het andere redens hebben?

Ik vind dat je carbs erg hoog liggen, zeker exclusief avondeten al waar ook veel carbs bij zitten in een gemiddelde maaltijd. En als je vet begint te worden dan krijg je meer binnen dan je verbrand. Als je flink avondeet met toetje enzo kom je zo over de 1000 calorieën heen als je grote trek hebt. Eet je wel elke avond hetzelfde? Ik zou eens kijken of je t avondeten toch niet in bijvoorbeeld myfitnesspal (voor android iig) kan stoppen, in t schatten word je snel handig. Om minder vet aan te zetten is maar één oplossing: minder eten. En eiwitten omhoog lijk me verstandig, 130-150 is niet veel.

K*t van je deadlift trouwens, niet gek laten maken door elke idioot die je tegenkomt!

/abbo.

Heb je je voedingsschema al aangepast? 2 gr/kg E zou eigenlijk wel genoeg moeten zijn hoor. En je kh's mogen inderdaad wel iets lager in verhouding met vetten en E.

En dat bloated worden, dat houdt je vrijwel gewoon als je opeens veel gaat trainen met een voedingsschema met veel kh's. Dat zwakt wel af.

Succes verder!

Nou ik vind dat je flinke frontraises en flyes hebt, oefeninen waar korte armen in je voordeel werken ;) Vergelijk t dan vooral ff met mezelf, heb volgens mij relatief wat langere armen wat weer resulteert in een goede bouw voor een hoge deadlift, mindere flyes en raises.

Ik vind dat je carbs erg hoog liggen, zeker exclusief avondeten al waar ook veel carbs bij zitten in een gemiddelde maaltijd. En als je vet begint te worden dan krijg je meer binnen dan je verbrand. Als je flink avondeet met toetje enzo kom je zo over de 1000 calorieën heen als je grote trek hebt. Eet je wel elke avond hetzelfde? Ik zou eens kijken of je t avondeten toch niet in bijvoorbeeld myfitnesspal (voor android iig) kan stoppen, in t schatten word je snel handig. Om minder vet aan te zetten is maar één oplossing: minder eten. En eiwitten omhoog lijk me verstandig, 130-150 is niet veel.

K*t van je deadlift trouwens, niet gek laten maken door elke idioot die je tegenkomt!

Ahzo, eerste keer dat ik dat hoor :p Front raises kan ik wel nog zwaarder zelfs denkik. Moet wel toegeven dat ik bij de fly's moord en brand schreeuw om men reps te kunnen maken :p

Binne paar weken (3 fso) zal ik eens wat fotos maken, dan kan je zelf eens oordelen :) Maar ik ben wel redelijk zeker dat ik 'gewone armpjés heb.

Avondeten, is wat de pot schaft.. Dus moeilijk te zeggen wat ik daar binnenwerk. Ik let wel op wat ik eet natuurlijk maar om een voorbeeld te geven; gisteren was het ribben met pureepatat, nu vanavond friet met biefstuk. Ik bedoel maar dat het moeilijk is om men avondeten in men schema te plaatsen omdat het dus altijd varieerd.

Eiwitten zal ik inderdaad toevoegen, maar het is moeilik om eraan te komen voor .. Melk is namelijk direct gekoppeld aan acne bij mij :( Ik ben nu wel wat bezig met testen door verschillende soorten melk te proberen, maar tot nu toe nog nix gevonden waar ik er geen last van heb - dus voorlopig is soja men beste (hopelijk tussen) oplossing.

In kwark zit er ook wel melk, maar aangezien er daar geen vervangingsmiddel voor is neem ik het dan ook, het is nu eenmaal te belangrijk om te laten vallen.

Ja DL was wel k*t indd..

Ps: Ik wordt er stillaan deprie omdat het werkelijk een sleur is geworden voor mij om telkens die zalfjes en shit te smeren en eig is het toch maar dweilen met de kraan open.. Ook men fitness lijdt eronder aangezien ik dus geen melk kan drinken + whey shakes + alle andere fitnesssupplementen - alles is gekoppeld aan uitslag!!!

/abbo.

Heb je je voedingsschema al aangepast? 2 gr/kg E zou eigenlijk wel genoeg moeten zijn hoor. En je kh's mogen inderdaad wel iets lager in verhouding met vetten en E.

En dat bloated worden, dat houdt je vrijwel gewoon als je opeens veel gaat trainen met een voedingsschema met veel kh's. Dat zwakt wel af.

Succes verder!

Heb het voor een groot gedeelte al aangepast, morgen komt het hier te staan :)

Thnx voor het volgen!!

Training van vandaag: 8uur met planken van alle formaten en gewichten zitten sleuren bij een timmerman :) Zweet liep van men kop en men schouders + onderrug is ****ed up :D

Laatst bewerkt:
Voedingschema is eindelijk volledig aangepast: Zoals ik al zei begon in een (vet) buik te krijgen. kHY omlaag en de eiwitten omhoog zoals aangeraden.

Lengte:176cm
Gewicht voor slapen gaan momenteel:73.1kg
S'morgens:72kg
Voor voedingschema? (+/- 1.5 maand geleden) 69-70kg

Om de khy omlaag te krijgen is er één zak rijst van tussen gelaten.
Om de eiwitten omhoog te krijgen heb ik kwark 500gram toegevoegd en kom ik op ca 190eiwitten zonder avondeten.

Voor een werkdag= 4.20 opstaan en 21.30gaan slapen = +/- 16uur dag!

Eiwitten:191,29 Khy:328,10 Vet:33,33 Kcal:2377,53
32,18% 57,96% 12,62%
--------------ZONDER AVONDMAALTIJD+WAT DE POT SCHAFT--------------

Vrije dag=Zowiezo trainingsdag:

Eiwitten:178,18 Khy:340,90 Vet:37,70 Kcal:2415,60
29,50% 59,27% 14,05%
--------------ZONDER AVONDMAALTIJD+WAT DE POT SCHAFT----------------------

Tot nu toe doe ik niets van cardio, maar nu met de zomer zal ik wellicht meer cardio beginnen te doen. Eerst wat opvolgen of ik verdik met dit schema, zoja zal ik gewoon cardio toevoegen.

Commentaar/kritiek/tips.. Laat maar horen!

Edit: voor gedetailleerde versie voeding schema, zie bijlage excell bestand.

Bijlagen

Tot nu toe doe ik niets van cardio, maar nu met de zomer zal ik wellicht meer cardio beginnen te doen. Eerst wat opvolgen of ik verdik met dit schema, zoja zal ik gewoon cardio toevoegen.

Goed plan, zo leer je goed welk effect je voedingsschema op je lichaam heeft. Krijg je ook last met eieren? Anders aan de blikken tonijn met peper en yoghurtmayo :) En nette gains in die 1.5 maand!

Terug
Naar boven