Fitness Seller

Road to mass

Bezoekers in dit topic

sinds vandaag terug deftig aan het eten.
4 dagen geleden de bulkbomb eruit gegooid, wat was me dat voor "rommel", super veel last van sides en 0 gains erop.
oxy erin gegooid op 2x 25mg

shape update: door die 2 weken slecht tot niks te eten en te slapen, weeg nu 90,2kg kurkdroog, zelfs strepen op de hamstrings.

met de coach ikke 20 de voeding besproken en nieuwe macros gezet.
dus let the gains begin!!

p: 452
c: 623
f: 173
kcal: 6169

eens kijken of we die 94kg kunnen halen binnen de 2 weken en daarbij niet boven de 10% vet te gaan.
ik sta helemaal plat nu dus zal morgen wel lekker opvullen.

Omdat ik vernoemd word ga ik het hier efkes neerpennen. Gaat veel makkelijk dan via sms en dan hebben de andere lezers hier er misschien ook wat aan. Veel mensen struggelen met gains maken vooral als je wat jonger bent en je metabolisme skyhigh is. Dit is niet persoonlijk op Bijnenbuilding bedoeld maar in het algemeen ;)

Ik heb nergens gezegd dat je op 6169 kcals moet gaan zitten en op 452 eiwitten etc. Ik heb gezegd dat je wat meer calorierijk voedsel moet nuttigen en geen 4 shakes per dag moet drinken met een hoop oats waar je lichaam heel dag nodig heeft om deze te verteren + 400 gram biefstuk en dergelijke... Gewoon calorie rijk voedsel dat je lichaam op de een of andere manier wel goed verwerkt.
Je zegt net dat je 2 weken slecht tot niks hebt gegeten en nu ga je dit doen? Over 2 weken zit je met dikke problemen met je maag en darmen enz.
Jouw lichaam heeft een reset nodig en een rustige opbouw met het juiste voedsel. Dus je hebt werk te doen.

Dit geldt voor iedereen:

Je lichaam heeft tijd nodig om voedsel te verwerken EN het te gebruiken als herstel van je spiertjes (amino's) van de zware trainingen in de gym. Daarna kan je die herstelde spiervezels terug op hun kloten geven en hoppa weer een stapje verder.
Het heeft TOTAAL geen zin om 6000 kcals naar binnen te gooien en dan zeggen tegen je lichaam : verwerk het maar het is binnen.... Dit werkt NIET. Geeft enkel maar meer stress op je lichaam wat dan weer nefeast is voor je verdere gains. Het heeft totaal geen zin om met een dikke opgeblazen pens rond te lopen in de gym of na elke maaltijd. Werkt NIET.
Je moet zoeken naar het voedsel dat voor jouw lichaam past en dat je lichaam op een optimale manier verwerkt.
Mijn zoektocht is al jaaren bezig en wat een tijd kan werken kan na een tijdje niet meer werken en moet je weer verder zoeken. Dit is net het geen dat MIJ zo aantrek aan deze sport. Continu aanpassen, bijleren en je lichaam verder ontdekken. Vergeet de standaard protocols en ga op zelf op ontdekking en probeer vanalles uit. Ik werd jaren geleden ook aanzien als die gekke belg hier op dbb (nu nog soms) en ook soms voor gek verklaard maar SO WHAT. Als het uiteindelijk allemaal werkt voor mij en zelfs voor anderen waarom niet?

Dus voor de hard gainers:
-Voeding rondom je training is the key (voor iedereen eigenlijk). Vergeet die iifmmwww bullshit enz. De maaltijd voor je training, je amino's tijdens te training en de 2 maaltijden na je training zijn de belangrijkste en deze moeten binnen de 20 minuten verteerd zijn. Dus wil zeggen dat je buik terug plat is en je niet als een zwangere vrouw rondloopt. Loop je wel met een ton rond dan wacht je eerst todat die weg is voor je terug eet ook al duurt dat 3uur. Daarna eet je niet meer wat ervoor zorgde dat je als een zwangere gans rondliep.
-Kijk niet naar kcals in het begin je weet vanzelf na een tijdje wanneer je zaken moet verhogen of veranderen, dat leer je wel.
-Eet calorierijk voedsel maar geen rommelvoeding. Wil je pizza, pasta, frietjes eten? Geen probleem maar je maakt deze zelf met allemaal verse ingedienten. ALTIJD VERSE ingredienten gebruiken, geen kant en klare bullshit zaken.
-Wil je cheaten (mac, burger, chinees enz) dat kan eens per week maar enkel post WO en daarna eet je niets meer tot de volgende dag. Dus je traint dan best rond 16-18uur daarna wassen zodat je niet ligt te meuren in het restaurant en cheaten maar. Daarna niets meer eten, enkel water drinken. En voor de simpele zielen: cheaten wil niet zeggen HELEMAAL los gaan aan het desserten buffet enz. Neen dit wil zeggen lekker tafelen, genieten, glaasje wijn en goed eten. Mag veel zijn maar hoeft geen 4000 kcals te worden die avond.
-Zoek het voedsel dat voor lichaam goed is en dat wil zeggen: eten en na een uurtje moet je niets meer voelen van die maaltijd. Als je heel de dag ligt te ruften dan is het tijd om aanpassingen te doen.

En zo kan ik nog wel effe verder gaan maar heb nog andere zaken te doen deze voormiddag :p
 
hoe wil je het ook binnen krijgen, 6000+ kcal :o
 
hoe wil je het ook binnen krijgen, 6000+ kcal :o
Trust me, heb periodes gehad dat ik dit kon. Eten en een half uur later kon ik weer naar de wc. Nu ook een tijdje lopen sukkelen met bepaalde voedingsbronnen. Ga ik TEVEEL rundergehakt/tartaar eten en mijn vertering wordt ruk. 2/3x pw geen maximaal. Biefstuk zou ik maximaal 1x pd kunnen eten. Op het moment zelf merk je het niet maar zodra ik het toepas in mijn dagelijkse dieet, wordt het een op een stapeling wat er in de lange duur voor zorgt dat ik compleet verstopt ben.

Probeer eigenlijk exact hetzelfde protocol toe te passen als wat ikke 20 hierboven beschreef. In de loop van de jaren krijg je wel een beetje een idee hoe belangrijk voeding en de vertering hiervan is om gains te maken. Wat misschien ook een heel interessant filmpje is om te kijken is die van Seth Feroce wat hij eet ''Chicken and Rice''. Krijg je een beetje een idee van zijn mindset/voeding protocol etc. ikke 20 zal hem vast en zeker hebben gezien :P
 
Ik volg Seth Feroce al van toen hij voor zijn pro card aan het gaan was vele jaren geleden(2008-2009). We zijn van hetzelfde bouwjaar en zijn net even groot (hoog). Werd toen ook gesponsord door MD. Ik ben blij voor hem dat hij nu geen moeite meer doet om "politiek correct" te blijven want dat kan hij vroeger eigenlijk al niet.
Toen ik naar zijn filmpjes keek had ik zoiets van WTF :scratch:Hij denkt wat ik zeg en hij zegt wat ik denk... :D
Toen hij zijn website startte een paar maanden geleden heb ik me meteen lid gemaakt. Die 100 dollar verdient hij van mij. Die kerel is hilarisch :D
Met zijn AS cycles ook had ik zoiets van fuck dat doe ik altijd al zo en werd ik voor gekke/domme belg bestempeld hier op dbb :roflol:
 
Ik volg Seth Feroce al van toen hij voor zijn pro card aan het gaan was vele jaren geleden(2008-2009). We zijn van hetzelfde bouwjaar en zijn net even groot (hoog). Werd toen ook gesponsord door MD. Ik ben blij voor hem dat hij nu geen moeite meer doet om "politiek correct" te blijven want dat kan hij vroeger eigenlijk al niet.
Toen ik naar zijn filmpjes keek had ik zoiets van WTF :scratch:Hij denkt wat ik zeg en hij zegt wat ik denk... :D
Toen hij zijn website startte een paar maanden geleden heb ik me meteen lid gemaakt. Die 100 dollar verdient hij van mij. Die kerel is hilarisch :D
Met zijn AS cycles ook had ik zoiets van fuck dat doe ik altijd al zo en werd ik voor gekke/domme belg bestempeld hier op dbb :roflol:
Kijk ook altijd met fascinatie naar die filmpjes, brengt het gewoon op een hele leuke manier(to the point, no bullshit) en daarbij heeft die ook nog eens een super fysiek!
 
Trust me, heb periodes gehad dat ik dit kon. Eten en een half uur later kon ik weer naar de wc. Nu ook een tijdje lopen sukkelen met bepaalde voedingsbronnen. Ga ik TEVEEL rundergehakt/tartaar eten en mijn vertering wordt ruk. 2/3x pw geen maximaal. Biefstuk zou ik maximaal 1x pd kunnen eten. Op het moment zelf merk je het niet maar zodra ik het toepas in mijn dagelijkse dieet, wordt het een op een stapeling wat er in de lange duur voor zorgt dat ik compleet verstopt ben.

Probeer eigenlijk exact hetzelfde protocol toe te passen als wat ikke 20 hierboven beschreef. In de loop van de jaren krijg je wel een beetje een idee hoe belangrijk voeding en de vertering hiervan is om gains te maken. Wat misschien ook een heel interessant filmpje is om te kijken is die van Seth Feroce wat hij eet ''Chicken and Rice''. Krijg je een beetje een idee van zijn mindset/voeding protocol etc. ikke 20 zal hem vast en zeker hebben gezien :P
ik let momenteel ook op wat vlot verteerd en wat niet, ook door zijn filmpjes. :p mijn huidige cycle is ook wat gebaseerd op één van zijn filmpjes.

but still, 6000+ kcal, 7/7, weken aan een stuk, ik zou me misselijk voelen:o
 
ik let momenteel ook op wat vlot verteerd en wat niet, ook door zijn filmpjes. :p mijn huidige cycle is ook wat gebaseerd op één van zijn filmpjes.

but still, 6000+ kcal, 7/7, weken aan een stuk, ik zou me misselijk voelen:o
Bro tips:

Carbs:
Cream of rice --> Rijstebloem
Cream of wheat --> Brinta
Havermout
Rijst / Pasta / aardappel (kijk hierbij wat voor jou het beste verteerd, wissel af)
Dextrose, Vitargo, Maltodextr, rozijnen, bananen, gedroogd fruit, jam, honing, magere chocomelk ;)

Eiwit:
Kip, beef, vis, whey, eieren

Vetten:
Noten, pindakaas, olijfolie, kokosolie, eigeel, zalm, steak

Weet wanneer je welke koolhydraat, eiwit en vetbronnen je op welke tijdstippen moet inzetten.

Cheat 1-2x pw, hou cardio erin dit helpt ook met vertering geloof het of niet.

6k is veel indd, maar het is te doen als je vertering eenmaal op toeren is.
 
okay picture time goddammit! :D

91kg nuchter en veel scherper dan op de foto's (heb ze zonet getrokken, mijn hoofd staat er nooit naar wanneer ik wakker wordt..ben nu eenmaal geen ochtendmens).
voel me al stukken beter en voeding gaat elke dag beter en beter.

IMG_0050.JPG IMG_0036.JPG

#zerohamstringcrew

nog 2 omdat het kan...relax vs. semi flex

IMG_0040.JPG IMG_0043.JPG

*edit: fotos zijn blijkbaar getrokken met een aardappel
 
ik let momenteel ook op wat vlot verteerd en wat niet, ook door zijn filmpjes. :p mijn huidige cycle is ook wat gebaseerd op één van zijn filmpjes.

but still, 6000+ kcal, 7/7, weken aan een stuk, ik zou me misselijk voelen:o
lekker man :) moet helaas hier ook door me werk.

kip en rijst (en vis) hier 24/7
 
okay picture time goddammit! :D

91kg nuchter en veel scherper dan op de foto's (heb ze zonet getrokken, mijn hoofd staat er nooit naar wanneer ik wakker wordt..ben nu eenmaal geen ochtendmens).
voel me al stukken beter en voeding gaat elke dag beter en beter.

Bekijk bijlage 89972 Bekijk bijlage 89973

#zerohamstringcrew

nog 2 omdat het kan...relax vs. semi flex

Bekijk bijlage 89974 Bekijk bijlage 89975

*edit: fotos zijn blijkbaar getrokken met een aardappel
Maar 91kg:o bulkgoals dit!
 
Maar 91kg:o bulkgoals dit!
we zijn nog maar juist begonnen he :D
geef me 2 weekjes en ik weeg 93 a 94, slow and steady wins the race toch? ;)

Ik sta niet graag erg vet of vochtig want eens dat de cut begint moet het er toch allemaal af en ik zie de weegschaal niet graag achteruit gaan snapje :D
 
Bazenfysiek, massief man
legs lopen wel wat achter, quads niet zo zeer maar de hamstrings, glutes en kuiten wel.
Maar dat komt ook wel inorde want ik doe kuiten nu al een tijdje 3x per week en merk groei, ik focus nu ook harder op hamstrings maar daar merk ik nog geen groei haha, vreemd genoeg wel in de glutes.
 
legs lopen wel wat achter, quads niet zo zeer maar de hamstrings, glutes en kuiten wel.
Maar dat komt ook wel inorde want ik doe kuiten nu al een tijdje 3x per week en merk groei, ik focus nu ook harder op hamstrings maar daar merk ik nog geen groei haha, vreemd genoeg wel in de glutes.

Ik weet bijna zeker dat je coach deze tip ook al heeft gegeven maar als je glutes harder gaan dan je hams terwijl je je focussed op je hams kun je imo op oefeningen als de leg curls beter wat lichter gaan en je houding wat aanpassen. Heeft mij goed geholpen :)

Verder heel goed fysiek man! Wat grotere armen en benen en je gaat hoge ogen gooien.
 
zoals de meeste, die dit log volgen, wel weten, was mijn grootste werkpunt al sinds het begin van het log...mijn benen.
Ik heb hier enorm hard en vaak aan gewerkt en heb al enkele updates gegeven erover.

en met benen bedoel ik niet quads of hams maar ik bedoel alles...glutes, hams, quads en kuiten.
Veel jongens hebben hier een probleem mee en andere zijn gewoon geboren met treetrunks :D

mijn benen waren 4 jaar geleden 48cm in omtrek en kuiten waren 32cm.
nu is het wel al even geleden dat ik gemeten heb, maar laatste meting vertelde me: 67cm en 37cm.
Het is 3 maanden geleden dat ik ze nog gemeten heb en heb eerlijk gezegd nog nooit zoveel groei gezien in m'n onderlichaam als in de laatste 3 maanden.
Ik denk dat ik wel mag zeggen dat ze nu ongeveer 70cm zijn en 38cm :D

Foto's komen vnv
 
Goed bezig, die orals zijn gewoon troep!

Ik vraag me soms af waarom ikke 20 daar zon fan van is.
 
Hoeveel AS pak je nu?
 
Back
Naar boven