AndroidHealthClinic

Contest Log Rob S. contest log

• Topic Starter Topic Starter
Zal best hoor. Maar ik eet op de lage dagen in de eerste 4 maaltijden al mijn carbs dus het is ook niet nodig.

Ik snap je punt wel. Ik heb die onderzoeken ook wel gelezen en geloof er ook wel in. Ik heb de KH op aanraden van een ervaren A-atleet al opgesplitst in 4 maaltijden omdat dit volgens hem je metabolisme hoger houdt dan alle KH in 2 maaltijden proppen. Ik zou evt alle KH over 5 maaltijden kunnen verdelen...dan krijg je bv 1 x 40gr brinta en 4 x 40gr rijst. Heeft iemand misschien een onderzoekje wat aantoont dat dit je metabolisme max verhoogd?

Laatst bewerkt:
Ik snap je punt wel. Ik heb die onderzoeken ook wel gelezen en geloof er ook wel in. Ik heb de KH op aanraden van een ervaren A-atleet al opgesplitst in 4 maaltijden omdat dit volgens hem je metabolisme hoger houdt dan alle KH in 2 maaltijden proppen. Ik zou evt alle KH over 5 maaltijden kunnen verdelen...dan krijg je bv 1 x 40gr brinta en 4 x 40gr rijst. Heeft iemand misschien een onderzoekje wat aantoont dat dit je metabolisme max verhoogd?

Heb zelf gemerkt dat ik veel beter herstel tijdens het cutten als ik een grote hoeveelheid carbs na mijn training eet. Dit resulteert weer in minder krachtverlies, bij mij zelfs tot krachtwinst. En eventueel ook beter behoud van spiermassa, al valt dat sowieso wel mee tijdens het cutten.

Ik weet niet op hoeveel % jij staat en hoe zwaar je bent. Maar een grote hoeveelheid KH om 22-23u 's avonds ga ik iig niet doen. Echt krachtverlies heb ik toch niet en spiermassa kan ik op deze manier ook goed behouden. Ik zie dus op het moment eigelijk geen reden voor aanpassingen, tenzij iemand met een heel goed argument komt ;)

Ik weet niet op hoeveel % jij staat en hoe zwaar je bent. Maar een grote hoeveelheid KH om 22-23u 's avonds ga ik iig niet doen. Echt krachtverlies heb ik toch niet en spiermassa kan ik op deze manier ook goed behouden. Ik zie dus op het moment eigelijk geen reden voor aanpassingen, tenzij iemand met een heel goed argument komt ;)

Omdat je bang bent dat koolhydraten laat in de avond leiden tot vet opslag/minder vet verlies neem ik aan?

TEveel KH kunnen daar idd toe leiden. TEveel is nooit goed. Daarbij, waarom heb je überhaupt een grote hoeveelheid KH nodig om 22-23u 's avonds? Enige wat ik doe is op mijn luie reet op de bank filmpje kijken oid. Ik verbrand zo goed als niks meer dus als ik al KH zou nemen zou het een kleine hoeveelheid zijn.

TEveel KH kunnen daar idd toe leiden. TEveel is nooit goed. Daarbij, waarom heb je überhaupt een grote hoeveelheid KH nodig om 22-23u 's avonds? Enige wat ik doe is op mijn luie reet op de bank filmpje kijken oid. Ik verbrand zo goed als niks meer dus als ik al KH zou nemen zou het een kleine hoeveelheid zijn.

Teveel kcals leiden daartoe, niet teveel carbs. Op rustdagen heb je die inderdaad niet nodig, op trainingsdagen om beter te herstellen.

Teveel kcals leiden daartoe, niet teveel carbs. Op rustdagen heb je die inderdaad niet nodig, op trainingsdagen om beter te herstellen.

Nu heb ik nog meer moeite om je serieus te nemen. Als je in je cut naar bv 5-6% TEveel carbs eet zul je nooit zo laag raken. Heeft echt niet alleen maar te maken met het aantal kcal.
Daarbij herstellen je spieren juist als ze aan het ''rusten'' zijn. Je redenering slaat dus werkelijk nergens op kerel. Ik neem aan dat dat een foutje was van jou kant en dat je het gewoon verkeerd hebt verwoord.

Laatst bewerkt:
Zal ook een beetje aan de persoon liggen, zit nu al 4 maanden op 650+ gr carbs en zit nog steeds op 7.8-8% :p

Mooie vergelijking.

Zal ook een beetje aan de persoon liggen, zit nu al 4 maanden op 650+ gr carbs en zit nog steeds op 7.8-8% :p

Ja jij bent een ectomorph...is niet echt handig met aankomen als je zoveel moet vreten, maar klopt kan per persoon natuurlijk verschillen.

Ja snap ook wel dat het een verre vergelijking is, maar just saying :p

Kan het wel om totaal inname aan kcal gaan maar sommigen reageren gewoon anders op carbs voor het slapen. Carbs voor mij nemen s'avonds voor slapen is ook dweilen met de kraan open.

Het gaat ook niet allemaal om je totale kcal inname. Mensen die dat geloven zijn niet goed wijs. Als dat wel het geval was zat ik wel broodjes frikandel en hamburgers te eten.
Het eten van voeding in exact de juiste verhoudingen voor jou lichaam, dat is waar het allemaal om draait.

typisch dbb, dat er weer mensen allemaal wetenschappelijke shizzle erbij halen om hun gelijk te halen...terwijl Rob hier toch wel met een fysiek rond loopt waar de meeste niet eens bij in de buurt komen. het zou handig zijn om eens te proberen wat te leren van de mensen die uit ervaring spreken ipv klakkeloos alle onderzoeken aan te kaarten die 9 van de 10 keer achterhaald zijn en anders zijn de achterhaalde onderzoeken onderhand ook alweer achterhaald. pff, vermoeiend

Of niet dan.
Kkjk naar die man, die weet wel wat ie doet

typisch dbb, dat er weer mensen allemaal wetenschappelijke shizzle erbij halen om hun gelijk te halen...terwijl Rob hier toch wel met een fysiek rond loopt waar de meeste niet eens bij in de buurt komen. het zou handig zijn om eens te proberen wat te leren van de mensen die uit ervaring spreken ipv klakkeloos alle onderzoeken aan te kaarten die 9 van de 10 keer achterhaald zijn en anders zijn de achterhaalde onderzoeken onderhand ook alweer achterhaald. pff, vermoeiend

gotta love dbb :D

Terug
Naar boven