MuscleMeat

Robert zijn log!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik ga er eerlijk gezegt altijd aardig stuk op, doe ze ook altijd redelijk snel achter elkaar weinig rust ertussen en ook weer goed strict. Zal volgende week eens zwaarder pakken en wat meer rust er tussen.

Doe maar niet ik ben nou nog blij met me PR haha... kom jij weer met je 12 reps aan ofzo :p

Volgende week maxen op deadlift trouwens jou pr was 207.5kg toch?? Dan ga ik voor de 210 ;)

:D

210 zit er zeker in, je bent geduldig geweest de laatste tijd :P

Yeah 210kg!:D Go for it Robert!:fire:

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.163
Yeah 210kg!:D Go for it Robert!:fire:

Light weight baby

Vandaag ub2
MP:

10x 40
10x 50
2x 60
6x 67.5 PR
8x 60
18x 50 pr

Db row:
20x 34
20x 40
18x 40
16x 40

Decline press:
12x 28
18x 30
12x 34
15x 32

Incline flyes:
20x 18
20x 18
20x 18

Rock en rolls:
15x 14
12x 18
15x 16

Hammer curl:
15x 16
12x 18
12x 18
10x 20 ---> 4x 16

Cable curl:
12x 45
10x 50
10x 50

Opmerkingen:
Lekkere training!

zooo hey! die MP gaan snel omhoog, hoe vind je die rock&rolls?

• #1.165
zooo hey! die MP gaan snel omhoog, hoe vind je die rock&rolls?

Die MP gaat zeker lekker de laatste tijd, wel apart eigenlijk heb 3 maanden niks kunnen doen voor me schouder alleen maar rehab oefeningen. Me schouder is nou net een maandje goed en ik maak eigenlijk vanaf het begin af aan alweer PR's met Military press.

Misschien dat al die rotatorcuff oefeningen een goede bijdrage aan me algemene schouder kracht heeft gedaan.

Rock en rolls vind ik echt een hele fijne oefening dr strong uit het powerliftsectie heeft een stuk er over geschreven die is er ook zeer over te spreken.

Ik citeer Dr STRONG:
Ik heb eens wat zitten lezen in de verschillende topics en ik kwam een aantal keer de oefening; Rock 'n Rollers tegen.

Geen ideen wie de term bedacht heeft, maar biomechanisch is hij makkelijk uiteen te zetten. Toch lees ik enorm veel verkeerde interpretaties of onbegrip over de oefening.

Ik lees veel over vergelijkingen met extensies en skull crushers, maar daar is de oefening niet mee te vergelijken qua ontwikkeling van je tricpeskracht. Dit omdat de functie juist voortkomt uit de beweging in het schoudergewricht.

De triceps heeft 3 koppen, de lange kop, de mediale en laterale kop.

De lange kop, het caput longum hecht aan onder de gewrichtskom van het schouderblad, de cavitas glenoïdalis, bij een gedeelte dat tuberculum infraglenoïdale genoemd wordt. De lange kop zorgt voor extensie en ook voor adductie van de schouder. De beide andere delen (caput mediale en caput laterale) beginnen aan de rugzijde van de bovenarm (humerus).

Dus de ontwikkeling van de lange kop betreft ook een adductie (naar beneden bewegen van de bovenarm beweging, met name als je kijkt naar de beweging in de schouderkom bij het bankdrukken.

De lange kop van de triceps deelt deze functie met de lattisimus dorsii, de "lats".

Dus de Rock 'n rollers, of hoe hij ook mag heten, hebben wel degelijk een zeer goed effect, hetgeen je NIET kunt bereiken met extensies of andere isolatie-oefeningen. Ook de skull crushers bereiken dit effect maar moeilijk. Wel is dit de reden dat er vaak vanuit een hoek achter de neus of het voorhoofd met de skull crushers wordt aangevangen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

die namen van de tricep zeggen me niks, maar wel dat er 3 koppen zijn, intressant stukje!
maar het lijkt me niet dat deze oefening alleen goed is voor p-lifters, hoe zit het in z'n werking bij bb-ers?

die rotatorcuff's zijn ook gruwelijk, ik doe ze regelmatig bij me warming up op borst dagen en schouder dagen, ik krijg gewoon al een redelijke pomp ervan in me schouders

• #1.167
die namen van de tricep zeggen me niks, maar wel dat er 3 koppen zijn, intressant stukje!
maar het lijkt me niet dat deze oefening alleen goed is voor p-lifters, hoe zit het in z'n werking bij bb-ers?

die rotatorcuff's zijn ook gruwelijk, ik doe ze regelmatig bij me warming up op borst dagen en schouder dagen, ik krijg gewoon al een redelijke pomp ervan in me schouders

Hij geeft aan dat het een zeer goed effect heeft voor je triceps omdat je delen van je triceps aanspreekt die je niet met skullcrushers of andere triceps oefeningen aanspreekt.
Als jij gewoon in de goede repranges blijft is dit voor een BB'er ook een zeer goede oefening.

Laatst bewerkt:
Hij geeft aan dat het een zeer goed effect heeft voor je triceps omdat je delen van je triceps aanspreekt die je niet/moeilijk met skullcrushers of andere oefeningen aanspreekt.
Als jij gewoon in de goede repranges blijft is dit voor een BB'er ook een zeer goede oefening.
ik zal ze binnekort eens doen! thanks robert, ik laat het je wel weten

shiit, sterke Mp gast

flinke reps en ook een goede MP nog robert - je bent gelukkig weer goed bezig :P

• #1.171
thx dude
flinke reps en ook een goede MP nog robert - je bent gelukkig weer goed bezig :P
Thx Sjaak,

Ben inderdaad wat anders aan het trainen even wat verstandiger :p Minder op het gewicht aan het letten en meer op de uitvoering daarom ben ik met sommige oefeningen ook wel wat teruggezakt in gewicht. Met borst blijf ik komende tijd relatief hoog in herhalingen omdat ik toch nog wat bang ben op een terugval van me schouder. Kreeg iedere keer last van me schouder tijdens borst oefeningen vandaar. En het is goed voor de afwisseling eens wat hoger in hh te trainen.

Nette MP, Robert! Je power komt weer helemaal terug!:D

Geen last van je schouder(s) verder?

Bang! Brute training ;)

Iedereen gaat maar aan de RnRs ... had dat stukje van DRStrong ook gelezen. Ik ben nog
even aan het kijken hoe en of ik ze ga doen :p

• #1.174
Nette MP, Robert! Je power komt weer helemaal terug!:D

Geen last van je schouder(s) verder?
Thx marvin schouder is weer helemaal goed! :D
Bang! Brute training ;)

Iedereen gaat maar aan de RnRs ... had dat stukje van DRStrong ook gelezen. Ik ben nog
even aan het kijken hoe en of ik ze ga doen :p
Thx Robke!

En over die rock en rolls kan ik alleen zeggen Just do it!
In het begin vond ik het nog een redelijk lastige oefening, goed om een paar keer een filmpje ervan te kijken.

• #1.175
Gisteren LB2:
Squat:

10x 50
10x 70
5x 90
5x 110
2x 130
6x 145 PR

Goodmorning:
15x 50
12x 70
10x 90
10x 110

Calve raises:
15x 90
15x 90
10x 100
10x 100

Standing calve raises:
15x 80
15x 90
15x 100

Leg raises:
20x
20x
20x
20x

Opmerkingen:
Beetje snelle training maar squat ging goed vorige keer 5x 142.5 nu 6x 145

Squat gaat goed voorruit, netjes

Beter dat je geen schouderlast meer hebt! Brute LB training weer neergezet man!

t*ring dikek squats man

• #1.180
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven