MuscleMeat

Robert zijn log!!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
60kg incline banken noem je deloaden? vind het nog aardig zwaar anders ;)

Waarom een deload trouwens? merkte je achteruitgang in het een of ander?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.242
Suc6 met de deload! De mijne zit er gelukkig net op!:D
Thx Marvin! Heb nou alweer zin in volgende week om weer te knallen! Maar we doen het voor een hoger doel hé om straks bigger en stronger terug te komen!
60kg incline banken noem je deloaden? vind het nog aardig zwaar anders ;)

Waarom een deload trouwens? merkte je achteruitgang in het een of ander?
Nee merkte geen achteruitgang in het een of ander, ben nou ongeveer 3 maanden weer hard aan het trainen en nu is het tijd om even een weekje actief herstel te pakken. Ze zeggen ook dat je groeit in een deload week omdat je lichaam eindelijk tot rust komt. Me lichaam kan nu volledig herstellen en voorbereiden op volgende trainingsperiode. Doe het ook voor blessurepreventie trouwens.

Het is voor mij de eerste keer een deload week ben benieuwd wat het voor mij gaat doen maar onderzoek heeft uitgewezen dat je met een deload op zijn tijd betere resultaten haalt als dat je in 1 stuk zou doortrainen.
En dat lijkt me een goede reden om op zijn tijd eens weekje wat rustiger te trainen.

Oké misschien word het tijd dat ik dan ook eens ga deloaden, heb het nooit eerder gedaan. Ik dacht als ik voel dat ik vermoeider raak enzo ga ik deloaden, maar dat heb ik nooit gehad :)

Een weekje wat rustiger aan is natuurlijk altijd bevorderlijk voor optimaal herstel, maar de trainingen lijken me zo A-bevredigend.. ;)

• #1.244
Oké misschien word het tijd dat ik dan ook eens ga deloaden, heb het nooit eerder gedaan. Ik dacht als ik voel dat ik vermoeider raak enzo ga ik deloaden, maar dat heb ik nooit gehad :)

Een weekje wat rustiger aan is natuurlijk altijd bevorderlijk voor optimaal herstel, maar de trainingen lijken me zo A-bevredigend.. ;)

Dat laatste kan ik volledig beamen erg saai...

Deload lb1:
Deadlift:

10x 50
10x 80
5x 110
5x 140
3x 160
3x 160

Front squat:
10x 50
10x 60
10x 70
10 80

Leg extensions:
12x 60
12x 80
12x 80
12x 80

Calve raises:
15x 65
15x 65
15x 65
15x 65

Buik:
4 sets

Opmerkingen
Lekker rustig aan gedaan nu alweer zin om volgende week keihard te knallen...

Opmerkingen
Lekker rustig aan gedaan nu alweer zin om volgende week keihard te knallen...

Als je zoveel drive hebt om te knallen vraag ik me af of je lichaam echt een deload nodig had.

Vind het wederom een erg zware training voor een deload.. 90% van DBB wou dat ze zo waar konden trainen :thumbs:

Totaal niet bevredigend inderdaad zo'n deload...maar de rebound in de week erna is schandalig! WAT EEN DRIVE heb je dan:eek::fire:

• #1.247
Als je zoveel drive hebt om te knallen vraag ik me af of je lichaam echt een deload nodig had.

Vind het wederom een erg zware training voor een deload.. 90% van DBB wou dat ze zo waar konden trainen :thumbs:
Die drive om te trainen is er altijd dat is het probleem. Vorig jaar bijna 1 jaar achter elkaar zwaar getraind en uiteindelijk liep ik met een schouder blessure. Had een deload die blessure kunnen voorkomen dat weet ik natuurlijk ook niet. Maar heb in ieder geval tegen mezelf gezegt dat ik om de paar maanden even een deload doe.

Ik denk dat een deload om de zoveel maanden bij iedereen die zwaar traind alleen maar goed kan doen, er zijn hier op het forum ook veel mensen die via het wendler principe trainen. Dan moet je om de 3 weken een deload doen en met dat trainingsprogramma pak je relatief weinig volume. En mensen die dat schema langere tijd volgen zijn over het algemeen tevreden met de resultaten.

Je hoeft in een deload niet super laag in je gewichten te gaan.

Ik citeer harpep:
Het is een 'goed' volume zo lang je maar het gevoel hebt dat je aanzienlijk minder doet dan normaal en nog boordevol energie zit aan het einde van de sessie. je moet echt het gevoel hebben dat je het jezelf even lekker makkelijk maakt, zonder dat je daarbij languit op de bank gaat liggen

Totaal niet bevredigend inderdaad zo'n deload...maar de rebound in de week erna is schandalig! WAT EEN DRIVE heb je dan:eek::fire:
Heb er nu al zin in! :D

Deload is een pain in the ass maar noodzakelijk voor verdere progressie. Keep up the good work!

Weer wat geleerd, misschien is het ook wijs om voor mij binnekort is een deload week te pakken, aangezien ik al vanaf augustus non-stop aan het trainen ben.. en je Front squat blijft baas vind ik, keep it up!

• #1.250
Deload is een pain in the ass maar noodzakelijk voor verdere progressie. Keep up the good work!
+1
Weer wat geleerd, misschien is het ook wijs om voor mij binnekort is een deload week te pakken, aangezien ik al vanaf augustus non-stop aan het trainen ben.. en je Front squat blijft baas vind ik, keep it up!
Haha jaa dan zou ik snel een keer even een deload week inplannen! Zal je alleen maar goed doen..

Training donderdag:
UB2:
MP

10x 40
10x 50
10x 50
10x 50

Decline bench:
10x 22
10x 24
10x 30
10x 30

Incline flyes:

15x 14
15x 14
15x 14

French press:
10x 30
10x 30
10x 30

Hammer curl:
10x 14
10x 14
10x 14

DB curl zittend:
10x 10
10x 10
10x 10

------------------------------------------------------------------------------
Training net LB2:
squat:

10x 50
5x 70
5x 90
2x 100
8x 120

Leg press:
10x 160
10x 160
10x 160

Leg curl:
12x 40
12x 40
12x 40

Calve raises:
12x 80
12x 80
12x 80

Opmerkingen:
Deload week eindelijk voorbij maandag weer knallen!

Mooizo, de deload is voorbij... al die vreselijk lage ecto gewichten nu BAH! :D

geniaal die gewichten op de SQ met deload :P ik zou willen dat ik er even 8x120 uitduwde

nu weer knallen gozer!

JAJA!!! DEload is voorbij:fire:

wat deload?? is er niet aan te zien he-he:P
tijd om weer serieuze gewichten te verplaatsen!

• #1.256
geniaal die gewichten op de SQ met deload :P ik zou willen dat ik er even 8x120 uitduwde

nu weer knallen gozer!

wat deload?? is er niet aan te zien he-he:P
tijd om weer serieuze gewichten te verplaatsen!

Geknald heb ik zeker vandaag! :D

Vandaag UB1:
Incline bench smith (eerste keer)

10x 40
10x 60
8x 80
7x 80
6x 85
8x 80

DB Press:
12x 28
12x 30
7x 34
7x 34

BOR
10x 60
10x 90
10x 100
10x 110
15x 90

Side raises:
10x 10
10x 16
12x 14
12x 14
12x 14

BB curl:
10x 30
6x 40 Pff zwaar..
12x 34
7x 38
15x 30

Dumba kickbacks:
15x 12
15x 18
15x 20
15x 20

V-push down:
12x 35
12x 40
6x 45
12x 40

Opmerkingen:
Heerlijk zeg na een deload weer vol knallen! Aardig tempo zat erin...
Vandaag wat andere oefeningen gedaan alleen db press & side raises is gebleven.
Voor het eerst trouwens incline press in smith machine gedaan borst stond op ontploffen. (normale incline is steeds bezet)

Weer goed geknald Robert! Sterke BOR ook. Nog een reden waarom je twee iso's voor je triceps doet ipv eerst Dippen bijv?

Lekkere BOR gozer! bij die incline bench in de smith, heb ik ook wel is een paar keer gedaan uit noodzaak, maar heb altijd het idee dat ik er op de één of andere manier toch nooit lekker onderlig..

• #1.259
Weer goed geknald Robert! Sterke BOR ook. Nog een reden waarom je twee iso's voor je triceps doet ipv eerst Dippen bijv?
Afwisseling en laatst in die Seminar van Dorian Yates die zei ook voor triceps beter isolatie oefeningen doen omdat je al genoeg press oefeningen doet. Zeg niet dat dit het beste is maar het kan..
Maar dips is ook een goede binnenkort weer eens proberen!
Lekkere BOR gozer! bij die incline bench in de smith, heb ik ook wel is een paar keer gedaan uit noodzaak, maar heb altijd het idee dat ik er op de één of andere manier toch nooit lekker onderlig..
Thx!
Had ik eigenlijk ook altijd daarom deed ik hem ook nooit vandaag geen last van gehad.

Laatst bewerkt:
Goeie training Robert. En die BOR is weer als vanouds: Ziekelijk! ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven