AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Afgezien van de vraag of FrontSQ nu net zo efficient is als BackSQ: ik kan mij voorstellen dat de BackSQ populairder is dan FrontSQ, mogelijk mede (dus niet alleen, anders krijg ik dat weer om mijn oren ;)) door het feit dat je er meer mee kunt tillen, en het daarom een interessantere oefening is bij wedstrijden, of als meetoefening in het algemeen. Misschien dat je met DB bench press wel meer spieren aanspreekt dan bij BB bench press, maar ik heb nog nooit een PL wedstrijd gezien met DB bench press :D.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.082
Wie maakt het topic met de enquete aan? :p

Niet helemaal eens met Zwartekleren.
Met de frontSQ pak je een stukje lichter, maar dat komt enkel omdat je procentueelgewijs veel meer nadruk legt op quads en core, terwijl je bij een backsquat over 't algemeen iets wijder gaat staan en je hamstrings meer bewegingslast op zich nemen.

Het is helemaal niet zo dat de ene beter is dan de andere. Persoonlijk zijn m'n benen (met name quads) na een frontsquat-sessie 2x zo brak als bij een backsquat-sessie.

Training van gisteren:

Sleep: 7u
Food: 1800kcal
Health: no probs here
Mentality: squats -> yippie! (ik begin dat full squat gedoe best wel leuk te vinden)
Temp in Gym: 11°

5min Spinbike

Front Squats: 20xbb 15xbb 10x40 5x50 5x70 Fx86
Back Squat: 5x86 5x86
Front Squat: 5s 5x50 (volgende week verhogen)
Standing Calve Raises: 4s 15x140

18min SloMo Steppen (130hbpm)

Trainingstijd: 61min
Polardata: 135avg hbpm - 166max hbpm - 710kcal

Comments: Ik dacht mijn normale squats dus gewoon te kunnen vervangen door front squats.
Nu ja, dat hoopte ik toch gezien ik nog redelijk laag zat in kg op de barbell. Maar full front squats
is een heel ander verhaal gebleken dan die Quater Front Squat wat ik vroeger deed :D. Nu ja, ik hou
mijn Coan Squat cycle erin en steek er een 5x5 programma bij voor mijn front squats. Had trouwens
een lekkere pomp in de quads maar een beurs gevoel in de schouders.

Supplement Report: ik ondervind nog steeds geen voordeel van mijn snoepjes. Heb dus terug
Creapump genomen om mij door de trainingen te helpen want het ontbreekt langs alle kanten
energie. Ga denk ik wel wisselen naar een Pre WO zonder creatine zodat vochtretentie uitblijft.

Offtopic: gatver, dit log zit al over de 2000 posts & +100 pages zie ik :p

Nette training robke.. doe je nou 2 keer front squat?

Interessante discussie trouwens over squaten..

• #2.086
Nette training robke.. doe je nou 2 keer front squat?

Interessante discussie trouwens over squaten..

Ja, wou mijn hele squat sessie vervangen door front squat, maar dat lukte dus
niet. Gevolg is dus die 2 sets back squats ertussen.

13 sets SQUATS!!!

Joe beeste! ;)
Zo veel sets kniebuigen is moordend, of je ze nu back of front doet! :D
Klasse Rob! :cool:

• #2.088
Training van gisteren:

Health: ok
Mentality: last day of the week
Temp in gym: 11°

5min Spinbike

Shrugs: 20xbb 15xbb 3s 8x140
Standing DB Press: 20xbb 15xbb 10x12.5 5x17.5 5x22.5 5x27.5 5x27.5
Standing Reverse Fly: 2s 8x27.5
Face Pull: 1s Fx40 (+10reps gehaald, volgende week verhogen)
Lateral Raise: 2s 8x20
Upright Row: 1s Fx50 (+10reps gehaald, volgende week verhogen)

Supah Set
Kneeling Cable Crunch: 3s 15x40
Reverse Crunch: 3s 15xbw

Outdoor Running
30min met 20sec sprintje op 3min.

Trainingstijd: 89min
Polardata: 151avg hbpm - 169max hbpm - 1126kcal
Comments: Lekker getraind ! Bij die fail setje geraak ik soms helemaal van de aarde af. Tel dan geen
reps meer of niets, gewoon liften. Lopen viel wel tegen :p Na mijn eerste sprintje kwam mijn Superpump
er terug uit. Rest van de weg dus gewoon uitgejogd.

Supplement Report: Clen laat ik vallen en vanaf nu gaat het enkel ECA blijven. Voel mij
er stukken beter bij. Gebrek aan energie tijdens de training is ook opgelost door de
aanschaf van Gaspari Superpump.

Laatst bewerkt:
  • #2.089
Cardio sessies van het weekend post ik maandag eveneens als de metingen van zondag.
Heb er trouwens een goed oog. Spiegel zegt al dat er een pak verbetering inzit.

Zo, en nu lekker profiteren van het weekend en het mooie weer.

je laat nu de clen al vallen?

Hoe gaat dat met die ECA-stack? Geen last van hartkloppingen of andere sides? En val je nu duidelijk vlugger af?
Ben wel erg benieuwd, wil ook ooit een ECA-stack doen.

En laatste vraag :D Heb je geen monsterpumps van die aspirine?

geen megagrow en creapump meer rob , houdt zeker veel vocht vast , ik pak creatine van cellmass ( daar heb je minder last van )

ik ben benieuwd wat gaspari voor je gaat betekenen - voor lee haney heeft hij veel betekent

Ik zie weer mooie trainingen rob, heel netjes. Zal eens kijken naar je nieuwe squat topic.

geen megagrow en creapump meer rob , houdt zeker veel vocht vast , ik pak creatine van cellmass ( daar heb je minder last van )

Valt beter mee dan de meesten denken hoor. Crea zorgt meestal voor intramusculair vocht, en dat zorgt voor een vollere look. Als het niet is om aan wedstrijden deel te nemen, zou ik die crea helemaal niet laten vallen.

Training van gisteren:

Health: ok
Mentality: last day of the week
Temp in gym: 11°

5min Spinbike

Shrugs: 20xbb 15xbb 3s 8x140
Standing DB Press: 20xbb 15xbb 10x12.5 5x17.5 5x22.5 5x27.5 5x27.5
Standing Reverse Fly: 2s 8x27.5
Face Pull: 1s Fx40 (+10reps gehaald, volgende week verhogen)
Lateral Raise: 2s 8x20
Upright Row: 1s Fx50 (+10reps gehaald, volgende week verhogen)

Supah Set
Kneeling Cable Crunch: 3s 15x40
Reverse Crunch: 3s 15xbw

Outdoor Running
30min met 20sec sprintje op 3min.

Trainingstijd: 89min
Polardata: 151avg hbpm - 169max hbpm - 1126kcal
Comments: Lekker getraind ! Bij die fail setje geraak ik soms helemaal van de aarde af. Tel dan geen
reps meer of niets, gewoon liften. Lopen viel wel tegen :p Na mijn eerste sprintje kwam mijn Superpump
er terug uit. Rest van de weg dus gewoon uitgejogd.

Supplement Report: Clen laat ik vallen en vanaf nu gaat het enkel ECA blijven. Voel mij
er stukken beter bij. Gebrek aan energie tijdens de training is ook opgelost door de
aanschaf van Gaspari Superpump.

Nette training man..

Valt beter mee dan de meesten denken hoor. Crea zorgt meestal voor intramusculair vocht, en dat zorgt voor een vollere look. Als het niet is om aan wedstrijden deel te nemen, zou ik die crea helemaal niet laten vallen.

ik pakte altijd de mono -creatine , en die houdt ook vocht vast , die van cellmass vind ik prettiger in dat opzicht

Mooie training weer, vooral je lateral raise!

Ren je ook altijd meteen na je kt?
Evengoed heb je dat snel opgebouwd:)

Complimenten voor je uitgebreide verslagen Rob!!:thumbs:

• #2.100
je laat nu de clen al vallen?

Ja, ik twijfel eigenlijk aan de effectiviteit ervan. Na een dag of 3 merk je haast
niets meer van die clen. Geen warm gevoel meer of niets. En dat heeft die ECA
wel. Plus ik hou wel van de energie boost door de ECA. Lijk er ook beter op te reageren.

Hoe gaat dat met die ECA-stack? Geen last van hartkloppingen of andere sides? En val je nu duidelijk vlugger af?
Ben wel erg benieuwd, wil ook ooit een ECA-stack doen.

En laatste vraag :D Heb je geen monsterpumps van die aspirine?

Hartkloppingen ofzo heb ik geen last van nee. Enkel redelijk snel zweten en
een verhoogde hartslag (irritant soms bij cardio enzo)

Volgens mij gaat het idd sneller met die eca. Exercise in a bottle zoals ze zeggen.

Nope, geen pump door de asperine. Nooit gehad ook niet.

ik ben benieuwd wat gaspari voor je gaat betekenen - voor lee haney heeft hij veel betekent

Megagrow en creapump vind ik super producten. Maar eerlijk gezegd niet vergelijkbaar
met de duurder producten. Dus op een beperkte kcal dieet heb je wel wat meer nodig.
Zodra ik terug naar +2200kcal ga, neem ik die megagrow en creapump terug.

Ik zie weer mooie trainingen rob, heel netjes. Zal eens kijken naar je nieuwe squat topic.

;)

True, ik ben ook wel voorstander van altijd creatine te gebruiken. Zeker ook omdat het
spiersparend werkt. Plus je verhoogd je BMR

Thanks

Thanks

Mooie training weer, vooral je lateral raise!

Ren je ook altijd meteen na je kt?
Evengoed heb je dat snel opgebouwd:)

Yup, gelijk uit de schuur de weg op. Zorgt wel voor een rare blik soms :p
Een jogger met een dikke trui en zware jogging broek.

Complimenten voor je uitgebreide verslagen Rob!!:thumbs:

;)

Terug
Naar boven