- Waardering
- 622
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 90kg
Ik zit ook nog wel een beetje te klooien met waar die BB nu precies moet liggen. Maar tot nu toe is het meestal wel op de schouderkoppen. Ik heb alleen geen last van beurse schouders, helemaal niet eigenlijk, misschien een beetje rood, maar dat is alles. Als ik de baar helemaal tegen de keel druk, dan heb ik naast het vervelende drukken tegen de keel, ook dat de baar van bovenaf tegen mijn borstbeen (twee bultjes bij de keel) drukt, dat is knap irritant, en ook een bot bij de schouder, dan heb ik hem liever op de spierkussentjesBij mij ligt hem ook tegen de keel hoor. Maar mijn voorste schouderkoppen krijgen
het dan toch nog hard te verduren.
. Heb voor de gein filmpje gemaakt met clean grip (is nog in ontwikkeling):http://www.youtube.com/watch?v=2pvlZ_4DFH4
Ik heb het idee dat een frontsquat, correct uitgevoerd, juist minder belastend is voor de onderrug; doordat het gewicht naar voren verplaatst t.o.v. de backsquat, kun je verder overeind staan, dus de rug blijft rechter.ik vind de front-squat op gegeven ogenblik toch ook wel belastend voor de onderrug , en dat van die schouderkoppen blijf je gewoon houden , doe je niks aan