Fitness Seller

Robke's trainingslog

Buikspieren zijn zeer belangrijk voor je core en allleen een squat of andere buik ondersteunende oefening is niet voldoende.
Gewoon trainen die buik minimaal 2 x per week

Doe jij alleen maar buik dan wanneer je ze ziet? Buikspieren zijn niet alleen maar voor de show, dat idee krijg ik hier wel eens. Waarschijnlijk ook de reden dat weinig hier de buik trainen, alleen wanneer ze in een cut zitten.

Buikspieren zijn ovrrated. Bij de meesten zijn de buikspieren veel sterker dan de rugspieren door het hele dag onderuit gezakt zitten.

Dit trainingslog komt nog steeds boven bij nieuwe posts terwijl ik anabolen eraus heb geflikkerd. Waarom is dit logje nog niet verplaatst als ik vragen mag?

Buikspieren zijn zeer belangrijk voor je core en allleen een squat of andere buik ondersteunende oefening is niet voldoende.
Gewoon trainen die buik minimaal 2 x per week
ls je alle compounds lekker zwaar doet, kun je de buikspieroefeningen aan de beach boys overlaten imho :D

ls je alle compounds lekker zwaar doet, kun je de buikspieroefeningen aan de beach boys overlaten imho :D
Ik begrijp die instelling gewoon niet... we trainen toch alles hoop ik, dus niet zo lui en gewoon alles trainen. Ook de onderarmen en handen. Ik zit tegen de 20%, dus ben beslist geen beachboy maar toch train ik de buik.

Ik begrijp die instelling gewoon niet... we trainen toch alles hoop ik, dus niet zo lui en gewoon alles trainen. Ook de onderarmen en handen. Ik zit tegen de 20%, dus ben beslist geen beachboy maar toch train ik de buik.

De buik is bijna niet gevoelig voor hypertrofie. Dus zie het nu niet in van hem zwaar aanpakken.
Daarnaast als je veel squat en deadlift pak je de buik gewoon in zijn functie aan.

Met een buiktraining wordt je core nog veel sterker heren 100% zeker.
Tuurlijk train je met compounds ook buik maar met een buiktraining train je je buik pas echt effectief. Gewoon twee keer in de week per training 2oefeningen.

Het is vervelend ik weet het maar wel effectief!

Ik train ook bijna geen buik. Ik heb geen zichtbare sixpack, maar ze zijn stevig genoeg naar mijn smaak. Met de bekende grote compounds zie ik zo snel niet in dat je je buikspieren echt goed aanpakt. Maar als oefeningen zoals lat pull, overhead pull en cable pushdowns, flink zwaar worden uitgevoerd, dan wordt de buik toch wel flink aangepakt, zo ervaar ik het iig.

Met een buiktraining wordt je core nog veel sterker heren 100% zeker.
Tuurlijk train je met compounds ook buik maar met een buiktraining train je je buik pas echt effectief. Gewoon twee keer in de week per training 2oefeningen.

Het is vervelend ik weet het maar wel effectief!

De rectus abdominis is sowieso niet debeste stabilisator van je romp.

Ik train ook bijna geen buik. Ik heb geen zichtbare sixpack, maar ze zijn stevig genoeg naar mijn smaak. Met de bekende grote compounds zie ik zo snel niet in dat je je buikspieren echt goed aanpakt. Maar als oefeningen zoals lat pull, overhead pull en cable pushdowns, flink zwaar worden uitgevoerd, dan wordt de buik toch wel flink aangepakt, zo ervaar ik het iig.
Mee eens, met deze oefeningen pak je flink de abs en ook met de deads en front squats. Daarnaast train ik de buik nog met lichtere reps, dus zwaar in de compounds en lichter bij de crunches en leg raises. Begin er maar eens aan, krijg je toch wel spierpijn van en je core wordt er idd beter van.

Iedereen zal het anders ervaren, maar ik blijf er bij.
Als je droog staat, en je wilt definitie, zeg ik ja, natuurlijk de buik trainen, maar tot dan...

Ik kon laatst als één van de weinigen een paar Dragon Flags doen met m'n dikke pens, ongetraind! :D
Dan is je "core" toch redelijk sterk lijkt me...
En ik heb dan nog een "slechte" rug, en veel overgewicht.

Toen ik weer begon met trainen voelde ik m'n buikspieren beter na een paar sets Pully Push Downs dan na een paar sets sit ups hoor...
En crunches doen al helemaal niks!
Leg raises zijn wel pittig als je ze goed doet...
En seated rope crunches zijn ook goed, net als Standing Side Bents. :thumb:

Naast het feit dat je de buikspieren keihard aangepakt worden bij deadlifts, overhead presses, squats. Is voor kracht gerelateerde zaken verstandig om ook isolatie oefeningen voor de buik te doen. Geen situps (weaksauce) maar verzwaarde decline situps/kneeling pushdowns etcetc. Heavy. Als je al heavy squat/dl etc dan is de drempel erg hoog geworden.

De persoon die zei dat je buikspieren veel moeten doen (tenminste genoeg voor een groeiprikkel) met pulldowns of triceps pushdowns: Je doet de oefeningen verkeerd, minder cheaten. Het is niet de bedoeling dat je tijdens pulldowns ook nog eens een halve pushdown doet met je buik. Daar is de oefening niet voor bedoeld.

Naast het feit dat je de buikspieren keihard aangepakt worden bij deadlifts, overhead presses, squats. Is voor kracht gerelateerde zaken verstandig om ook isolatie oefeningen voor de buik te doen. Geen situps (weaksauce) maar verzwaarde decline situps/kneeling pushdowns etcetc. Heavy. Als je al heavy squat/dl etc dan is de drempel erg hoog geworden.

De persoon die zei dat je buikspieren veel moeten doen (tenminste genoeg voor een groeiprikkel) met pulldowns of triceps pushdowns: Je doet de oefeningen verkeerd, minder cheaten. Het is niet de bedoeling dat je tijdens pulldowns ook nog eens een halve pushdown doet met je buik. Daar is de oefening niet voor bedoeld.

+1 ik geef jou niet graag gelijk maar quoted for truth:D

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.378
Tja, ik doe normaal gezien mijn buik ook nooit. Enkel voor de cardio een paar setjes als ik aan het cutten
ben. 2 keer 2 oefeningen van 3 setjes per week. Heb eens ooit ergens gehoord dat je vet het makkelijkst
blijft zitten op de plaatsen waar het met rust wordt gelaten. Dacht dat BigMaus daar ooit iets over gepost
had toch. Dus met ab-work voor de cardio hoop ik dat mijn taille sneller zal krimpen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.379
Training van gisteren:

Sleep: 7u (ging weer een goed)
Food: 2000kcal (241ei - 133kh - 49v)
Health; ça va
Mentality: bencher de bench

5min Steppen

Benchpress: 20xbb 15xbb 8x58 5x82 3x94 1x106 1x118 Fx130 5x100
Inclined DB Press: 4s 10x32.5
DB Fly: 3s 10x22.5
Dips: 8xbw

Circuitje
Tricep Cable Push Down: 3s 12x50
Hanging Leg Raise: 15xbw
Reverse Crunch: 15xbw

Outdoor Running
30min -> lopen tot 155hbpm, wandelen tot 133 hbpm, terug lopen tot 155, etc

Trainingstijd: 85min
Polardata: 137avg hbpm- 158max hbpm - 1017kcal
Comments: lekker getraind zeg. Wel een beetje een overschatting op mijn bench.
Ben er blijkbaar toch wat kracht op verloren. Ach ja, ik heb een gewicht gevonden
waarop ik kan beginnen bouwen. Brute pomp trouwens gekregen. Was weer even geleden.

Supp Report: die Superpump met Creapump mengen was één van mijn beste vondsten ooit :D
Snoepjes merk ik nog steeds niets van voordeel van. Enkel het gewichtsverlies dan.
Wel wat meer en sneller zweten. Maar voor de rest geen sides.

Foodreport: hatsikidee ik heb een bolle vochtbuik opstaan :p Zelfs mijn vrouw zei het gisteren.
Ach ja, zal wel weer terug wegtrekken eens de carbs terug gewend zijn zeker.

Laatst bewerkt:
Toch leuk e zou kunnen experimenteren met supps :p
Superpump en creapump moet ik wel onthouden :)

Terug
Naar boven