Fitness Seller

Robke's trainingslog

Slechts even imo, goed lezen, en niet te voorbarig conclusies trekken indien mogelijk

Wederom volledig eens met Loo.

Daarnaast kun je idd geen spiermassa winnen in een cut zonder AS. Is gewoon fysisch onmogelijk. Ik denk juist dat je meer massa verliest door in een cut op massa behoudt te trainen. Hierdoor duurt de cut imo onnodig veel langer waardoor het ook weer langer duurt eerdat je weer kunt bulken en daardoor massa winnen.
Is dat: bulken, cutten, bulken, cutten, nou eigenlijk niet eens een beetje achterhaald...
Ik heb er eigenlijk niet veel sjoege van natuurlijk, anders was ik wel een mooie gebruinde, beaderde beach boy met een six pack, en sprankelende glimlach, maar toch...
Waarom zou het niet mogelijk zijn gewoon de basisoefeningen te blijven doen, en zo veel mogelijk krachtvermindering proberen tegen te gaan, terwijl je langzaam je vetpercentage terug laat lopen door een beetje onder je kcal behoefte te eten..?
Ik weet dat dit mogelijk moet zijn omdat dat precies is wat er bij mij gebeurd, terwijl ik niet volgens de regels eet...
Natuurlijk zijn mijn krachttoename, en vetafname niet groot omdat ik niet toegewijd genoeg ben, maar ik zie duidelijk de samenstelling van mijn lichaam langzaam veranderen, verbeteren.
Misschien dat Rob door zijn substantie misbruik :D in het verleden wat anders reageert als een "normaal" mens ;) maar het moet volgens mij toch gewoon mogelijk zijn het zo te doen.
Ik denk dat al die excessieve maatregelen voornamelijk averechts werken, en je algehele ontwikkeling als krachtsporter alleen maar in de weg staan.
"We" weten eigenlijk allemaal wel hoe we eigenlijk moeten eten om te bereiken wat we willen, wat dat dan ook is.
En ik hoop dat "we" inmiddels ook allemaal weten dat we voornamelijk gebruik moeten maken van de basisoefeningen om spiermassa toe te voegen aan "ons" lichaam, of om tenminste zo veel als mogelijk is daarvan te behouden.
Je bent er maar één keer (denk ik...) en krijgt maar één lichaam, en ik vind het ronduit onverstandig om naar aanleiding van wat dubieuze "onderzoeken" die waarschijnlijk gesponserd zijn door de fabrikanten van de middelen die beweren "de oplossing" te hebben, risico's te nemen hiermee.
Ik ben zeker geen goed voorbeeld van iemand die het wel goed doet.
Maar dat zijn mensen die "grijpen" naar dergelijke middelen ook niet!
Zet die vreselijke onzekerheid aub overboord, en roei met de riemen die je hebt (gekregen van "Moeder Natuur")

Voor wie zou je dergelijke risico's nemen..?
Nee, je doet het echt niet voor jezelf hoor!
Als je nooit een beeld van jezelf in de spiegel zou zien, waarvan je vermoed dat "anderen" het afkeuren, zou het je geen barst intereseren dat je "wat" te dik bent!
Ook wat dat betreft kan ik geen "role model" zijn op mijn ouwe dag, maar ik ben me er tenminste wel van bewust, en boek mijn resultaten op "mijn"/"de natuurlijke" manier, hoe miniem die ook mogen zijn.
En dat zou mins inziens iedereen moeten doen.

Jaja jongens...
Hummer knows best! :roflol:

Weer even bij gelezen, deze zomer zal beest Robke elke beachboy overtreffen met zen ripped look :D

Is dat: bulken, cutten, bulken, cutten, nou eigenlijk niet eens een beetje achterhaald...
Ik heb er eigenlijk niet veel sjoege van natuurlijk, anders was ik wel een mooie gebruinde, beaderde beach boy met een six pack, en sprankelende glimlach, maar toch...
Waarom zou het niet mogelijk zijn gewoon de basisoefeningen te blijven doen, en zo veel mogelijk krachtvermindering proberen tegen te gaan, terwijl je langzaam je vetpercentage terug laat lopen door een beetje onder je kcal behoefte te eten..?
Ik weet dat dit mogelijk moet zijn omdat dat precies is wat er bij mij gebeurd, terwijl ik niet volgens de regels eet...
Natuurlijk zijn mijn krachttoename, en vetafname niet groot omdat ik niet toegewijd genoeg ben, maar ik zie duidelijk de samenstelling van mijn lichaam langzaam veranderen, verbeteren.
Misschien dat Rob door zijn substantie misbruik :D in het verleden wat anders reageert als een "normaal" mens ;) maar het moet volgens mij toch gewoon mogelijk zijn het zo te doen.
Ik denk dat al die excessieve maatregelen voornamelijk averechts werken, en je algehele ontwikkeling als krachtsporter alleen maar in de weg staan.
"We" weten eigenlijk allemaal wel hoe we eigenlijk moeten eten om te bereiken wat we willen, wat dat dan ook is.
En ik hoop dat "we" inmiddels ook allemaal weten dat we voornamelijk gebruik moeten maken van de basisoefeningen om spiermassa toe te voegen aan "ons" lichaam, of om tenminste zo veel als mogelijk is daarvan te behouden.
Je bent er maar één keer (denk ik...) en krijgt maar één lichaam, en ik vind het ronduit onverstandig om naar aanleiding van wat dubieuze "onderzoeken" die waarschijnlijk gesponserd zijn door de fabrikanten van de middelen die beweren "de oplossing" te hebben, risico's te nemen hiermee.
Ik ben zeker geen goed voorbeeld van iemand die het wel goed doet.
Maar dat zijn mensen die "grijpen" naar dergelijke middelen ook niet!
Zet die vreselijke onzekerheid aub overboord, en roei met de riemen die je hebt (gekregen van "Moeder Natuur")

Voor wie zou je dergelijke risico's nemen..?
Nee, je doet het echt niet voor jezelf hoor!
Als je nooit een beeld van jezelf in de spiegel zou zien, waarvan je vermoed dat "anderen" het afkeuren, zou het je geen barst intereseren dat je "wat" te dik bent!
Ook wat dat betreft kan ik geen "role model" zijn op mijn ouwe dag, maar ik ben me er tenminste wel van bewust, en boek mijn resultaten op "mijn"/"de natuurlijke" manier, hoe miniem die ook mogen zijn.
En dat zou mins inziens iedereen moeten doen.

Jaja jongens...
Hummer knows best! :roflol:

Wat is dan precies je punt Hummer?

Geen anabolen gebruiken, niet cutten en bulken, maar gewoon voldoende eten om spiermassa aan te komen, en zo min mogelijk vet te winnen?

Of sla ik de plank finaal mis?:D

Hummer ik heb je stuk gelezen wat het met meeste opviel buiten het feit dat het een goede tekst is dat je voor het eerst maar 2 smilies heb gebruikt ! thumbs hummer :)

Wederom volledig eens met Loo.

Daarnaast kun je idd geen spiermassa winnen in een cut zonder AS. Is gewoon fysisch onmogelijk. Ik denk juist dat je meer massa verliest door in een cut op massa behoudt te trainen. Hierdoor duurt de cut imo onnodig veel langer waardoor het ook weer langer duurt eerdat je weer kunt bulken en daardoor massa winnen.

dikke vette bullshit, als iets nou wel achterhaald is. Maar ik geef wel toe, alleen met de nodige pre/post supplementen en zeeeeeeeeer goede voeding en heel veel verstand van wat je doet. maar niet onmogelijk!

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.467
Training van vrijdag:

Sleep: 6u
Food: 2000kcal
Health: okidoki
Mentality: last day of the week !!!

Shrugs: 20xbb 15xbb 3s 8x140
Standing DB Press: 20xbb 15xbb 8x16.5 5x23.5 3x27.5 2x31.5 Fx33 1x33 1x33
Standing Reverse Fly: 2s 10x22.5
Face Pull: 1s Fx40 (+10rep gehaald)
Lateral Raise: 2s 10x16.5
Upright Row: 1s Fx55 (+10 reps gehaald)

Kneeling Cable Crunch: 3s 15x40
Reverse Crunch: 3s 15xbw

Outdoor Running
30min Run to 155hbpm; walk to 133hbpm

Trainingstijd: 89min
Polardata: 145avg hbpm - 169max hbpm - 1184kcal
Comments: lekkere training. Schouders en traps gloeide ervan.

Laatst bewerkt:
  • #2.468
Weekend Report:

Cardio van zaterdag en zondag

2s7hqnn.jpg

Gevolgd door
Outdoor Running
30min Interval Run: Run to 170hbpm - walk to 135hbpm

Gevolgd door:
Steady State Cardio
30min Steppen en Spinbike 135hbpm

Polardata zaterdag: 147avg hbpm - 174max hbpm - 1218kcal
Polardata zondag: 140avg hbpm - 169max hbpm - 1143kcal

Comments: hier ga ik dus echt helemaal stuk op. Bij die intervals als mijn hartslag terug naar 135
gaat denk ik al: "Shit, hier gaan we weer." Steady state erachter is wel lekker relaxen dan :D Vraag
mij wel af of de naverbranding van mijn interval niet in het gedrang komt door erachter slowmo cardio
te doen.

Metingen van zondag:

35askg5.jpg

Comments: gewicht hetzelfde, BF% gezakt wel. Idem voor taille omvang. Dus ja, vermoed dat er
wat vocht op zit. Oftewel een hoop onverteerd voedsel :D Want tja, voeding was triest op zaterdag.
Dagje Eindhoven gedaan en 's middags even bij de KFC binnen. Daar een Big Warm Salade gegeten
maar dat was amper genoeg om mijn kies te vullen. Resultaat? 's Avonds bij de pizzeria honger dat
het niet meer kon en anderhalve pizza naar binnen geschoven.

Aanpassing voor volgende week:

- Carbs nog wat verlaagd
- Eiwitten verhoogd

En dit voedingsschema ga ik aanhouden tot einde van de cut denk ik.

23l1f81.jpg

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Robke!
De weekendtraining wordt ook steeds heftiger zeg!
Eerst power, dan rennen + LIT cardio...
Kan je geen antwoordg geven of je nawerking van je HIIT minder effect heeft maar ik zou denken van niet.
Die hartslag is immers al ver omhoog geweest en zal lijkt mij de rest v/d dag hoger blijven.
Zeker weten doe ik het ook niet.

Gewicht/vet gaat ook gestaag omlaag:cool:

Zelf za. een megafietstocht gedaan, toen heb ik voor het eerst in 13 dgn weer gesmokkeld, moest kunnen.
We hebben gewoon even onze cardio voor noppes gedaan:rolleyes:,
vanaf gisteren meteen alles weer op de rit!

Best nog wel laag je voedingsschema maar als je er goed op gaat, why not?!
Ik zit er 300kcal onder en merk dat dat voor mij ook goed werkt.
Op naar het einde van de maand meting! :)

• #2.470
Goedemorgen Robke!
De weekendtraining wordt ook steeds heftiger zeg!
Eerst power, dan rennen + LIT cardio...
Kan je geen antwoordg geven of je nawerking van je HIIT minder effect heeft maar ik zou denken van niet.
Die hartslag is immers al ver omhoog geweest en zal lijkt mij de rest v/d dag hoger blijven.
Zeker weten doe ik het ook niet.

Gewicht/vet gaat ook gestaag omlaag:cool:

Zelf za. een megafietstocht gedaan, toen heb ik voor het eerst in 13 dgn weer gesmokkeld, moest kunnen.
We hebben gewoon even onze cardio voor noppes gedaan:rolleyes:,
vanaf gisteren meteen alles weer op de rit!

Best nog wel laag je voedingsschema maar als je er goed op gaat, why not?!
Ik zit er 300kcal onder en merk dat dat voor mij ook goed werkt.
Op naar het einde van de maand meting! :)

En een goedemorgen ook voor jou ;)

Heerlijk zo'n fietstocht. Het was er het weer ook voor. En voor niets is cardio nooit. Lekker toch je
conditie wat op peil houden.

Ja, vet% gaat gestaag omlaag. Maar eigenlijk had ik verwacht dat het nog sneller zou gaan. Toch op
zijn minst 1% per week. Heb nog 4 weken te gaan en dus zou ik met 1% per week nog maar op een
14% zitten :( Bijkomend probleem: het lijkt wel alsof mijn lichaam aan downregulatie van de spulletjes
aan het doen is en de werking er wat uit aan het gaan is.

Nu ja, deze week dus op die 1900kcal zitten en vanaf nu ook 6 x per week cardio. Plus er wordt vanaf
nu HELEMAAL NIET meer gecheat (pfff) En dan kijk ik wel waar ik uitkom. Eventueel nog een ECA
stack erachter aan gooien moest ik nog niet tevreden zijn.

dikke vette bullshit, als iets nou wel achterhaald is. Maar ik geef wel toe, alleen met de nodige pre/post supplementen en zeeeeeeeeer goede voeding en heel veel verstand van wat je doet. maar niet onmogelijk!
Onze internetheld Mc Chick is in the house :roflol::roflol::roflol: +1 Marc.
Ik ben wel met je eens dat het ontzettend zwaar is. Maar zeker niet fysisch onmogelijk zoals onze DBB goeroe weer schrijft.
Het staat zelfs in het boek waar Loo aan heeft gerefereerd.

Robke lekker bezig bro. Dat vet % gaat idd langzamer ben ik bang je lichaam gaat ook wennen neem ik aan?
S6 de komende tijd. De intensiteit van de cardio-sessie opschroeven is geen optie neem ik aan? Omdat ze al behoorlijk zwaar zijn?
Wellicht hogere hartslag?

Laatst bewerkt:
  • #2.472
Robke lekker bezig bro. Dat vet % gaat idd langzamer ben ik bang je lichaam gaat ook wennen neem ik aan?
S6 de komende tijd. De intensiteit van de cardio-sessie opschroeven is geen optie neem ik aan? Omdat ze al behoorlijk zwaar zijn?
Wellicht hogere hartslag?

Ja, begin ook wat voor de gewenning te vrezen ...
Voeg vanaf deze week dus 2 steady state cardio's toe. Ga komende 2 weken dan
kijken wat me dat opbrengt. Is het niet genoeg, verleng of verhoog ik idd de intensiteit.
Der staan me nog bange tijden te wachten denk ik :p

Ja, begin ook wat voor de gewenning te vrezen ...
Voeg vanaf deze week dus 2 steady state cardio's toe. Ga komende 2 weken dan
kijken wat me dat opbrengt. Is het niet genoeg, verleng of verhoog ik idd de intensiteit.
Der staan me nog bange tijden te wachten denk ik :p

Misschien gewoon terugzakken in cardio maar superclean blijven qua voeding, en dan over een week of 2 gewoon weer knallen! :dunno:

• #2.474
Training van vrijdag:

Sleep: 6u
Food: 2000kcal
Health: okidoki
Mentality: last day of the week !!!

Shrugs: 20xbb 15xbb 3s 8x140
Standing DB Press: 20xbb 15xbb 8x16.5 5x23.5 3x27.5 2x31.5 Fx33 1x33 1x33
Standing Reverse Fly: 2s 10x22.5
Face Pull: 1s Fx40 (+10rep gehaald)
Lateral Raise: 2s 10x16.5
Upright Row: 1s Fx55 (+10 reps gehaald)

Kneeling Cable Crunch: 3s 15x40
Reverse Crunch: 3s 15xbw

Outdoor Running
30min Run to 155hbpm; walk to 133hbpm

Trainingstijd: 89min
Polardata: 145avg hbpm - 169max hbpm - 1184kcal
Comments: lekkere training. Schouders en traps gloeide ervan.

Hele nette training Robke!:D

Ja, vet% gaat gestaag omlaag. Maar eigenlijk had ik verwacht dat het nog sneller zou gaan. Toch op
zijn minst 1% per week. Heb nog 4 weken te gaan en dus zou ik met 1% per week nog maar op een
14% zitten :( Bijkomend probleem: het lijkt wel alsof mijn lichaam aan downregulatie van de spulletjes
aan het doen is en de werking er wat uit aan het gaan is.

Nu ja, deze week dus op die 1900kcal zitten en vanaf nu ook 6 x per week cardio. Plus er wordt vanaf
nu HELEMAAL NIET meer gecheat (pfff) En dan kijk ik wel waar ik uitkom. Eventueel nog een ECA
stack erachter aan gooien moest ik nog niet tevreden zijn.

Tja, voorlopig blijf ik bij het principe:
if you're not losing weight, you're not doing enough cardio :D

Die mening heb ik ook!
Volgens mij kan je ook echt alleen maar 1% per week verliezen bij maximale cardio. Niet voor niets dat de meesten voor een wedstrijd 's morgens en 's avonds cardio doen.

Tja, wat die werking betreft, dat is volgens mij met alles zo.
Heb ik ook bij de Hydroxycut dus neem ik dat 8 weken en dan ff een weekje stoppen.
Helemaal niet cheaten zou ik heel knap van je vinden!
Ik hou het zelf maar op de 10/12 dagen niet, want ik merkte dat er alweer minder vanaf ging net voor de cheat.
Kijken of het nu beter gaat nu ik zaterdag ff geladen heb.

Het gaat bij mij sowieso lang niet zo snel als bij jou maar over een dikke twee maanden moet ik wel tevreden kunnen zijn!:)

Succes met iedere dag cardio, hangt op een gegeven moment wel je strot uit! Haha...

• #2.477
Die mening heb ik ook!
Volgens mij kan je ook echt alleen maar 1% per week verliezen bij maximale cardio. Niet voor niets dat de meesten voor een wedstrijd 's morgens en 's avonds cardio doen.

Tja, wat die werking betreft, dat is volgens mij met alles zo.
Heb ik ook bij de Hydroxycut dus neem ik dat 8 weken en dan ff een weekje stoppen.
Helemaal niet cheaten zou ik heel knap van je vinden!
Ik hou het zelf maar op de 10/12 dagen niet, want ik merkte dat er alweer minder vanaf ging net voor de cheat.
Kijken of het nu beter gaat nu ik zaterdag ff geladen heb.

Het gaat bij mij sowieso lang niet zo snel als bij jou maar over een dikke twee maanden moet ik wel tevreden kunnen zijn!:)

Succes met iedere dag cardio, hangt op een gegeven moment wel je strot uit! Haha...

Tja, als dan toch gewenning komt, stel ik me daar vragen bij of ik dan niet gewoon zou
afbouwen, even rusten en de draad weer opnemen over een aantal weken.

Ja, het is nu nog maar een maandje, dat moet toch wel lukken om niet te cheaten hé.

En tja, ik probeer zoveel mogelijk verschillende cardio te doen. Dus ja, powercircuit,
buiten lopen, fietsen en steppen is toch al redelijk wat afwisseling.
Eventueel nog mountainbiken in het bos bijvoegen als het droog blijft :p

Goede shoulder presses Rob, knap dat je na een fail toch nog die 33 pakt.

• #2.479
Goede shoulder presses Rob, knap dat je na een fail toch nog die 33 pakt.

Ja, vrouwtje kwam kijken wat al dat kabaal was ... tja, dan moet ik me toch niet laten kennen hé :p
Vind het trouwens verschrikkelijk die dingen van de grond boven mijn schouder te krijgen en dan te pressen.
Ben al even voor een oplossing aan het zoeken om de DB's bv van een verhoog af te kunnen nemen.

Ja, vrouwtje kwam kijken wat al dat kabaal was ... tja, dan moet ik me toch niet laten kennen hé :p
Vind het trouwens verschrikkelijk die dingen van de grond boven mijn schouder te krijgen en dan te pressen.
Ben al even voor een oplossing aan het zoeken om de DB's bv van een verhoog af te kunnen nemen.
Clean oefenen :P.

Terug
Naar boven