XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat je om half 5 je laatste maaltijd neemt man.
Hoe laat ging je ook al weer slapen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.942
Whoow dat is een overbrugging van 7 uur maat.. en daarna nog eens 6 uur.. dan zit je 13 uur lang zonder voeding.. Respect..

• #2.944
Whoow dat is een overbrugging van 7 uur maat.. en daarna nog eens 6 uur.. dan zit je 13 uur lang zonder voeding.. Respect..

Bwah, valt wel mee toch ... 12u30 is eigenlijk mijn maaltijd voor mijn training om 15u.
Persoonlijk train ik makkelijker als ik niet teveel in mijn buik heb zitten. Direct na de training komt
dan die shake en 30min daarna de vaste maaltijd.

ziet er goed uit robke, krijg al zin in een cocovit omelet :)

over dat naverbranden na cardio, dit is de redenatie die ik zelf volg en meeste in geloof

Na je cardio is je glycogeenspiegel erg laag, en heb je nagenoeg alle koolhydraten verbruikt, wat inhoud dat het lichaam alleen nog maar gebruik kan maken van de tweede energiebron (vet) zolang er geen nieuwe koolhydraten binnen komen. Elke activiteit ná de cardio zal dan ook op vetverbranding gaan, of dat nou naar huis lopen, douchen, of een kop koffie zetten is. Zelfs je metabolisme (de hoeveelheid calorien die je verbrand in rust) zal doorgaan op vetverbranding.

Nadien sowieso eten maar ipv een whey shake zou je dan bv wat bcaa en een stukkie kip binnenspelen ofzo.

Voor de cardio zwarte koffie, erna neem ik idd bcaa'tjes en aminozuren en pas een uurtje later normaal eten.
In dit geval vandaag een kwark/whey combi.

• #2.947
ziet er goed uit robke, krijg al zin in een cocovit omelet :)

over dat naverbranden na cardio, dit is de redenatie die ik zelf volg en meeste in geloof

Ja, dat had ik ook al gezien. Maar mede door de insuline pieken van die carbs stopt de verbranding.
Maar als whey ook voor pieken zorgt, kan je dat dus ook best vermijden ondanks dat
er geen carbs inzitten. Lijkt me ???

Voor de cardio zwarte koffie, erna neem ik idd bcaa'tjes en aminozuren en pas een uurtje later normaal eten.
In dit geval vandaag een kwark/whey combi.

Mmm ... misschien de whey ook maar eens wat later inpassen dan

Nogsteeds goed bezig! Al is het maar een getal kan ik me goed voorstellen dat het demotiverend is als je 'ineens' weer 23% vet hebt.
Je hebt echter wel gewoon goede progressie geboekt en dat is waar het eigenlijk om gaat natuurlijk! Gewoon doorgaan en geduld proberen te hebben. Succes!

• #2.949
Nogsteeds goed bezig! Al is het maar een getal kan ik me goed voorstellen dat het demotiverend is als je 'ineens' weer 23% vet hebt.
Je hebt echter wel gewoon goede progressie geboekt en dat is waar het eigenlijk om gaat natuurlijk! Gewoon doorgaan en geduld proberen te hebben. Succes!

True ... en hoe ik het ook bekijk, er is al 15cm van mijn mid af. En dat is ook al tof.
Maar nu ga ik dus vanaf nul weer beginnen zeg maar :p

(mag eigenlijk niet denken hoe hoog mijn bf wel niet was toen ik begon)

Persoonlijk vind ik dat je nog steeds te weinig eet.

Ik zou lekker op 2200 a 2300kcal gaan zitten. (minimaal)
Je bent een beest he, en die hebben veel eten nodig!
Vet raak je toch wel kwijt en vooral op 20%.
Desnoods verhoog je je cardio. Zou low intensity combineren met HIIT.

Heb je dat welbekende keto dieet wel eens geprobeerd rob?

• #2.952
Persoonlijk vind ik dat je nog steeds te weinig eet.

Ik zou lekker op 2200 a 2300kcal gaan zitten. (minimaal)
Je bent een beest he, en die hebben veel eten nodig!
Vet raak je toch wel kwijt en vooral op 20%.
Desnoods verhoog je je cardio. Zou low intensity combineren met HIIT.

Die 2200kcal is bijna bulken bij mij kerel. That balloon goes not up. Daar heb ik mij al bij neer gelegd.
Die 1900kcal in combo met T3 etc ging al traag eigenlijk. Dus op 2200kcal gaan zitten zonder die T3
zou helemaal niet opschieten.

Pfff ... dat HIIT gebeuren heb ik al geprobeerd, maar daar herstel ik niet van. Dan gaat er teveel kracht
verloren en word ik compleet gedemotiveerd.

Heb je dat welbekende keto dieet wel eens geprobeerd rob?

Yups ... ik ben een eeuwige low carber ;)

• #2.953
Training van gisteren

Sleep: 6u
Food: 1750kcal
Health: good to go
Mentality: grrrrrauw!

Warm-up
5min Steppen
Deadlift & BOR 15xbb 10xbb

domjqq.jpg

Trainingstijd: 104min
Polardata: 141avg hbpm - 174max hbpm - 1296kcal
Comments: Pr op deadlift? Ik zou willen zeggen: JA. Maar, wat begon als een deadlift
ontaarde in een hitch gevolgd door een powershrug. Uiteindelijk dan wel de lock out, maarja, niet geldig.
Volgende week de 185kg eens proberen en van daaruit zie ik dan wel weer. Gatver, die 200 ligt net om
de hoek and I want it BAD!

Wat er aan de hand is met me weet ik niet, maar ik voel me plots uber sterk. Waar zou het aan kunnen
liggen? Tja, misschien al dat junken in het weekend? Of de overstap naar betere kwaliteit van voeding.
Geen idee, maar ik vind het super :p

Laatst bewerkt:
Training van gisteren

Sleep: 6u
Food: 1750kcal
Health: good to go
Mentality: grrrrrauw!

Wat er aan de hand is met
me weet ik niet, maar ik voel me plots uber sterk. Waar zou het aan kunnen liggen? Tja,
misschien al dat junken in het weekend? Of de overstap naar betere kwaliteit van voeding.
Geen idee, maar ik vind het super :p

Het is die 50kcal meer Robke ;)

Grappig is het altijd dat je opeens zulke waarneembare verschillen in kracht hebt terwijl je niet echt weet waarom, misschien is het 't zonnetje :) wel...
Zelf heb ik het ook hoor.
Je training ging iig weer lekker en je hebt een nieuwe oefening uitgevonden, haha...

• #2.955
Het is die 50kcal meer Robke ;)

Grappig is het altijd dat je opeens zulke waarneembare verschillen in kracht hebt terwijl je niet echt weet waarom, misschien is het 't zonnetje :) wel...
Zelf heb ik het ook hoor.
Je training ging iig weer lekker en je hebt een nieuwe oefening uitgevonden, haha...

:D

Geen idee ... zou het nog nawerking van Winny kunnen zijn? Lijkt me sterk na 2 weken niets meer te
hebben genomen. (En in de eerste plaats er nooit iets van gemerkt te hebben.)

Het enige plausibele lijkt me dus de betere kwaliteit van voeding (cocovite, muesli & verse kip) Dus ja,
eten zelf gemaakt ipv voorverpakte kip etc...En de overschakeling van lang low kcal naar plots hoge
kcal. Waardoor ik ergens één of andere boost krijg.

Of gewoon het meest voor de hand liggend: door de hoge kcals & massive alcohol consumption van het
weekend. Dan gaat het komende weken wel weer terug zakken :p

Laatst bewerkt:
:D

Het enige plausibele lijkt me dus de betere kwaliteit van voeding (cocovite muesli & verse kip) Dus ja,
eten zelf gemaakt ipv voorverpakte kip etc...En de overschakeling van lang low kcal naar plots hoge
kcal. Waardoor ik ergens één of andere boost krijg.

Of gewoon het meest voor de hand liggend: door de hoge kcals & massive alcohol consumption van het
weekend. Dan gaat het komende weken wel weer terug zakken :p

Robke, ik kan me nu ook echt geen misstappen meer veroorloven maar met een korte termijn doel is dat sowieso een stuk makkelijker.
Vooral natuurlijk vanwege het competitie element.

Ik wist niet dat je meer vers voedsel nam, wat precies is wat ik de komende tijd ga doen(op de blikjes tonijn na:D), alleen zit ik wel behoolijk low carb.
Hopelijk werk het voor mij net zoals voor jou.
Het is iig zeker dat ik een heleboel carbsproducten moet laten staan.

Tijd voor de training :wave:

• #2.957
Robke, ik kan me nu ook echt geen misstappen meer veroorloven maar met een korte termijn doel is dat sowieso een stuk makkelijker.
Vooral natuurlijk vanwege het competitie element.

Ik wist niet dat je meer vers voedsel nam, wat precies is wat ik de komende tijd ga doen(op de blikjes tonijn na:D), alleen zit ik wel behoolijk low carb.
Hopelijk werk het voor mij net zoals voor jou.
Het is iig zeker dat ik een heleboel carbsproducten moet laten staan.

Tijd voor de training :wave:

Waar blijft je logje trouwens? :p

Ja, sinds afgelopen week van ik overgeschakeld naar echte kip ipv samengeperste kip.
En nog zo tal van kleine aanpassingen. Voelt wel verzadigder en gezonder :p

netjes die DL!

Sterk Rob! :thumb:
En ook een hitch bij de deadlift maakt e sterker hoor!
Althans dat geloof ik toch....
Wedden dat je de volgende keer de 190kg al wat makkelijker pakt, als je hem al niet gewoon goed pakt.
Veromd sterk man!

• #2.960

Thanks !

Sterk Rob! :thumb:
En ook een hitch bij de deadlift maakt e sterker hoor!
Althans dat geloof ik toch....
Wedden dat je de volgende keer de 190kg al wat makkelijker pakt, als je hem al niet gewoon goed pakt.
Veromd sterk man!

Ja, vorige keer die 180 ging ook moeilijk met belt, maar gisteren trok ik hem gewoon zo zonder belt.
En dat was redelijk vlot. Maar die 190 is toch een ander paar mouwen hoor :p
Ik denk dat ik volgende keer gewoon de 185 pak en dan terug probeer voor de 190.
Tenzij ik me weer beestig voel en de 200 probeer :roflol:

Terug
Naar boven