XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Als je je intensiteit laag houd, kan je nooit opbouwen. En logischer wijze verbrand iemand die 20km aflegd op 30min
nog altijd meer dan iemand die maar 10km afgelegd op dezelfde tijd.
Dat klopt natuurlijk als een bus. Ik refereerde hier naar de combinatie krachttraining en cardio met als doel cutten en niet het verbeteren van je conditie want dat is weer een ander verhaal.
Met een deficit in calorieën zal je herstel al minder zijn dan met een surplus. Een hoge intensiteit cardio zal dit alleen maar onnodig zwaarder belasten. Ik voer de duur liever wat verder op dan de intensiteit. Ik verlies anders te veel kracht heb ik gemerkt en kans op blessure is groter.

Cardio is ook voor conditie opbouw. En als je alsmaar hetzelfde doet, gebeurd er niets... dus ja, er moet toch wat intensiteit in.

Natuurlijk ROb, maar het moet niet zo zijn dat je wheels 2 dagen moeten herstellen van een cardio sessie. Dan gaat er ergens iets mis. Kan je je lb workouts niet gescheiden houden van je cardio?

• Topic Starter Topic Starter
  • #30.363
Dat klopt natuurlijk als een bus. Ik refereerde hier naar de combinatie krachttraining en cardio met als doel cutten en niet het verbeteren van je conditie want dat is weer een ander verhaal.
Met een deficit in calorieën zal je herstel al minder zijn dan met een surplus. Een hoge intensiteit cardio zal dit alleen maar onnodig zwaarder belasten. Ik voer de duur liever wat verder op dan de intensiteit. Ik verlies anders te veel kracht heb ik gemerkt en kans op blessure is groter.

Ik heb mijn basisconditie opgebouwd in een kcal surplus ;) Net zodat ik verder kon en meer kon verbranden
tijdens mijn cut. Als ik alsmaar peddle tegen 60% max hbpm, dat zet na een tijdje toch geen zoden meer
aan de dijk? Dus ja, conditie opbouw hoort imo net zo zeer bij cutten als kracht trainen bij hypertrofie zeg maar.

Inderdaad, dat merkte ik bij mijn vorige poging ook. Teveel HIIT cardio = floeps, weg kracht. Maar nu ben
ik 'enhanced'. Dus ja, dat moet toch voor iets tellen?

Natuurlijk ROb, maar het moet niet zo zijn dat je wheels 2 dagen moeten herstellen van een cardio sessie. Dan gaat er ergens iets mis. Kan je je lb workouts niet gescheiden houden van je cardio?

Ik moet geen 2 dagen herstellen van mijn cardio compadre. Het is gewoon een combinatie van alle factoren.
Toch heavy lb trainen, toch stevige cardio en toch laag in kcal :)

En doe ik nu toch ;) Er zit altijd minstens 12u tussen mijn lb KT & cardio. Behalve op vrijdag. Dan krijg ik het gewoon niet anders gepland

Laatst bewerkt:
kan je dan op vrijdag niet beter na je lb training cardio doen? Zijn benen toch al fucked :D
Of kan dat niet qua tijd?

Ik heb mijn basisconditie opgebouwd in een kcal surplus ;) Net zodat ik verder kon en meer kon verbranden
tijdens mijn cut. Als ik alsmaar peddle tegen 60% max hbpm, dat zet na een tijdje toch geen zoden meer
aan de dijk? Dus ja, conditie opbouw hoort imo net zo zeer bij cutten als kracht trainen bij hypertrofie zeg maar.

Inderdaad, dat merkte ik bij mijn vorige poging ook. Teveel HIIT cardio = floeps, weg kracht. Maar nu ben
ik 'enhanced'. Dus ja, dat moet toch voor iets tellen?
Enige wat je hebt gedaan is je cardio niveau omhoog gehaald. Wat voorheen intensief was is dat nu niet meer. Dus zit je huidige cardio op lage intensiteit. Heb ik toch weer mijn gelijk gehaald en zijn we allemaal blij. :D:cool:

• #30.366
kan je dan op vrijdag niet beter na je lb training cardio doen? Zijn benen toch al fucked :D
Of kan dat niet qua tijd?

Als je 6 keer in de week cardio doet, zit het altijd wel ergens in de weg :)

Dit is de planning zoals gewoonlijk

Untitled.jpg - 373235

Enige wat je hebt gedaan is je cardio niveau omhoog gehaald. Wat voorheen intensief was is dat nu niet meer. Dus zit je huidige cardio op lage intensiteit. Heb ik toch weer mijn gelijk gehaald en zijn we allemaal blij. :D:cool:

Cardio niveau omhoog = meer kcals verbranden door minder moeite te doen en dus een lage intensiteit :p

kan je bv dinsdag en zaterdag niet omwisselen?

zie ik het goed dat je woensdag 2x cardio doet?

hardcore man.

• #30.369

You like GI :eyebrow:

kan je bv dinsdag en zaterdag niet omwisselen?

zie ik het goed dat je woensdag 2x cardio doet?

hardcore man.

Tja, dan zit ik met een sq op zaterdag, nadat ik op vrijdag DL & cardio heb gedaan :p Ik kan wel op
vrijdag SQ, en op dinsdag DL. Donderdag is nl geen cardio dag. Heb ik wel 'verse' benen voor mijn SQ.
Maar dan zit ik met cardio erna & cardio in het weekend. Ook weer niet ideaal voor herstel. Onmogelijke puzzel gewoon :p

---------- Toegevoegd om 07:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:48 ----------

donderdag 20u00 training

Pre w/o Supp: Max Performance (1sc)
Intra w/o Supps: Amino1 (1sc)
Post w/o Supps: Combat Powder (1sc)
Other Supps: Grenade Ration Pack; ECGC (400mg); D3 5000iu

Trainingstijd: 63min
Bodyweight: 110kg

Comments: ging wel lekker :)

Untitled.jpg - 373267

---------- Toegevoegd om 07:54 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:50 ----------

CutUpdate:

Vamorgen trouwens ook voor het eerst onder de 110 gegaan op de weegschaal. 109.4 :D
Vanaf vandaag ook 2x 170gr mager Greek Yoghurt (9gr prot / 100gr) ipv 250gr kwark en een kopje Delicious Proteine
Soup erbij. Die overigens helemaal niet delicious is. Maar goed, hopelijk komen de 30gr extra eiwitten mijn herstel
wat ten goede.

Goeie MP weer :thumb:
Die eiwit soep klinkt alleen al goor.... :(
Kon je geen andere eiwit bron erbij verzinnen?

• #30.371
Goeie MP weer :thumb:
Die eiwit soep klinkt alleen al goor.... :(
Kon je geen andere eiwit bron erbij verzinnen?

Thanks

Bwah, ik dacht kippensoep, kan niet slecht zijn. En het is weer eens iets anders en verteert makkelijk.
Misschien toch maar gewoon een paar eitjes eten :p

Klinkt idd ranzig. Wat is je streefgewicht eigenlijk na de cut?

• #30.373
Klinkt idd ranzig. Wat is je streefgewicht eigenlijk na de cut?

Dunno actually. Gewoon alles zo laag mogelijk :p Zo kom ik niet op een punt waarin ik ga denken, close enough,
all things overboard :) Maar zou wel naar een maag omtrek van -100 willen :p Helaas heb ik dat niet helemaal zelf in
de hand.

Bwah, ik dacht kippensoep, kan niet slecht zijn. En het is weer eens iets anders en verteert makkelijk.
Misschien toch maar gewoon een paar eitjes eten :p

Ze gooien het niet voor niets uit het assortiment ;)
Vloeibaar eiwit misschien?

• #30.375
Ze gooien het niet voor niets uit het assortiment ;)
Vloeibaar eiwit misschien?

Owh? Wist ik niet

Nee man, die Cocovite heb ik een tijdje gegeten en is met alle kruiden ter wereld niet lekker te krijgen. Die Meatballs
bij Muscle Meat zien er wel yummie voor de tummie uit. Maar weer teveel kcals :(

Owh? Wist ik niet

Nee man, die Cocovite heb ik een tijdje gegeten en is met alle kruiden ter wereld niet lekker te krijgen. Die Meatballs
bij Muscle Meat zien er wel yummie voor de tummie uit. Maar weer teveel kcals :(

200 gram MM kipblokjes, ze hebben tegenwoordig allemaal lekkere smaken ;)

• #30.377
Tonijn :kots:

• #30.379
Niet slecht toch? Enkel je pies gaat er zo van stinken. Gisteren trouwens eens corned beef getest. Nou, dat
was ook geen succes. Leek wel hondevoer

HEb het ook een tijdje gegeten maar dat gaat me zo tegenstaan...vieze putlucht uit je smoel de hele dag :o
Corned beef van MM?

Terug
Naar boven