MuscleMeat

Robke's trainingslog

Hmm, balen van die fail Rob! Dit is overigens de reden dat ik ook mijn LB lifts maar met 2.5kg verhoog..slow progress = still progress..:o

Better luck next time bro :aai:
Keep ya head up!

• Topic Starter Topic Starter
  • #30.803
Ach ja... de cardio van de avond voordien zal er ook wel voor iets tussen hebben gezeten weer
Dat kan het ook zijn! Hoop niet dat ik daar vandaag ook last van heb. Want zat gister met al aardig verotte knietjes op de bank! Zullen wel overbelast zijn..

Wat ik me nu eigenlijk wel afvraag is of jij ook dergelijke pijntjes vrijwel altijd ervaart, maar gewoon accepteert of dat je dit niet hebt (te denken aan onderrug, knieen, polsen..):o

• #30.805
Dat kan het ook zijn! Hoop niet dat ik daar vandaag ook last van heb. Want zat gister met al aardig verotte knietjes op de bank! Zullen wel overbelast zijn..

Wat ik me nu eigenlijk wel afvraag is of jij ook dergelijke pijntjes vrijwel altijd ervaart, maar gewoon accepteert of dat je dit niet hebt (te denken aan onderrug, knieen, polsen..):o

Verrotte knieën? Van de cardio?

Nope... ik heb eigenlijk nooit 'pijntjes'. Nu ja, zelden. Tijdje geleden omdat ik een gare chin up had gedaan.
En ook nog mijn aanhechting van mijn rechter bicep. Maar dat was door te hard met mijn armen te trekken
bij de pendlay's. Het is een beetje aanvoelen. Als je iets voelt, doe je iets verkeerds voor je lichaam. En dan
moet je aanpassen gewoon.

Verrotte knieën? Van de cardio?

Nope... ik heb eigenlijk nooit 'pijntjes'. Nu ja, zelden. Tijdje geleden omdat ik een gare chin up had gedaan.
En ook nog mijn aanhechting van mijn rechter bicep. Maar dat was door te hard met mijn armen te trekken
bij de pendlay's. Het is een beetje aanvoelen. Als je iets voelt, doe je iets verkeerds voor je lichaam. En dan
moet je aanpassen gewoon.
Ik loop al een jaar met een beetje zeurende knie of eigenlijk knieen. Bij de fysio geweest en die zegt overbelast. Het gaat enkel weg bij absolute rust, maar na 2 weken squatten en dergelijk is het er alweer. Ook als ik stop met squatten en bijv. ga legpressen gaat het ook niet weg.

• #30.807
Ik loop al een jaar met een beetje zeurende knie of eigenlijk knieen. Bij de fysio geweest en die zegt overbelast. Het gaat enkel weg bij absolute rust, maar na 2 weken squatten en dergelijk is het er alweer. Ook als ik stop met squatten en bijv. ga legpressen gaat het ook niet weg.

Moet je ze eens een tijdje niet meer 'zwaar' belasten. Dus geen SQ's & legpresses meer. Voor jouw doeleinde,
heb je dat eigenlijk toch niet nodig. Gewoon bulgarian split sq, lunges etc met lichtere gewichten en je
zwaarte punt laag houden. Dus barbell tussen de benen met lunges bv ipv op de schouders.

En altijd vanuit de hielen drukken, nooit vanop de bal van je voet.

En natuurlijk niet full ROM gaan op de leg extension met een shit load aan gewicht

Valt prima te behandelen, heb zelf ook een soort van blessure aan me kuit die doortrekt naar me knie. gewoon laten dry needlen.
Grote kans dat et gewoon in je quad of kuit zit ipv in je knie. al gefoamrolled?

@robbie, waarom doe je dan gewoon geen kleinere verhoging?

Ben je niet gewoon gewicht aan het herverdelen, Rob? Van je benen naar je borst :D

• #30.810
Ben je niet gewoon gewicht aan het herverdelen, Rob? Van je benen naar je borst :D

Je kan er wel een smiley achter zetten, maar eigenlijk is het wel zo :p Kuiten zijn van 46cm naar 44 gegaan.
Bovenbenen van 71cm naar 69. En mijn ass omtrek is ook gekrompen. En dat is niet omdat ik het heb laten
harsen oid :p

---------- Toegevoegd om 08:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:48 ----------

@robbie, waarom doe je dan gewoon geen kleinere verhoging?

Omdat ik dacht die 5kg wel aan te kunnen natuurlijk :p

Van 177 naar 195kg is wel een hele flinke stap, niet? Lijkt me best logisch dat je dat niet ineens trekt (of duwt in dit geval :P)
177,5kg squat desalniettemin is en blijft een hele flinke squat ;)

• #30.812
Van 177 naar 195kg is wel een hele flinke stap, niet? Lijkt me best logisch dat je dat niet ineens trekt (of duwt in dit geval :P)
177,5kg squat desalniettemin is en blijft een hele flinke squat ;)

Bwah... 10% van de max set ongeveer. Normaal goed te doen. Maar zat er gewoon niet in vandaag.

waarom na die fail met 195 niet bv 185 nog proberen?

• #30.814
waarom na die fail met 195 niet bv 185 nog proberen?

Omdat die triple met 177.5 al moeizaam ging :p En sowieso, de dinsdag "SQ ochtend training" gaat nooit goed.

En ik had er ook helemaal geen zin om de bar terug te unloaden, racken en terug loaden

Jammer van de fail. Maar alsnog een sterke training zo vroeg.

• #30.816
Jammer van de fail. Maar alsnog een sterke training zo vroeg.

Vond het ook al jammer. Stiekem hoopte ik toch die 203.5kg ook te pakken. Maar na het eerste setje wist
ik al voldoende. Nu ja, ben ook al best tevreden met die 3x 177.5. Toch een teken dat ik goed op schema
zit om over 3 weken een PR te pakken.

jammer, ach volgende keer top je er weer overheen....het moet mentaal en fysiek allemaal op een lijn zitten:), of ben ik nu slap aan het lullen op dit tijdstip:yawn:

Laatst bewerkt:
  • #30.818
jammer, ach volgende keer top je er weer overheen....het moet mentaal en fysiek allemaal op een lijn zitten:), of ben ik nu slap aan het lullen op dit tijdstip:yawn:

Zo is dat :) En geen idee hoe het is op dat tijdstip... ik heb al jaren de +12u op de klok niet meer gezien :p

---------- Toegevoegd om 07:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:42 ----------

woensdag 05u00 training

Pre w/o Supp: Amino1 (1sc); Beta Alanine (2gr)

Trainingstijd: 35min
Bodyweight: 110kg

Comments: 137avg - 148max - 423kcal

Untitled.jpg - 374316

Wordt cardio nou elke week 'makkelijker' ?

Aardig wat kcals weg in een half uurtje :thumb:

Terug
Naar boven