AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Bier bij de Mc, waar!

Het is zelfs zo dat we de alcoholen met een even aantal C-atomen beter kunnen verdragen dan de oneven ;)

oh dat wist ik niet, ik houd het maar bij alleen ethanol.

propanol zorgt voor ongelovelijke koppijn dat wist ik wel. daarom ook altijd op gedestilleerd over gaan;)

zelf een keer propanol-methanol mengsel moeten destilleren. dat was geen pretje. ergste koppijn ooit gekregen.

wordt je van butanol/hexanol ook dronken ofzo of is dat alleen maar heel erg schadelijk voor je lichaam?

oh dat wist ik niet, ik houd het maar bij alleen ethanol.

propanol zorgt voor ongelovelijke koppijn dat wist ik wel. daarom ook altijd op gedestilleerd over gaan;)

zelf een keer propanol-methanol mengsel moeten destilleren. dat was geen pretje. ergste koppijn ooit gekregen.

wordt je van butanol/hexanol ook dronken ofzo of is dat alleen maar heel erg schadelijk voor je lichaam?
Durf niet te zeggen of het een intoxicerend effect heeft zoals ethanol. Zal er ook vast aan liggen op welke plek de hydroxyl zit :p

En die destillatie, kreeg je dan niet juist koppijn van de methanol, aangezien die het vluchtigst is? :D

Durf niet te zeggen of het een intoxicerend effect heeft zoals ethanol. Zal er ook vast aan liggen op welke plek de hydroxyl zit :p

En die destillatie, kreeg je dan niet juist koppijn van de methanol, aangezien die het vluchtigst is? :D

ja misschien wel ja, bij langere ketens heb je natuurlijk ook weer de verschillende opties enzo.
zit dan ook weer verschil tussen iso-butanol en n/sec/tet butanol natuurlijk.

moet misschien eens gaat testen op ratten ofzo:roflol:

was een 70/30 (propanol/methanol) mengsel, en propanol staat er bekend om dat het koppijn veroorzaakt dus denk dat het daaraan ligt, echter zeker weet ik het natuurlijk niet.
dat is ook de reden waarom de kater altijd minder is als je alleen wodka drinkt ipv bier. omdat je bij wodka minder propanol binnen krijgt.

Lekkere workout Rob! En bier bij een hamburgertje, nice! Volgens mij hebben ze inderdaad geen bier hier bij ons in NL bij de McDonalds. :(
Zou sowieso wel weer eens een dikke burger lusten van de Mc.

• Topic Starter Topic Starter
  • #34.590
Lekkere workout Rob! En bier bij een hamburgertje, nice! Volgens mij hebben ze inderdaad geen bier hier bij ons in NL bij de McDonalds. :(
Zou sowieso wel weer eens een dikke burger lusten van de Mc.

Eens in de zoveel tijd lust ik ook wel eens een burger van daar. Maar we hebben zo'n Amerikaanse diner bij ons in de buurt. Daar hebben ze nog
echte zelf gemaakte burgers :) En geen kleintjes ook niet. Dat heb ik dan 10x liever :)

ja misschien wel ja, bij langere ketens heb je natuurlijk ook weer de verschillende opties enzo.
zit dan ook weer verschil tussen iso-butanol en n/sec/tet butanol natuurlijk.

moet misschien eens gaat testen op ratten ofzo:roflol:

was een 70/30 (propanol/methanol) mengsel, en propanol staat er bekend om dat het koppijn veroorzaakt dus denk dat het daaraan ligt, echter zeker weet ik het natuurlijk niet.
dat is ook de reden waarom de kater altijd minder is als je alleen wodka drinkt ipv bier. omdat je bij wodka minder propanol binnen krijgt.
Even kort googlen levert op dat n-butanol 6x potenter is om te benevelen door de tragere omzetting door alcohol-dehydrogenase.
Daarbij komend natuurlijk dat wanneer je methanol overdestilleerd bij een laag aantal schotels je alsnog een aandeel propanol meekrijgt :p

En het maakt mij niet uit wat ik drink, heb toch altijd zieke kater :roflol:

Eens in de zoveel tijd lust ik ook wel eens een burger van daar. Maar we hebben zo'n Amerikaanse diner bij ons in de buurt. Daar hebben ze nog
echte zelf gemaakte burgers :) En geen kleintjes ook niet. Dat heb ik dan 10x liever :)

In Bels hebben ze toch ook van die teutenburgers? Dat vind ik nou echt een burgertje voor jou :D

un6xhhk.jpg

• #34.593
ik verhuis naar België

spareribs uit de muur
bier bij de Mac
zulke burgers

oh wacht, de vrouwen zijn er zo lelijk. laat maar zitten

• #34.595
:roflol: vrijdagmiddag chat is weer geopend

Flinke toren lol! Maar 52 euro.. Damn!

Ach, 99 kg.. Je zit nog in de dubbele cijfers, seems legit to me ;).
Snap alleen nog steeds niet wat er nou zo lekker is aan Mac Donalds.. Als ik voor een burger ga, ga ik liever voor Burger King :').
.. Al heb ik in mijn leven genoeg Bic Macs en Quarter Pounders verslonden, daar niet van.. :o

Terug
Naar boven