AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Herkenbare mindset...precies twee dagen shinen aan het zwembad...en dan: DIK:roflol:
3.gif

• Topic Starter Topic Starter
  • #42.329
vrijdag 05u00 training

Pre w/o Supps: Cafeïne (500mg; XXL); Complete Pre-Workout cafeïnevrij (1sc; Bulkpowders)
Intra w/o Supps: Nr1 All you need (1sc; XXL)
Other Supps: Jumbo Pack (Scitec); Whey Delicious (100gr; XXL)

Trainingstijd: 70min
Bodyweight: 96kg

Comments: FR SQ viel een beetje tegen. De rest lekker ook op het gemakje gedaan.

Untitled.jpg

Nice weer ouwe!

Bent over shrugs??? De traps doen toch alleen iets bij shruggen als je rechtop staat?

• #42.335
Bent over shrugs??? De traps doen toch alleen iets bij shruggen als je rechtop staat?

Ga maar eens in een BOR positie staan. Armen doen niks en je schouders breng je samen telkens. Het is als vloeken in de kerk, maar je activeert je mid traps er harder mee dan met gewone shrugs.

Het is zijn laatste oefening he, tegen die tijd is zo'n oude vent dan zo moe dat hij niet meer recht kan staan.

:scratch: Tijdens mijn eerste oefening ook al hoor.

Voorover gebogen werkt bij mij ook stuk beter als rechtop..

Dit idd. Bro science alert. Recht op voor hoogte, gebogen voor dikte :o

De kracht wordt geleverd door de component recht tegen de zwaartekracht in, en die is echt minder bij voorover buigen. Misschien voel je meer omdat spieren en schouderbladen onder die ongunstige hoek meer schuren over de onderliggende lagen, dat kan. Ik roep ook bro-science :)

De kracht wordt geleverd door de component recht tegen de zwaartekracht in, en die is echt minder bij voorover buigen. Misschien voel je meer omdat spieren en schouderbladen onder die ongunstige hoek meer schuren over de onderliggende lagen, dat kan. Ik roep ook bro-science :)

de functie van je traps is niet alleen het omhoog brengen van je schouderbladen, maar ook het naar achteren brengen van je schouderbladen;) (ook naar beneden brengen, maar dat is hier niet het geval)
voor puur upper traps zou shrugs waarbij je rechtop staat idd effectiever zijn (ook omdat je dan veel meer gewicht aankan) maar dat is niet wat Robke wil bereiken met deze shrugs neem ik aan

de functie van je traps is niet alleen het omhoog brengen van je schouderbladen, maar ook het naar achteren brengen van je schouderbladen;) (ook naar beneden brengen, maar dat is hier niet het geval)
voor puur upper traps zou shrugs waarbij je rechtop staat idd effectiever zijn (ook omdat je dan veel meer gewicht aankan) maar dat is niet wat Robke wil bereiken met deze shrugs neem ik aan
Voor upper traps is schuin omhoog/achter het beste.

• #42.339

Check bat zijn post ;)

Nope. Eerder voor dikte op de upperback.

Voor upper traps is schuin omhoog/achter het beste.

:klink:

Snap het, behalve met rhomboids ed. kan je de schouderbladen ook naar elkaar trekken als je de upper traps harder aanspant dan de borst. En die kracht component wordt groter als je voorover buigt.
Ed. maar dan nog leveren je traps minder kracht voor het shruggen zelf bij voorover buigen, maar wel meer voor de 'pinch' beweging :)

Terug
Naar boven