AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.561
Nog even een serieus vraagje nu ivm cardio ...

Wie o wie kan mij zeggen wat de max duur zou zijn van intervals bij interval lopen?
Als ik bv 5min zou lopen en dan 2min zou wandelen is dat dan nog steeds interval eigenlijk?

Gruwelijke flyes Robje! Moet een heerlijk gevoel zijn, om die met 30kg dumbbells te doen!

Nog even een serieus vraagje nu ivm cardio ...

Wie o wie kan mij zeggen wat de max duur zou zijn van intervals bij interval lopen?
Als ik bv 5min zou lopen en dan 2min zou wandelen is dat dan nog steeds interval eigenlijk?

Is volgens mij afhankelijk van hoe hoog je hartslag blijft onder het wandelen.
Lijkt me wel wenselijk dat je op min. 60% van je max. hf blijft zodat je tussen vet en glycogeenverbranding blijft schommelen.

• #4.565
Gruwelijke flyes Robje! Moet een heerlijk gevoel zijn, om die met 30kg dumbbells te doen!

Hehe, ik heb al een aardig stapje terug gezet eigenlijk om mijn techniek wat meer in orde
te krijgen ;)

Is volgens mij afhankelijk van hoe hoog je hartslag blijft onder het wandelen.
Lijkt me wel wenselijk dat je op min. 60% van je max. hf blijft zodat je tussen vet en glycogeenverbranding blijft schommelen.

Ah ha ... duidelijk ... graçias

Skweeeeeze! :p

• #4.566
Drukke dagen gehad ...

Trainingen:

Sleep: average 8u
Food: +2400kcal (ja, je leest het goed :p)
Health: yippie
Mentality: skweeeeeeze!
Temp in Gym: 22°

Warm Up:
Spinbike: 10min
Barbell: 20 reps

2m42c7p.jpg

Trainingstijd: 80min gemiddeld
Polardata: 120avg - 180max - 800kcal
Comments: gaat lekker zo. Heb mijn draai weer even gevonden met die schema. Knalt er goed in.
En ik begin mijn spieren te kunnen samentrekken op het moment van de waarheid. Op schouders en
rug maakt dat tijdens het trainen toch wel een wereld van verschil.

Gezien het weekend is, geen cardio. Moest zelfs een gaatje vinden om mijn KT in te passen.
Maar, onze inbouwkast staat er en ik ben nog heel (op een paar schrammen en een pijnlijke nek na :p)

---------- Toegevoegd om 06:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:21 ----------

Details ivm eten:

Ik heb trouwens nog een looksausje gevonden op basis van koolzaad olie die
dus vol met goede vetten zit ipv verzadigd vet. Vindt je in de Carrefour, van Carrefour merk.
Heel lekker bij tonijn ;)

2a8jey1.jpg

Goed dat je je kcals opschroeft..

Alleen 1 dingetje..
Die Kipburger klopt niet.. Trek daar maar 400 kcal vanaf..
Weet jij hoe 46 gram vet aanvoelt?
Drink maar eens 50 ML Olijfolie, zelfs dan zit je nog niet aan dat amount..
En 20 gram KH in een Kipburger? Nee Rob, dat maak je mij niet wijs.. ;)
Denk dat daardoor je kcal beter kloppen..
Daarbij gebruik je ook nog 20 Gr bak en braadvet..
Dus zou je in 1 maaltijd 56 gram vet hebben, denk dat je iets fout doet.. Je eet zowiezo niet
de vollede 20 gram op, eerder de helft..
Zelfs in braadworst zit maar 18 gram vet, waar je 2/3e uitbakt, dus er blijft veel minder over.. Zelfde als bij jouw..

Eet anders gewoon kipfilet, is veel gezonder, of een biefstukje, tartaartje, bieflapje, hamlapje, shcnitzel..

Dus trek er maar eens 350-400 kcal af.. Dit klopt niet..

Toen je nog op 1800 zat en dezelfde fout ook neerzette zat je dus aar rond de 1400/1500.. Daarom viel je niet meer af..

Wel bruute trainingen, die kcal opschroevingen doen je goed!

Ben je nog naar St.Niklaas geweest Rob?
Ik heb gekeken tijdens de Zumba demonstratie, maar herkende je niet...

200 gram kipburger is wel degelijk rond de 600 calorieen hoor, ik denk dat het aantal eiwitten daarin trouwens nog meer is dan Rob aangeeft. Vetten zullen wel degelijk kloppen imo.
Goed getraind overigens Rob.

• #4.570

Goed gezien Spank ;)

Maar het avondmaal moet je eerder zien als een gemiddelde. Ik probeer gewoon altijd rond
die kcals te zitten met die verhoudingen.

Ben je nog naar St.Niklaas geweest Rob?
Ik heb gekeken tijdens de Zumba demonstratie, maar herkende je niet...

Nah, het regende thuis dus dacht dat het daar ook wel zou regenen ... maar blijkbaar is
het toch nog droog gebleven daar. Jammer wel want keek er eigenlijk een beetje naar uit.

200 gram kipburger is wel degelijk rond de 600 calorieen hoor, ik denk dat het aantal eiwitten daarin trouwens nog meer is dan Rob aangeeft. Vetten zullen wel degelijk kloppen imo.

Tsja, zo staat het toch ook op de site van www.calorietabel.nl

Hmm rare voedingswaarden.. Beter neem je dan ander vlees.. 10 gram eiwit?

• #4.572
Hmm rare voedingswaarden.. Beter neem je dan ander vlees.. 10 gram eiwit?

Ik eet ook geen kipburger Spank. Nu ja, zelden eigenlijk. Zoals ik al zei, je moet
dat niet te letterlijk nemen, ik ga gewoon voor een gemiddelde waarde ivm het
avondmaal. Soms is het dan wat meer qua kcals, soms wat minder. Maar sowieso
ga ik voor +40gr eiwit op die maaltijd.

Volgens mij heeft kipburger zo'n 15 gram eiwitten per 100 gram, het is natuurlijk moeilijk om zoiets met zekerheid te zeggen want het verschilt natuurlijk van burger tot burger.

Okke! Voor die 125 gram aardappelpurre kun je 200 gram aardappelen eten! Dat zou ik eerder doen dan die puree..

• #4.575
Volgens mij heeft kipburger zo'n 15 gram eiwitten per 100 gram, het is natuurlijk moeilijk om zoiets met zekerheid te zeggen want het verschilt natuurlijk van burger tot burger.

Het is in ieder geval wel lekker :p En ik ben toch niet meer aan het cutten, dus zo nauw komt het nu
even niet meer.

Okke! Voor die 125 gram aardappelpurre kun je 200 gram aardappelen eten! Dat zou ik eerder doen dan die puree..

:D Ik moet eten wat het vrouwtje maakt :roflol:

Daarom ook dat ik dat eigenlijk niet te letterlijk neem

Inderdaad, een exact voedingsschema maken is enkel van belang als je wilt cutten, in de bulk moet je gewoon eten en een beetje in de gaten houden dat je niet té dik word. Maar in een bulk mag je zeker geen schrik hebben van een beetje vetter worden, of het is allemaal voor niets. Burgers, puree en dergelijke passen zeer goed in een bulkprogramma.
Ik tel nooit mijn calorieën maar eet gewoon zoveel ik kan, waarbij ik zelfs de magere producten expres vermijd, ik kijk gewoon of ik niet te dik word en in dat geval schroef ik mijn koolhydraten een beetje terug voor een paar weken.

• #4.577
Inderdaad, een exact voedingsschema maken is enkel van belang als je wilt cutten, in de bulk moet je gewoon eten en een beetje in de gaten houden dat je niet té dik word. Maar in een bulk mag je zeker geen schrik hebben van een beetje vetter worden, of het is allemaal voor niets. Burgers, puree en dergelijke passen zeer goed in een bulkprogramma.
Ik tel nooit mijn calorieën maar eet gewoon zoveel ik kan, waarbij ik zelfs de magere producten expres vermijd, ik kijk gewoon of ik niet te dik word en in dat geval schroef ik mijn koolhydraten een beetje terug voor een paar weken.

Moest ik eten hoeveel dat ik kon, jongens toch, dat zou pas een superbulk worden :roflol:

• #4.579
Tja de ene mens word wat sneller dikker dan de andere hé, maar alles heeft zijn voor en nadelen.

True ... helemaal true ... maar eerlijk gezegd, ik verdik ineens minder snel dan vroeger moet ik zeggen.
Dus al dat geëxperimenteer met mijn voeding begint wel op te brengen. Zelfs het vrouwtje
zei eergisteren nog dat ik zo goed kon eten en toch niet meer verdikte. Denk dat zij het
licht ook begint te zien ivm weinig eten en afvallen en dat dat eigenlijk niet the way to go is.

holy shit kerel, je zit maar net op onderhoud met je food? :eek:

Terug
Naar boven