Fitness Seller

Robke's trainingslog

hey Rob, die cardio die je gisteren deed lijkt wel op Start to run :-)
Ben daar nu ook mee bezig (morgen les 8)
Ben je indertijd voor de 5km gegaan of meer?

succes nog met het gebuffel

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.623
hey Rob, die cardio die je gisteren deed lijkt wel op Start to run :-)
Ben daar nu ook mee bezig (morgen les 8)
Ben je indertijd voor de 5km gegaan of meer?

succes nog met het gebuffel

Yups ... eerste keer start to run heb ik alle 27 lessen gedaan. Liep toen ongeveer tegen een
8 a 10km/u. Toen helemaal opnieuw begonnen maar sneller. Dus tegen een 12km/u ongeveer.
En nu probeer ik dus weer wat sneller te gaan, maar ben aan het denken, nu ja, ik wil eigenlijk
overgaan op gewoon interval lopen. Beetje sprintjes trekken om wat sneller te kunnen worden.

Ah ha, dus minder lang en sneller lopen :p Of minder snel en langer lopen :D

Exact!

Alleen....ben ik nu zo lang van stof? :roflol:

:roflol:

Yups ... eerste keer start to run heb ik alle 27 lessen gedaan. Liep toen ongeveer tegen een
8 a 10km/u. Toen helemaal opnieuw begonnen maar sneller. Dus tegen een 12km/u ongeveer. En nu probeer ik dus weer wat sneller te gaan, maar ben aan het denken, nu ja, ik wil eigenlijk overgaan op gewoon interval lopen. Beetje sprintjes trekken om wat sneller te kunnen worden.

Zozo, das zeker al netjes zeg, 12 km/h!

• #4.625
:roflol:

Zozo, das zeker al netjes zeg, 12 km/h!

Thanks ... ach ja, wil eigenlijk de 15 kunnen doen ... maar dat is voorlopig nog a bridge to far.
Ga denk ik voor de rest van het jaar gewoon intervals doen en dan in de lente volgend jaar
terug gaan voor de 5km tegen 15km/u

Thanks ... ach ja, wil eigenlijk de 15 kunnen doen ... maar dat is voorlopig nog a bridge to far.
Ga denk ik voor de rest van het jaar gewoon intervals doen en dan in de lente volgend jaar
terug gaan voor de 5km tegen 15km/u

Als je gewoon komende herfst/winter lekker doortraint (en ook nog eens een beetje doordacht schema volgt om je snelheid te verbeteren ipv alleen 'een stukje rennen' zoals sommigen doen :)), dan komt dat zeker wel goed met die 15 km/h in de lente.

• #4.627
Als je gewoon komende herfst/winter lekker doortraint (en ook nog eens een beetje doordacht schema volgt om je snelheid te verbeteren ipv alleen 'een stukje rennen' zoals sommigen doen :)), dan komt dat zeker wel goed met die 15 km/h in de lente.

Ik kom wel even langs voor je fameuze Crystal Meth ... dan lukt het nog voor Kerst :p

• #4.629
hahaha 30 kilo incline flyes...."too easy" :P

• #4.631
hahaha 30 kilo incline flyes...."too easy" :P

:o ... geen idee hoe het komt maar ik ben daar aardig sterk in. En het is echt geen
halve press wat eruit komt. Netjes, strikt en slow on the negative.

Training van gisteren:

Sleep: 8u
Food: +2400kcal (volgende week, stapje hoger weer)
Health: nog steeds de kriebel in de keel
Mentality: Pusssssssshhhh
Temp in Gym: 23°

Warm Up:
Steppen: 10min
Squat: 20xbb

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 88min (Start @ 15u20)
Polardata: 125avg - 168max - 866kcal
Comments: Gaat wel lekker zo. Haalde niet het max aantal reps, maar geen
paniek, gewicht racken, 20, max 30sec wachten en de rest van de reps doen.

EDIT: damn, die front squats waren trouwens met 70kg ... ben de barbell vergeten
er bij op te tellen :o

Vanaf volgende week ga ik ook met 2 schema's voor benen werken. Maar daar
moet ik nog eerst even mee puzzelen. Zo gaan dan ook nooit meer deads en
squats in dezelfde week terecht komen. Waardoor ik hoop op toch weer wat
meer herstel en groei en natuurlijk meer kilo's op de barbell bij deze oefeningen.

Laatst bewerkt:
Ik kom wel even langs voor je fameuze Crystal Meth ... dan lukt het nog voor Kerst :p

Ik kom natuurlijk wel gelijk met de wagen om ineens een hele voorraad mee te nemen hé ;)

Hahaha mafkees :p :roflol:

Hé goedemorgen :hello: trouwens :)
Dus volgende week naast 2 schema's benen ook weer wat extra kcal's toevoegen?:meal: (nooit verkeerd :o:cool:).

Netjes man dat je zo'n 12 km per uur haalt met lopen, die 3 km bij je gemiddelde ach joh...dat doe jij in de lente wel ;).

Vind het trouwens grappig hoe je korte maar duidelijke opmerkingen zijn ;).

Fijne dag :hello:

• #4.633
Hahaha mafkees :p :roflol:

Hé goedemorgen :hello: trouwens :)
Dus volgende week naast 2 schema's benen ook weer wat extra kcal's toevoegen?:meal: (nooit verkeerd :o:cool:).

Netjes man dat je zo'n 12 km per uur haalt met lopen, die 3 km bij je gemiddelde ach joh...dat doe jij in de lente wel ;).

Vind het trouwens grappig hoe je korte maar duidelijke opmerkingen zijn ;).

Fijne dag :hello:

Mafkees? Damn, en ik maar hopen op de deal van mijn leven, maar niemand neemt mij serieus :p

Morgen meid :hello:

Ja, denk dat ik wat barbell hack squats, stiff legged deads ga toevoegen.
En de volgorde nog wat overhoop ga gooien de ene week tegenover de andere.
Geen idee waarom maar dit "all out op 2 afwisselende schema's" systeem traint wel leuk.

Ach ja, de lente ... lente kriebels, lente vlinders en ik dwarrel zo naar die 15km/u :p

Goed bezig Rob!
Als je het lopen nog wat wilt verbeteren, kun je ook "(hanging) leg raises" toevoegen aan je krachttraining.
Die maken (schijnbaar, want ik doe het natuurlijk niet zelf... :o) je afzet sterker/krachtiger.
Belangrijk(er) voor de sprint, maar misschien doe je er toch je voordeel mee. :thumb:

• #4.635
Goed bezig Rob!
Als je het lopen nog wat wilt verbeteren, kun je ook "(hanging) leg raises" toevoegen aan je krachttraining.
Die maken (schijnbaar, want ik doe het natuurlijk niet zelf... :o) je afzet sterker/krachtiger.
Belangrijk(er) voor de sprint, maar misschien doe je er toch je voordeel mee. :thumb:

Aaah? Dat is het eerste wat ik ervan hoor ... deed die een tijd geleden al voor de abs,
misschien dus eens terug opnemen ergens in mijn schema.

Thanks for the tip Hummer!

Goed bezig Rob!

Ik kan me niet voorstellen dat het de afzet versterkt, dat is immers de omgekeerde beweging. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat het niet waar is, maar dat ik het gewoon niet begrijp. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het de beweging versterkt van het bijhalen van het achterliggende been na de afzet. Oooooh wacht, maar dat genereert natuurlijk ook snelheid en is op die manier onderdeel van de afzet van het andere been. Laat mij maar ;). Ik ga maar eens koffie halen.

Aaah? Dat is het eerste wat ik ervan hoor ... deed die een tijd geleden al voor de abs,
misschien dus eens terug opnemen ergens in mijn schema.

Thanks for the tip Hummer!
No thanks. :cool:

Ik kan me niet voorstellen dat het de afzet versterkt, dat is immers de omgekeerde beweging. Daarmee bedoel ik natuurlijk niet dat het niet waar is, maar dat ik het gewoon niet begrijp. Wat ik me wel kan voorstellen is dat het de beweging versterkt van het bijhalen van het achterliggende been na de afzet. Oooooh wacht, maar dat genereert natuurlijk ook snelheid en is op die manier onderdeel van de afzet van het andere been. Laat mij maar ;). Ik ga maar eens koffie halen.
Er is op de één of andere zender af en toe een programma dat heet "im der körper von die athleet" ofzo, pardon my French, en daar worden heel interesante dingen onderzocht.
Eén van die afleveringen ging over sprinters, en toen heb ik o.a. dit meegekregen.
(ik twijfel enorm aan de titel van het programma, niet te spreken over de spelling zoals ik het heb neergeschreven... maar goed...:o)
De keren dat ik dat pogramma zag, ging het vaak over waarom de éne mens zoveel sneller (of sterker, ofwatdanook) is dan de ander.
Héél interesant vind ik, alleen jammer dat het in het Duits is... :rolleyes:

• #4.638
Ok, dit wordt het voor volgende dagen ... tips zijn welkom :p

2eukj61.jpg

allereerst lekkere beentraining kwam voorbij en die workouts die je net post zijn ook om te smullen :) verder weet jij wel waar je mee bezig bent, dus komt helemaal goed!

jij trainde toch thuis? hoe doe je hacksquats dan?

• #4.640
allereerst lekkere beentraining kwam voorbij en die workouts die je net post zijn ook om te smullen :) verder weet jij wel waar je mee bezig bent, dus komt helemaal goed!

jij trainde toch thuis? hoe doe je hacksquats dan?

Ja, ik ga die hacksquats eens met een barbell proberen ... desnoods aan de low pulley met een lat-handle
ofzo. Heb al wat geprobeerd en het lijkt te lukken ... nu ja, met lichte gewichten toch. Ik weet nog niet
wat er gaat gebeuren als er wat deftige kilo's aan de barbell gaan hangen :p

Terug
Naar boven