XXL Nutrition

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.941
Volgende keer berekenen als je wel alleen hebt hardgelopen. Kan je ook een korter stukje nemen natuurlijk, puur om ff je snelheid te berekenen. Maar ja, die 15 km/h wil je toch ook langer vast kunnen houden dan 1 km of zo, of niet :)

Nou, de bedoeling is om 5km op 20min te kunnen lopen. En daarvoor heb ik dus die 15km/u nodig. En nu
ben ik dus met die start to run aan het proberen om die 15km/u te halen. Maar als ik die lessen uit heb,
en het lukt, kan ik dus wel 30min 15km/u per uur lopen. Tsja, beter te lang als te weinig hé

Nou, de bedoeling is om 5km op 20min te kunnen lopen. En daarvoor heb ik dus die 15km/u nodig. En nu
ben ik dus met die start to run aan het proberen om die 15km/u te halen. Maar als ik die lessen uit heb,
en het lukt, kan ik dus wel 30min 15km/u per uur lopen. Tsja, beter te lang als te weinig hé

Klinkt goed, 5 km in 20 min.
Doe je eigenlijk ook sprint-training? (das dus wat anders dan interval-training he) en andere snelheid-verhogende specifieke trainingen?

Want zo'n Start to Run is heel nuttig hoor, maar de titel zegt het al, start to run. Die cursus is eigenlijk bedoelt voor beginners om gewoon het hardlopen an sich een beetje op te bouwen.
Als je echt van 11 km/h, naar 15 km/h wil gaan, dan moet je ook dingen zoals lange duurlopen, VO2 max trainingen en sprinttrainingen toe gaan voegen aan je trainingsprogramma, en die staan niet in dat Start To Run programma.

• #4.943
Klinkt goed, 5 km in 20 min.
Doe je eigenlijk ook sprint-training? (das dus wat anders dan interval-training he) en andere snelheid-verhogende specifieke trainingen?

Want zo'n Start to Run is heel nuttig hoor, maar de titel zegt het al, start to run. Die cursus is eigenlijk bedoelt voor beginners om gewoon het hardlopen an sich een beetje op te bouwen.
Als je echt van 11 km/h, naar 15 km/h wil gaan, dan moet je ook dingen zoals lange duurlopen, VO2 max trainingen en sprinttrainingen toe gaan voegen aan je trainingsprogramma, en die staan niet in dat Start To Run programma.

What sa ma what ?

Daar heb ik zelfs allemaal nog nooit van gehoord :p Ik dacht dat 15km/u toch ook nog
redelijk beginners was. Dus dacht ik wel met Start to Run toe te komen :D

Damn, ik ga dus weer eens verder moeten kijken voor andere schema's

What sa ma what ?

Daar heb ik zelfs allemaal nog nooit van gehoord :p Ik dacht dat 15km/u toch ook nog
redelijk beginners was. Dus dacht ik wel met Start to Run toe te komen :D

Damn, ik ga dus weer eens verder moeten kijken voor andere schema's

15 km/h is idd geen wereldtopniveau :) maar het verschil tussen 11 km/h en 15 km/h is best aardig wat.
Ligt er natuurlijk ook aan in wat voor tijdsbestek je die 5 km in 20 min wil kunnen doen. Maar als je dat in relatief korte tijd wil bereiken (dus niet pas over maaanden), dan kan je beter niet 'gewoon' elke keer wat verder of wat harder proberen te rennen. Dan gaat het een stuk sneller en beter als je echt iets van een schema met verschillende soorten looptrainingen volgt.

---------- Toegevoegd om 13:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:03 ----------

Maar daar moet je natuurlijk ook wel zin in hebben, als je gewoon leuk wilt hardlopen en je je vooruitgang nog goed genoeg vindt, dan kan je het ook gewoon zo blijven doen natuurlijk :)

• #4.945
15 km/h is idd geen wereldtopniveau :) maar het verschil tussen 11 km/h en 15 km/h is best aardig wat.
Ligt er natuurlijk ook aan in wat voor tijdsbestek je die 5 km in 20 min wil kunnen doen. Maar als je dat in relatief korte tijd wil bereiken (dus niet pas over maaanden), dan kan je beter niet 'gewoon' elke keer wat verder of wat harder proberen te rennen. Dan gaat het een stuk sneller en beter als je echt iets van een schema met verschillende soorten looptrainingen volgt.

Ja nou, het is nu niet echt voor vandaag op morgen dat ik dat wil hoor. Lopen
blijft nogal een secundaire sport en mijn KT blijft op nummer 1. Dus ja, ik neem
er mijn tijd voor en dacht tegen volgende lente er wel te geraken.

Maar ik ga toch eens wat googlen op van die schema's. Nieuwe uitdaging is natuurlijk
altijd wel leuk ;)

Ja nou, het is nu niet echt voor vandaag op morgen dat ik dat wil hoor. Lopen
blijft nogal een secundaire sport en mijn KT blijft op nummer 1. Dus ja, ik neem
er mijn tijd voor en dacht tegen volgende lente er wel te geraken.

Maar ik ga toch eens wat googlen op van die schema's. Nieuwe uitdaging is natuurlijk
altijd wel leuk ;)

Ah, komende lente is idd een zeer haalbaar doel voor die 15 km/h met hardlopen als secundaire sport naast je kt. Dat gaat je vast wel lukken!

Heb je eigenlijk al een 5 km-wedstrijd in gedachten waar je aan mee wil doen?

balen van de training - maar mooie beschrijving van je loopavontuur!

• #4.948
Ah, komende lente is idd een zeer haalbaar doel voor die 15 km/h met hardlopen als secundaire sport naast je kt. Dat gaat je vast wel lukken!

Heb je eigenlijk al een 5 km-wedstrijd in gedachten waar je aan mee wil doen?

Nu ja, ik ga mij toch eens wat verdiepen in het sneller lopen enzo.

Wedstrijd? Nee hoor, ik doe dit eigenlijk gewoon lekker voor mezelf. Anders is het
maar lopen um sonnst denk ik maar.

---------- Toegevoegd om 13:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:12 ----------

balen van de training - maar mooie beschrijving van je loopavontuur!

I'll get it right next time !

Nu ja, ik ga mij toch eens wat verdiepen in het sneller lopen enzo.

Wedstrijd? Nee hoor, ik doe dit eigenlijk gewoon lekker voor mezelf. Anders is het maar lopen um sonnst denk ik maar.

Dat snap ik wel, ben ook geen groot fan van veel wedstrijden lopen, maar af en toe een wedstrijdje is echt best leuk. Misschien gewoon een keertje proberen? Misschien vind je het toch wel leuk. Helpt sowieso ook wel mee om echt tot het uiterste te gaan :D En de tijd wordt zeer accuraat voor je gemeten, hoef je zelf niet te prutsen met stopwatch en zo.

• #4.950
Dat snap ik wel, ben ook geen groot fan van veel wedstrijden lopen, maar af en toe een wedstrijdje is echt best leuk. Misschien gewoon een keertje proberen? Misschien vind je het toch wel leuk. Helpt sowieso ook wel mee om echt tot het uiterste te gaan :D En de tijd wordt zeer accuraat voor je gemeten, hoef je zelf niet te prutsen met stopwatch en zo.

Ach ja, volgend jaar zijn er wel een paar dingskes waarin ik wel zou mee kunnen doen dan.
Maar dat laat ik nog even in het midden.

Trouwens, een lopende BB'er van 100kg tussen een bende spandex sprinkhanen is ook geen zicht hé :roflol:

Ach ja, volgend jaar zijn er wel een paar dingskes waarin ik wel zou mee kunnen doen dan.
Maar dat laat ik nog even in het midden.

Trouwens, een lopende BB'er van 100kg tussen een bende spandex sprinkhanen is ook geen zicht hé :roflol:

:roflol:
Nou het zou je nog verbazen wat er allemaal voor volk meedoet aan hardloopwedstrijden :o
En dan niet eens alleen de 5 km afstand he, ook aan 10 km en halve + hele marathons doen er mensen mee waarvan je denkt :rolleyes: dat kan gewoon niet gezond zijn voor je gewrichten en zo dat jij gaat hardlopen...

• #4.952
:roflol:
Nou het zou je nog verbazen wat er allemaal voor volk meedoet aan hardloopwedstrijden :o
En dan niet eens alleen de 5 km afstand he, ook aan 10 km en halve + hele marathons doen er mensen mee waarvan je denkt :rolleyes: dat kan gewoon niet gezond zijn voor je gewrichten en zo dat jij gaat hardlopen...

:D

Ach, ik bekijk het nog even, als ik goed de winter doorkom en mijn bulk niet te hard uit
de hand laat lopen, wie weet hé ;)

:D

Ach, ik bekijk het nog even, als ik goed de winter doorkom en mijn bulk niet te hard uitde hand laat lopen, wie weet hé ;)

Ik doelde natuurlijk niet op jou he :p Bij die mensen bestaat die 100 kg oid toch wel uit een iets andere vet/vvm-verhouding :D

• #4.954
15km/uur vind ik toch wel al knap hoor, zeker voor 20-30 minuten.
Een fatsoendelijke "Cooper test" is (toch) 2800 mtr op 12 minuten (?)
Da's dan 14km/uur.
Ik vind het nogal een niveau Rob (& Cynthia!) ;)

• #4.956
Da's dan 14km/uur.

Ja, ik moet zien dat ik klaar ben om van de zomer van de ene terras naar de andere
te spurten zonder verlies van tijd om te drinken hé Hummer ;)

Da's dan 14km/uur.

Zeker, dat vind ik ook hoor Rob (& Hummer!)
Daarom zei ik ook dat ie beter een goed schema kon volgen als ie die 15 km/h wilde gaan halen. Ik zei nergens dat 't niet knap zou zijn oid, alleen dat 't geen wereldtopniveau was (wat het ook zeker niet is) ;)

Ja, ik moet zien dat ik klaar ben om van de zomer van de ene terras naar de andere
te spurten zonder verlies van tijd om te drinken hé Hummer ;)
I'm more of a "strolling" dude myself.
Drink in my hand and very casually and cool strollin' from terras to terras. :D
Guess who's the chicks magnet then he?! ;)

(Sommige dingen klinken in het Engels zo veel beter dan in het Nederlands, of zelfs het Vlaams...) :rolleyes:

---------- Toegevoegd om 14:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:04 ----------

Daarom zei ik ook dat ie beter een goed schema kon volgen als ie die 15 km/h wilde gaan halen. Ik zei nergens dat 't niet knap zou zijn oid, alleen dat 't geen wereldtopniveau was (wat het ook zeker niet is) ;)
Ach, het is voor een zuiplap als Rob trouwens toch véééls te snel, 15km/uur...
Of de terassen moeten wel héél ver uit elkaar liggen, anders vliegt ie ze allemaal voorbij! ;)

• #4.959

Schema's? Het enige wat Google uitspuwt is gewicht verliezen, sneller lopen,
abs gebruiken en intervals, sprints en bergop lopen. Tja, Het lijkt allemaal
evenzeer met wat ik nu bezig ben dus.

Vermoed dat ik tot nu toe goed bezig ben dus :p

I'm more of a "strolling" dude myself.
Drink in my hand and very casually and cool strollin' from terras to terras. :D
Guess who's the chicks magnet then he?! ;)

(Sommige dingen klinken in het Engels zo veel beter dan in het Nederlands, of zelfs het Vlaams...) :rolleyes:

Hehe, we're all stolling dudes after a couple of pints matey ;)

Ach, het is voor een zuiplap als Rob trouwens toch véééls te snel, 15km/uur...
Of de terassen moeten wel héél ver uit elkaar liggen, anders vliegt ie ze allemaal voorbij! ;)

True story ... :roflol:

• #4.960
Training van gisteren:

Alcohol night before: 0
Sleep: 7u (best wel lekker geslapen)
Food: 3000kcal (paella met zeevruchten vreetfestijn)
Health: okidoki
Mentality: Deadlift baby!
Temp in Gym: 22°

Warm Up:
Spinbike: 10min
BOR: 20xbb

2ue6xiw.jpg

Trainingstijd: 85min (start @ 15u20)
Polardata: 127avg - 161max - 860kcal
Comments: die pulldowns gingen ruk ... waarom? geen idee.

De rest mag dan wel weer allemaal omhoog, tot mijn legraises aan toe :p

Deadlifts gingen super. Volgens mij heb ik zelfs nog nooit zoveel reps gehaald
met dat gewicht. Dus voorzichtig zeg ik volume PR

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven