AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

It’s an acquired taste, Jernz! ;)

whahaha, die was goed ja!

Krijg je toch nog wat warms binnen vandaag, Edgar... :roflol:

Groot gelijk om even een pauze in te lassen, lekker bijtrekken en volgende week weer beulen!
Maar om nou te denken dat het niet wordt opgemerkt :rolleyes:.......man, met argusogen wordt je hier in de gaten gehouden :p

Ik begin me toch af te vragen of ik ook niet nog ergens wat Belgisch bloed heb zitten ;)
Waarschijnlijk heeft Robke die chocola helemaal niet om te snoepen genomen, maar om onderstaande redenen. Begrijp het best hoor, we moeten allemaal aan onze gezondheid werken :D

Chocola maakt gelukkig en gezond

Omschrijving
Goed nieuws voor de chocoladeliefhebbers. Nadat uit eerder onderzoek al naar voren kwam dat chocolade gelukkig maakt is nu aangetoond dat het snoepen van chocola ook gezond is. Dit blijkt uit onderzoek van het Rijksinstituut voor de Volksgezondheid en Milieuhygiëne (RIVM) in Bilthoven.

In chocolade zitten natuurlijke stoffen, familie van flavonoiden, die een beschermende werking hebben tegen onder meer hartinfarcten. Schadelijke zuurstofverbindingen in het bloed, die een rol spelen bij het ontstaan van hart- en vaatziekten, worden door deze stoffen onschadelijk worden gemaakt.

Mensen die niet van chocolade houden hoeven niet te treuren; de beschermende stoffen komen ook voor in thee, groente, rode wijn en appels. Chocolade echter bevat vier keer zoveel flavonoiden als thee. In pure chocolade zelfs nog meer dan in de melkchocolade.

Al eerder was bekend geworden dat chocolade gelukkig maakt. Door het eten van chocolade worden namelijk bepaalde stoffen in de hersenen afgescheiden waardoor mensen een goed gevoel krijgen.

Bron
Telegraaf

Geldt dit ook voor pure cacao? Merk wel dat als ik dat sochtens neem goed te pruimen ben in de dag..

Cocovite vindt je idd niet in Nederland denk ik. Bij de Sligro hebben ze wel iets soortgelijks.
Je rijst kan je trouwens ook nog afwisselen met bv volkoren pasta, tarwekorrels, etc...
Heb toenstraks even in de computer gekeken op mn werk (supermarkt), daar staat cocovite wel in, kost per 250gr iets van 2 euro (meen ik gezien te hebben), dus in Nederland hebben we het wel, alleen op dit moment niet in het assortiment (kan t uiteraard wel voor mezelf bestellen, maar vind t redelijk prijzig).
Vandeweek inderdaad ook al een dagje met volkoren macaroni gedaan :)

Mijn advies voor al jullie chocaholics, chocomelk tijdens de training. Desnoods light.

:D Rob is inderdaad er even tussenuit geglipt :o

Weekjes ervoor begon er al wat gebrek aan motivatie te komen en de vooruitgang bleef
moeilijk, tot zelfs de gewichten die ik eerder makkelijk aankon ook zwaar begonnen te
worden. Daarbij nog hier en daar een pijntje en een zeertje en ik wist dat het tijd was om
even vakantie te houden.

Wel nog vrij goed op mijn voeding gelet en alle eiwitjes binnen gespeeld. Met af en toe wat
chocolade bij :o

Sinds gisteren begint het alweer aardig te kriebelen dus maandag sta ik er weer met alle
toeters en bellen. Damn, en ik dacht dat niemand het ging merken dat ik even niets deed :p

Oww ach ja..zoals de rest ook al zei... bijtanken is af en toe nodig. Even helemaal je rust nemen. Ik kan goed begrijpen dat demotiverend is als je op een plateau zit met de gewichten. Ik heb er de laatste tijd ook last van, misschien moet ik er serieus ook echt even tussenuit glippen :P (denk alleen niet dat mijn discipline wilt meewerken :o)

En pure chocolade behoort tot gezonde voeding :D
--> cacao door mijn bambix/whey in de ochtend, pure chocolade tussendoor (99% hehe) en s'avonds door de kwark nog wat cacao.:o

Groot gelijk om even een pauze in te lassen, lekker bijtrekken en volgende week weer beulen!
Maar om nou te denken dat het niet wordt opgemerkt :rolleyes:.......man, met argusogen wordt je hier in de gaten gehouden :p

Ik begin me toch af te vragen of ik ook niet nog ergens wat Belgisch bloed heb zitten ;)
Waarschijnlijk heeft Robke die chocola helemaal niet om te snoepen genomen, maar om onderstaande redenen. Begrijp het best hoor, we moeten allemaal aan onze gezondheid werken :D

Chocola maakt gelukkig en gezond

" ............. "

:roflol: you are totally right dame ;)

haha nou ja alles :P, maar jij gaat je gang... ik lees daarna wel de wetenschappelijk onderbouwde artikelen ;)

Pure chocola met meer dan 72% heeft zelfs een gunstige werking op de bloeddruk, dus ja :)

Jup cacao is puurrrr...

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.636
Training van zonet:

Alcohol night before: 1/2 fles rode wijn + 1/2 liter Jupiler + 1 Palm Royale
Sleep: 6 nice hrs
Food: 2900kcal
Health: 100%
Mentality: back in action!
Temp in Gym: 14°

Warm Up
Stepper: 10min
Side Raise - Front Raise - Rear Lateral - MPress

3096mxl.jpg

Trainingstijd: 61min (start @ 15u20)
Polardata: 125avg - 156max - 597kcals
Comments: zo, ging wel lekker vandaag. Voelde allemaal vrij zwaar maar gewoon
een beetje fun gehad. Best wel brute pomp in mijn tricep op het eind. Kreeg mijn
arm niet meer gestrekt.

Pre W/O comments: back on NOxplode !

Die seated laterals laat ik maar aan jou over :D

• #5.638
je zal best wel een pomp krijgen rob van die cable-oef
maar ontwikkeling doe je toch met bb en db oefeningen
of zie jij dit anders
mag hoor :)

• #5.640
je zal best wel een pomp krijgen rob van die cable-oef
maar ontwikkeling doe je toch met bb en db oefeningen
of zie jij dit anders
mag hoor :)

Zolang je je spier progressief overbelast zal je groei krijgen imo. (met voeding, rust, etc...)
Sommige zweren zelfs bij pomp setjes op het einde om net groei te verkrijgen.

Terug
Naar boven