AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Trust me compadre, aan mijn broek te voelen, kan die theorie best wel kloppen ;)
En ik ben sowieso iemand die vet kan bijkomen met weinig kcal.

Ja dan zal jij misschien snel vet opslaan. maar 1 op 3 vind ik wel erg veel. Spieren wegen veel zwaarder dan vet. Dan zou je dus 4 kilo spier winnen in bijv 6 maanden..en dan ook 12 kilo vet. Das veel hoor.

Daarnaast zal het ook wel schelen wat je wilt denk ik. Om een beest te worden zal je veel moeten bulken en vetter worden. Maar voor beachboy-look toch niet? Please zeg me dat het niet zo is..hahaha

Ik zie hier toch wel voorbeelden van mensen die gespierd worden zonder dik te worden.

Ach ja,..ik moet toch eerst 15 jaar cutten dus we zien dan wel :p

• Topic Starter Topic Starter
Ja dan zal jij misschien snel vet opslaan. maar 1 op 3 vind ik wel erg veel. Spieren wegen veel zwaarder dan vet. Dan zou je dus 4 kilo spier winnen in bijv 6 maanden..en dan ook 12 kilo vet. Das veel hoor.

Daarnaast zal het ook wel schelen wat je wilt denk ik. Om een beest te worden zal je veel moeten bulken en vetter worden. Maar voor beachboy-look toch niet? Please zeg me dat het niet zo is..hahaha

Ik zie hier toch wel voorbeelden van mensen die gespierd worden zonder dik te worden.

Ach ja,..ik moet toch eerst 15 jaar cutten dus we zien dan wel :p

Een kilo spier = een kilo vet hoor ;) Enkel de vastheid veranderd ;)

Nee, om een beach boy te worden moet je gewoon anorexia hebben :p
Schrap je benen-training en begin met voetbal ;)

En tja, ik zie hier ook vanalles passeren. En dan denk ik ook vaak: dat kan
toch helemaal niet. Ach ja, internet stats, overdrijven, je moet alles met
een korreltje zout nemen hier.

snap ik niet goed Robke je hebt toch vetcellen en spiercellen is toch niet het zelfde ???

maar wat rob zegt dat als je 4 kilo aankomt dat daarvan 1 kilo spieren is en 3 kilo vet;..daar twijfel ik wel aan. Maar goed;..ik geloof ook alleen maar wat ik wil geloven he. ;).

Nee maar serieus. Ik hoop dat ik toch wat vet kan verliezen en toch wat spieren kweken. Ze zeggen dat dat in de beginfase wel kan. Dus hopen maar

aah ja zo ik snap hem, had het verkeerd geinterpreteerd hier boven :p

een kilo lood weegt evenveel dan een kilo pluimen

Een kilo lood ziet er alleen veel bruter uit :p

Snap ook niet echt hoe mijn lichaam soms reageert. Zoals afgelopen week bv...
Maandag stond ik op een 101. Heel de week gegeten aan 2200kcal zonder de
junk a la chocola, pizza, marsepein, etc erbij geteld, maar gisteren dus op 100kg.

Dan eet ik bv heel de week clean aan 2200kcal en kom ik soms gewoon bij.
T zijn straffe dingen wat ik meemaak soms :p

maar wat rob zegt dat als je 4 kilo aankomt dat daarvan 1 kilo spieren is en 3 kilo vet;..daar twijfel ik wel aan. Maar goed;..ik geloof ook alleen maar wat ik geloven he. ;).

Nee maar serieus. Ik hoop dat ik toch wat vet kan verliezen en toch wat spieren kweken. Ze zeggen dat dat in de beginfase wel kan. Dus hopen maar

Ja, ik zeg dat dat bij mij wel eens zou kunnen :p Maar zeker ben ik er ook niet van.
Ik zou het wel straf vinden dat ik meer dan 1 kilo spier zou hebben bijgekregen op 2.5 maand trainen.
Das verdorie aardig wat kipfilet wat erbij wordt geplakt.

In het begin gaat dat zeker hoor. Zeker als je voeding wat op orde is en je niet
te diep gaat met je cardio

junk a la chocola, pizza, marsepein, etc erbij geteld, maar gisteren dus op 100kg.

Maar spelen er niet veel andere dingen ook een invloed? Of je goed uitgerust bent, of je genoeg vitaminen hebt genomen, genoeg water voor afvalstoffen, op welk tijdstip op de dag je gaat trainen, hoe zwaar de training was, op welke moment van de dag je ongezond gegeten hebt etc etc.
Ik doe ook maar een gok hoor. Maar ik denk het. Maar jouw manier hoeft de mijne niet te zijn joh. Sowieso;..wie ben ik om aan jouw schema te twijfelen. Ik denk alleen dat ik zelf veel moeite zou hebben om een 2 jaar flink te trainen en dan gespierd zijn;..maar wel de discipline nog moet hebben om een jaar te cutten

Weet niet precies wat er op de andere pagina allemaal gezegd is... Maar het gemiddelde is geloof ik 100-150gr spier max. per week... Rest is dus vet & vocht. (side note: vocht is ook VVM)

Maar spelen er niet veel andere dingen ook een invloed? Of je goed uitgerust bent, of je genoeg vitaminen hebt genomen, genoeg water voor afvalstoffen, op welk tijdstip op de dag je gaat trainen, hoe zwaar de training was, op welke moment van de dag je ongezond gegeten hebt etc etc.
Ik doe ook maar een gok hoor. Maar ik denk het. Maar jouw manier hoeft de mijne niet te zijn joh. Sowieso;..wie ben ik om aan jouw schema te twijfelen. Ik denk alleen dat ik zelf veel moeite zou hebben om een 2 jaar flink te trainen en dan gespierd zijn;..maar wel de discipline nog moet hebben om een jaar te cutten

Normaal is mijn routine dag in, dag uit hetzelfde. Zelfs mijn voeding, op het
avondmaal na, is eigenlijk alsmaar gelijk. Onder het motto: food = fuel, not fun

Ik ben dit log eigenlijk begonnen om mijn lichaam beter te begrijpen, nu ja,
eigenlijk hoe mijn lichaam omgaat met voeding dan. Ik ben begonnen met
een 1600kcal zoiets te eten. Heb gepiekt met 2500kcal en eet nu 2200kcal.
Cardio heb ik in het weekend gedaan etc, allemaal dingen getest, en eigenlijk
blijft mijn gewicht alsmaar status quo, nl rond de 99-100.

Tja, wat moet je dan nog denken hé :p

ja schommelt soms he, heb ik ook soms ga ik op de weeg schaal staan weeg ik ineens stuk lichter, tja nog maar wat meer vreten dan. :)

Weet niet precies wat er op de andere pagina allemaal gezegd is... Maar het gemiddelde is geloof ik 100-150gr spier max. per week... Rest is dus vet & vocht. (side note: vocht is ook VVM)

Mmm ... dat duid dus op 10 weken x 100gr = dus een kilo hé.
Op voorwaarde dan dat je kcal hoog genoeg zijn? En je verdeling qua kcal ook goed zit?

Thanks !

Dan zou een kilo spier in 2,5 maand dus wel lukken.
Ik denk dat de rest in jouw geval ok veel vocht is.

Ja ik weiger gewoon te geloven dat als ik die enorme buffeltrainingen van jou zie dat je ook veel aan vet aankomt.

maar nogmaals;.ik weet er geen drol van :p

Ik heb thuis een hele goede vetmeter. Ik heb hem even niet nodig. Als je wilt kan ik hem met de post opsturen dat je hem daarna terugstuurt. Kost maar 1,60 euro per verzending

Ja ik weiger gewoon te geloven dat als ik die enorme buffeltrainingen van jou zie dat je ook veel aan vet aankomt.

maar nogmaals;.ik weet er geen drol van :p

Ik heb thuis een hele goede vetmeter. Ik heb hem even niet nodig. Als je wilt kan ik hem met de post opsturen dat je hem daarna terugstuurt. Kost maar 1,60 euro per verzending

Ik weet er eigenlijk ook geen drol van hoor ;)

Bedankt voor het aanbod kerel, maar ik ga roeien met de riemen die ik heb :p
Anders geraak ik misschien iets gewoon wat ik erna terug kwijt ben ;)

Ik zal nu ophouden met je log te vervuilen...maar laatste vraag:

Ik lees hier op het forum dat zo'n electronische weegschaal niet werkt.Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ja,..hij zit er soms 5% langs,..maar wel beiden kanten. Dus als jij 10 keer je vetgehalte laat meten en dan gemiddelde neemt;...dan klopt het wel redelijk.

Daarnaast meet zo'n ding ook je vochtgehalte;..en die schijnt secuurder te zijn,

Maar heb ik alleen van horen zeggen..niet zelf gedaan ofzo

Ik zal nu ophouden met je log te vervuilen...maar laatste vraag:

Ik lees hier op het forum dat zo'n electronische weegschaal niet werkt.Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Ja,..hij zit er soms 5% langs,..maar wel beiden kanten. Dus als jij 10 keer je vetgehalte laat meten en dan gemiddelde neemt;...dan klopt het wel redelijk.

Daarnaast meet zo'n ding ook je vochtgehalte;..en die schijnt secuurder te zijn,

Maar heb ik alleen van horen zeggen..niet zelf gedaan ofzo

Is geen vervuiling kerel, voeding hoort net zo zeer bij een log dan trainen ;)

Ik heb ook zo'n ding thuis. Maar heb er dus ook nul vertrouwen in.
Imo is 5% is wel veel hé. Zeker als je aan de hand ervan je kcal gaat berekenen.
En eerlijk gezegd, op die weegschalen staat mijn vet altijd +30%. Dus ja,
dan kan imo al helemaal niet kloppen.

Terug
Naar boven