MuscleMeat

Robke's trainingslog

I know, maar ik ben het er niet zo mee eens :p

Ik train mijn biceps bij mijn borst en voor de rest moeten die krengen rusten en groeien en
niet helpen deadliften. Dat doe ik wel met mijn rug. Het is maar net hoe je het bekijkt eigenlijk :p
Rob, Rob, Rob...
Je denkt toch niet dat je spiergroepen kan uitsluiten tijdens het trainen..?
Stel je voor dat je triceps zou rusten door ontspanning tijdens een biceps training, dan zou je arm constant gebogen staan! ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.982
Rob, Rob, Rob...
Je denkt toch niet dat je spiergroepen kan uitsluiten tijdens het trainen..?
Stel je voor dat je triceps zou rusten door ontspanning tijdens een biceps training, dan zou je arm constant gebogen staan! ;)

Nee hoor, zo naief ben ik nu ook weer niet. Maar ze belasten en ze BELASTEN
is ook weer een wereld van verschil natuurlijk. Bepaalde ondersteunende spieren
naar de tieves trainen op compounds zodat je ze op de dag van trainen zelf
niet optimaal kan belasten is een no go.

Compounds zijn allemaal goed en wel, en je bouwt er wel massa & kracht mee op,
maar voor dikke armen, monster pecs, of een uber dikke trap moet je toch gaan isoleren
en laten rusten imo.

Ho ho ho, hold Your horses! :D
Ik zeg niet dat je geen oefeningen mag doen voor je biceps of traps apart.
Maar ik kan je wel zeggen dat ik na 3 sets barbell curls met 60kg nauwelijks last van mijn biceps heb, maar na (voor mij... :o) zware sets deadlifts voel ik mijn biceps altijd heel goed.
Maar natuurlijk doe jij wat je wilt, en gelijk heb je.
Ieder lichaam is ook anders natuurlijk. ;)

Wat een commotie om biceps en deadlift. Ik train al tijden mixed grip op de deadlift, voel nooit dat mijn biceps 'belast' worden hoor, ik denk dat je dan raar bezig bent, je armen moeten gewoon recht blijven, je gaat de stang toch niet lopen curlen? Ik wil er niemand belachelijk mee maken hoor, maar ik voel mijn biceps tijdens het deadliften net zoveel als mijn kuiten bij de arm curl...

• #5.985
Ho ho ho, hold Your horses! :D
Ik zeg niet dat je geen oefeningen mag doen voor je biceps of traps apart.
Maar ik kan je wel zeggen dat ik na 3 sets barbell curls met 60kg nauwelijks last van mijn biceps heb, maar na (voor mij... :o) zware sets deadlifts voel ik mijn biceps altijd heel goed.
Maar natuurlijk doe jij wat je wilt, en gelijk heb je.
Ieder lichaam is ook anders natuurlijk. ;)

Hoe kan dat nou Hummer dear ... dan loopt er toch iets mis met je techniek lijkt
me zo. Als je je target muscles niet bereikt met een isolatie oefening, dan zit er
gewoon iets mis imo.

En ik voel mijn biceps helemaal niet bij mijn DL's eigenlijk. Misschien net omdat
ik dan straps gebruik en een duimloze grip. Bij DL voel ik enkel mijn quads/hams/glutes
beneden en op een bepaald punt schakelt dat over naar mijn lower back, lats en traps.

---------- Toegevoegd om 09:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:58 ----------

Wat een commotie om biceps en deadlift. Ik train al tijden mixed grip op de deadlift, voel nooit dat mijn biceps 'belast' worden hoor, ik denk dat je dan raar bezig bent, je armen moeten gewoon recht blijven, je gaat de stang toch niet lopen curlen? Ik wil er niemand belachelijk mee maken hoor, maar ik voel mijn biceps tijdens het deadliften net zoveel als mijn kuiten bij de arm curl...

:roflol: tja ... it's the little things :p

Tsja, misschien ben ik dan een rare... :o
Ik voel altijd mijn biceps naderhand.
Misschien hou ik mijn armen niet volledig gestrekt tijdens het trekken, of trek ik op zijn minst heel hard mee met mijn arm.
Het zou kunnen zijn dat ik zoiets ontwikkeld heb omdat ik altijd een slechte rug heb gehad, en soms gewoon bang was voor de deadlift.
Niet dat het veel zou kunnen helpen, maar een mens doet soms rare dingen éh..?
Als ik nu mijn biceps aanspan, na die paar setjes van gisteren, voel ik duidelijk een beetje spierpijn in mijn biceps.
Ik denk dat jullie zo getraind zijn en in vorm dat het voor jullie heel anders is dan bij mij.
Aan de andere kant is het dan wel vreemd dat er geregeld eens een biceps afscheurt tijdens het deadliften...
Jullie voelen de biceps niet, en bij andere mensen scheurt hij soms gewoon af! ;)
En het valt toch wel mee met de commotie?
Gewoon een gesprek hebben over deadlifts, traps, compounds en biceps. :D

Jezus christ! 75kg db rows! doe normaal!

• #5.988
Tsja, misschien ben ik dan een rare... :o
Ik voel altijd mijn biceps naderhand.
Misschien hou ik mijn armen niet volledig gestrekt tijdens het trekken, of trek ik op zijn minst heel hard mee met mijn arm.
Het zou kunnen zijn dat ik zoiets ontwikkeld heb omdat ik altijd een slechte rug heb gehad, en soms gewoon bang was voor de deadlift.
Niet dat het veel zou kunnen helpen, maar een mens doet soms rare dingen éh..?
Als ik nu mijn biceps aanspan, na die paar setjes van gisteren, voel ik duidelijk een beetje spierpijn in mijn biceps.
Ik denk dat jullie zo getraind zijn en in vorm dat het voor jullie heel anders is dan bij mij.
Aan de andere kant is het dan wel vreemd dat er geregeld eens een biceps afscheurt tijdens het deadliften...
Jullie voelen de biceps niet, en bij andere mensen scheurt hij soms gewoon af! ;)
En het valt toch wel mee met de commotie?
Gewoon een gesprek hebben over deadlifts, traps, compounds en biceps. :D

Misschien doe ik dan wel iets mis :D

Jezus christ! 75kg db rows! doe normaal!

Het was wel met straps hé ;)

---------- Toegevoegd om 13:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:05 ----------

Training van zonet:

Alcohol night before: 0
Sleep: 6 crappy hrs
Food: 3000kcals
Health: 100%
Mentality: press press press
Temp in Gym: 2° (kachel viel zonder petrol :()

Warm Up:
Stepper: 10min
BP: 20xbb

2u5ateg.jpg

Trainingstijd: 55min (start @ 11u30)
Polardata: 120avg - 161max - 494kcals
Comments: gewoon ok getraind. Lekker pomp, harde chest.

Je biceps moeten serieus huge zijn! Echt massieve gewichten!! En voor de rest ook weeral zeer sterk hé :D
Je dumbbell rows (vorige training) zijn gewoonweg ziek, met of zonder straps, who cares :D

• #5.990
Je biceps moeten serieus huge zijn! Echt massieve gewichten!! En voor de rest ook weeral zeer sterk hé :D
Je dumbbell rows (vorige training) zijn gewoonweg ziek, met of zonder straps, who cares :D

Dat gaat nogal ... zit nu op net geen 47cm ... maarja, mijn BF% ligt ook wel vrij hoog.

Thanks bro'

Het is bijna niet te geloven dat je zo enorm sterk bent in de incline dumbbell presses en de flyes in vergelijking met je gewone bankdrukken.
Hoe schuin staat je leuning bij de inclines ook al weer..?
Die cable curls zijn ook bruut man! :thumb:

• #5.992
Het is bijna niet te geloven dat je zo enorm sterk bent in de incline dumbbell presses en de flyes in vergelijking met je gewone bankdrukken.
Hoe schuin staat je leuning bij de inclines ook al weer..?
Die cable curls zijn ook bruut man! :thumb:

Laagste stand ... denk een graadje of 30

Ja, ik begin meer en meer te merken dat hoe sterker ik word, hoe meer de barbell
mij lijkt te beperken. Zeker bij mijn presses eigenlijk. Volgens mij ben ik verkeerd
gemaak ofzo maar mijn handen/polsen voelen ook niet lekker onder een barbell

Thanks Hum :)

Dat gaat nogal ... zit nu op net geen 47cm ...
Da's waarschijnlijk van het deadliften! :thumbs: :thumbs:

---------- Toegevoegd om 13:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:24 ----------

Laagste stand ... denk een graadje of 30

Ja, ik begin meer en meer te merken dat hoe sterker ik word, hoe meer de barbell
mij lijkt te beperken. Zeker bij mijn presses eigenlijk. Volgens mij ben ik verkeerd
gemaak ofzo maar mijn handen/polsen voelen ook niet lekker onder een barbell

Thanks Hum :)
En daarom voel je bij het deadliften nooit iets in je armen, omdat je "verkeerd gemaakt" bent... :D ;)

Als ik jou was, en ik zou bankdrukken zo ervaren, dan ging ik gewoon lekker dumbbell bankdrukken.
Is net zo goed, en als je meer gewicht kan pakken zelfs beter! :thumb:

• #5.994
Da's waarschijnlijk van het deadliften! :thumbs: :thumbs:

:roflol: you know it best Hummer :roflol:

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:26 ----------

En daarom voel je bij het deadliften nooit iets in je armen, omdat je "verkeerd gemaakt" bent... :D ;)

Als ik jou was, en ik zou bankdrukken zo ervaren, dan ging ik gewoon lekker dumbbell bankdrukken.
Is net zo goed, en als je meer gewicht kan pakken zelfs beter! :thumb:

:roflol:

Nee, het lijkt wel alsof mijn handen te zeer gedraaid op mijn armen zitten ofzo :p
En dat mijn duimen dus ook meer gekanteld zijn. Geen idee hoe ik het moet uitleggen
eigenlijk :D

Laten we het er maar op houden dat je een kort gespierd gedrochtje bent dat van een goed glas en lekkere hapjes houd. :D
:jk: Je bent een mooie man Rob! ;)

supertraining robbieman
zeer sterk - ook ik gebruik straps - geen hooks -vind ik rare dingen
mixed gripps gebruik ik af en toe als warming-up
maar voor de rest atijd bovenhands - voelt natuurlijker
tja en dat biceps-verhaal - ik heb nu al bijna twee weken geen armen getraind
naast mijn gewone oefeningen
en toch voelen ze goed aan na de trainingen
veel plezier op de kerstmarkt

• #5.997
Laten we het er maar op houden dat je een kort gespierd gedrochtje bent dat van een goed glas en lekkere hapjes houd. :D
:jk: Je bent een mooie man Rob! ;)

:roflol: jaja, het is het innerlijke dat mij mooi maakt zeker :roflol:

supertraining robbieman
zeer sterk - ook ik gebruik straps - geen hooks -vind ik rare dingen
mixed gripps gebruik ik af en toe als warming-up
maar voor de rest atijd bovenhands - voelt natuurlijker
tja en dat biceps-verhaal - ik heb nu al bijna twee weken geen armen getraind
naast mijn gewone oefeningen
en toch voelen ze goed aan na de trainingen
veel plezier op de kerstmarkt

Tja, ik voel ze ook wel nadat ik getraind heb hoor ... maar niet in die mate dat er een
pomp oid in komt. Ik heb mijn armen onder het mom van: "compounds traint alles" een tijd
niet getraind. En nu sinds een half jaar train ik ze terug. Het verschil in zicht, hardheid etc
is wel duidelijk merkbaar.

Compounds is leuk voor extra kracht tijdens je training zodat je zwaarder kunt gaan in
je isolatie imo. Compounds only versterkt alleen je sterkte in een bepaalde lift en laat
de rest maar achterwege bengelen. Maar dat is natuurlijk maar één mening. ;)

daarom is periodiseren ook zo belangrijk
dan kan je idd je armen weer even de aandacht geven
die ze gemist hebben

Nee, het lijkt wel alsof mijn handen te zeer gedraaid op mijn armen zitten ofzo :p
En dat mijn duimen dus ook meer gekanteld zijn. Geen idee hoe ik het moet uitleggen
eigenlijk :D

ik snap precies wat je bedoelt! ik heb dit ook , vooral barbell curls vallen me lastig
succes met trainen!

• #6.000
Terug
Naar boven