Ok, voordat er weer een hele supplementen hype gaat ontstaan zal ik even mijn visie geven
Als je lekker eiwitjes & carbjes eet door de dag heb je na je training geen suiker nodig.
Je traint nooooooit zo lang dat heel je glycogeen op is. Waarom zou je die suikers dan
wel nodig hebben? Om een mini insuline piek te creeeren zodat de eiwitten/bcaa beter
worden opgenomen? Maar whey creeert ook een insuline piek, dus waarom heb je die
suikers nodig? Het enige waarvoor je moet zorgen na je training is dat je eiwitsynthese
terug op gang komt. En dat doe je met whey of BCAA
Maar, die bcaa's, die zitten ook gelijk in whey, dus waarom heb je die dan nog nodig?
Omdat ze sneller zijn? Ik heb nog altijd geen bewijs gezien dat BCAA's ver onder
de tijd van een goede Isolate whey worden opgenomen. En een goede Isolate heeft
dan ook nog eens het voordeel dat er een volledig aminozuur profiel inzit.
Dus wat vind ik dat er moet zitten in je post w/o indien je die wenst te nemen?
20 a 30gr whey + 5gr creatine (is bewezen dat die het herstel bevorderd na de training)
Wil je eens gek doen, fl**ker er ook wat glutamine bij en eventueel een paar caps Taurine.
En meer heb je echt niet nodig imo. Zeker niet als je enkele 10 tallen minuten erna al gelijk
aan een maaltijd gaat beginnen. Moest je echter geen maaltijd komende tijd in het verschiet
hebben, zou ik er wel lekker wat havermout aan toevoegen oid.
Maar dat is gewoon wat ik ervan denk