XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Eindelijk een medestander die ook geen high-reps prefereert in een cut! :D
Ik snap niet waar mensen dat vandaan halen...

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.782

bwah, je isolatie meuk kan je wel nog +8 a 10 reps doen vinnek. Maar zo die
zwaardere compounds, daar heb je gewoon niet genoeg energie meer voor.
En voor dan te minderen in je gewicht, om wat meer extra reps te kunnen halen,
dat ga je je beklagen bij je volgende bulk.

Ik kan me herinneren dat jij toch ook high rep begonnen bent te cutten? :rolleyes:

Mee eens. Je wil juist in de cut je spieren prikkelen om zichzelf niet af te breken.. en het is bewezen dat dat het beste lukt met 10-12 reps. Je verbrand wel meer calorieën natuurlijk, hoe meer reps deste meer het op cardio begint te lijken.

Ik kan me herinneren dat jij toch ook high rep begonnen bent te cutten? :rolleyes:

Mee eens. Je wil juist in de cut je spieren prikkelen om zichzelf niet af te breken.. en het is bewezen dat dat het beste lukt met 10-12 reps. Je verbrand wel meer calorieën natuurlijk, hoe meer reps deste meer het op cardio begint te lijken.
Ik weet niet of je m'n hele log hebt gelezen, maar dat is niet zo.
Start met trainen was een beginnersschema met 15 reps, daarna ben ik nooit meer zo hoog gegaan, totdat ik het advies kreeg 30-reppers te maken voor mijn benen. Vind ik niet te vergelijken.

Ik weet niet of je m'n hele log hebt gelezen, maar dat is niet zo.
Start met trainen was een beginnersschema met 15 reps, daarna ben ik nooit meer zo hoog gegaan, totdat ik het advies kreeg 30-reppers te maken voor mijn benen. Vind ik niet te vergelijken.

Dat bedoelde ik .. :(

• #6.794
:popcorn:

Nou kijk, daar ben ik het niet zo mee eens. Ik vind niet dat je je KT moet veranderen omdat je in de
cut zit. Meer reps, zorgen enkel voor minder gewicht op de barbell, minder gewicht op de barbell,
zorgt voor minder kracht. En minder kracht zorgt uiteindelijk voor minder massa. En dat wil je zeker
niet tijden het cutten.

Daarenbovenop verbeterd je conditie niet door wat meer reps te doen, noch ga je vet verbranden,
het zal je hoogstens een 25tal kcal extra verbruik geven op een KT sessie. En die heb je eens zo
snel via je cardio gehaald.

maw: high reps zorgen niet voor meer definitie, low bodyfat does imo ;)

goede verklaring Rob, maar in theorie word ook vaker meer reps aanbevolen(in de boekjes) maar ik snap je punt en even een link naar mijn schema, ik denk dat mijn ''massa gericht schema'' ook voor in een cut goed van pas komt. je/ik begin hoog in gewicht, low in reps, volgende sets iets lager in gewicht hoger in reps.
als ik ''volgend'' jaar een cut zou gaan inplannen lijkt me dit schema wat ik momenteel doe ook een uitstekend alternatief, wat lijkt jou?

de manier waarop je het doet doet er niet toe, zolang je het eindresultaat maar behaald.

• #6.796
goede verklaring Rob, maar in theorie word ook vaker meer reps aanbevolen(in de boekjes) maar ik snap je punt en even een link naar mijn schema, ik denk dat mijn ''massa gericht schema'' ook voor in een cut goed van pas komt. je/ik begin hoog in gewicht, low in reps, volgende sets iets lager in gewicht hoger in reps.
als ik ''volgend'' jaar een cut zou gaan inplannen lijkt me dit schema wat ik momenteel doe ook een uitstekend alternatief, wat lijkt jou?

de manier waarop je het doet doet er niet toe, zolang je het eindresultaat maar behaald.

:D stieken was dat mijn plan ook :p

Tot nu toe heb ik een soort wendler in gedachte voor mijn eerste oefening en dan wat meer volume
erbij doe om mijn spierconditie te behouden en mijn glycogeen wat lager te krijgen. Zo ben ik per
direct klaar om vet te verbranden tijdens mijn cardio na de KT :p

Met een beetje geluk, juiste timing van de voeding etc, ga ik dan nog wat PR's kunnen zetten tijdens mijn cut

Tot nu toe heb ik een soort wendler in gedachte voor mijn eerste oefening en dan wat meer volume
erbij doe om mijn spierconditie te behouden en mijn glycogeen wat lager te krijgen.

zie je wel, stiekem toch de strongman/PL kant op :P

pittige training weer, aardig ontwikkeld zo te zien die tietjes van je.

• #6.798
zie je wel, stiekem toch de strongman/PL kant op :P

pittige training weer, aardig ontwikkeld zo te zien die tietjes van je.

Bwah, stiekem niet hoor ... ik heb ook al eens zo'n Coan cycle gevolgd en train
toch regelmatig met doubles en triples. Alles is goed om wat meer kracht te
krijgen hé. Zo gaat de rest ook allemaal wat makkelijker.

Thanks

High reps in de cut is een achterhaald door ecto's bedacht principe toch???

• #6.800
Training van vandaag:

Alcohol night before: 0
Sleep: 6 crappy hrs
Food: 2200kcal
Health: 100%
Mentality: easy does it
Temp in Gym: 7°

Warm Up:
Stepper: 10min
Squats: 20xbb

213he0g.jpg

Trainingstijd: 69min (start @ 15u30)
Polardata: 121avg - 158max - 624kcal
Comments: zo, lekker getraind. Beetje ander systeem eigenlijk gebruikt, gewoon gaan en als het even niet meer
gaat, even gewicht racken en terug gaan. Idem tussen de setjes, oefeningen. Plates wisselen en weer gaan ervoor.
Ik denk dat er nergens meer dan een minuut tussen was qua rusten.

Dat laatste setje leg extensions & curls waren gewoon pompen tot fail, dan het andere been, en dan het ene been
weer opnieuw, tot 3 keer aan elke kan gefaild ... dikke pomp, elastieken benen toen ik opstond :p

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven