MuscleMeat

Robke's trainingslog

beestentraining weer! het valt me trouwens op dat je altijd met een polar traint, bevalt dat ding een beetje? zit erover te denken om er ook een aan te schaffen omdat ik toch wel benieuwd ben hoe m'n hartslag nou verloopt tijdens de KT (en cardio ook, aangezien ik de meters op de apparaten niet echt vertrouw)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.802
beestentraining weer! het valt me trouwens op dat je altijd met een polar traint, bevalt dat ding een beetje? zit erover te denken om er ook een aan te schaffen omdat ik toch wel benieuwd ben hoe m'n hartslag nou verloopt tijdens de KT (en cardio ook, aangezien ik de meters op de apparaten niet echt vertrouw)

Thanks

Ja, die Polar heb voor alle sporten om eigenlijk.

Bij de KT is het eigenlijk enkel om mijn rust pauzes etc in de gaten te houden.
En soms gebruik ik hem ook voor adhv mijn hartslag mijn rustpauzes te bepalen.

Bij de cardio gebruik ik hem eerder om te kijken hoe hard en hoe lang ik nog kan
gaan. En dus ook of ik mijn snelheid, intensiteit moet aanpassen.

damn, sterke workout bro.
is front squat na back squat niet doodgaan?

nette RDL ook!

• #6.804
damn, sterke workout bro.
is front squat na back squat niet doodgaan?

nette RDL ook!

Front Squat is altijd een beetje sterven :p

Maar, afgelopen vrijdag was de laatste training in dat stramien. Vanaf deze week
worden er een paar kleine aanpassingen gedaan. En dan blijf ik low rep front squatten.
Voor high rep squats doe ik dan de gewone squat.

goeie training
ik wil het natuurlijk wel effe weten rob
front squats waren die full?

• #6.806
goeie training
ik wil het natuurlijk wel effe weten rob
front squats waren die full?

Eerlijk gezegd, ik zou het niet weten :p Het is in ieder geval zo diep als ik kan :p
Vermoed dat het wel ergens rond paralel zit eigenlijk. Want lenig genoeg om echt
diep te gaan kan ik haast niet zijn de laatste tijd :p

Eerlijk gezegd, ik zou het niet weten :p Het is in ieder geval zo diep als ik kan :p
Vermoed dat het wel ergens rond paralel zit eigenlijk. Want lenig genoeg om echt

de front squat is ook lastig om full te doen
je moet er effe aan wennen
gewoon eens rustig opbouwen
85 kg is natuurlijk wel netjes na de reguliere squats:)

• #6.808
de front squat is ook lastig om full te doen
je moet er effe aan wennen
gewoon eens rustig opbouwen
85 kg is natuurlijk wel netjes na de reguliere squats:)

Ik heb eerlijk gezegd minder moeite met diep te gaan bij mijn fronts dan bij mijn back squat hoor.

Ik heb trouwens ook enkele spiegels op de kop kunnen tikken dus binnenkort kan ik mezelf corrigeren
moest ik niet diep genoeg zitten.

Ik heb eerlijk gezegd minder moeite met diep te gaan bij mijn fronts dan bij mijn back squat hoor.

Ik heb trouwens ook enkele spiegels op de kop kunnen tikken dus binnenkort kan ik mezelf corrigeren
moest ik niet diep genoeg zitten.

met 140 kg ga ik par
full squats werk ik nu naar de 100 toe
en full front squats wil ik toch vaster in de 90 gaan komen
somebody is gonna do it;)

• #6.810
met 140 kg ga ik par
full squats werk ik nu naar de 100 toe
en full front squats wil ik toch vaster in de 90 gaan komen
somebody is gonna do it;)

Ik ben voor mijn fronts geswitched naar wendler en heb ze nu ook als eerste
oefening staan. Ben dus benieuwd waar de boot gaat stranden. En op een
mooie vrijdag zal ik dan wel eens een filmpje maken ;)

Sterkte training Rob!

Ik zie daar veel zware oefeningen, maar waarom hanging knee raises niet aan het einde?

;)

• #6.812

als je groot bent is par bijna hetzelfde als full :P

• #6.814
  • #6.816
Ik denk dat ik dan toch liever full ga... en idd: met frontsquats vind ik dat makkelijker dan 'normale' squats!

Nu moet je je niet aangevallen voelen oid maar, full meid? Wat is full? Heb je daar een filmpje van?
Persoonlijk denk ik dat er hier vele denken full te squatten maar in reality amper tot paralel geraken.
Ik heb een tijd gedacht paralel te squatten maar in werkelijkheid waren het zelfs maar quarters.

Nowadays to be quit honest, I don't give a rat's ass about my squat depth.

Zoveel gaat die centimeter dieper je niet opleveren. Het enige wat mij boeit is dat wanneer ik naar
boven kom, ik mijn quad voel en dat ik naar mijn eigen kunnen zo diep mogelijk ben gegaan.

Nu moet je je niet aangevallen voelen oid maar, full meid? Wat is full? Heb je daar een filmpje van?
Full is volgens mij wanneer je hams je kuiten raken, vandaar dat bij grote mensen full vaak (bijna) hetzelfde is als par.

Nowadays to be quit honest, I don't give a rat's ass about my squat depth.

Zoveel gaat die centimeter dieper je niet opleveren.
Ligt er een beetje aan, als je voor je hams squat (zoals de meeste PLers) is dieper beter en kan het een groot verschil maken, want ik dacht dat die pas bij par aangesproken worden. Als je voor je quads squat (zoals de meeste BBers) is de diepte inderdaad wat minder belangrijk.

Nou ja, full of niet: ik heb liever niet zulke grote hams en kuiten... :o
(Dat was eerder de strekking van het verhaal, niet dat ik zo ontzettend goed full kan squatten - absoluut niet!)

• #6.819
Full is volgens mij wanneer je hams je kuiten raken, vandaar dat bij grote mensen full vaak (bijna) hetzelfde is als par.

Ligt er een beetje aan, als je voor je hams squat (zoals de meeste PLers) is dieper beter en kan het een groot verschil maken, want ik dacht dat die pas bij par aangesproken worden. Als je voor je quads squat (zoals de meeste BBers) is de diepte inderdaad wat minder belangrijk.

Heb al vaker mensen zien squatten die zich zo druk maakte om hun diepte dat
ze met hun bovenlichaam voorover gingen hangen om die barbell maar dieper te krijgen.
Imo is dat niet the way to go.

Dan maar liever squatten zonder mezelf zorgen te maken over de diepte, maar enkel
kijken of ik de juiste spieren wel aanspreek.

---------- Toegevoegd om 13:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:27 ----------

Nou ja, full of niet: ik heb liever niet zulke grote hams en kuiten... :o
(Dat was eerder de strekking van het verhaal, niet dat ik zo ontzettend goed full kan squatten - absoluut niet!)

:D oops

Terug
Naar boven