Fitness Seller

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.821
Training van vandaag:

Alcohol night before: 3 rode wijn & 1 Sheridans
Sleep: 8 crappy hrs
Food: 2200kcal (tja, ik had teveel trek afgelopen week)
Health: 95% (zit precies weer een verkoudheid aan te komen)
Mentality: a touch of wendler
Temp in Gym: 7°

Warm Up:
Stepper: 10min
Mp & allerhande raises, shrugs

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 67min + 18min cardio (start @ 15u15)
Polardata KT: 105avg - 137max - 424kcal
Polardata Run: 157avg - 166max - 258kcal
Comments: zo, dat ging wel lekker eigenlijk. Ben benieuwd waar dat wendler
gebeuren me gaat brengen. Soms is het wel wat moeilijker om de halters samen
te puzzelen omdat ik toch de percentages correct wil handhaven. En als eerste
oefening lijkt het wel wat weinig, maarja ...

En bij deze is mijn barbell ook geschikt gesteld om 200kg voor reps :p

CardioComments: zo, een PR op de 3km. Hoop wel redelijk snel die afstand op
15min te lopen. Maar dan moet er eerst nog wat gewicht af lijkt me :p

CutComments: ik heb me afgelopen weekend even te hard laten gaan. En hoppa,
het gewicht staat weer terug op 106 :p Tjonge jonge wat een poep. Ik denk dat ik
maar eens ga kijken voor een fatburner die de honger ook remt.

Laatst bewerkt:
Wat is honger-hebben toch soms een ondraaglijk gevoel hé :D! Maar kom op, toon karakter in de weekends, dan zal je cut er des te rapper opzitten ;)
Ongelofelijke shrugs :D!

Haha, als je een weekendje dit log niet hebt gevolgd moet je meteen heel wat paginas doorlezen om terug mee te zijn :D!

• #6.823
Wat is honger-hebben toch soms een ondraaglijk gevoel hé :D! Maar kom op, toon karakter in de weekends, dan zal je cut er des te rapper opzitten ;)
Ongelofelijke shrugs :D!

Haha, als je een weekendje dit log niet hebt gevolgd moet je meteen heel wat paginas doorlezen om terug mee te zijn :D!

Bwah, echt honger heb ik niet gehad afgelopen week, eerder trek in vanalles.
Volgens mij is het een combinatie van cola light en minder kcals.

Die shrugs zijn trouwens wel redelijk mijn max begint het te lijken. Maar mijn traps
laten het ook wel zien eigenlijk. Ze laten zich zelfs zien onder mijn trui tegenwoordig.

Lekkere training, maar weer schouders en triceps door elkaar? haha, nouja als het voor jou werkt vooral volhouden! :thumbs:

Ook sterk dat je bijna net zoveel gewicht pakt op lateral raises als db shoulder presses. Daarnaast ook nog een cardio PR, leuk te zien dat ook je conditie vooruit gaat toch? ;)

lekekre db shoulder press!

ik vind je db-shoulder press eigenlijk wel tegenvallen, als je kijkt wat je bij andere oefeningen doet.
bruut getraint, met nadruk op je shrugs!

• #6.827
Lekkere training, maar weer schouders en triceps door elkaar? haha, nouja als het voor jou werkt vooral volhouden! :thumbs:

Ook sterk dat je bijna net zoveel gewicht pakt op lateral raises als db shoulder presses. Daarnaast ook nog een cardio PR, leuk te zien dat ook je conditie vooruit gaat toch? ;)

Schouders en triceps train ik de laatste tijd gewoon samen. Bevalt beter dan bij borst moet ik
toegeven. En dan die laatste set mp is gewoon als "assistance" op mijn DB press. Omdat ik ze na
mijn triceps train, zijn ze terug wat hersteld en hoop ik zo weer wat meer reps te pakken. Dit
icm mijn vermoeide triceps zorgt wel voor goede resultaten moet ik zeggen.

Ja, die DB presses blijven een beetje een hekelpunt. Maar ik geef niet op :p Ik moet en zal die 40kg
gaan pressen, asap. Dus ja, even doorbikkelen nu op dat wendler systeem en het komt in orde

Valt wel mee toch ;)

ik vind je db-shoulder press eigenlijk wel tegenvallen, als je kijkt wat je bij andere oefeningen doet.
bruut getraint, met nadruk op je shrugs!

Ik ook hoor kerel :p Sukkel er al lang mee eigenlijk. En ik heb nog een hele aanpassing moeten doen
qua pressen sinds ik die powerhooks eraan vast heb. Ach ja, hij gaat terug omhoog, en dat is het
voornaamste denk ik maar ;)

En die shrugs doen rete zeer vandaag (nek & traps :p)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ha goedemorgen,

Flinke spierpijn ja? :aai:
Je hebt goed je best gedaan iig!! En dan ook nog een PR bij het lopen :)! :thumbs:
Trek in voeding de laatste tijd? Zal denk ik ook wel met het weer te maken hebben...ik heb er ook last van :o en helemaal als ik veel buiten ben geweest.

Misschien voor jou beter minderen / stoppen met cola light (toch rommel :o) en als extra een chroomsupplement nemen om je trek wat af te remmen.

• #6.829
Ha goedemorgen,

Flinke spierpijn ja? :aai:
Je hebt goed je best gedaan iig!! En dan ook nog een PR bij het lopen :)! :thumbs:
Trek in voeding de laatste tijd? Zal denk ik ook wel met het weer te maken hebben...ik heb er ook last van :o en helemaal als ik veel buiten ben geweest.

Misschien voor jou beter minderen / stoppen met cola light (toch rommel :o) en als extra een chroomsupplement nemen om je trek wat af te remmen.

Ja nou, mijn traps laten zich bemerken ja ... overload ;)

Ja, ik weet niet waardoor het zou komen. Dus ja, cola light is het enige wat ik
afgelopen week meer gedronken heb. Dus ja, het zal misschien dan toch wel
wat te maken hebben met aspartaam en insuline ofzo.

Chromium Picolinaat zit in mijn Arsenal Trainingspack maar ik denk dat dat misschien
wel onvoldoende is, of dat het niet toereikend is voor heel de dag.

Monster shrugs ook weer Rob! Waarom de keuze voor zo 'weinig' werksets per oefening?

• #6.831
Monster shrugs ook weer Rob! Waarom de keuze voor zo 'weinig' werksets per oefening?

Dorian Yates.

Het heeft geen zin om vier sets te doen en alle vier de sets voluit te gaan.
Ik geloof er in dat je maar 1 of 2 sets nodig hebt om de schade toe te richten die voor hypertrofie gaat zorgen. Als je teveel energie verspilt aan "warm up sets" dan kom je al voorvermoeid aan bij de sets waar het echt om draait.
Stel m'n werkset op bench is 120. Ik druk max 8 x 120. Wat zou dan effectiever zijn; Al een setje van 10 x 100 en 9 x 110 draaien voordat ik bij die 120 aan kom, of een setje van 6 x 80 en 6 x 100 draaien voordat ik bij die 120 kom. Niet teveel energie verspillen aan sets die er niet echt toe doen.
You''ve got 1 set that counts, make it count.
Nog een voorbeeld; stel dat je met benchen al vier sets onder die stang zit te ploeteren, dan is de tank al bijna leeg als je bij je tweede oefening aan komt. Die tweede oefening zal minder effectief zijn. Als je zonder teveel energie je warm up sets draait op bench en dan met 1 of 2 sets de genadeklap uitdeelt dan kom je frisser aan bij de tweede oefening.
Zo zie ik het, je hebt per oefening maar 1 of 2 kansen om die winning K.O te maken, verspil niet teveel kostbare energie aan meerdere sets.

Dit is mijn persoonlijke visie hoor, en ik weet dat Dorian Yates op deze manier traint. Een paar warm up sets en dan 1 set tot ****ing failure, alles eruit halen. Dat is genoeg.

;)

Toppie dat je op 10km per uur zit nu nog ff een nulletje achter die km's ;)

Ik ben 5 dagen terug ook weer serieus gaan eten, toevallig ook met een chroom supplement en het gaat van een leien dakkie :cool:.
Eens kijken of ik dat over een maand ook nog roep :D

• #6.833
Toppie dat je op 10km per uur zit nu nog ff een nulletje achter die km's ;)

Ik ben 5 dagen terug ook weer serieus gaan eten, toevallig ook met een chroom supplement en het gaat van een leien dakkie :cool:.
Eens kijken of ik dat over een maand ook nog roep :D

wtf ... 30km lopen? Damn :p Dan heb ik binnenkort mijn auto niet meer nodig :D

Haha, ja, de eerste dagen, weken gaat het allemaal van een leien dakje en dan
ineens komt dat op bij mij. Dan vreet ik alles op wat bij me in de buurt ligt :p

wtf ... 30km lopen? Damn :p Dan heb ik binnenkort mijn auto niet meer nodig :D

Haha, ja, de eerste dagen, weken gaat het allemaal van een leien dakje en dan
ineens komt dat op bij mij. Dan vreet ik alles op wat bij me in de buurt ligt :p

:( Nou lekker, krijg ik dat straks ook weer......ik begin ook al steeds meer koffie te drinken :dunno:

• #6.835
:( Nou lekker, krijg ik dat straks ook weer......ik begin ook al steeds meer koffie te drinken :dunno:

Die koffie is een vicieuse cirkel :p Je drinkt om wakker te worden en tegen de
honger, maar nadien kan je niet slapen en krijg je langer honger omdat je wakker
bent. Dus moet je weer meer koffie gaan drinken :p

Die koffie is een vicieuse cirkel :p Je drinkt om wakker te worden en tegen de
honger, maar nadien kan je niet slapen en krijg je langer honger omdat je wakker
bent. Dus moet je weer meer koffie gaan drinken :p

:roflol:

Een nieuwe verslaving dus weer, heheh......

• #6.837
  • #6.839
Ondanks dat je in bijna alle logs die ik volg post had ik hier nog geen kijkje genomen :x

Flinke gewichten ben je mee bezig en volgens mij monitor jij jouw progressie ook goed :)
Jouw mening over opwarmen/werksets deel ik iig met je!
Zelf doe ik meestal een setje met amper gewicht voor de beweging, eentje van 5 reps op ongeveer 50-60% en nog 2 of 3 reps op 70-85% (al doe ik wel 3 korte werksets).

Terug
Naar boven