Fitness Seller

Robke's trainingslog

Dat was een pittige workout Rob en je zit bijna op 100.000 views.;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.882
Laatst bewerkt:
Mooie training weer Rob! Is dat een excel rekensheet waar je alles in invuld? Want das wel makkelijk voor het berekenen van je ..% van je 1RM..

• #6.884
Mooie training weer Rob! Is dat een excel rekensheet waar je alles in invuld? Want das wel makkelijk voor het berekenen van je ..% van je 1RM..

Yup yup ... gewoon lekker in Excel.

De procenten hier kloppen niet helemaal omdat ik voor mezelf altijd reken zonder de barbell / dumbbell stang.
En die gewichten moet ik er dan nog even bijtellen bij het posten hier.

Op het moment is het wel een beetje verwarrend :p Want ik zit met procenten van mijn 1RM voor
mijn Wendler en voor de rest van de training zit ik met procenten op mijn werkset :D Ja, ik moet mijn
gedacht erbij houden. Het is een hele wetenschap dat BB :D

Vaag gevoel in mijn borst hou ik ervan over ... staat helemaal strak. Net alsof ik door de inclined
en de declined pas echt goed mijn hele borst heb genomen. Dit is in ieder geval een ander gevoel
dan de dag na flat & inclined. Maar, dat kan ook liggen aan het wisselen van het schema.
Nu ik decline bb-press doe en incline db-press heb ik dat ook.
Van wie heb ik pas gelezen dat flat bp eigenlijk voor powerlifters is, en dat de combinatie decline en incline meer geschikt is voor bodybuilders? Want toen ik dat las had ik zo 'aha'-momentje aangezien het voor mij ook heel anders aanvoelt.

• #6.886
Nu ik decline bb-press doe en incline db-press heb ik dat ook.
Van wie heb ik pas gelezen dat flat bp eigenlijk voor powerlifters is, en dat de combinatie decline en incline meer geschikt is voor bodybuilders? Want toen ik dat las had ik zo 'aha'-momentje aangezien het voor mij ook heel anders aanvoelt.

true story ... het enige probleem is recht komen bij een fail tijdens een DB press :p

EMG studies zeggen trouwens:

Pectoralis major (grote borstspier):

* Decline dumbbell bench press - 93
* Decline bench press (Olympic bar) - 89
* Push-ups between benches - 88
* Flat dumbbell bench press - 87
* Flat bench press (Olympic bar) - 85
* Flat dumbbell flys - 84

Pectoralis minor (kleine borstspier):

* Incline dumbbell bench press - 91
* Incline bench press (Olympic bar) - 85
* Incline dumbbell flys - 83
* Incline bench press (Smith machine) - 81

Dus Declined DB presses ownen alles :p

Laatst bewerkt:
Damn! Ik zit opgescheept met decline BB-presses! :p

Van wie heb ik pas gelezen dat flat bp eigenlijk voor powerlifters is, en dat de combinatie decline en incline meer geschikt is voor bodybuilders?
Klopt, veel prof BB'ers doen zelfs helemaal geen flat bench meer vanwege de belasting op de schouders (dacht ik).

• #6.889
Lijkt me sterk, dan zouden ze ook geen inclined werk meer mogen doen ;)
Incline is dacht ik een stuk minder belastend voor je schouders, vooral door de manier waarop je op het bankje ligt. Zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik het hoorde :) (dacht dat het uit een filmpje van Branch Warren ofzo kwam).

Incline is dacht ik een stuk minder belastend voor je schouders, vooral door de manier waarop je op het bankje ligt. Zal eens kijken of ik nog kan vinden waar ik het hoorde :) (dacht dat het uit een filmpje van Branch Warren ofzo kwam).
Stond er in het log van Loo niet zoiets?
Ik ben nog steeds aan het bedenken waar ik het vandaan heb...

• #6.892
I know from nothing

Nice, dit bewijst dat incline DB presses dus goed zijn voor de bovenkant :D( pectoralis minor)

Onderkant loopt bij mij zowieso voor dus ik doe geen enkele vorm van decline werk meer tot het in evenwicht is :')

wtf, -2 in de gym???

damn.......:mad:

wel zeer nette training bro, wat een incline bench zeg, netjes!

• #6.895
wtf, -2 in de gym???

damn.......:mad

wel zeer nette training bro, wat een incline bench zeg, netjes!

:D Tja, eigen schuld :p Had ik mijn kacheltje maar moeten aandoen :p

Thanks

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

Training van vandaag:

Alcohol night before: 0
Sleep: 6 crappy hrs
Food: 2200kcal (nog altijd netjes!)
Health: 100%
Mentality: squats, :eek:
Temp in Gym: 8°

Warm Up:
Stepper: 10min
Squat: 30xbb
Fr Squat: 15xbb

vpi9z5.jpg

Trainingstijd: 62min (start @ 15u00)
Polardata: 120avg - 159max - 554kcal
Comments: zo, lekker tempo erin en dus ook snel klaar. Toegegeven, ik had nog wel een
rep of 2 eruit gekregen op mijn front squat, but I just hate high volume squats :p
Die extensions & curls is weer zoeken naar welk gewicht, maar kreeg er toch een lekkere
pomp van. Wandelen zal weer moeilijk worden morgen. Om nog maar te zwijgen over mijn
7.5km wat ik ga lopen :D

CardioComments: vrijdag = benentrainen en gelijk erachter boodschappen
doen met de vrouw Dus geen cardio.
CutComments: avondmaal was een lekkere steak met rijst.

Mooie training, maar niet wat weinig gewicht op de leg curls? ;)

nice squats :thumbs:

Mooie training, maar niet wat weinig gewicht op de leg curls? ;)

gewicht op de iso -oef is niet zo heel erg belangrijk hoor:)

je ziet het steeds meer in de logs - een extra been-oef
netjes rob die 12x110
en loop ze morgen he - me to aan de cardio morgen

goede workout weer - simpel en effectief!

Klopt, veel prof BB'ers doen zelfs helemaal geen flat bench meer vanwege de belasting op de schouders (dacht ik).

Interessant... ben benieuwd naar de artikelen!
Zou voor mij ook veel uitmaken om meer incline te gaan doen dan..ivm mijn L.schouder.

He Rob,

Kort & maar krachtig zal ik maar zeggen ;).
Netjes hoor! En tja boodschappen doen kan ook erg vermoeiend zijn ;), zeker als je 3 volle tassen hebt en een doos vol met troep die je in je eentje moet sjouwen. Ik ken het :P doe het meestal alleen + 3 trappen omhoog :hahaha:

Veel suc6 met het lopen zo, hoop dat je beentjes wat rust hebben kunnen krijgen ;)

Fijn weekend met je vrouwtje :) :kiss:

Terug
Naar boven