MuscleMeat

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.421
Was het daar al lekker 14 graden? dat is wel een lekkere loop temperatuur! :cool:

Flink kcals verbrand weer!

Yup yup en vandaag de 17 ... yes !

Vandaag 17 graden jullie kant op :P mazzelaar, hoop hier ook :)

Zonnetje schijnt al volop :p

In Fryslan duurt de winter wel errug lang :p

True story, maar er zitten ook lekkere chica's :p

:o

Heerlijk zeg om nu al zon te hebben geniet er maar lekker van vandaag ;)

Yep.. Hier kan het kwik vandaag ook oplopen tot de 17 graden. Heeeerlijk. Toch maar overwegen om vanavond na de KT naar buiten te stappen ipv op de loopband :P

• #7.425
:o

Heerlijk zeg om nu al zon te hebben geniet er maar lekker van vandaag ;)

Bikini pic? :p

Yep.. Hier kan het kwik vandaag ook oplopen tot de 17 graden. Heeeerlijk. Toch maar overwegen om vanavond na de KT naar buiten te stappen ipv op de loopband :P

Opletten met de eerste keer op de weg kerel ;)

Ik loop nu al even buiten en op de weg maar nu ik die 10km doe ipv 7.5km krijg
ik weer last van allerhande beginnerskwaaltjes lijkt het wel

• #7.427
Training van gisteren dan nog even:

Alcohol night before: 0
Sleep: 6 nice hrs (geen pre w/o meer = heerlijke slaap)
Food: 2200kcal (even terug 200kcal omhoog)
Health: 100%
Mentality: lente run !
Temp Outside: 14°

Warm Up:
skipped :o

10k Run @ 8.5km/u

Trainingstijd: 71'13"" (start @ 15u00)
Polardata: 153avg - 164max - 988kcal
Comments: poeh !

CardioComments: eerste run van het jaar in T-shirt. Heerlijk weer, maar met mij was
het wat minder. Typische loopkwaaltjes speelden op, zere enkel & binnenkant kuit voelde
vaag aan. Toch maar doorgelopen. Tot overmaat van ramp viel mijn mp3 ook nog zonder
stroom. Dan is het maar triest lopen. Maar ach, eekhoorntjes, konijntjes en allerhande
vogels zorgden dan weer voor wat leuks om naar te kijken onderweg.

CutComments: ik zit 200kcal hoger ... waarom? Tsja, mijn gewicht doet gewoon niets meer :p
En stilstaan = achteruit gaan. Geen idee wat ik nu moet doen. Minderen in kcal? Meer cardio is
eigenlijk geen optie, heb ik gewoon geen tijd voor
:(

Ik heb het misschien wel eens eerder gezegd, maar ben zelf ook altijd aan het vechten tegen mijn vetpercentage, wil maar niet echt droog worden. Maar wat ik wel geleerd heb is dat wanneer ik te laag ga zitten, mijn lichaam het vet / vocht vast gaat houden, probeer toch langzaam je calorieën te verhogen en dan het vooral in de vetten gaan zoeken. Natuurlijk wel koolhydraten blijven nemen, maar dan bij ontbijt, voor het trainen en na het trainen. Je traint hard genoeg, doet genoeg cardio, denk gewoon dat je lichaam overspannen is en daarom vocht & vet vasthoud. Eet meer en voel je goed en dan laat het lichaam het overtollige vet/vocht los en kun je het verbranden met de intensieve trainingen die je doet.

• #7.430
Ik heb het misschien wel eens eerder gezegd, maar ben zelf ook altijd aan het vechten tegen mijn vetpercentage, wil maar niet echt droog worden. Maar wat ik wel geleerd heb is dat wanneer ik te laag ga zitten, mijn lichaam het vet / vocht vast gaat houden, probeer toch langzaam je calorieën te verhogen en dan het vooral in de vetten gaan zoeken. Natuurlijk wel koolhydraten blijven nemen, maar dan bij ontbijt, voor het trainen en na het trainen. Je traint hard genoeg, doet genoeg cardio, denk gewoon dat je lichaam overspannen is en daarom vocht & vet vasthoud. Eet meer en voel je goed en dan laat het lichaam het overtollige vet/vocht los en kun je het verbranden met de intensieve trainingen die je doet.

Hehehe, true ... daarom heb ik jouw voedingsschema ook zowat overgenomen ;)
En ook met mijn carbs enkel bij ontbijt en rondom trainen.

Terug naar de 2500kcals dan ... lepeltje olijfolie & wat noten erbij

Hehehe, true ... daarom heb ik jouw voedingsschema ook zowat overgenomen ;)
En ook met mijn carbs enkel bij ontbijt en rondom trainen.

Terug naar de 2500kcals dan ... lepeltje olijfolie & wat noten erbij

Het gaat er in eerste instantie om dat je je goed voelt, dan zit je voeding meestal ook wel goed. En je weet zelf wel wat goed eten is, probeer gewoon goed / gezond te eten en natuurlijk niet jezelf helemaal vol vreten met troep, maar eet ook wanneer je voelt dat het nodig is, het moet niet een obsessie beginnen te worden, dat geeft ook weer stress, hou een bepaalde richtlijn aan, maar voel je niet schuldig als je even buiten de lijn komt. Pas onder de 10 % is het denk ik verstandig om echt schematisch te gaan eten en alles goed te bekijken.

Oh ja het voedingsschemavan mijzelf van 09 december 2009 houd ik me niet meer aan.

Laatst bewerkt:
rob , misschien kan het ook aan je rust liggen? ik zie best vaak 6 of 5 uur slaap staan in je log , niet echt genoeg voor iemand die zwaar kt doet + veel cardio

• #7.434
Het gaat er in eerste instantie om dat je je goed voelt, dan zit je voeding meestal ook wel goed. En je weet zelf wel wat goed eten is, probeer gewoon goed / gezond te eten en natuurlijk niet jezelf helemaal vol vreten met troep, maar eet ook wanneer je voelt dat het nodig is, het moet niet een obsessie beginnen te worden, dat geeft ook weer stress, hou een bepaalde richtlijn aan, maar voel je niet schuldig als je even buiten de lijn komt. Pas onder de 10 % is het denk ik verstandig om echt schematisch te gaan eten en alles goed te bekijken.

Oh ja het voedingsschemavan mijzelf van 09 december 2009 houd ik me niet meer aan.

met andere woorden: lighten up Rob? :D

Thanks bro ... misschien ben ik er idd wat teveel mee bezig en moet ik gewoon
wat meer naar mijn lichaam luisteren ipv naar de nummertjes uit mijn Excel.

rob , misschien kan het ook aan je rust liggen? ik zie best vaak 6 of 5 uur slaap staan in je log , niet echt genoeg voor iemand die zwaar kt doet + veel cardio

Heb ik me ook al afgevraagd ... heb daarom ook een tijd lang echt wel +7u per nacht
geslapen. Maar dat bracht ook geen redding. Mijn lichaam is gewoon koppig :D

---------- Toegevoegd om 10:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:12 ----------

:roflol: +1

Hoorde dit gister toevallig van een vriend van me, misschien heb je er wat aan:

Hij heeft in het verleden 3 maanden lang gecut met voornamelijk carbs timen:
Eerste carbs van de dag pas in de post workout meal nemen, tot die tijd eiwit + vetten en niet een extreem groot Kcal verschil, volgens mij nog redelijk weinig cardio.

Succesvol omdat hij in die 3 maanden van 90kg naar 80kg gegaan is terwijl hij in kracht door bleef stijgen (al was dit natuurlijk minder snel dan in bulk).
Nadelige effect was dat hij zich wat minder energiek voelde door low carbs tot na de training, daarna scheelde het niet heel veel met voorheen (feit blijft natuurlijk dat je een kcal te kort hebt).

• #7.436
Hoorde dit gister toevallig van een vriend van me, misschien heb je er wat aan:

Hij heeft in het verleden 3 maanden lang gecut met voornamelijk carbs timen:
Eerste carbs van de dag pas in de post workout meal nemen, tot die tijd eiwit + vetten en niet een extreem groot Kcal verschil, volgens mij nog redelijk weinig cardio.

Succesvol omdat hij in die 3 maanden van 90kg naar 80kg gegaan is terwijl hij in kracht door bleef stijgen (al was dit natuurlijk minder snel dan in bulk).
Nadelige effect was dat hij zich wat minder energiek voelde door low carbs tot na de training, daarna scheelde het niet heel veel met voorheen (feit blijft natuurlijk dat je een kcal te kort hebt).

Ja, heb ik vorig jaar ook een tijdje gedaan ... na een paar weken voel je je idd dan als een vod in de gym :p

Ik ga het komende 2 weken even aankijken, mijn lichaam is redelijk depleted dus ik kan me
wel veroorloven om even wat meer te eten zonder dat mijn lichaam gelijk vet gaat aanzetten

Het blijft een strijd Rob. ;)
Ik ben blij dat ik geen cardio nodig heb. :D
Succs er mee man.

• #7.439
Het blijft een strijd Rob. ;)
Ik ben blij dat ik geen cardio nodig heb. :D
Succs er mee man.

:roflol:

---------- Toegevoegd om 06:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:09 ----------

Training van gisteren dan nog

Alcohol night before: 0
Sleep: 7 ok hrs
Food: 2200kcal
Health: 100% (enkel doet nog wat moeilijk soms)
Mentality: it's time to presssss
Temp in Gym: 16° (yum yum)

Warm Up:
Stepper: 10min
Inclined BP: 20xbb 5x50

14ni8tv.jpg

Trainingstijd: 97min (start @ 15u00)
Polardata: 127avg - 158max - 969kcal
Comments: zo, dat trainde wel lekker weg. Pec & biceps waren leeg, maar in mijn hoofd
zou ik nog wel even hebben kunnen doorgaan. Ach ja, groeien doe je niet in de gym.
Mijn declined DB press gaat trouwens lekker. Die laatste 2 reps waren misschien niet
full ROM, maar ik heb toch weer een repje meer erop. Curls etc, gingen gewoon goed.

CardioComments: business as usual

CutComments: 200kcal omhoog dus. We zien wel weer :p

Dat zeg je weer goed... 'groeien doe je niet in de gym :p' ook al heb je dan het gevoel dat je training veel beter kon. Ziet er overigens goed uit hoor ;), zie dat je % ook langzamerhand meer omhoog gaat? Wat is je bedoeling daar eigenlijk mee....zometeen een aantal sets op 100% en dan weer afbouwen? (ben hier nog wat nieuw mee).

Hopeijk doen die 200kcal je veel goeds ;), 2000kcal lijkt me zo weinig voor zo'n kerel als jij + wat je doet.. :rolleyes:

Terug
Naar boven