AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Nou eigenlijk wel toch qua gevoel ...

De liggende positie veranderd quasi niet maar:
Bij de eerste gaat de bewegingsbaan voor de borst op en neer.
Bij de tweede vertrekt de DB achter mijn kont, richting plafond zeg maar

1pjzit.jpg

lijkt me wel een goeie oef
weinig cheat erbij?

Lijkt me een bagger oefening. Als je rechtopstaat is het eerste deel wat je doet vooral met je traps (de levator nogwat..) Als je zo op bankje gaat liggen pak je veeel traps en de rom waarin je de laterare kop van je schouders traind minimaal.

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.642
Lijkt me een bagger oefening. Als je rechtopstaat is het eerste deel wat je doet vooral met je traps (de levator nogwat..) Als je zo op bankje gaat liggen pak je veeel traps en de rom waarin je de laterare kop van je schouders traind minimaal.

Dacht het niet ... hoe hoger je raise gaat, hoe meer je traps gaan werken.
Trouwens, check figuur wat bij de oefening staat. De rode kleur is hetgeen
wat geactiveerd wordt qua spier. En daar horen de traps niet bij.

EMG studie zegt:
Medial deltoids (zijkant schouder):

* Incline dumbbell side laterals - 66
* Standing dumbbell side laterals - 63

EXRX zegt:
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidLateral/DBLyingLateralRaise.html

Laatst bewerkt:
  • #7.643
rest van de week ... vakantie !

GENIET ervan! :kiss:

• #7.645
Gaat goed hier Robbie.
En nu vakantie..?
Damn, ik moet nog tot dinsdagochtend...
Sterke laatste training weer gezien. :thumb:

Pfff...wat een luxe..vakantie:D!

Ik moet nog tot vrijdag middag een uur of 3!:mad:

• #7.648
Gaat goed hier Robbie.
En nu vakantie..?
Damn, ik moet nog tot dinsdagochtend...
Sterke laatste training weer gezien. :thumb:

Tja, misschien straks nog even benchen :p Daar heb je toch geen energie voor nodig :p

Pfff...wat een luxe..vakantie:D!

Ik moet nog tot vrijdag middag een uur of 3!:mad:

Tja, vakantie kan je het niet echt noemen. Vandaag dus nog even de schoonvader zijn
pc fixen en dan de kinderkamer verven ... morgen mag ik dan weer naar het ziekenhuis
voor een check up van het vrouwke en dan weer verven ...

Tja, misschien straks nog even benchen :p Daar heb je toch geen energie voor nodig :p

Tja, vakantie kan je het niet echt noemen. Vandaag dus nog even de schoonvader zijn
pc fixen en dan de kinderkamer verven ... morgen mag ik dan weer naar het ziekenhuis
voor een check up van het vrouwke en dan weer verven ...
Hmmm, ik vind BD al werk zat meestal... :o

En als ik jouw vakantie zo zie, blijf ik wel werken... :rolleyes:

• #7.650
zou robke zichzelf 2 dagen vrij hebben gegeven van 't trainen of is ie gewoon te lui om te posten..

hmmm...
;)

• #7.653
Groot gelijk ook ;)
Even wat meer rust in de keet...

Heb je nog wel een beetje rust kunnen nemen of alleen maar druk geweest met verven en andere dingen fixen? Hoe ging de check up vrijdag van je vrouw, alles goed&rustig?

• #7.655
Zo, na een shitload een :
- medische verplichtingen van het vrouwke
- sociale verplichtingen
- huishoudelijke verplichtingen (verven etc ...)
- familiale verplichtingen

was ik eerlijk gezegd blij dat het weekend voorbij was :) En dus heb ik ook wat moeten
schuiven met mijn schema en nu valt mijn benchdag terug op maandag. The old fashioned way :D

Training van gisteren dus :

Alcohol night before: wat rode wijn & 2 kasteelbier
Sleep: 8 ok hrs
Food: 2500kcals
Health: 80% (pols speelt weer op :()
Mentality: :sd:
Temp in Gym: 10°

Warm Up:
Stepper: 10min
Incl BP: 20xbb 5x50

169582t.jpg

Trainingstijd: 93min (start @ 10u45)
Polardata: 132avg - 155max - 1013kcal (yep yep, terug aan de efedrine)
Comments: zo, nog eens lekker ouderwets banken op maandag. :D Liep eigenlijk wel
lekker. Super pomp ook. Mijn declined doe ik vanaf nu wel met een blok onder één kant
van de bank ipv mijn bank helemaal declined te zetten. Zag al langer dat mijn triceps
plots groeiden als kool (kreeg het zelf te horen van iemand) en dat lag dus omdat ik
te declined lag. Dus hield ik mijn armen te close. Maar dat is bij deze dus opgelost. En
ik voelde ook wel gelijk verschil.

CardioComments: deze maand nieuwe fiets bestellen :p

FoodComments: het is afgelopen 4 dagen weer lekker geweest allemaal :o Pizzahut all
you can eat buffet, broodjes, pastas, paaseitjes ... en natuurlijk ook de nodige versnaperingen
late night en de alcohol die erbij hoort :p

HealthComments: Mijn pols laat mij niet met rust :( Bij het curlen is het bij de zwaardere
gewichten zelfs zo erg, dat ik er kracht door verlies. Nu ja, al het verven van afgelopen
weekend heeft er zeker mee te maken. Misschien toch maar eens naar de dokter ermee,
maarja, we weten allemaal wat die gaat zeggen hé :D

TestoComments: Ondanks dat de kracht wat uitblijft, op hier en daar een repje extra na,
doet de test wel goed zijn werk nu. Libido staat torenhoog, honger als een paard en de
zin om te trainen is heel de tijd aanwezig. Mijn omgeving geeft enkel aan dat ik maar
breder en breder word waarop ik dan zeg, ik sta nochtans nog op dieet :p

---------- Toegevoegd om 06:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:25 ----------

Groot gelijk ook ;)
Even wat meer rust in de keet...

Heb je nog wel een beetje rust kunnen nemen of alleen maar druk geweest met verven en andere dingen fixen? Hoe ging de check up vrijdag van je vrouw, alles goed&rustig?

Haha, was ik net allemaal aan het typen :p

Check up van mijn vrouw ging wel lekker. Maar ik stel me soms wel vragen of we
niet meer naar daar gaan voor hun experimenten en statistieken dan werkelijk
voor mijn vrouw haar gezondheid. Het is nu wel éénmaal een feit dat hetgeen
wat wij meegemaakt hebben en nu aan het doen zijn, dat het maar één keer per
zoveel 100 000 voorkomt ...

Goed getraind, en afgelopen dagen goed gegeten.. nou top pasen gehad!
10x100+kg incline banken.. man man man, ik ben jaloers.. waar haal je het vandaan ;)

Lekker dat je ook een nieuwe fiets krijgt!

Hhehe..ja ik was wat te vroeg :o
Lekkere training weer zeg! Heerlijk zo'n eigen gym kan het niet vaak genoeg zeggen :o...geen last van gesloten sportscholen, drukte en ander gedoe :cool:. K*t van je pols zeg... maar dat je zo druk bent geweest afgelopen dagen met verven enzo...zal zeker wel voor wat extra belasting gezorgd hebben ;). Nu maar even wat rustiger aan voor je echt naar de dokter moet :eek:

haha Libido zo hoog als een paard :roflol:, je vrouw zou het ook wel merken haha.

Je hebt ook een druk & lang weekend achter de rug zo te lezen.
Fijn te horen dat het goed gaat met je vrouw! Dat is dan weer een geruststelling. Die vraag die jij stelt...vragen wij ons ook af...mijn vriend zelf die heeft ook geen interesse om bijv. een CT scan uit te gaan voeren omdat de dokter dat nodig vind. Hij voelt zich heel goed, eet gezond, slaapt goed... waarom dan nog extra die vieze meuk vooraf drinken om alles in je lichaam licht te laten geven + ook nog het spul ingespoten krijgen. Als het alleen maar nodig is voor de "zekerheid" terwijl er hoogstwaarschijnlijk toch niks uit komt, dan liever niet.

Fijne dag vandaag, word mooi weer hier ...dus daar vast ook wel? :o

• #7.658
Goed getraind, en afgelopen dagen goed gegeten.. nou top pasen gehad!
10x100+kg incline banken.. man man man, ik ben jaloers.. waar haal je het vandaan ;)

Lekker dat je ook een nieuwe fiets krijgt!

Ja, die 10x105 stond ik ook wel bij te kijken van: netjes ! :p

Die fiets kijk ik echt wel naar uit. Eindelijk wat apparatuur dat wat meer als
gewoon home use is. Maar al eerder naar sportschool kwaliteit gaat.

Hhehe..ja ik was wat te vroeg :o
Lekkere training weer zeg! Heerlijk zo'n eigen gym kan het niet vaak genoeg zeggen :o...geen last van gesloten sportscholen, drukte en ander gedoe :cool:. K*t van je pols zeg... maar dat je zo druk bent geweest afgelopen dagen met verven enzo...zal zeker wel voor wat extra belasting gezorgd hebben ;). Nu maar even wat rustiger aan voor je echt naar de dokter moet :eek:

Hehehe, idd voordeel van homegym hé. Nadeel is dat je ook moet blijven investeren,
maarja, dan heb je ook wat.

En die pols wordt even ingedraaid voor het trainen komende weken ...

haha Libido zo hoog als een paard :roflol:, je vrouw zou het ook wel merken haha.

Gelukkig heeft zij er tegenwoordig ook last van :p

Je hebt ook een druk & lang weekend achter de rug zo te lezen.
Fijn te horen dat het goed gaat met je vrouw! Dat is dan weer een geruststelling. Die vraag die jij stelt...vragen wij ons ook af...mijn vriend zelf die heeft ook geen interesse om bijv. een CT scan uit te gaan voeren omdat de dokter dat nodig vind. Hij voelt zich heel goed, eet gezond, slaapt goed... waarom dan nog extra die vieze meuk vooraf drinken om alles in je lichaam licht te laten geven + ook nog het spul ingespoten krijgen. Als het alleen maar nodig is voor de "zekerheid" terwijl er hoogstwaarschijnlijk toch niks uit komt, dan liever niet.

Fijne dag vandaag, word mooi weer hier ...dus daar vast ook wel? :o

Tja, mijn vrouw willen ze een Kern Spin Scan laten doen. Dat is een shitload
aan lawaai, een magnetisch veld en ze spuiten haar met iets in. Zeggen ze
wel dat het allemaal geen kwaad kan voor het kind. Maar zelf staan ze wel
achter schermen met speciale pakken aan. En misschien kan het geen kwaad
bij de bevalling, maar wat als er 5 jaar later iets mis gaat daardoor ...

Ach ja, idd het wordt een mooie lente dag ;)

Ja, die 10x105 stond ik ook wel bij te kijken van: netjes ! :p

Die fiets kijk ik echt wel naar uit. Eindelijk wat apparatuur dat wat meer als
gewoon home use is. Maar al eerder naar sportschool kwaliteit gaat.

:woot: ja dat is echt chill ja :D

Gelukkig heeft zij er tegenwoordig ook last van :p

:zweet:Pfiew dat schilt + extra goede cardio ;)

Tja, mijn vrouw willen ze een Kern Spin Scan laten doen. Dat is een shitload
aan lawaai, een magnetisch veld en ze spuiten haar met iets in. Zeggen ze
wel dat het allemaal geen kwaad kan voor het kind. Maar zelf staan ze wel
achter schermen met speciale pakken aan. En misschien kan het geen kwaad
bij de bevalling, maar wat als er 5 jaar later iets mis gaat daardoor ...

Ach ja, idd het wordt een mooie lente dag ;)

Zo...ja ik zou er dan ook goed over na gaan denken, Kern Spin Scan is dat niet soort van MRI?

Ze zeggen zo vaak dat het allemaal wel mee valt en dat het geen kwaad kan. Maar ze zullen je weinig vertellen over wat er wel mis kan gaan.

• #7.660
Zo...ja ik zou er dan ook goed over na gaan denken, Kern Spin Scan is dat niet soort van MRI?

Ze zeggen zo vaak dat het allemaal wel mee valt en dat het geen kwaad kan. Maar ze zullen je weinig vertellen over wat er wel mis kan gaan.

Yups, dat is idd hetzelfde ... zo'n smal tunneltje waar ze je inproppen (ik denk dat ik er zelfs niet in pas)
en dan zwieren ze zo met magneten langs je door. Een hele hoop lawaai en gerammel dat het geen naam
heeft. Dan ga jij mij niet vertellen dat het kindje in de buik daar geen last van zou hebben hé.

Terug
Naar boven