XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Dat kun je zelf het beste inschatten natuurlijk.
Volgens mij weet je net zo veel van heel dit gedoe als wie dan ook op het forum.
Maar 10 reps is voor pure krachttoename wat veel natuurlijk.
Je kan er ook voor kiezen om wat hoger in de reps te blijven zitten om zo meer hypertrophy te bewerkstelligen, maar dan zou ik ook meer sets doen met het laatste gewicht.
Maar dan laat je Wendler los natuurlijk.
Want eigenlijk ben je natuurlijk toch gewoon een bodybuildert éh Rob, dus ben je nog meer gebaat met enkele sets van 6-12 herhalingen denk ik. ;)
Maar als je nog even een tijdje op kracht door wilt gaan, dan kun je flink verhogen voor je volgende cycle!
Van die grote ronde koppen van schouders zullen je deel zijn man!
Als je dan straks in Plopsaland loopt met je vrouw en kindje, zullen de mensen hoofdschuddend over je praten achter je rug. :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.742
Dat kun je zelf het beste inschatten natuurlijk.
Volgens mij weet je net zo veel van heel dit gedoe als wie dan ook op het forum.
Maar 10 reps is voor pure krachttoename wat veel natuurlijk.
Je kan er ook voor kiezen om wat hoger in de reps te blijven zitten om zo meer hypertrophy te bewerkstelligen, maar dan zou ik ook meer sets doen met het laatste gewicht.
Maar dan laat je Wendler los natuurlijk.
Want eigenlijk ben je natuurlijk toch gewoon een bodybuildert éh Rob, dus ben je nog meer gebaat met enkele sets van 6-12 herhalingen denk ik. ;)
Maar als je nog even een tijdje op kracht door wilt gaan, dan kun je flink verhogen voor je volgende cycle!
Van die grote ronde koppen van schouders zullen je deel zijn man!
Als je dan straks in Plopsaland loopt met je vrouw en kindje, zullen de mensen hoofdschuddend over je praten achter je rug. :roflol:

Nu ben ik in de war Hummer :D Dus dan ga ik maar voor de compromis en verhoog ik met 2 kilo (per DB) :D
Ik heb per slot van rekening nog mijn isolatie meuk om hoog in reps te blijven.

En voor die hoofdschuddende mensen, daar doen we het allemaal voor hé :D

Confused, dear Rob..? :D

Je bent nu uitgegaan van een gewicht van 35kg als je 90-95% 34kg is, toch..?
En daar doe je dan 10 herhalingen mee!
Da's te veel voor Wendler (vind ik) ;)
Na een Wendler cycles (waar jij nu zit, net voor de deload) moet je met die 95% 3-5 herhalingen doen vind ik (op sommige oefeningen maar 1-5, maar dat vind ik met een dumbbell press nogal wat, 1 herhaling maken...)
Ik denk dat een (theoretische?) max. op de dumbbell press voor jou nu toch wel een 45kg is, als het niet meer is.
Dus waarom zou je niet uitgaan van een 100% van 45kg..?
Of wil je echt vasthouden aan het Wendler principe om lager (10-15%) dan je werkelijke max. te beginnen, en zodoende heel lang nieuwe pr's te zetten?
Da's ook een keuze.

• #7.744
Confused, dear Rob..? :D

Je bent nu uitgegaan van een gewicht van 35kg als je 90% 34kg is, toch..?
En daar doe je dan 10 herhalingen mee!
Da's te veel voor Wendler (vind ik) ;)
Na een Wendler cycles (waar jij nu zit, net voor de deload) moet je met die 95% 3-5 herhalingen doen vind ik (op sommige oefeningen maar 1-5, maar dat vind ik met een dumbbell press nogal wat, 1 herhaling maken...)
Ik denk dat een (theoretische?) max. op de dumbbell press voor jou nu toch wel een 45kg is, als het niet meer is.
Dus waarom zou je niet uitgaan van een 100% van 45kg..?
Of wil je echt vasthouden aan het Wendler principe om lager (10-15%) dan je werkelijke max. te beginnen, en zodoende heel lang nieuwe pr's te zetten?
Da's ook een keuze.

Ah zo, ja, ik wist eigenlijk niet hoeveel reps je eigenlijk hoorde te halen die laatste set. En zag hier en daar
in logjes toch een 8 repper verschijnen bij de rep out. Maar de bedoeling is dus om tussen de 3 & 5 te
blijven.

En die 45kg een 1RM? Zou best kunnen, zodra ik die krengen in beweging zou krijgen, maar ik zit net met
een zwak punt in het onderste stuk. Bij het unracken zeg maar.En daar heb ik niet veel ruimte meer over
om te verhogen op dit ogenblik. Heb vroeger te lang op mijn triceps gerekend om te pressen en dat heb ik
eigenlijk nog maar sinds kort proberen te veranderen.

Ik heb vroeger ook altijd vanuit een diep punt geduwd met dumbbell presses, en barbell presses ook trouwens.
Dat is eigenlijk niet nodig.
Velen doen hem niet lager dan de oren, en dat schijnt genoeg te zijn.
Ik kwam altijd vanaf de borst, op zijn minst! ;)
Misschien heb je helemaal geen probleem, maar begin je ook gewoon wat (te) diep.
In principe hoeft een shoulder press niet zo'n heel grote ROM te hebben om je schouderspieren te ontwikkelen natuurlijk.
Van een stukje onder horizontaal tot een stukje erboven heb je de schouderkoppen wel te pakken denk ik, daarboven en daaronder gaan er weer andere spiergroepen (meer werk) overnemen.
Wat natuurlijk ook niet verkeerd is, want spieren zijn spieren! :D

Wat ik zeg over die reps is mijn mening éh..? ;)
Het wilt zeker niet zeggen dat mijn mening de (enige) juiste is. :o
Maar het is wel zo dat je om meer kracht te krijgen er niet veel aan heb om wekenlang wat halfslachtig te werken met hoge reps op een Wendler systeem volgens mij.
Dan kun je beter wat meer sets op wat hogere reps doen denk ik.
Maar dat doe je met andere oefeningen, en een ander principe, dus lijkt het mij beter om Wendler te houden voor krachttoename, en dus niet zo laag in gewicht te blijven hangen.

Je hebt wel al gezien dat ik op dit moment met lage gewichten en lage reps bezig ben.
Dat lijkt helemaal niks als je het ziet...
Gisteren 8x3x95.
Maar die doe ik zo snel mogelijk, dus genereer ik toch veel kracht op dat moment (kracht=massa*snelheid ofzo...) en ik geef mijn CZS wat rust i.v.m. altijd maar zwaar trainen.
Wendler is hier ook van afgeleid hoor, niks nieuws onder de zon.
Zo'n beetje iedereen die op kracht traint zit laag in de reps (zie mijn sig! ;))
Zo'n beetje tot 5, daarboven ga je het hypertrophy gebied betreden.
Maar ook nu vertel ik jeniks nieuws natuurlijk.

Maar snap je een beetje wat ik zo knullig probeer te zeggen..?
VERHOGEN! :D

• #7.746
YES SIR!

Heb trouwens ook even gekeken, als ik vertrek vanaf 40kg, moet ik mijn eerste 5 5 5 doen
met 29, 32 & 36kilo. Best wel haalbaar gezien mijn training van gisteren. Ik ga het erop wagen !
Als het niet lukt met het unracken, tja, dan hou ik voor alle zekerheid ook het plan van 35kg achter de hand.

Good boy! ;)
Dat unracken met die haken van je heb ik helemaal nog nooit gedaan of gezien, dus daar weet ik niets van, maar is het niet iets om dat staand te doen en dan pas te gaan zitten?
Op zulke momenten mis je een maat om mee te trainen vind ik...
Dat gaat nog wa worden met die schouders van je.
Je was er altijd al zo sterk in! :bow:
En dan met jouw "commitment to the iron" (in tegenstelling tot mijn soms ronduit lafhartige, luie, lamlendige, homofiele instelling :o) moet het helemaal goed komen man!!!

• #7.748
Good boy! ;)
Dat unracken met die haken van je heb ik helemaal nog nooit gedaan of gezien, dus daar weet ik niets van, maar is het niet iets om dat staand te doen en dan pas te gaan zitten?
Op zulke momenten mis je een maat om mee te trainen vind ik...
Dat gaat nog wa worden met die schouders van je.
Je was er altijd al zo sterk in! :bow:
En dan met jouw "commitment to the iron" (in tegenstelling tot mijn soms ronduit lafhartige, luie, lamlendige, homofiele instelling :o) moet het helemaal goed komen man!!!

Ja, ik ga het eens proberen of ik ze misschien al staand kan unracken oid. En idd, spotters kunnen soms
wel verrekt handig zijn :)

Nou nou Hummer, moest ik zo'n job hebben & familie was ik meer dan tevreden over het werk dat jij nog
levert in de gym. Het is nu eenmaal allemaal niet makkelijk als je een gezin/job hebt. En dan mag er nog
niets gebeuren qua blessures. Dus eigenlijk Hummer, heb ik toch wel diep respect voor je dat je toch weer
altijd jezelf geeft wanneer het weer even kan ;)

Nou nou Hummer, moest ik zo'n job hebben & familie was ik meer dan tevreden over het werk dat jij nog
levert in de gym. Het is nu eenmaal allemaal niet makkelijk als je een gezin/job hebt. En dan mag er nog
niets gebeuren qua blessures. Dus eigenlijk Hummer, heb ik toch wel diep respect voor je dat je toch weer
altijd jezelf geeft wanneer het weer even kan ;)
Hahaha, dankjewel lieverd. ;)
Weet je wat het soms is..?
Ik wil mijn werk en collega's niet laten lijden onder het feit dat ik graag wil trainen, dus komt trainen altijd minimaal op de tweede plaats...
Dat is een keuze die ik maak, en waar ik vaak niet zo blij mee ben eigenlijk...
Ik steek het maar op mijn opvoeding.
Ik ben dus vaak niet bereid om voor mijn werk te trainen omdat ik soms al moeite heb met mijn werkdagen zonder extra inspanningen, dus...
En soms is het ronduit gevaarlijk...
Herinner je je nog mijn griptraining op de Noordzee..?
Dat was niet zo'n slimme zet van me, en ronduit lebensgevaarlijk...
Dus moet het eigenlijk altijd na mijn werk, maar als ik na een werkdag van 13 uur thuiskom om 20.00uur ofzo, heb ik daar echt de puf niet meer voor!
En nu ben ik een week vrij, en dan mag ik eigenlijk niet iedere dag trainen omdat mijn herstel niet goed genoeg meer is...
Rob, het wordt helemaal niks met mij, maar jij hebt nog alle kans er iets van te maken! :thumb:
En als we elkaar ooit tegenkomen zal ik me vreselijk schamen voor mijn ouwe, dikke, "out of shape" lichaam, als ik jouw afgetrainde met ronde spierbuiken getooide lichaam aanschouw! :gay: :bow:

• #7.750
Ach ja, ik heb dat ook zo'n beetje, -het niemand willen lastigvallen met mijn hobby- gevoel.
Dus ja, ik zet mijn training ook wel achter de familie (wel niet achter mijn job :p). Maarja
zo hoort het ook wil je de kerk een beetje in het midden houden. We verdienen er per slot
van rekening geen geld aan. Sterker nog, het kost ons alleen maar geld :p

Ik zet alvast een kratje Kasteelbier in de wagen, moesten we ooit mekaar tegenkomen hé :roflol:

Wel een beetje koel dan éh?! ;)

Samen een kratje opdrinken = :kots: ben ik bang... :roflol:

• #7.752
zo is het theekransje weer geopend heren :roflol:

Al dat gepraat over dumbbell presses heeft me zin gegeven om ook schouders te trainen :-)
Vanaf 34kg DB is het inderdaad lastig om ze in positie te krijgen vind ik.
10 reps met 34 is nice

• #7.756
zo is het theekransje weer geopend heren :roflol:

Theekransje? Dat heet tactiekbesprekingen :p

Al dat gepraat over dumbbell presses heeft me zin gegeven om ook schouders te trainen :-)
Vanaf 34kg DB is het inderdaad lastig om ze in positie te krijgen vind ik.
10 reps met 34 is nice

Hehehe, ik wil plots ook ineens al aan mijn volgende DB press sessie beginnen. Gewoon om te checken of het lukt :D

Dat Wendler lijkt me ook een cool programma! Misschien leuk om mee te beginnen na mijn 'cut'

• #7.758
Dat Wendler lijkt me ook een cool programma! Misschien leuk om mee te beginnen na mijn 'cut'

Wendler is idd nice ... maar enkel eigenlijk als je ervan houdt om niet op gevoel trainen
maar volgens het boekje. Ik hou er wel van. Maarja, ik heb dan ook graag wat structuur
en zichtbare vooruitgang op papier.

Wendler is idd nice ... maar enkel eigenlijk als je ervan houdt om niet op gevoel trainen
maar volgens het boekje. Ik hou er wel van. Maarja, ik heb dan ook graag wat structuur
en zichtbare vooruitgang op papier.
Ja, ik ook. Alles houd ik bij in een excel sheetje, om de vooruitgang te kunnen zien. Nu ik BFFM aan het lezen ben, blijkt het nog verstandig ook, haha. Zou je moeten motiveren :P

• #7.760
Ja, ik ook. Alles houd ik bij in een excel sheetje, om de vooruitgang te kunnen zien. Nu ik BFFM aan het lezen ben, blijkt het nog verstandig ook, haha. Zou je moeten motiveren :P

Tja, grootste tegenwind wat je gaat krijgen als je traint volgens zo een principe, is dat je, wanneer je maar
10 reps pland, ook maar 10 reps doet. Ondanks dat je er misschien 11 zou kunnen. Idem verhaal qua kilo's.
Als je een goede dag hebt en je kan +5kg nemen, doe je dat niet omdat het niet in het schema staat. Maar
ach, uiteindelijk compenseert het wel allemaal.

Terug
Naar boven