Fitness Seller

Robke's trainingslog

Als je op gevoel traint is het wel veel makkelijker om 'progressie' te maken, het ligt een beetje aan hoe je het ziet. Als je een vast schema doet kan het tegenvallen als je doelen niet haalt, als je op gevoel traint en je voelt dat die 3x180 er niet inzit pak je 2x3x170 of 4x170 en dan kun je het alsnog een (volume) PR noemen :) Vind dat zelf voor de motivatie wel prettig en je kan het altijd op het gevoel van de dag afstemmen. (al moet je natuurlijk wel uitkijken dat je niet alleen maar lazy bastard volume PRs gaat zetten)

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.762
Als je op gevoel traint is het wel veel makkelijker om 'progressie' te maken, het ligt een beetje aan hoe je het ziet. Als je een vast schema doet kan het tegenvallen als je doelen niet haalt, als je op gevoel traint en je voelt dat die 3x180 er niet inzit pak je 2x3x170 of 4x170 en dan kun je het alsnog een (volume) PR noemen :) Vind dat zelf voor de motivatie wel prettig en je kan het altijd op het gevoel van de dag afstemmen. (al moet je natuurlijk wel uitkijken dat je niet alleen maar lazy bastard volume PRs gaat zetten)

Daar heb je het al hé ... zo word ik wat gemakzuchtig.

Tegenover als ik een schema heb waarin staat dat ik een bepaald gewicht moet
kunnen liften voor x aantal reps, doe ik dat gewoon :p Gewoon omdat het zo hoort :)

Tja, grootste tegenwind wat je gaat krijgen als je traint volgens zo een principe, is dat je, wanneer je maar
10 reps pland, ook maar 10 reps doet. Ondanks dat je er misschien 11 zou kunnen. Idem verhaal qua kilo's.
Als je een goede dag hebt en je kan +5kg nemen, doe je dat niet omdat het niet in het schema staat. Maar
ach, uiteindelijk compenseert het wel allemaal.

daarom is het juist zo leuk wat ik nu doe rob
je begint met 5 reps en je stopt als je niet meer kan - punt:)
zo ga je ook de rest van alle weken in qua reps en sets

• #7.764
daarom is het juist zo leuk wat ik nu doe rob
je begint met 5 reps en je stopt als je niet meer kan - punt:)
zo ga je ook de rest van alle weken in qua reps en sets

:D en daarom is het ook zo leuk wat ik doe, als ik 10 reps hoor te halen, pak ik 10 reps. Mentaal gezien fail ik
dan wel vaak bij de 11de, maar de 9de en de 10de press ik wel eruit. Als ik zomaar wat op zou pressen, zou
ik op sommige dingen dan toch niet zo ver raken denk ik. En het bv al opgeven na 8.

wat is toch eigenlijk leuk wat we allemaal doen:D
fijn weekend rob

• #7.766
Training van vrijdag:

Alcohol night before: 0
Sleep: 8 ok hrs
Food: approx 2500kcal
Health: 100%
Mentality: back day !
Temp in Gym: 14°

Warm Up:
Stepper: 10min
DL & BOR: 20xbb 5x50

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 52min (start @ 15u00)
Polardata: 128avg - 160max - 516kcal
Comments: zo, rug op vrijdag, het is even wennen. Beetje slapjes door het op het einde
van de week te doen, maar toch tevreden erover. Nog een paar weekjes in deze volgorde
verder en dan switch ik weer. De verandering in volgorde doet me goed heb ik gemerkt.

CardioComments: zo, mijn fiets heb ik eindelijk door qua techniek :D Alleen niet vergeten
op start te duwen als ik alles heb ingesteld :o

FoodComments: allemaal niet meer zo proper maar de nodige cleane kcals zitten er ook bij.

TestoComments: the black hole van het weekend. Wat een zooi is die sus zijn korte ester toch.
Heb ik echt wel spijt van dat ik niet gewoon enkel een lange ester heb genomen. Nu voel je je
2 dagen super eigenlijk na inject, en dan val je zo'n beetje in een gat. Maar ach ... dat weten we
ook weer. Voor de 'eventuele' volgende keer hé.

HealthComments: mijn pols lijkt in orde. Maar ga hem deze week nog even in getaped houden.

WeekendComments: wat een superdruk weekend wederom. Dagje BabyDump in Eindhoven,
dus ook naar het centrum in Eindhoven geweest. Tv installeren bij de ouders, pc repareren
bij mijn schoonbroer, wasmachine maken, gras maaien, dingen verhuizen ... tjees en dat allemaal
natuurlijk met een biertje in de hand en een snelle hap.

Laatst bewerkt:
Lekkere workout ondanks dat het het einde van de week was en jij toe was aan weekend :cool:! Beter dan je lichaam goed reageerd op die veranderingen! ;) Rest van weekend ook lekker druk..geweest handyman :thumbs: :cool:. Gelukkig weinig last van je pols, fijn zo :) Nog wat leuks verzameld bij de babydump? Is volgens mij mega huge of niet?
Eindelijk de fiets en het instructieboekje zo te lezen goed doorgenomen ;). Fietst ie een beetje chill? :D

Trainze straks! Fijne dag!! CiaoCiao:kiss:

• #7.768
Lekkere workout ondanks dat het het einde van de week was en jij toe was aan weekend :cool:! Beter dan je lichaam goed reageerd op die veranderingen! ;) Rest van weekend ook lekker druk..geweest handyman :thumbs: :cool:. Gelukkig weinig last van je pols, fijn zo :) Nog wat leuks verzameld bij de babydump? Is volgens mij mega huge of niet?
Eindelijk de fiets en het instructieboekje zo te lezen goed doorgenomen ;). Fietst ie een beetje chill? :D

Trainze straks! Fijne dag!! CiaoCiao:kiss:

Yup yup, die rugtraining op vrijdag wil ik er wel nog doorknallen. Is mentaal gezien
ook beter voor me dan nog een benentraining op vrijdag :p

BabyDump in Eindhoven is zo'n 4000m* allemaal babystuff. Dus ja, we moesten
nog wel wat zoals een speelboogje, babyfoon, je kent het wel hé. Maar, het ziet er naar
uit dat we bijna alles hebben. Woensdag as komt de kamer ook aan, dus mag ik daar ook
weer stukje per beetje aan knutselen. Drukke tijden meid, drukke tijden :p

Die fiets is wel een zalige verademing moet ik toegeven. Helaas werkt mijn polar er niet
naar behoren op en moet ik die borstband gebruiken die erbij zit, maar ach.

haha ja dat geloof ik, ik heb precies hetzelfde...misschien ook een idee voor mezelf het wat aan te passen. Vrijdags heb ik het zelfde probleem dat ik mentaal niet helemaal gefocust ben en dan heb ik ook mijn beentraining gepland staan :p

Woooot dat is groot zeg, jeetje... daar ben je wel even zoet mee haha. Ja geloof maar al te graag dat je alles wel hebt kunnen vinden daar, dat is ook hun intentie om het zo groot te maken ^^. Pff lijkt wel een IKEA haha. Nou wel leuke tijden die er aan komen! Heel spannend!!!

Ach ja..je hebt er een dikke bike voor terug gekregen ;)

Goed nu ben ik ECHT weg haha
CIAOCIAO

• #7.770
haha ja dat geloof ik, ik heb precies hetzelfde...misschien ook een idee voor mezelf het wat aan te passen. Vrijdags heb ik het zelfde probleem dat ik mentaal niet helemaal gefocust ben en dan heb ik ook mijn beentraining gepland staan :p

Woooot dat is groot zeg, jeetje... daar ben je wel even zoet mee haha. Ja geloof maar al te graag dat je alles wel hebt kunnen vinden daar, dat is ook hun intentie om het zo groot te maken ^^. Pff lijkt wel een IKEA haha. Nou wel leuke tijden die er aan komen! Heel spannend!!!

Ach ja..je hebt er een dikke bike voor terug gekregen ;)

Goed nu ben ik ECHT weg haha
CIAOCIAO

Ja, volgende switch gooi ik mijn bench als afsluiter op vrijdag. Die loopt toch
een beetje voor op de rest en die training kost mij ook niet zoveel energie.

Ja, best wel groot. Maar er staan ook nog wat kamers etc dus het valt eigenlijk allemaal
wel mee. Er is wel gratis koffie & broodjes (ham of kaas :meal:)

Toedels meid :kiss:

Moge Robk'n!!! :wave: gaat lekker hier ziet ik!

En dat noemt ie dan 'wat slapjes omdat het op vrijdag is'. 128kg rowen, vind ik anders verdomde sterk!

• #7.774
Clean cal's for the win! :roflol:

Goed bezig Robbie! :thumb:

Laatst bewerkt:
ik zag de deadlift staan
en ik dacht yes - rob is going voor big business
maar het bleef bij de bb:(

ging die 6x128 soepeltjes , of moest je hard werken
ik hoop op het laatste natuurlijk:D

• #7.777
Clean cal's for the win! :roflol:

Goed bezig obbie! :thumb:

:roflol:

Thanks Hum

ik zag de deadlift staan
en ik dacht yes - rob is going voor big business
maar het bleef bij de bb:(

ging die 6x128 soepeltjes , of moest je hard werken
ik hoop op het laatste natuurlijk:D

DL heb ik bij benendag staan. Tja, op de één of op de andere dag bevalt me dat beter.

Die 6x128 gingen vrij goed, beperkende factor is die druk op mijn maag soms. Als ik
een paar reps heb gehad komt gelijk mijn maaltijd in mijn keel hangen. Daarom moet ik
hem dus eigenlijk een beetje vroegtijdig neerleggen.

Rob, DL op je benendag; Doe je dan stiff legged, of de 'normale' variant? Ik doe hem sind kort stiff legged en heb het idee dat mijn onderrug daardoor veel zwaarder belast wordt dan bij de normale deadlift..

• #7.779
Rob, DL op je benendag; Doe je dan stiff legged, of de 'normale' variant? Ik doe hem sind kort stiff legged en heb het idee dat mijn onderrug daardoor veel zwaarder belast wordt dan bij de normale deadlift..

Na, ik doe gewoon de normale. Op het laagste punt van je Deadlift krijg je ook het meest benenactivatie dus ja.
Doe hem wel op het einde van de training. Zo hoef ik niet zwaar te liften en krijg ik een betere feeling met de
oefening. Kan ik ook een betere squeeze zetten op mijn hams en onderrug. Ipv enkel een bruut gewicht omhoog
te jerken.

Laatst bewerkt:
:roflol:

Het gewicht waarmee jij bb rowt doe ik squat werksetjes mee :roflol:

:(

Top Rob, je bent echt outer space sterk voor een cutter!

---------- Toegevoegd om 14:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:52 ----------

Wat zeg ik? als je aan het bulken was.. was het NOG bizar sterk!

Terug
Naar boven