MuscleMeat

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.541
Suc6 met de deload Robke..hoelang wil je dat gaan doen (misschien heb ik eroverheen gelezen:o)

Gewoon deze week, voel dat ik er eigenlijk nu al bovenop ben aant raken. Dus ik
zou eventueel morgen ook al terug kunnen beginnen. Maar ach, ik ga gewoon op
maandag opnieuw beginnen. Paar kleine aanpassingen aan het schema en aan de
voeding. En dan zien we wel weer.

Jep lekker na het weekend joh :thumbs: ff genieten van je deload & het mooie weer :)
Maandag vanaf begin weer hard knallen :cool:

• #8.543
maandag pas weer trainen ofzo rob? ff een paar dagen rust?

• #8.545
maandag pas weer trainen ofzo rob? ff een paar dagen rust?

Nope, deload ... maar ik heb verdorie terug zin om te knallen ! Dus ik vermoed dat mijn paar dagen rustig
aan al voldoende waren ... tuurlijk helpt het ook dat ik terug al mijn maaltijden kan eten en mij niet meer
zo slap voel als vorige week. Of zelfs als maandag ... Dus ik denk dat ik van de middag heel voorzichtig
mijn schouders toch ga aanpakken :)

EDIT: **** it !!! Ik wil trainen :p Ik ga mijn schouders aanpakken :)

Wissel wel mijn Wendler DB press voor een Wendler MP en ga dan daarna volume maken met mijn DB press
en wat laterals & upright rows in superset. Yeah ! Dat klinkt al niet slecht :D Ik doe het gewoon :)

Laatst bewerkt:
  • #8.546
Dat doet me eigenlijk denken ... deloaden per spiergroep? Zou dat nuttig zijn?
Zo kan je bv de ene week je rug deloaden, maar toch voluit gaan op borst etc ...
En dan de week erna weer een ander lichaamsdeel, etc ...

A new idea has been born

Dat doet me eigenlijk denken ... deloaden per spiergroep? Zou dat nuttig zijn?
Zo kan je bv de ene week je rug deloaden, maar toch voluit gaan op borst etc ...
En dan de week erna weer een ander lichaamsdeel, etc ...

waarom zou dat nuttig zijn? waarom gewoon niet effe een week rustig aan
goed voor je herstel lijkt me :)

• #8.549

:D

waarom zou dat nuttig zijn? waarom gewoon niet effe een week rustig aan
goed voor je herstel lijkt me :)

Nou, ik zit bv vrij vaak tegen mijn grens aan te trainen met dat Wendler gebeuren, en dan nog volume
erachter te zetten. Met één spiergroep per week te deloaden, zou ik dus mijn CNS niet heel de tijd kei
hard onder druk zetten ...

En op die manier zou je toch altijd kunnen blijven doortrainen. Een weekje rusten is in mijn geval, en
daar ben ik vast niet de enige in, soms wat teveel van het goede.

Laatst bewerkt:
Rob, als je je CNS rust wil geven zou ik dat gewoon ff volledig doen. Veel oefeningen pakken meerdere spiergroepen he, vergeet dat niet.

• #8.551
Rob, als je je CNS rust wil geven zou ik dat gewoon ff volledig doen. Veel oefeningen pakken meerdere spiergroepen he, vergeet dat niet.

Ook weer waar ...

Maar vraag mij dan nog steeds af, of een week niet teveel van het goede is...

Ook weer waar ...

Ik weet niet hoe lang je al traint, maar een 'echte' deload doe je in een geperiodiseerd systeem om een paar weken heel zwaar op te bouwen (load), dan rust te nemen (deload) om daarna sterker uit je deload te komen en een PR te zetten. Het wordt vooral toegepast door mensen die al 10+ jaar trainen en zonder een dergelijk systeem geen progressie meer kunnen maken.

Wat wij doen is meestal gewoon even rust nemen i.v.m. pijntjes enzo, en dan is het een beetje afhankelijk van waarom je rust neemt hoe lang je het moet doen.

• #8.553
Ik weet niet hoe lang je al traint, maar een 'echte' deload doe je in een geperiodiseerd systeem om een paar weken heel zwaar op te bouwen (load), dan rust te nemen (deload) om daarna sterker uit je deload te komen en een PR te zetten. Het wordt vooral toegepast door mensen die al 10+ jaar trainen en zonder een dergelijk systeem geen progressie meer kunnen maken.

Wat wij doen is meestal gewoon even rust nemen i.v.m. pijntjes enzo, en dan is het een beetje afhankelijk van waarom je rust neemt hoe lang je het moet doen.

Nou, 10 jaar train ik nog niet, maar volgens dat wendler gebeuren moest ik sowieso
één week per maand deloaden ... en die heb ik tot nu toe al enkele maanden geskipt :p

Dan heb ik gewoon even rust gehad afgelopen paar dagen :D

Ook weer waar ...

Denk dat dat een beetje van persoon tot persoon kan afhangen. Is persoonlijk niets voor mij, als ik een week amper wat doe dan is mijn hele ritme er voor de week erna ook aan en moet ik mezelf naar de gym slepen. :o

Is een ander geval als je 2x/3x squat/week etc., dan kan even deloaden op 60-65% (en liever toch echt niet minder imo :x) wel eens deugd doen en zal je dat ook wel merken in kracht als je al een aantal weken zit te pushen met een zware load.

dan voel je waarsch zelf wel of je er weer vol tegenaan kan :)

• #8.556
dacht ik al ... aaaaaanvalleuh dus ! :D

• #8.557
Training van gisteren dan:

Alcohol night before: 0
Sleep: 7 very nice hrs
Health: 100%
Temp in Gym: 27° (hot hot hot)

Food: approx 2200kcal
Pre w/o Supp: Met-RX Arsenal Trainings Pak; Get Diesel Test Hardcore
Mentality: let's give it a try

Warm Up:
Stepper: 10min (hbpm 100 )
MP: 20xbb 5x20

33wp5qb.jpg

Trainingstijd: 57min (start @ 14u45)
Polardata: 105avg - 140max - 329kcal
Comments: zo, ging wel lekker. Nog eerst even aftasten welke gewichten te
gebruiken nu op de schouders maar het verliep vlot. Volgende week terug wat
kilo's erbij hangen en dan ben ik helemaal terug vertrokken.

CardioComments: geskipt wegens bezoek vroedvrouw

FoodComments: gaat nog steeds niet slecht

TestoComments: de mentale, fysieke dip lijkt voorbij. Ik vraag me toch af of die kuur
er voor niets tussen zat. Enniewaaai, het is achter de rug :)

Hoe lang moet je vrouw nog Rob? :)
Mooie training man, zowel je MP als DB shoulder press gewoon netjes!

• #8.559
Hoe lang moet je vrouw nog Rob? :)
Mooie training man, zowel je MP als DB shoulder press gewoon netjes!

Nog tot einde augustus/begin september. Het is uitgeteld voor op 1 september.
Vanaf dan wordt het puzzelen en plannen om te kunnen trainen :D

En thanks

morge met dit mooie weer, ook weer een lekkere schoudertraining achter de rug rob....:thumbup:. wat staat er vandaag weer op het program?

grt.

Terug
Naar boven