MuscleMeat

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #8.621
ben je niet benieuwd wat je zou kunnen pakken qua oef/set en reps zonder de hulpmiddelen , en wat het gaat doen met je kracht/massa/fysiek gestel + misschien moet je dan nog meer met je voeding doen + meer cardioo'n

bwah, zonder de hulpmiddelen was het ook gegaan imo. Misschien niet zo snel, maarja.
Een tijdje geleden bv kreeg ik amper 30kg omhoog bij mijn DB shoulder press, nu lukt
het acht reps al, makkelijk zelfs ondanks het een 2de oefening staat. Dus ja, ik vermoed
niet dat dat zo snel vooruit was gegaan zonder 'hulp'.

En wat gaat komen zie ik nog wel :p

Vind ik een goede reden, als voor jou de voordelen niet opwegen tegen de nadelen:).

Trouwens een tip; als je wil vermageren, ga eens echte cardio doen;). LOPEN

Lopen? Kerel toch, ik heb gelopen ... door weer en wind zelfs. 10km liep ik zelfs onder het uur.
En eerlijk gezegd, veel deed het niet, buiten dat ik mijn spiertjes zag slinken als sneeuw
voor de zon. Van mijn quads bleef niets over zelfs ...

En op de manier waarop ik nu bezig ben, lijkt het wel te lukken precies. Taille omvang slinkt en ik
heb plezier in mijn cardio. Toegegeven, ik neem nog wel wat clen of eca, maar er komt langzaam
terug wat vet af. En mijn power een VVM lijkt stabiel te blijven. Gewoon geduld dus :)

ben ik wel met je eens , maar lopen heeft ook zo zijn weerslag op je ledematen en dan is biken - lichaamsvriendelijker imo

Hangt er van af:).
Tip 1: koop goede loopschoenen.
Tip 2: bouw op.
Tip 3: ga lopen in een bos: extra zuurstof, zachte ondergrond.
Tip 4: stretch voldoende achteraf.

Tip 3 ontbreekt bij mij in de buurt , en dat vind ik de belangrijkste ;)

Vandaar dat ik zei, hangt er vanaf;).

Trust me, ik heb die tips allemaal ter harte genomen. (behalve het stretchen :p) En
het enige wat gebeurde was dat mijn massa en power weg ebte. En mijn buik bleef lekker hangen :D
Maar ach, vorige week vrijdag heb ik nog 3km gelopen. Voelde nog wel eens leuk in het zonnetje.
Misschien dat ik binnenkort weer eens opnieuw begin.

idd....sterke close! ;)

verder een lekkere training, je blijft lekker op het spoor...belangrijkste wat er is na een cycle.

al heb je geen zin, sleep jezelf na de training, blijf goed eten. al is de training wat minder, desnoods iets lichter door gaan.

Thanks

Ja, die zin begint eindelijk terug te komen moet ik zeggen. En ik heb nu ook een stapje
terug gezet qua kilo's en ik begin eigenlijk terug fun te hebben. Dus ja, ik zal maar zeggen
dat ik een dipje gehad heb van een 2 weken, maar nu lijkt het alleen maar beter te gaan.

Laatst bewerkt:
ik zie het aan mijn maatje - loopt veel
valt idd wat af , maar verliest duidelijk zijn kracht/massa
vind ik wel zonde - het competitiegevoel is een beetje weg

• #8.623
ik zie het aan mijn maatje - loopt veel
valt idd wat af , maar verliest duidelijk zijn kracht/massa
vind ik wel zonde - het competitiegevoel is een beetje weg

Idd, je verliest eerder je massa dan je vet ... nu ja, in mijn geval alleszins.
Zeker op het gebied van squatten is het dan huilen met de pet op.

En eens je 3 keer in de week +5km gaat lopen is het helemaal om zeep.
Ach ja, traag gaat ook, ik moet dit jaar toch nergens naar de playa ;)

hardlopen is voor ecto's :P

Hangt er zomaar wat vanaf wat je eet voor en na. Ik ben over 2 jaar 14 kg afgevallen door te lopen op een 4-5tal maanden tijd.. Ik drukte 140 kg weg met 98 kg lichaamsgewicht en deed het nog steeds met 84 kg lichaamsgewicht...

• #8.626
Hangt er zomaar wat vanaf wat je eet voor en na. Ik ben over 2 jaar 14 kg afgevallen door te lopen op een 4-5tal maanden tijd.. Ik drukte 140 kg weg met 98 kg lichaamsgewicht en deed het nog steeds met 84 kg lichaamsgewicht...

En wat squatte en deadlifte je nog? Benchen is een ruk oefening om je kracht
op te bepalen eigenlijk, gezien je eigenlijk gewoon op je rug ligt en er maar een
paar spiergroepen aan te pas komen. Benchen kan ik ook altijd.

It's all a mindset!:D

• #8.628
jeetje Rob, dat je na al dat schouderwerk er nog zo'n dikke CG uit pressed is wel mooi!

ik deed de CGBP meestal gelijk na de MP, toen ik nog schouders en tri's samen pakte.

• #8.630
jeetje Rob, dat je na al dat schouderwerk er nog zo'n dikke CG uit pressed is wel mooi!

ik deed de CGBP meestal gelijk na de MP, toen ik nog schouders en tri's samen pakte.

Thanks

Ja, mijn triceps lopen gewoon hard ... dus eigenlijk zet ik ze maar vanachter, veel hebben die toch niet nodig
om te groeien. Moest ik ze een tijdje niet trainen, zou het niet eens een verschil maken denk ik :p

Had ik dat maar bij een spiergroep, whehe. Naja, mis gewoon nog de complete massa I guess

dat is wel sterk dan - ik duw/trek/stoot ( gaat idd over krachtsport :D ) alles met 98 kg's aan bw

op te bepalen eigenlijk, gezien je eigenlijk gewoon op je rug ligt en er maar een

Mmmz, ik eet nu een tijdje onder onderhoud (tot vandaag) en heb ook korte cardio na mn KT gedaan 3x in de week en merkte het eerst achteruitgang op mn DB bench vandaag.

• #8.634
Had ik dat maar bij een spiergroep, whehe. Naja, mis gewoon nog de complete massa I guess

Hehehe, je hebt nog een paar jaar voordat je even oud bent als ik :p

dat is wel sterk dan - ik duw/trek/stoot ( gaat idd over krachtsport :D ) alles met 98 kg's aan bw

indeed

Mmmz, ik eet nu een tijdje onder onderhoud (tot vandaag) en heb ook korte cardio na mn KT gedaan 3x in de week en merkte het eerst achteruitgang op mn DB bench vandaag.

Let op dat je achteruitgang niet verwart met mentale failure omdat je weet dat je lager
zit in kcal of hoger in cardio. Ik zit altijd laag in kcal en doe redelijk wat cardio maar kan
ook best wel wat pressen. Maar, als de quads/hams leeg zijn en niet meer goed herstellen
van je cardio/cut dat is een heel ander gevoel. En dat reflecteert in alles waarin je lowerbody
voorkomt. En bench hoort daar niet zo bij ;)

Nu ja, dat is natuurlijk mijn ervaring ...

Laatst bewerkt:

Omdat er geen squatrack is bij ons, squat ik nauwelijks, maar ik squat altijd 130-140 kg losjes weg, ook al heb ik maanden niet gesquat. Anyway, vanaf nu staan ze ook weer in mijn schema. Ik ben ook altijd erg stijf als ik squat, in het voetbalseizoen is dit niet te doen. Nu ga ik er mijn lichaam proberen laten aan wennen tijdens het tussenseizoen.

Nu ja, dat is natuurlijk mijn ervaring ...
ik merk er ook niet zoveel van... hoogstens aan het eind van een training, maar heb niet merkbaar meer energie als ik op 4500kcal zit ipv 3200 (zoals gewoonlijk)
strongman trainingen daar gelaten, dan merk ik het wel echt als ik weinig eet

• #8.637
Omdat er geen squatrack is bij ons, squat ik nauwelijks, maar ik squat altijd 130-140 kg losjes weg, ook al heb ik maanden niet gesquat. Anyway, vanaf nu staan ze ook weer in mijn schema. Ik ben ook altijd erg stijf als ik squat, in het voetbalseizoen is dit niet te doen. Nu ga ik er mijn lichaam proberen laten aan wennen tijdens het tussenseizoen.

Ja nou, misschien kan je wel +175kg squatten als je wat minder liep/voetbalde.
Lopen verbrand je idd veel kcal mee, maar je benen krijgen ook een serieus opdonder ervan
heb ik gemerkt.

ik merk er ook niet zoveel van... hoogstens aan het eind van een training, maar heb niet merkbaar meer energie als ik op 4500kcal zit ipv 3200 (zoals gewoonlijk)
strongman trainingen daar gelaten, dan merk ik het wel echt als ik weinig eet

Ja, ik ben ook wat naar strongman trainings principes aan het kijken in de vorm van
cardio. Ik zag bv een artikel op T-nation dat Farmer Walks ideaal zijn om vet te verbranden.
En gezien je nu zegt dat je het merkt dat je minder fut hebt tijdens je strongmantrainingen
als je minder eet, is het toch ook een teken dat die trainingen veel kcals verbruiken.
Nu ja, even snel door de bocht gedacht :p

Laatst bewerkt:
Ja, ik ben ook wat naar strongman trainings principes aan het kijken in de vorm van
cardio. Ik zag bv een artikel op T-nation dat Farmer Walks ideaal zijn om vet te verbranden.
En gezien je nu zegt dat je het merkt dat je minder fut hebt tijdens je strongmantrainingen
als je minder eet, is het toch ook een teken dat die trainingen veel kcals verbruiken.
Nu ja, even snel door de bocht gedacht :p

klopt, omdat de meeste oefeningen bij strongman fullbody oefeningen zijn.. farmer walks voel je bijv. zwaar in je bovenlichaam (grip en traps bij mij) en je onderlichaam (lopen)

(en mijn strongmantrainingen vinden vaak op een ander tijdstip plaats dan m'n gymtrainingen, dat zal ook meespelen :) )

• #8.639
klopt, omdat de meeste oefeningen bij strongman fullbody oefeningen zijn.. farmer walks voel je bijv. zwaar in je bovenlichaam (grip en traps bij mij) en je onderlichaam (lopen)

(en mijn strongmantrainingen vinden vaak op een ander tijdstip plaats dan m'n gymtrainingen, dat zal ook meespelen :) )

K*tte is dan ook weer dat ik lig te ****en met mijn herstel hé. Traps en poten
krijgen het nu al zwaar te verduren. En met light weights de tuin rondlopen gaat
niet opschieten denk ik

K*tte is dan ook weer dat ik lig te ****en met mijn herstel hé. Traps en poten
krijgen het nu al zwaar te verduren. En met light weights de tuin rondlopen gaat
niet opschieten denk ik

nou, ik heb er niet zo'n spierpijn van als van squats oid... je belasting is heel anders he, ze moeten alleen wel heel hard werken op dat moment.

Terug
Naar boven