Fitness Seller

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.841
Ik ben al ruim 44 jaar in de bulk.
Misschien moet ik ook eens gaan cutten..? :roflol:

:jk:

Goed bezig Robbie!
Ik snap niet goed hoe het mogelijk is dat je core niet sterk genoeg is voor die oefeningen...
Je zou denken dat dat gelijk op blijft gaan.
Misschien eens wat éénhandige deadlifts enzo doen voor een tijdje, die pakken flink aan.
En planck holds enzo. :dunno:

Nou Hummer, na 44 jaar bulken heb je je strepen verdiend en mag je zelfs niet meer cutten :)

Ik weet niet goed wat er mis is ... bij Front Squats etc heb ik er geen last van.
Enkel bij back squats ... ofwel zak ik gewoon niet goed ofzo. Steek ik mijn kont te hard naar achteren.
(jaja, let de jokes maar komen nu :p)

oliebollen in de zomer... moet nie gekker worden :p

• #9.843
Oliebollen zijn altijd lekker. ;)

Je moet je kont ook niet "te" ver naar achter steken natuurlijk.
Jij bent altijd alleen, maar in een gym heb je voor je het weet verkering als je dat doet! :D
Je moet de "natuurlijke curve" van de rug zoveel mogelijk aanhouden.
Wat in de praktijk meestal betekend dat je inderdaad een beetje hol trekt.
Je zegt het eigenlijk zelf al, probeer eerst eens wat minder hol te trekken.

Gebruik je een riem, en zet je je buik uit, of (doe je het zonder riem en) houd je een platte buik?

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Volgende week is het bij ons kermis, en dan zijn er ook altijd oliebollen. ;)

• #9.845
Oliebollen zijn altijd lekker. ;)

Je moet je kont ook niet "te" ver naar achter steken natuurlijk.
Jij bent altijd alleen, maar in een gym heb je voor je het weet verkering als je dat doet! :D
Je moet de "natuurlijke curve" van de rug zoveel mogelijk aanhouden.
Wat in de praktijk meestal betekend dat je inderdaad een beetje hol trekt.
Je zegt het eigenlijk zelf al, probeer eerst eens wat minder hol te trekken.

Gebruik je een riem, en zet je je buik uit, of (doe je het zonder riem en) houd je een platte buik?

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:10 ----------

Volgende week is het bij ons kermis, en dan zijn er ook altijd oliebollen. ;)

Ja, ik denk idd dat dat mijn probleem is. Dat hebben ze me vroeger altijd gezegd.
Je kont zo ver mogelijk naar achteren duwen, met een holle rug ... maar eigenlijk moet je
reet dus gewoon recht naar beneden met een zo recht mogelijk rug?

Ja, ik gebruik sinds kort terug een riem en probeer echt mijn abs krachtig op te spannen.
En idd, dus uit te zetten tegen de belt. Dat lukt al aardig goed eigenlijk.

En kermis = oliebollen in België :)

Getverdegetver! Nou heb ik ook trek in oliebollen... :mad:

In Terneuzen dus ook. ;)

Rug niet recht proberen te maken éh. ;)
De natuurlijke curve aanhouden!
Zie het maar eens voor elkaar te krijgen.
Toen ik nog veel last van mijn rug had hielp het mij het beste om een "platte" harde/strakke buik te maken als ik mijn rug ging belasten.
"Plat, hard en strak" zijn wel de laatste uitdrukkingen die bij je op komen als je mijn buik ziet, maar het gaat meer om de gedachte erachter... :o
Sindsdien mag ik niet meer klagen over mijn rug eigenlijk.
Maar het gevaar zit er in dat wanneer je geen last meer heb van je rug je gaat vergeten dat die platte, harde, strakke buik nodig is tijdens zware arbeid enzo...

Maar ik begin weer te brabbelen... :o

Gewoon wat minder hol trekken en je bent weer vertrokken Rob! ;)

• #9.848
In Terneuzen dus ook. ;)

Rug niet recht proberen te maken éh. ;)
De natuurlijke curve aanhouden!
Zie het maar eens voor elkaar te krijgen.
Toen ik nog veel last van mijn rug had hielp het mij het beste om een "platte" harde/strakke buik te maken als ik mijn rug ging belasten.
"Plat, hard en strak" zijn wel de laatste uitdrukkingen die bij je op komen als je mijn buik ziet, maar het gaat meer om de gedachte erachter... :o
Sindsdien mag ik niet meer klagen over mijn rug eigenlijk.
Maar het gevaar zit er in dat wanneer je geen last meer heb van je rug je gaat vergeten dat die platte, harde, strakke buik nodig is tijdens zware arbeid enzo...

Maar ik begin weer te brabbelen... :o

Gewoon wat minder hol trekken en je bent weer vertrokken Rob! ;)

:D

Ik krijg de laatste tijd meer en meer de indruk dat ik eens met iemand wat er
verstand heeft moet gaan mee trainen. Nu kom ik meestal per toeval op het
juiste systeem uit. En moet ik weer een hele stap terug doen om het op de
correcte manier verder te doen.

je bent altijd welkom rob :D (al heb ik ook niet zoveel ervaring :roflol:)

Ik heb wel gemerkt dat Powerlifting corifeën als Pjotr van den Hoek, Ilja Strik en Wim Wamsteekers enzo 100% bereid zijn je te helpen met Kniebuigen, Deadliften en Bankdrukken als je bereid bent eens langs te gaan in de sportschool waar ze trainen.
Dat zal waarschijnlijk in België niet anders zijn.
Ik weet op dit moment maar één adres in België waar een BB'er als jij advies kan vragen aan een "ouwe rot" en dat is in Zelzate.
En die "ouwe rot" komt oorspronkelijk uit Terneuzen: Jürgen Michael.
Misschien eens contact mee opnemen als je dat echt wilt.
Maar daar komt toch niks van als nieuwe vader natuurlijk. ;)

• #9.851
je bent altijd welkom rob :D (al heb ik ook niet zoveel ervaring :roflol:)

:D

Lekker naar Den Haag is dat zeker? :p

Ik heb wel gemerkt dat Powerlifting corifeën als Pjotr van den Hoek, Ilja Strik en Wim Wamsteekers enzo 100% bereid zijn je te helpen met Kniebuigen, Deadliften en Bankdrukken als je bereid bent eens langs te gaan in de sportschool waar ze trainen.
Dat zal waarschijnlijk in België niet anders zijn.
Ik weet op dit moment maar één adres in België waar een BB'er als jij advies kan vragen aan een "ouwe rot" en dat is in Zelzate.
En die "ouwe rot" komt oorspronkelijk uit Terneuzen: Jürgen Michael.
Misschien eens contact mee opnemen als je dat echt wilt.
Maar daar komt toch niks van als nieuwe vader natuurlijk. ;)

Ja, voorlopig ga ik even in wat tijdsnood geraken en mag ik al tevreden zijn
als ik mijn trainingsuren nog haal. Maar, eens we een routine hebben, zal
er ook weer wat meer tijd vrijkomen om eens een 'workshop' ofzo te volgen

Goed aan het vlammen Rob, maar is die laatste deadlift nou een Romanian deadlift of een gewone deadlift?

• #9.855
Mogguh Rob, je bent er weer vroeg bij haha!

• #9.857
Mogguh Rob, je bent er weer vroeg bij haha!

Same for you ;)

---------- Toegevoegd om 06:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:12 ----------

Gisteren normaal cardio ... moeten skippen wegens bezoek gyneacoloog.
Bij thuiskomst was het etenstijd en toen we toen gegeten hadden had ik de fut niet
meer om op mijn fiets te kruipen.

Het wordt een kwakkel week deze week, maar, ik ga kijken wanneer en hoe lang ik kan trainen.
Donderdag avond mag het vrouwke naar het ziekenhuis en vrijdag morgen wordt ze dan ingeleid.
Dus ja, dat worden 3 dagen achter mekaar trainen en vrijdag heel de dag ziekenhuis zitten.

Ik ben benieuwd :D

Laatst bewerkt:
Ik weet nog dat ik een voorraad boterhammen bij had + een shake toen ik naar het ziekenhuis ging met mijn vriendin :-) Het was een lange dag/nacht maar je wachten wordt beloond!
Succes alleszins. En vergeet niet "SQUEEEEZE" te roepen terwijl ze aan het persen is!

• #9.859
Ik weet nog dat ik een voorraad boterhammen bij had + een shake toen ik naar het ziekenhuis ging met mijn vriendin :-) Het was een lange dag/nacht maar je wachten wordt beloond!
Succes alleszins. En vergeet niet "SQUEEEEZE" te roepen terwijl ze aan het persen is!

Ja, mijn tupperware staat zoals gewoonlijk al klaar ... en er is een zaak met 'gezonde'
dingen in de buurt. Dus honger moet ik zeker niet hebben.

En voor de rest geduld :D

Heb jij een fritespan van Tupperware..?!!! :eek:

Waar haal je die..? :D

Terug
Naar boven