XXL Nutrition

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.381
Nette squats.

Ik hou me bar zo ook vast met front squat. Alleen op laatst begint de bar wel van me arm te rollen. Dan ligt de stang meer op me biceps. Dat voelt minder prettig.

Ja, naar het einde toe kan dat bij mij ook voorvallen, omdat ik me dan niet echt goed recht houd denk ik.
Vermoeidheid zeker :)

mooi hoor! Alleen lijkt je rug lichtjes bol bij de front-squat

Yup yup, die front squats moet ik nog wat op letten dat ik niet naar voren ga. Zag het ook op het filmpje

Het strekken van de squat lijkt net alsof je een klein hupje maakt of lijkt dat door je trainingsbroek. Daarnaast vind ik dat je de oefening wel heel snel doet. Misschien deze de volgende keer iets gecontroleerder uitvoeren.

Mmm ... ok, zal ik een opletten.

@robke78,ben jij dat op je avater?if so dan zijn je statts wel laag voor iemand met zo'n fysiek?!

in bodybuilding zeggen stats eigenlijk niets hoor :p

datweet ik
maar op die avater staat een ripped motherfokker!
en iemand met zo'n fysiek squat over het algemeen wel wat meer dan 60kg for reps!ook al traint hij niet voor kracht!

Ja daar heb je wel gelijk in.

is ook geen kritiek of iets dergelijks!gewoon interesse!

Nou het zit zo, Rob is erachter gekomen dat de techniek van zijn squat niet optimaal was. Hij begint dus weer helemaal opnieuw de techniek goed aan te leren en dat kun je niet met 150kg doen.

Aha, in dat geval :p
Dat had ik even gemist :p

Indeed ... ik deed amper quarter squats :(

ok,maar hij bencht toch zeker wel sets met 120kg?of vertekend die foto zo op die avater?!daar lijkt hij echt bruut!

Geen idee, ben nu net terug bezig met plat te banken. Daarvoor had ik wel net gemaxt op de incline
bench: 2RM van 120kg. Probeer mijn borst wel wat in toom te houden. Deze wil nogal voorop gaan
lopen. Dus focus mij voorlopig ook meer op DL & SQ. Deze doe ik eigenlijk ook nog maar een korte
tijd dus heb ik nog heel wat bij te benen :o Thanks for the compliment by the way :p

het is wat moeilijk te zien door die wijde broek, maar het lijkt inderdaad alsof je je knieën wat hard op slot gooit met het strekken.
Pas daar mee op, dan kan je knieën over belasten.
Voor de rest lekkere squats.
Wat vind jij van die front squat? voel je meer je quads of merk je weinig verschil tov back squat?

Ja, dat lijkt me ook. Moet ik dus mee opletten ...

Nee, die front squat voel ik eigenlijk vooral vanboven op de quad zeg maar.
Maar met die narrow stance (ik gerbuik trouwens een plankje om te checken
hoe breed mijn voeten staan :o) Voel ik mijn outersweep wel wat meer branden
Die back squat voel ik overal in mijn benen. Tot dagen erna nog :p

Laatst bewerkt:
Nog niet getraind rob? Ben ik speciaal vroeg opgestaan om op je training te reageren;), staat er geen training. Nee lol man...vandaag nog wel wat gewichten heffen?:D

• #1.383
Nog niet getraind rob? Ben ik speciaal vroeg opgestaan om op je training te reageren;), staat er geen training. Nee lol man...vandaag nog wel wat gewichten heffen?:D

Gisteren toch gesquat kerel ;)
Vanavond ga ik weer de schouders en buik afbeulen

Gisteren toch gesquat kerel ;)
Vanavond ga ik weer de schouders en buik afbeulen

Excuse mate...zie dat je de squat strikt uitvoert en wat lagere gewichten gebruikt; doe je goed, want dan is het effect veel beter voor je benen.
Goed getraind ook de cardio natuurlijk.:D

• #1.385
Excuse mate...zie dat je de squat strikt uitvoert en wat lagere gewichten gebruikt; doe je goed, want dan is het effect veel beter voor je benen.
Goed getraind ook de cardio natuurlijk.:D

Ja, was nodig dat ik wat aan mijn techniek deed :p
Gewichten zullen nu ook wel snel omhoog gaan terug. Moet voor de zomer
toch weer +100kg squatten. (eigenlijk 150kg :p)

leuke filmpies rob , maar aan leuk hebben we niks , het gaat om de uitvoering , en die is best oke - persoonlijk vind ik dat bij het laatste stukje van de rep maak je een kleine hup + je zet volgens mij je knieen vast - probeer eens iets langzamer te squatten , ook vind ik je vrij ver voorovergebogen hangen - kan vertekenend overkomen via het filmpje - maar terug gaan in gewicht om de techniek te verbeteren verdient respect , want het gaat niet om het gewicht maar om wat je doet met het gewicht

• #1.387
leuke filmpies rob , maar aan leuk hebben we niks , het gaat om de uitvoering , en die is best oke - persoonlijk vind ik dat bij het laatste stukje van de rep maak je een kleine hup + je zet volgens mij je knieen vast - probeer eens iets langzamer te squatten , ook vind ik je vrij ver voorovergebogen hangen - kan vertekenend overkomen via het filmpje - maar terug gaan in gewicht om de techniek te verbeteren verdient respect , want het gaat niet om het gewicht maar om wat je doet met het gewicht

Ja, de snelheid en het hupje moet ik leren controleren. Alhoewel het er sowieso
wel uit zal gaan eens het gewicht omhoog zal gaan ;)

Nee, klopt, ik heb ook de neiging om voorover te gaan. Ondanks dat ik nu
mijn hoofd hoog hou en mijn borst vooruit steek. Neem de BB ook wat closer
nu en dat lijkt ook al wat te helpen.

Thanks for the tips.

Ja, de snelheid en het hupje moet ik leren controleren. Alhoewel het er sowieso
wel uit zal gaan eens het gewicht omhoog zal gaan ;)

Ja dat dacht ik ook, maar dan gaat het gewoon weer verkeerd (in mijn ervaring dan he). Het is juist de kunst om hem ook met licht gewicht gecontroleerd te kunnen doen, dan voel je goed waar het vandaan moet komen, en verval je bij meer gewicht niet zo snel in je oude patroon (om het gewicht uberhaupt omhoog te 'rammen').

Nee, klopt, ik heb ook de neiging om voorover te gaan. Ondanks dat ik nu
mijn hoofd hoog hou en mijn borst vooruit steek. Neem de BB ook wat closer
nu en dat lijkt ook al wat te helpen.

Misschien voelt het wel zo, maar als ik je frontsquat bekijk dan zie ik dat je nog erg voorover helt en je bovenrug bol staat. Zo lijkt het meer op een back squat met de stang op een ongemakkelijke plek, zo te zeggen. Door voorover te hangen, mis je de focus op de quads, en is het lastig om de stang vast te houden.

Ik heb me (enigszins gedwongen door revalidatie van de quad aanhechting door verkeerd lungen) de laatste tijd ook geconcentreerd op de uitvoering van de frontsquat, en dat heeft best geholpen. Ik heb geprobeerd de rug 'overdreven' recht en rechtop te houden. Bovendien zag ik ook bij trainingfilmpjes van ervaren bb-ers dat ze soms gewoon helemaal niet locken, dus een hele lichte hoek houden in de knieen, en de heup naar achter houden, dus die er niet tussen schuiven. Dat is best zwaar want je houdt spanning, maar het voelt wel 'stabiel'. Niet te zeggen dat ik het goed doe, maar kijk voor de gein maar eens naar http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/paljas-log-163539/index39.html#post3508462.

• #1.389
Ja dat dacht ik ook, maar dan gaat het gewoon weer verkeerd (in mijn ervaring dan he). Het is juist de kunst om hem ook met licht gewicht gecontroleerd te kunnen doen, dan voel je goed waar het vandaan moet komen, en verval je bij meer gewicht niet zo snel in je oude patroon (om het gewicht uberhaupt omhoog te 'rammen').

Ik zal er op letten volgende week ;)

Misschien voelt het wel zo, maar als ik je frontsquat bekijk dan zie ik dat je nog erg voorover helt en je bovenrug bol staat. Zo lijkt het meer op een back squat met de stang op een ongemakkelijke plek, zo te zeggen. Door voorover te hangen, mis je de focus op de quads, en is het lastig om de stang vast te houden.

Ik heb me (enigszins gedwongen door revalidatie van de quad aanhechting door verkeerd lungen) de laatste tijd ook geconcentreerd op de uitvoering van de frontsquat, en dat heeft best geholpen. Ik heb geprobeerd de rug 'overdreven' recht en rechtop te houden.

Ja, die front is ook wel moeilijker omdat mijn voeten zo kort op mekaar staan.
Ik wil dan wel dieper maar dat lukt niet echt. Dus ga ik wat krommen denk
ik. Ik moet nog wat meer oefenen denk ik :D

Bovendien zag ik ook bij trainingfilmpjes van ervaren bb-ers dat ze soms gewoon helemaal niet locken, dus een hele lichte hoek houden in de knieen, en de heup naar achter houden, dus die er niet tussen schuiven. Dat is best zwaar want je houdt spanning, maar het voelt wel 'stabiel'. Niet te zeggen dat ik het goed doe, maar kijk voor de gein maar eens naar http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/paljas-log-163539/index39.html#post3508462.

Ik ga hem ook eens proberen niet te locken. Dat zal dat huppen ook al uitschakelen.

EDIT: ik kan je nog geen karma geven, maar bedankt voor de tips alvast ;)

Rob de Squater! :D
Dat klinkt echt belachelijk, maar het is goed bedoeld Rob! ;)
Ik vind de squats vrij netjes hoor, niks mis mee man.
Die front squats zou ik gewoon vergeten als ik jou was, en wat meer volume en intensiteit in de squats steken.
Maar dat is natuurlijk: I.M.H.O. :rolleyes:
Ook ben ik geen voorstander van "onnatuurlijke" smalle stands voor het kniebuigen.
Gewoon gaan staan zoals het meest natuurlijk aanvoelt, en zakken maar! :D
Suc6 Dude! :thumbs:

• #1.391
Rob de Squater! :D
Dat klinkt echt belachelijk, maar het is goed bedoeld Rob! ;)
Ik vind de squats vrij netjes hoor, niks mis mee man.
Die front squats zou ik gewoon vergeten als ik jou was, en wat meer volume en intensiteit in de squats steken.
Maar dat is natuurlijk: I.M.H.O. :rolleyes:
Ook ben ik geen voorstander van "onnatuurlijke" smalle stands voor het kniebuigen.
Gewoon gaan staan zoals het meest natuurlijk aanvoelt, en zakken maar! :D
Suc6 Dude! :thumbs:

Whehehe ... tja, het is de enige oefening die ik niet onder de knie had

Mmm... dunno about that. Ik vind die front squats wel leuk. En ik kan niet de
moed opbrengen om enkel te squatten :o

Smalle stands voor outer sweep toch? Mijn been wordt dik, maar naar voor
toe ipv naar opzij. Dus ja, daarom heb ik die erin gestopt...

Ja, die front is ook wel moeilijker omdat mijn voeten zo kort op mekaar staan.
EDIT: ik kan je nog geen karma geven, maar bedankt voor de tips alvast ;)

Karma Shoarma, ik hoop dat je wat hebt aan mijn ideetjes. Maar die voeten bij elkaar had ik nog niet over nagedacht, want ik zelf sta wel een beetje uit elkaar zodat die pens ertussen kan zakken :D. Grappig dat je trouwens Coleman noteert in je signature; toen ik dat zei over het niet-locken, had ik zijn warming up setjes in gedachte uit zijn film.

• #1.393
Karma Shoarma, ik hoop dat je wat hebt aan mijn ideetjes. Maar die voeten bij elkaar had ik nog niet over nagedacht, want ik zelf sta wel een beetje uit elkaar zodat die pens ertussen kan zakken :D. Grappig dat je trouwens Coleman noteert in je signature; toen ik dat zei over het niet-locken, had ik zijn warming up setjes in gedachte uit zijn film.

Ja, er is verbazend weinig ruimte als je close stance squat :p

Whehehe ... tja, het is de enige oefening die ik niet onder de knie had

Mmm... dunno about that. Ik vind die front squats wel leuk. En ik kan niet de
moed opbrengen om enkel te squatten :o

Smalle stands voor outer sweep toch? Mijn been wordt dik, maar naar voor
toe ipv naar opzij. Dus ja, daarom heb ik die erin gestopt...
De quadriceps schijnt zodanig aangehecht te zitten dat al dat in en uitdraaien e.d. geen zin heeft.
Ik weet niet meer waar ik dat vandaan heb, maar het klonk wel aannemelijk. ;)
Doe er je voordeel mee! :D

want ik zelf sta wel een beetje uit elkaar zodat die pens ertussen kan zakken :D.
Kunnen jllie je een beetje voorstellen hoe wijd ik moet staan..? :o

• #1.395
Training van vandaag:

Sleep: 7u
Food: 2050kcal
Health: all is well
Mentality: it's friiiiiiiday!

5min Steppen

Shrugs: 20xbb 15xbb + 4s 8x120
Standing DB Shoulder Press: 20xbb 15xbb 10x10 10x17.5 10x25 10x25
Face Pull: 2s 8x35
Cable Rear Laters: 1s Fx30 (12 reps)
Lateral Raise: 2s 8x17.5
Lateral Raise: 1s Fx10 (15reps; strikt & skweeze on top)

Kneeling Cable Crunch: 1s Fx30 (+25reps)
Reverse Crunch: 1s Fxbw (+25 reps)

Trainingstijd: 43min (wauw, snel)
Polardata: 129avg hbpm - 164max hbpm - 524kcal
Comments: gaat wel lekker zo. Moet zeggen, sinds ik die shrugs vooraan in de
training heb staan, lijken mijn schouder wel beter te reageren.

Goede training, lekker snel! :cool:
Ik geloof er wel in om niet langer dan 45min te trainen.
Alleen lukt het me nooit! :o
Minder doen..?
Ja, dan lukt het wel... :p
Ik wed dat je die shoulder presses wel zwaarder kunt Rob! ;)

idd 43min is snel - hij wil gewoon het weekend in

Netjeshoor! Wat een speeeed ! :)

Training van vandaag:

Sleep: 7u
Food: 2050kcal
Health: all is well
Mentality: it's friiiiiiiday!

5min Steppen

Shrugs: 20xbb 15xbb + 4s 8x120
Standing DB Shoulder Press: 20xbb 15xbb 10x10 10x17.5 10x25 10x25
Face Pull: 2s 8x35
Cable Rear Laters: 1s Fx30 (12 reps)
Lateral Raise: 2s 8x17.5
Lateral Raise: 1s Fx10 (15reps; strikt & skweeze on top)

Kneeling Cable Crunch: 1s Fx30 (+25reps)
Reverse Crunch: 1s Fxbw (+25 reps)

Trainingstijd: 43min (wauw, snel)
Polardata: 129avg hbpm - 164max hbpm - 524kcal
Comments: gaat wel lekker zo. Moet zeggen, sinds ik die shrugs vooraan in de
training heb staan, lijken mijn schouder wel beter te reageren.

Netjes maat. Zal wat vaker bij jou koffie komen drinken na gisteren...
De lateral raise is die naast of voor je lichaam?
Godd work mate.:D

jezus wat snerl man ! db shoulder press en dan 20xbb ??? ;)

Terug
Naar boven